In deze woning zit naast cv ook een openhaard met deurtjes / ingebouwde kachel.
De schoorsteenveger is geweest dus we kunnen nu genieten van zo'n leuk warm en gezellig vuurtje in huis. We hebben hem wel al van de week een keer uitgeprobeerd met zo'n zakje van de bouwmarkt, maar ja dat is natuurlijk niet zo voordelig dan een paar kuub laten komen.
Wat kan ik het beste kopen? Ik weet dat het minimaal een jaar gedroogd moet zijn. Ik zie veel essenhout, maar ook gemengd, fruitbomenhout of alleen eikenhout.
Kan iemand mij hierin adviseren? Zal ik Essenhout nemen of Eikenhout of gemengd met berk e.d. Ik vind het zonde er een blok op te gooien en het is binnen een half uur foetsie. Ik wil er ook van genieten, dus niet de hele tijd bezig zijn met blok er op en binnen no time weg gebrand.
Wat stoken jullie en hoeveel heb ik nodig als ik elke avond hem 2-3 uurtjes wil laten branden? Overdag gebruik ik de cv.
Ik heb wel wat gegoogled, maar word er niet veel wijzer van. Ik hoor liever advies van gebruikers dan verkopers

en dan nog een paar kuub bij iemand anders.. Hak het ook nog met de hand dus heb het idd de hele winter warm