Puppetje schreef:Hier op Sint Maarten gaat het helemaal bizar. Er is hier laatst een wielrenner dood gereden en de lokale krant hier zet gewoon een foto van deze jongen liggend op de weg en dus herkenbaar op de Facebook pagina. Dat is hier heel normaal. Ik vind dat zo vreselijk voor de familie en vrienden van deze jongen.
Echt waar?! Deze man is een bekende (oud dorpsgenoot/jeugdhonkvriend) van mij.. Ik zou er niet aan moeten denken dat ik een foto van Bas na de aanrijding zou tegenkomen op facebook.
Wanneer ik sirenes hoor blijf ik bewust op afstand. Enerzijds om niet in de weg te lopen, anderzijds omdat ik helemaal niet wil zien wat er speelt. Ik hoef niet zo nodig mee te kijken hoe iemands vader gereanimeerd wordt, of hoe het huis van een gezin in vlammen opgaat. Dat wil ik helemaal niet zien en wanneer je brandweer, ambulance of politie ziet weet je dat er al hulp is.
Als er iets gebeurd waarbij er nog geen brandweer, ambulance of politie aanwezig is, ga ik altijd even kijken of ik hulp kan bieden. Ik ben voorheen een aantal jaren EHBO'er geweest en in Meedhuizen heeft ruim 10% van de inwoners (waaronder ik) een reanimatiecursus gehad (en 2x per jaar een oefendag) om alvast te beginnen met reanimeren voordat de ambulance er kan zijn. Misschien kan ik nog ergens van dienst zijn. Als ik niet kan helpen rij ik door.