mijn leven een nieuwe start gegeven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

mijn leven een nieuwe start gegeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 13:55

Eerst en vooral, hopelijk staat dit topic juist hier?

Na de ruzie in mijn relatie vorige week die ook besproken geweest was in mijn topic,(Harley eerste keer bitloos) heb ik een fijn weekend gehad maar het heeft niet lang mogen duren. Gisteren kreeg ik eerst een lief smsje en nog geen half uur later (!!) begint hij weer over dat topic en dat ik dingen verzwijg en tegen hem lieg. Euhm ok?? :?
Zo is de bal weer aan het rollen gegaan.
Ik heb op hetzelfde moment ook slecht nieuws vernomen ivm mijn werk.

Al die tijd was ik bij Harley. Ik heb gehuild en nagedacht. Harley toch verkopen? Waar moet ik met dit leven naartoe? Wat is de beste optie?
Maar vooral... Kan ik nog meer ruzie, verdriet en pijn aan?
Nee dat kan ik niet volhouden.
Na bijna 4 jaar samen te zijn geweest met heel veel ups en downs is mijn beslissing nu definitief.
Ik ga weg bij hem, ik heb rust nodig voor mezelf en wil de eerste maanden geen mannen meer te dicht bij me hebben.

Ik moet nu op zoek naar nieuw werk én een nieuwe stal voor Harley want het is quasi niet doenbaar om dagelijks met het openbaar vervoer naar hem toe te gaan.
Gelukkig zijn er een aantal goede opties in de buurt.
Maar welke kiezen?
Waar kan ik best op letten?

Hopelijk wordt dit nu eens geen reltopi[

Nikita_K

Re: mijn leven een nieuwe start gegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 13:59

Sterkte!

Ik weet hoe het is om in een giftige relatie te zitten. Het zal misschien soms nog even lastig worden maar blijf aan jezelf denken! Je hebt een hele goede keus gemaakt als ik het zo lees. Heel sterk van je! :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 14:01

Goede keuze geweest TS, ik heb het topic van Harley mee gelezen.
Sterkte voor nu. Binnenkort ben je dankbaar voor de keuze die je nu gemaakt hebt. :(:)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 14:03

Doe wat je hart je ingeeft, je hebt super goede bedoelingen maar het komt niet altijd goed uit :(:)
In het diepe springen is eng, maar als je weer boven water komt ben je sterker dan voorheen.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 14:04

Ik heb je vorige topic ook mee gevolgd, en kan alleen maar zeggen dat ik het heel knap vind dat je nu voor jezelf (en Harley) kiest! Heel veel succes en sterkte. :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 14:05

Sterkte TS. Goede beslissing, nu lekker zelf op gaan bloeien!
Waar woon je nu of ga je wonen? heb je al iets geregeld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 14:06

Wat een dappere beslissing, echt onwijs knap dat je voor jezelf de knoop hebt doorgehakt. Hier kan je alleen maar beter uit gaan komen! :*

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 14:08

Veel sterkte en knap dat je die stap genomen hebt!

Gewoon je buikgevoel volgen en misschien even bij de bokker zetten met de weide en de totale verzorging? Dan kan jij je concentreren op werk en een nieuw leven.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 14:09

Dappere en verstandige beslissing :(:) .
Eerst prioriteit lijkt me een eigen appartement/huis. Waar woon je nu?
Als je een eigen plekje hebt kan je werk en een stal in de buurt gaan zoeken.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 14:10

Knap Marijke! Heel veel sterkte en succes de komende tijd.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 14:11

Die bokker was in midden Frankrijk dus is wel te ver om hem er "even" naartoe te brengen.
Hier in de buurt zijn er ook opties, wel betalend uiteraard maar ik heb steun van mijn familie en vrienden.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 14:14

Ik heb je vorige topic ook gevolgd, en ik vind het heel knap van je dat je voor jezelf kiest. Je verdient een leven waarin je gelukkig bent, met of zonder vriend.

Als tip: nu je besloten hebt weg te gaan bij je vriend, schrijf op waarom je die relatie niet meer wil. Alle negatieve dingen, alle situaties waar jij je ongelukkig voelde. En als je straks twijfelt ("misschien lag het wel aan mij", "hij bedoelde het niet zo" etc), lees dan wat je geschreven hebt.

Wat betreft Harley: zoek een stal waar hij het goed heeft. Veel buiten in een kudde. Ook als dat betekent dat je er minder vaak naar toe kan, of als er minder voorzieningen voor jou zijn. Het belangrijkste voor Harley is dat hij in vrije beweging uit kan zwaren en sterk kan worden, en weidegang met vriendjes is daar de beste manier voor. Wat hij al geleerd heeft vergeet hij niet.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 19:32

Waar je het beste op kunt letten? Keuzes maken waar je een goed gevoel bij hebt, keuzes waar je achter staat die je ook waar kunt maken.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 19:35

Lieve ts,
Ik heb je vorige topic ook stilletjes mee gevolgd.
Ik wil je heel veel sterkte en kracht toe wensen.
Hier kom je veel sterker uit! :*

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:14

mws => lzp

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 15:04

Goed dat je de keuze heb gemaakt!

Ben je al bij hem weg? Waar woon je nu/ wil je gaan wonen?

Probeer echt een stalling te zoeken waar Harley iedere dag buiten komt, ook met slecht weer. Dat zal voor hem het allerbelangrijkste zijn met zijn knieproblemen. (met natuurlijk voldoende ruwvoer en vers water). Dat is echt veel belangrijker dan die binnenbak die jij graag wilt.

Ik hoop dat alles snel goed uitpakt, en jij snel een fijn huisje voor jezelf, en voor Harley vindt, en natuurlijk een nieuwe baan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 15:07

Wat goed van je! Ik hoop dat je sterk genoeg blijft om door te zetten, wat je (ex)vriend ook gaat proberen eventueel om je terug te krijgen. :(:)
Je mag me altijd pb'en als je het nodig hebt.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 21:23

Jeetje zeg! Ik heb je vorige topic ook meegelezen, en daarom vind ik het ook een hele goede en dappere beslissing van je om je relatie te beeindigen. Ik denk dat het nu voornamelijk belangrijk is om in jezelf te blijven geloven. Heel veel sterkte met alles wat je nu tegemoet gaat komen, maar volgens mij ben je ook wel een volhouder dus je komt er vast wel. :(:)

Binnenbak zou ik inderdaad even laag op je prioriteiten lijstje zetten, puur omdat dit makkelijker is binnen een laag budget ook. Alleen met regen is het wat minder leuk, maar mocht je toch nog beslissen Harley eerst wat meer uit te laten zwaren alvorens je vaker gaat rijden kun je de regendagen mooi overslaan. :)

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 22:07

Het is dat ik in een natte buurt woon voor in de winter, anders mocht hij hier komen te staan tegen de onkosten van voer enz. Mocht je in de zomer een wei zoeken, dan mag je onze grote wei altijd gebruiken tegen een zeer lage prijs, hij komt hiermee maanden toe aan gras.

Wijs besluit dat je je eigen weg gaat, maar hij heeft jou toch verlaten als ik via facebook goed begrijp? :)

Maar geef de moed niet op, alles zal weer goed komen!

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 09:18

Heel knap dat je voor jezelf gekozen ts. Moeilijke stap maar je kunt er alleen maar beter uitkoken! Hopelijk vind je snel een goede plek voor Harley.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:13

Je vorige topic ook gelezen, dapper van je dat je besluiten hebt genomen.
Ik wens je heel veel geluk toe!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:18

Heel dapper van je!
Wens je ook alle goeds, samen met je paardje :+:

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:38

Wat goed TS! Ik weet zeker dat je een hele sterke vrouw bent en het beste doet voor jezelf en je paard! Je mag altijd even een pb sturen als je een dipje hebt of zomaar hoor!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 00:11

Hoi,
Ik ga nu enorm stom klinken... Het gaat nu eigenlijk minder goed.
Ik voel me echt niet goed bij de keuze die ik gemaakt heb (weggaan bij m'n vriend), ik denk dat ik beter af geweest was als ik gewoon gepraat had met mijn vriend. En samen naar een oplossing zochten.

Waar ik nu zit (m'n ouders) heb ik ook net zo min vrijheid, wordt ik zowat verplicht om m'n paardje te verhuizen naar een stal dichtbij, wordt ik vanaf dag 1 gebruikt als "klaagpaal" want mijn ma kan het niet verdragen dat mijn zus en haar vriend roken, dat hun kamer wat rommeliger is, en ze doen in haar ogen vanalles fout, en die onzin moet ik dus aanhoren. Niet fijn, maar ik durf er niet tegenin gaan. :/

Ik heb heimwee naar mijn vriend, ik krijg hem niet uit m'n hoofd, huil nog steeds om hem als ik alleen ben. Alles waar ik aan denk of wat ik doe herinnert mij aan hem.
Zelfs bij mijn pony voel ik me nutteloos en heb zelfs geen plezier meer in het rijden.
Zelfs als ik met hem knuffel krijg ik weer een krop in de keel en moet ik de tranen bedwingen.

Ik zit in een groot dilemma nu.

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 00:29

Niet teruggaan TS. Even doorzetten het wordt vanzelf beter. Je hebt een goede en juiste keuze gemaakt door bij hem weg te gaan, nu niet terugvallen. Je bent al eerder naar hem terug gegaan en het is niet voor niets dat je nu weer weg bent. Probeer dat weer voor jezelf te bedenken. Met je ouders kan je eventueel nog praten over dat wat je vervelend vindt of op jezelf gaan wonen. Teruggaan is geen optie hoor, volhouden je kan het!