Vader alcoholist, moeder pakt spullen en ik ben alleen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ikmoetweg

Vader alcoholist, moeder pakt spullen en ik ben alleen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 15:27

Dit is een goedgekeurd schaduw account.

Beste allemaal.
Om te beginnen: ik weet niet óf jullie mij kunnen helpen, maar dan kan ik op zijn minst mijn verhaal kwijt. Ik zit muur en muur vast. Het kan zijn dat het soms wat warrig is.

Laten we bij het begin beginnen. Ik ben geboren in een oude boerderij, 21 jaar geleden. Mijn ouders waren vol op aan het klussen met het huis. Ik heb ook twee oudere broers. Toen ik zo’n 2/3 jaar oud was, werd mijn vader ziek. Hij kreeg een chronische auto-immuun ziekte, moest aan de prednison en dat is troep. Daardoor heeft ‘ie twee nieuwe heupen, een aantal ruggenwervels zijn kapot en met één oog ziet hij nog maar voor zo’n 10%. Ik weet er verder ook het fijne niet van maar dat is ook niet het belangrijkste. Hij loopt slecht, ziet slecht en als hij valt kan die bijna niet overeind komen. Hij is toen ook per direct thuis komen te zitten, toen die ziek werd. Hij heeft een aantal jaar terug ook nog reuma erbij gekregen in de haarvaatjes of zo iets. (ik weet alles niet precies)

Er waren altijd veel verpleegsters thuis dat ik weer werd weg gestuurd omdat het niet handig was dat ik alles zou zien en meekrijgen, en we moesten veel naar ziekenhuizen. Lange opnames en onderzoeken steeds. Jullie kunnen je dan misschien wel bedenken dat ik geen band met mijn vader heb kunnen opbouwen. En dat heb ik ook nooit gekund. Ik heb simpelweg echt niets met hem. Hij is ook al jaren een stevige (bier)drinker, wat nu uit de hand loopt. Er is geen één dag in de week dat hij nuchter is. Nu is hij ook niet zo zeer dronken als hij bier genuttigd heeft, maar gewoon vervelend en dingen verdraaien, liegen… Vaak zat word ‘ie agressief.