Van lichtbruin naar onbedoeld zwart haar.. HELP

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SavannahNx

Van lichtbruin naar onbedoeld zwart haar.. HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-16 17:37

Ik heb bijna een jaar geleden de overstap gemaakt van donkerblond haar naar chocolade bruin. Dit deed ik altijd bij de kapper met een spoeling en was altijd erg mooi maar ging er snel uit. Ik heb toen mijn haar thuis geverfd ook in een chocolade bruine kleur maar dus geen spoeling maar echte verf. Ik was langs een thuiskapster geweest (vriendin van mijn moeder) en die zei dus dat mijn haar groenig was.. Ze raadde dus aan om mn haar knalrood te verven en daarna kastanjebruin erover heen te doen. Nu is mijn haar pikzwart met een rode gloed. Maar ook echt een overdreven rode gloed. Ik heb er echt superveel spijt van en wil graag terug naar lichtbruin. Hoe kan ik dat het beste aanpakken?

Sorry als het verkeerd staat of als er al een topic over is. Dan hoor ik dat graag.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 17:42

Laatst bijgewerkt door RoosDeG op 10-09-16 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 17:43

Naar de kapper gaan. Die kan jou het beste helpen.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 17:43

Terug naar de kapper voor ontkleuren is denk ik je enige optie. Maar goed voor je haar is het niet.

Letizia

Re: Van lichtbruin naar onbedoeld zwart haar.. HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 17:47

Paar keer wassen met anti-roos shampoo kan het ergste zwart er wel uit halen :)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-16 17:52

Letizia schreef:
Paar keer wassen met anti-roos shampoo kan het ergste zwart er wel uit halen :)

Heb ik indd wel gelezen ja.. Maarja t rood dan..?

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 18:11

Zoiets heb ik ook een keer gehad. Rode gloed kreeg ik er toen niet uit, het werd roze. Heb er toen een bruine spoeling overheen gedaan en daarmee was het wel toonbaar.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 19:01

Dat rood moet om het groen weg te krijgen. Kastanje is ook een roodtint dus logisch dat het rood schijnt

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 03:23

_Zsazsa_ schreef:
Terug naar de kapper voor ontkleuren is denk ik je enige optie. Maar goed voor je haar is het niet.

Nee daarom..

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 03:24

Lynn_Nikita schreef:
Dat rood moet om het groen weg te krijgen. Kastanje is ook een roodtint dus logisch dat het rood schijnt

Dat weet ik. Maar hoort t dan zwart rood paars te worden :?

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 03:35

Je kan het zelf ook ontkleuren, dit kan je voor €8 of zo bij de Kruidvat halen. Moet je degene voor donkere tonen hebben. Wel is het zo dat hij niet bij iedereen werkt.. + ik zou je haar even wat rust gunnen en daarna beslissen voordat je straks helemaal kaal bent :p (zal vast wel mee vallen hoor). Oja, en het stinkt enorm..

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 04:34

Ik heb zo maanden een rode/roste schijn gehad nadat het bruin was geverfd met een koper glans. Heel mooi, tot het bruin er uit is (ben zelf blond). Ik heb gewoon afgewacht en nu is het er bijna helemaal uit. Meer kleuren wou ik niet. Maakte het toch alleen maar erger.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 05:48

Ik heb het ook eens gehad. :o
Veel met head and shoulders wassen, dat is zo'n troep.
Mijn schoonzus heeft kapsalon en die vertelde mij dat toen.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 05:49

wassen met schwarzkopf zilvershampoo. Die haalt rood eruit. Is die blauwpaarse fles met zilveren dop met grijze mensen erop. Goedje is echt inktblauw. Even laten intrekken en desnoods paar keer herhalen...dat trekt het ergste rood eruit. Ontkleuren zou ik echt niet doen...dat is funest voor je haar.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 07:05

De ontkleurder van de Kruidvat is geen blondeer. Het is om de verf eruit te halen, dus zoveel als mogelijk je eigen kleur weer tevoorschijn te halen.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 07:31

Lous schreef:
De ontkleurden van de Kruidvat is geen blondeer. Het is om de verf eruit te halen, dus zoveel als mogelijk je eigen kleur weer tevoorschijn te halen.

Het gaat hier om de color remover :)

Mijn plan zou zijn:
1 a 2x color remover kruidvat donkere variant.
Ff rusten en goed masker
Zilvershampoo testen om te kijken of je de rode tint wat kan af laten zakken.

Je haar zal sws nog rood zijn na de remover maar wel veel lichter. Vanuit daar kun je weer verder werken.

Evt met een as tint en highlights

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 07:36

Ga naar een goede kapper.
En koop goede haar producten als je zelf gaat ontkleuren je haar gaat er namelijk dood van.

En anders veel high Lights erin.
En echt blond zullen ze niet worden maar elke keer als je meer kleurt wordt het vanzelf lichter en minder rood.
Kost even wat bij de kapper maar is wel leuk!

Misschien heeft de kapper zelf nog wel goed advies.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 07:41

Ik heb hetzelfde probleem gehad ts, heb ook mijn haar knal rood geverfd vervolgens vervaagde het en wou ik het kastanje bruin. Uiteindelijk kreeg ik licht rood :') vervolgens chocolade bruin erin gegooid en was het met een rode gloed. 2 maand later weer chocolade bruin erin gedaan en nu is het bruin maar zonder de rode gloed. Ik zou het ook laten ontkleuren, of je moet continu willen over verven in de hoop dat het wegtrekt.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 13:30

melissac schreef:
Ik heb hetzelfde probleem gehad ts, heb ook mijn haar knal rood geverfd vervolgens vervaagde het en wou ik het kastanje bruin. Uiteindelijk kreeg ik licht rood :') vervolgens chocolade bruin erin gegooid en was het met een rode gloed. 2 maand later weer chocolade bruin erin gedaan en nu is het bruin maar zonder de rode gloed. Ik zou het ook laten ontkleuren, of je moet continu willen over verven in de hoop dat het wegtrekt.

Nou ik had chocolade bruin maar heb ton mijn haar knalrood geverfd maar nadat het eruit gewassen was al gelijk bruin erover heen gedaan. Dus ik heb niet voor langere tijd rood gehad

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 13:31

Thanks allemaal! Ga sowieso head en shoulders proberen.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 13:38

ik had rood haar en wilde mijn haar donkerbruin verven, is zwart geworden, vind ik niet erg haha
jij veel succes ermee :)
(ik wilde hoe dan ook een keertje zwart doen dusja :) )

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 13:51

wassen met guhl shampoo voor bruin haar heeft mijn haar relatief snel van zwart naar bruin gekregen :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 14:00

TS, je schrijft dat je bij je eerder kapper een spoeling kreeg, maar dat die er vrij snel weer uit was. Heeft deze kapper deze kleur misschien in een verf-variant? Misschien kan deze kapper je helpen met het oplossen van de huidige 'ravage' en je adviseren wat verder te doen. En... hopelijk heeft hij/zij jouw favo kleur in verf-uitvoering! :j

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 16:08

Shenavallie schreef:
TS, je schrijft dat je bij je eerder kapper een spoeling kreeg, maar dat die er vrij snel weer uit was. Heeft deze kapper deze kleur misschien in een verf-variant? Misschien kan deze kapper je helpen met het oplossen van de huidige 'ravage' en je adviseren wat verder te doen. En... hopelijk heeft hij/zij jouw favo kleur in verf-uitvoering! :j

Ja ik had een spoeling die een weekje lang mooi chocolade bruin was maar na een week was ik haast weer blond. Toen ben ik zelf gaan verven en toen was het mooi donker maar dus groenig. En toen kreeg ik te horen eerst knalrood dan donkerbruin. Ik ben van plan morgen even langs de kapper te gaan indd.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 16:13

Ik heb 1x ook een kleur gehad met een rode ondertoon. Spijt van, want rood is er haast niet uit te krijgen. Die gloed blijft zo lang hangen. Verschrikkelijk. Ik heb het nog :') Zelfs nadat ik het een paar keer heb gekleurd bij de kapper. Wanneer de kleur vervaagd, komt de rode gloed voor tevoorschijn. Maar gelukkig is het er bijna uit gegroeid.

Ik zou je niet kunnen helpen. Denk dat je toch echt langs de kapper moet.