Toen dus de man van de WML belde, heb ik gezegd dat we geen zaak (aan huis) hebben en dat het adres gewoon ons woonhuis was.
Hij wilde toch perse langskomen om de situatie ter plekke te bekijken, want (zei hij) we waren aangemerkt door de overheid als een categorie...3? situatie en dus was hij verplicht om het te bekijken. Hij zou het me wel allemaal uitleggen op de dag dat hij langs kwam.
Daar stond hij dan, gisteren met zijn laptop...
Volgens hun gegevens zouden we een opvang voor verstandelijk gehandicapten hebben, niet zijnde asielzoekers.
. Heeeeeel vroeger heeft er dus een opvang voor verstandelijk gehandicapten in de straat gezeten, maar dat was een heel stuk verderop...waar dus later ook asielzoekers hebben gezeten
.Ergens heeft iemand dus een foutje gemaakt. Hij heeft het dus aangepast.
Vervolgens vroeg hij of hij de meter nog even mocht zien.
Ik stommerd....zeg dus ja, want ik heb niks te verbergen, dacht ik....
Staat hij in de kelder zich alles te bekijken en zegt hij: "O, dat is een gegalvaniseerde waterleiding. Die zou ik toch vervangen. Dat is nl. niet zo goed. Die laten vroeg of laat zware metalen los en dan krijg je dat via je drinkwater binnen. Dus voor je eigen gezondheid zou ik die dus maar snel vervangen of in elk geval als er eens ergens een lekkage is, dan zou ik dat meteen meenemen."
Ik deed daar een beetje laconiek over. Vrouw die er voorheen heeft gewoond haar hele leven lang, die is ook oud geworden.
Bij vertrek zei hij nog dat hij er voor zou zorgen dat de adresgegevens aangepast zouden worden, zodat we geen brieven voor controle meer zouden krijgen.
Zowieso vreemd: we wonen er al 20 jaar en dit is de 1e keer dat we een controle kregen
.Is hij weg, gaat opeens de telefoon. Die man weer. Hij was wat vergeten te zeggen. Aangezien hij geconstateerd had dat wij een gegalvaniseerde leiding hadden, moest hij binnen 8 weken terug komen voor een hercontrole. Dan moest de situatie nl. gewijzigd zijn.
Waaat!!
Ik word niet goed van die mieren..kers, echt weer zo'n (je mag het niet zeggen, maar toch) ambtenaar.
Ik heb hem gevraagd of hij van plan was om alle particuliere woningen in de straat na te gaan (de woningen in de straat zijn voor de helft allemaal van voor 1930) om te controleren of ze niet toevallig ook deze leidingen hadden liggen. Wij zijn particulier, en mogen toch zeker zelf weten wat voor waterleiding we hebben liggen.
Nee, was zijn antwoord. Hij had het nu eenmaal geconstateerd en mocht dus nu niet doen of hij het niet gezien had en het was om hun eigen waterleidingnet te beschermen.
Ik heb hem gezegd dat mijn man niet blij zou zijn met dit extra werk en zijn antwoord was: dat hoeft hij toch niet zelf te doen? Daar kun je een loodgieter voor vragen!
Wat een eikel
. Die kost niets zeker, heb ik tegen hem gezegd.Ik vraag me nu echt af of hij ons kan verplichten om nu opeens een deel van onze waterleiding te laten vervangen. Een leiding die er al ligt van ver voordat wij het huis kochten, dus misschien al een jaar of 40.
Het is niet zo dat we het misschien niet ooit zouden vervangen, maar op dit moment zitten we al midden in een verbouwing (mijn woonkamer is net af en we gaan nu door met hal en keuken) en ik kan er nu even niets bij hebben.