emigreren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

emigreren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 17:27

dromen jullie soms van emigreren?

zoja,naar waar?
en wat houdt je tegen om het te doen?

mensen die emigreerden,ik veronderstel dat het ook begon met een droom?
en dan?
wanneer beslis je het effectief te gaan doen?
spijt gehad bij momenten?

gabyfedde

Re: emigreren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 17:36

Ik droomde soms van emigreren, maar was er zeker niet actief mee bezig. Had een leuk huurappartement en een prima baan. Op een bepaald moment kreeg ik een kans en heb ik mijn droom werkelijkheid laten worden. Ik ben van Nederland naar het noorden van Zweeds Lapland verhuisd.
Spijt kan je imo alleen krijgen van de dingen die je niet gedaan hebt.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 17:37

Ik droom er al vanaf mijn 9e van, ik wil heel graag ooit in Oostenrijk gaan wonen :)
Geen idee of het er echt van zal komen, ik hoop het wel.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 17:38

Ik droom er soms wel van om naar IJsland of Australië te verhuizen, maar ik zou mijn familie te erg missen en ik denk ook niet dat mijn partner het ziet zitten om te emigreren :+

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 17:40

Hier ook de droom, vooral vanwege de paarden. Volgende maand emigreren wij naar Zweden. :)

Mijn ouders zijn in 2010 geëmigreerd en in 2012 heb ik een jaar bij hen gewoond om weer terug naar Nederland te gaan om te studeren.

Hannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 17:44

Als ik ooit de kans krijg emigreer ik naar canada , maar ik heb gelukkig nog de tijd om er over na te denken want misschien wordt het wel een heel ander land. Ik weet wel dat ik na mijn diploma een jaar ergens in het buitenland wil gaan werken gewoon omdat het me leerzaam en geweldig lijkt en omdat het kan O:)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 17:52

Ik wil al jaren emigreren....naar Amerika of Canada...maar het is zo moeilijk...die grens zit gewoon dicht als je geen miljonair bent, familie daar hebt, een verloofde of een baan... -O-

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 17:55

Altijd terug willen gaan naar mijn geboorteland Zweden, maar is in huidige staat geen optie meer voor ons. Vriend is nu in gesprek met een groot bedrijf in Canada die bij aanstelling de gehele emigratie en huisvesting regelt... We duimen zeg maar hard.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 18:00

Mijn man en ik willen graag weg uit Nederland.
Waarheen is nog even de vraag.
Zwitserland is erg fijn. Maar wellicht te koud voor mij.

We hebben geluk dat zijn werkgever wereldwijd vestigingen heeft.

Eerst moet onze zoon de Havo afmaken.
Hij zit nu in het 4e jaar.

Valerie93Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 18:11

Ja heb er zeker over gedacht/gedroomd. Wil zelf dol graag naad Zuid Afrika. Gewoon vanwege het land.

Alleen zit ik met mijn vriend die naar curaçao of Australië zou willen emigreren.

Sowieso hebben we het geld niet en ben ik bang dat het slechts een droom blijft

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 18:11

Ik ben aan het sparen voor een verhuizing naar Engeland :)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 18:15

All the time :D Ik probeer al erg mijn best te doen om een deel van mijn studie internationaal te doen, zo ben ik 3 maand in Estland, een half jaar in Engeland en nu zit ik voor een half jaar in Zweden. Ik ben verliefd geworden op de UK en ik zou hier ook graag weer permanent naar terug gaan :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 18:17

mnnkhfsgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 18:19

zou erg graag willen emigreren naar Amerika of Australie of Griekenland. Waarom? Geen idee. Mijn vriend wil het ook wel.

Maar zonder mijn familie kan ik niet dus voorlopig zullen we wel in NL blijven helaas

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 18:22

Ja! Lijkt me heel leuk, niet voor altijd in 1 land maar ik zou graag steeds een jaar of 2 willen blijven en dan weer naar een ander land gaan. Ben dol op andere culturen en heb zelf weinig binding, en hoewel ik wel een fijne baan heb en fijne familie, toch trekt het onbekende harder. Helaas is mijn man erg honkvast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 18:24

Ja! Het zou me heel fijn lijken om eens een jaar of 3 in een ander land te gaan wonen. En dan het liefst een Scandinavisch land zoals Noorwegen, Finland of Zweden. Groot-Brittanië of Ierland lijkt me ook wel wat.

De vriend van mijn moeder is nu op zoek naar een baan in het buitenland :D Wat ons dus tegenhoudt is dat er nu niks is. Een Aziatisch of een Afrikaans land willen we al niet, dus we moeten maar afwachten.

Amerika of Canada staat bovenaan onze wensen, met name Canada. Prachtig land.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 18:32

Yep, ik wil naar Amerika, voor een paar jaar max. Ik heb vrienden en een liefde daar. Zelfs een soort van garantie op een baantje daar, echter is het een baan die een Amerikaan ook kan doen en alleen dat zou al genoeg reden zijn om een VISA te weigeren, bij mij komt er nog is bij dat ik jong ben en dus veel contacten heb daar waardoor ze zouden kunnen denken dat ik intentie heb om permanent te blijven (die is er niet :+). Het proces en waar je op beoordeelt wordt is dus deels subjectief en alleen al daarom extreem ontmoedigend (is ook hun bedoeling). Heb al is een aanvaringen met TSA gehad omdat ik over m'n woorden struikelde bij het beantwoorden van vragen op het vliegveld, dus het idee alleen al van dat VISA proces bezorgt me de zenuwen.
Zit dus nu op een soort impasse en weet niet goed wat ik kan doen om mijn droom uit te laten komen. Ben heel geïnteresseerd in verhalen van mensen die het voor mekaar hebben gekregen of er mee bezig zijn :)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 18:41

Yes ik ben vertrokken naar zweden en nog steeds erg gelukkig hier. Ik mis mijn fam. Maar gelukkig komen ze vaak langs :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 18:41

*Steekt vingertje op* :+ Ik droom er al jaren van...Frankrijk.
Wat houdt mij tegen? De werkgelegenheid daar, of beter gezegd de afwezigheid van werkgelegenheid :7 En aangezien ik het in mijn uppie moet klaren, ben ik meteen ook enige kostwinner. Dus wil graag goed beslagen ten ijs komen en veel info verzamelen vooraf.

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 18:57

Yep, hier! :D Ik wil heel graag naar IJsland emigreren :). Zodra ik een leuke studie heb gevonden pak ik mijn spulletjes in en vertrek ik naar IJsland! :D

Spoiler:
Tuurlijk, er gaat een heleboel papierwerk aan vooraf en daar ben ik ook mee bezig :). Het is dus geen roekeloos plan, maar een goed doorgedacht plan ;)

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 19:00

Ik wil heel graag naar Zuid-Afrika, dat land heeft mijn hart gestolen. Vorig jaar heb ik er een halfjaar gewoon voor mijn stage, de beste tijd van mijn leven. Of het ooit gaat gebeuren is de vraag natuurlijk, ik hoop het!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 19:01

Grappig topic..ik heb ook de droom om ooit naar Frankrijk te verhuizen, lijkt me heerlijk daar om op het platteland zo zelfvoorzienend mogelijk te leven.

Hopelijk kan ik die droom ooit waarmaken, ik moet nu mn partner nog overhalen.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 19:19

Net een dag terug van Schotland en als ik kon ging ik direct weer daar heen!
Ben altijd wel dol geweest op Schotland en de cultuur en nu is het dubbel en dwars bevestigd

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 19:23

Ik droom er ook van. _O-
Waarnaar toe weet ik niet precies. Iedergeval een plek met bergen en mooie natuur. New-Zealand, Zweden en Noorwegen lijken mij hasrtstikke gaaf!
Alleen of het er ooit van komt...ik hoop het wel!

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 19:29

Altijd van gedroomd, maar nooit gedurft. Tot vorig jaar dan.. Relatie over, werkeloos, ik woonde samen dus ook mijn huis viel weg. En toen heb ik de eerste beste baan in het buitenland aangegrepen. Ik had geen flauw idee naar welk land ik zou gaan toen ik te horen kreeg dat ik aangenomen was :') Maar wat was dat een geweldig goeie keuze! Ik ben anderhalf jaar terug dus op de bonnefooi geemigreerd naar een land in de Balkan en tot op de dag van vandaag heb ik nog geen seconde spijt gehad :)

De natuur is geweldig, ik heb al vlot vrienden gemaakt en het leven is hier zo relaxed vergeleken met Nederland. Ik betaald mijn huur, de rest word automatisch al van mijn loon afgetrokken en ik heb niks geen zorgen meer :)

Afbeelding