Bedrag babyshower

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ils_K

Bedrag babyshower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 13:14

Op een forum met grotendeels meiden, komt er vast wel eens iemand bij een babyshower.
Ik ben namelijk uitgenodigd voor een babyshower, hier vragen ze een bijdrage van €20,- voor. Persoonlijk vindt ik dit te veel. Ik zie een babyshower als iets extra's, en als je op kraamvisite gaat neem je ook een cadeau mee. Als je dat bij elkaar optelt is het best een groot bedrag.

De babyshowers die ik eerder heb meegemaakt, hadden we of €10,- per persoon, waar cadeaus en wat lekkers van werd gekocht. En bij de andere namen we allemaal wat lekkers en een cadeautje(bedrag kun je dus zelf weten) mee.

Aangezien babyshowers erg hip zijn tegenwoordig ben ik benieuwd naar meningen.

MissBmx

Re: Bedrag babyshower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 13:17

Ligt er een beetje aan wat ze gaan doen maar opzich vind ik dat geen heel gek bedrag

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 13:18

'Entree' voor een babyshower? Bijzonder.... Ik volg even, ben benieuwd of ik nou zo wereldvreemd ben. :=

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 13:19

KimD schreef:
'Entree' voor een babyshower? Bijzonder.... Ik volg even, ben benieuwd of ik nou zo wereldvreemd ben. :=

Ik snap deze reactie niet. Moet de zwangere dan zelf betalen? Alsof een bruid haar eigen vrijgezellenfeest moet bekostigen

troi

KimD schreef:

Ik vind het ook bijzonder, ik weet niet beter dan dat je een geschenk meeneemt en zelf bepaald wat je daaraan wilt uitgeven.

MissBmx

troi schreef:
KimD schreef:

Ik vind het ook bijzonder, ik weet niet beter dan dat je een geschenk meeneemt en zelf bepaald wat je daaraan wilt uitgeven.

En wie betaald dan wat jij eet en drinkt?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 13:21

€20 vind ik veel, 15 vind ik de max. Maar ik vind babyshowers maar niks.
Indd ga je toch ook op kraamvisite.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 13:21

Sommige knutselen zelf wat en gaan babyhapjes proeven op een babyshower. Anderen doen een high-tea om nog van je vrijheid te genieten. Optie 1 kost natuurlijk veel minder dan optie 2.

Dus hangt er vanaf, als je een high-tea gaat doen vind ik €20 niet veel

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 13:22

Troi: dat is heel iets anders, dan uitgenodigd worden en dat er €20,- als bijdrage wordt gevraagd. Als je zelf wat meeneemt, kun je zelf het bedrag bepalen.

Gilbo: geen idee wat we gaan doen. Maar wel dat er ongeveer 20 mensen komen. Dan heb je toch een verschrikkelijk groot bedrag.
Ik zie een babyshower als iets extra's en dan moet het toch leuk blijven voor iedereen?
Je kan niet in iemands portemonnee kijken.

Ik ga er vanuit dat diegene die naar een babyshower komen ook op kraamvisite komen. Dus dat is dan dubbel cadeaus's.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 13:23

Gillbo schreef:
KimD schreef:

Ik snap deze reactie niet. Moet de zwangere dan zelf betalen? Alsof een bruid haar eigen vrijgezellenfeest moet bekostigen

Om die reden wil ik heen vrijgezellenfeest.

De babyshowers waar ik ben geweest waren georganiseerd door de moeder zelf, of door oma, of een combinatie van zoiets.

Belachelijk eigenlijk dat het bezoek er voor moet opdraaien. Misschien moet ik dat met verjaardagen ook maar invoeren dan. :D

Als laatste, mocht die inleg normaal zijn kan ik me niet voorstellen dat TS voor €20,- eet en drinkt, tenzij er biefstuk op het menu staat. :+

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 13:24

Ik zou 10 euro ook meer dan zat vinden. Of iets lekkers mee nemen en een kleinigheid.
Tegenwoordig wordt het imo veel te gek gemaakt.
Een enorm kado bij de babyshower en ook nog bij kraambezoek. ik pas er voor in ieder geval.
Het is een gezellig extraatje zo zie ik het

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 13:24

heb nog nooit wat hoeven betalen voor een babyshower..

vind dat net zoiets als een verjaardag, of vrijgezellen feest
alleen bij een verjaardag betaalt de jarige,
bij een babyshower of vrijgezellenfeest, diegene die de babyshower organiseert.
als het ergens 'uit is' betaalt ieder zijn eigen toegang, of wordt de rekening gesplit waarbij de jarige/vrijgezel/aanstaande moeder wordt vrijgehouden... echt niet allemaal hogere wiskunde

1x hebben we amarican style babyshower gedaan..
iedereen maakte wat, en nam wat lekkers mee
op een paar mensen na die waren aangewezen als decoratie meenemen.
hartstikke leuk..

binnen 10 minuten was de boel versierd en stond er een lopend buffet.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 03-09-16 13:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 13:25

D_Travis schreef:
Ik zou 10 euro ook meer dan zat vinden. Of iets lekkers mee nemen en een kleinigheid.
Tegenwoordig wordt het imo veel te gek gemaakt.
Een enorm kado bij de babyshower en ook nog bij kraambezoek. ik pas er voor in ieder geval.
Het is een gezellig extraatje zo zie ik het

Zo zie ik dat dus ook.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 13:27

Ik vind het ook raar om 'entree' te vragen voor een babyshower. Je gaat toch ook niet zeggen "Je moet 20e betalen om op mijn verjaardag te mogen komen." Leuk als ouders een babyshower willen geven, maar ik vind niet dat je dan voor een ander moet gaan bepalen welk bedrag zij in een envelop moeten stoppen.

Als ik zo'n uitnodiging zou krijgen, zou ik niet eens gaan. Ik wil gewoon vrij zijn om te bepalen wat ik geef aan de ouders.

Edit: Ik begrijp toch goed dat de aanstaande moeder de bijdrage van 20e vraagt?
Laatst bijgewerkt door Eunomia op 03-09-16 13:28, in het totaal 2 keer bewerkt

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 13:27

Ils_K schreef:
Gilbo: geen idee wat we gaan doen.

Begin daar dan eens mee zou ik zeggen.
Het zijn allemaal vriendinnen neem ik aan of ben je uitgenodigd op een feestje waar je niemand kent?
Vraag even wat jullie gaan doen?
Communiceren is zo moeilijk niet.
Stel dat jij daar straks zit en je krijgt een compleet verzorgde middag met hapjes drankjes, een Koeka deken voor de zwangere, dan is dat bedrag echt heel weinig.
Zit je daar en je krijgt alleen een glaasje cola en de zwangere een romper van de kruidvat, dan is het bedrag belachelijk.
Dus je vraag is niet te beantwoorden hier.

babyshower is meer te vergelijken met een vrijgezellenfeest dan met een verjaardag over het algemeen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 13:29

Je kunt toch gewoon vragen wat het plan is?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 13:30

Een vrijgezellenfeest wordt toch voor je georganiseerd? In dit verhaal begrijp ik dat de aanstaande moeder een babyshower regelt en alle gasten 20e vraagt om te mogen komen, dat vind ik dan toch meer met een verjaardag te vergelijken dan een vrijgezellenfeest.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 13:30

Nuray schreef:
Ik vind het ook raar om 'entree' te vragen voor een babyshower. Je gaat toch ook niet zeggen "Je moet 20e betalen om op mijn verjaardag te mogen komen." Leuk als ouders een babyshower willen geven, maar ik vind niet dat je dan voor een ander moet gaan bepalen welk bedrag zij in een envelop moeten stoppen.

Als ik zo'n uitnodiging zou krijgen, zou ik niet eens gaan. Ik wil gewoon vrij zijn om te bepalen wat ik geef aan de ouders.

nog maar een keer defenitie van een babyshower:
Wat is een baby shower?
Een baby shower wordt enkele weken voor de bevalling gegeven. Zo ongeveer rond de 30e week van de zwangerschap. Het is meestal een verrassing voor de zwangere en wordt georganiseerd door een (schoon)moeder, (schoon)zus, vriendin of collega. De mama-to-be wordt tijdens de baby shower nog even verwend voordat de baby er is, met cadeautjes en leuke spelletjes.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 13:31

Vind geen hoog bedrag.

Ga maar eens een terrasje pakken met stuk taart erbij en een latte dan mag je toch wel 7.50€ aftikken
Dus stel dat je high thee gaat doen en er wordt een leuk bruikbaar kado gekocht dan is het niet zonde van het geld.

En dan als het georganiseerd wordt door vriendin of haar moeder moeten die voor de kosten opdraaien?
Als je het teveel vindt, meldt je je af

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 13:31

De moeder weet van niks, dit wordt georganiseerd door 2 vriendinnen.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 13:32

Nuray schreef:
Een vrijgezellenfeest wordt toch voor je georganiseerd? In dit verhaal begrijp ik dat de aanstaande moeder een babyshower regelt en alle gasten 20e vraagt om te mogen komen, dat vind ik dan toch meer met een verjaardag te vergelijken dan een vrijgezellenfeest.

dat lees ik nergens

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 13:33

Dan heb ik dat verkeerd begrepen. Ik heb tot nu toe alleen babyshowers gehad die de door de moeders zelf was geregeld, waarschijnlijk is er dan een verkeerde benaming gebruikt.

In dat geval vind ik dat je gewoon even contact op moet nemen met deze vriendinnen en moet vragen wat er voor dat bedrag allemaal gedaan en geregeld wordt. Ik vind het zo lastig te beoordelen of het veel geld is aangezien het niet duidelijk is wat er voor dat geld allemaal gedaan zal worden.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 13:34

Ils_K schreef:

Vraag wat je gaat doen. Contact die meiden

Ik snap niet dat je over 20€ valt, bedoel avondje stappen of middagje terras pakken is duurder.
Je kunt ook zien jij hebt een gezellige middag voor 20€

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 13:37

tita schreef:
Ils_K schreef:

Vraag wat je gaat doen. Contact die meiden

Ik snap niet dat je over 20€ valt, bedoel avondje stappen of middagje terras pakken is duurder.
Je kunt ook zien jij hebt een gezellige middag voor 20€

Ik vind €20,- toch wel een behoorlijk bedrag, dan ga ik wel een dagje naar de dierentuin voor €20,- dan het gekakel aanhoren van 20 vrouwen. :')

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 13:39

KimD als je met die instelling erheen gaat dan maakt het bedrag niet uit dan kan je gewoon beter thuis blijven.
Je verwacht het misschien niet maar er zijn meiden/vrouwen die dat wel gezellig vinden, zo'n middag om een vriendin in het zonnetje te zetten op een manier die bij haar past

en even benieuwd hoor maar naar welke dierentuin ga jij als dat maar €20,- is voor een dagje?
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 03-09-16 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt