Huis beveiligen, wat zijn de beste opties?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Huis beveiligen, wat zijn de beste opties?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 12:25

Wij hebben een huis gekocht, een ouder huis met vrij grote ramen en rondom toegang tot deuren. Zowel voor als achterdeur is (nog) bereikbaar. Waarom beveiligen, ofja beveiligen, ervoor zorgen dat ik een veiliger gevoel heb. Ik ben absoluut fan van Horror en Thrillers, maar ook een mietje als ik alleen in bed lig als mijn vriend late dienst heeft. Ik slaap sowieso met oordoppen omdat ik werkelijk alles hoor en bij het minst geritzel schiet ik in de stress. Onze oudste hond overigens ook, die gromt, blaft en verstopt zich vervolgens onder mijn deken. :')

Naar achterom willen we sowieso gaan afsluiten door middel van een hek, niet zozeer voor de veiligheid, maar voor de honden. Er komen ook nieuwe sloten, de huidige zijn verouderd en vrij simpel, buiten het feit dat het nodig is, lijkt het ook een goede zet.

In het huis waar we nu wonen hebben we beneden rolluiken bij de ramen die open kunnen, de twee ramen die niet open kunnen hebben geen rolluik. Tevens heeft onze achterdeur een rolluik, de voordeur niet. Persoonlijk vind ik dit al een veilig gevoel geven, maar is het slim om te hebben?

Daarnaast vind ik camera's een goed idee, voordeur, achterdeur, smalle weg naar achterom. Mijn vriend vind het overbodig... Het zal minimaal preventief werken maar gevoelsmatig lijkt het me veiliger. Hij staat meer achter een alarmsysteem, maar dat vind ik weer zo overdreven, of niet?

Zijn er nog meer opties? Of Bokkers met eigen ervaring hierin en een suggestie voor bedrijf of apparatuur?

Spelt

Re: Huis beveiligen, wat zijn de beste opties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 12:32

Ik woon in een wat ouder huurhuis en heb alleen een achterdeur. Bij de grote ramen die open kunnen hebben ze er een anti inbraak rek voor geplaatst, en op de achterdeur hebben zijn een anti inbraakstrip zitten. Nou woon ik verder in een rustige wijk met een hoge sociale controle, dus voel me op deze manier wel veilig. Ohja en we hebben een camera bij de achterdeur die ook gelijk de oprit meepakt, maar daar hecht ik niet zo veel waarde aan.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 12:36

Balans is wel zo verstandig, maak je er een fort van, dan is er kennelijk iets te halen. Zorg dus dat de (zichtbare beveiliging zeker) in verhouding is met hoe je huis er uit ziet. Super tuin, etc. bv in combi met open staande voordeur is niet handig. Verwaarloosde tuin samen met deur met 3 sloten en ramen met tralies ook niet.

Grind pad staat mooi en is bijna niet stil overheen te sluipen (je hoort bezoek dus vrijwel altijd aankomen), Op de juiste plekken (denk wel aan jouw vluchtroutes bij brand bv) struiken (onder de ramen)/haag met flinke doorns helpt ook en kan heel natuurlijk passen in je tuin. Luiken die van binnen uit open en dicht gaan zijn mits passend voor het huis ook optie. Minder opvallend dan je rolluiken en helpt met temperatuurcontrole in huis door isolatie factor voor je warmteverlies/opwarming zon in zomer door je ramen. Elektronica is vaak kwetsbaar, reken er niet op.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 13:06

Een goeie waakhond is gewoon het beste.
Inbrekers verkennen eerst.
Huizen met een of meerdere honden laten ze daardoor meestal al links liggen.

Wij hebben enkele maanden terug zo goed als zeker een dief of inbreker op de koer gehad.
Daarna een hond extra aangeschaft(Duitse herder)(onze ene hond is groot,maar doof,dus die waakt niet debiet,ander hond is kleiner,hoort alles,en loopt vervolgens ook weg,dus als waakhond kan zij niet doorgaan)
Ook hebben we 2 dummie cams opgehangen.
Wij wonen enorm landelijk en tegen de grens van Frankrijk,hier heerst ook wel behoorlijk wat grensdiefstallen e.d.

Nu,qua geluid enzo,ik ga altijd zien buiten als ik 's nachts iets hoor,manlief verstopt zich onder het kussen.
Ik ga er altijd vanuit dat dieven geen moordenaars zijn,als ze bv op het erf zoudenzijn en iemand zien,dat ze ervandoor gaan(honden neem ik altijd mee nr buiten dan als ik iets hoor)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 17:17

Ik wil er inderdaad geen fort van maken, maar we hebben achterom ook nog een schuur van 40 vierkante meter en daar komen wel een aantal dingen in die heel duur zijn. Die worden overigens ook apart verzekerd. Maargoed, extra beveiliging is nooit weg natuurlijk.

We hebben nu drie honden, volgend jaar worden dat er vier of vijf, maar dat zijn absoluut geen waakhonden. Ze gaan wel tekeer tegen vreemd. Blaffen, kwijlen, tanden laten klappen, maar bijten doen ze niet. Daar heb ik verder niet zoveel aan want ze slapen bij ons. :')

Rolluiken was sowieso de bedoeling, ik vind die ook gewoon prettig tegen de zon.

Camera's zijn als beveiliging niet handig, die zijn vooral handig als het kwaad is geschied.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 20:01

Ik heb wel eens gehoord dat inbrekers liever alarmen omzeilen dan een hond ;) maar of dat klopt, weet ik niet. Ik zou zelf zeker 1 van die twee opties willen hebben wanneer ik later zelf iets koop/huur. Een alarm lijkt me nooit 'overdreven', zeker als je je soms onveilig voelt. Nu ben ik zelf, wanneer alleen in huis, ook wel een broeksch*ter hoor :o
Laatst bijgewerkt door SinneJ op 03-09-16 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 20:04

Even tussendoor:

Jullie weten dat alle informatie die je hier plaatst ook bij de verkeerde personen terecht kan komen?

Voor de rest geen tips ;)
Woon thuis, beveiliging is voor mn ouders :P ik hoef dat niet te regelen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 20:13

Joaltijd schreef:
Even tussendoor:

Jullie weten dat alle informatie die je hier plaatst ook bij de verkeerde personen terecht kan komen?

Voor de rest geen tips ;)
Woon thuis, beveiliging is voor mn ouders :P ik hoef dat niet te regelen.

Dat weet ik, maar ik zie niks spannends staan. :+

biancatjuh27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 20:34

Wij hebben iemand langs laten komen die werkt met het politie keurmerk veilig wonen. Deze loopt met jullie door het huis om te kijken wat evt nodig is om te gaan doen. En geeft hierin dan een advies. Misschien een idee om hier naar te kijken. Je bent dan tot niets verplicht.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 20:38

Wij hebben camera's. We hebben het zo ingesteld dat ze pas opnemen wanneer er daadwerkelijk iemand langs loopt binnen een straal van 5 meter met goed nachtzicht. Je bent verplicht stickers of een bordje op te hangen waarop staat dat je camera bewaking hebt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 20:41

Camera.

Wij hebben van Nest de camera. (boven en beneden)Zelfs op vakantie kan je dan thuis mee kijken.

Ik denk dat het lampje inbrekers al afschrikt.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 20:42

NatasjavE heb je deze binnen hangen of buiten?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 20:42

Binnen

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 20:43

Dan kun je waarschijnlijk ook praten... tegen bijv. de hond.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 20:45

Ja klopt. De katten bij ons dan. Niet dat we dat doen :')

Maar je kan ook de camera beelden opslaan als dat nodig is.

Ik vind het een erg prettige camera.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 20:48

NatasjavE schreef:

Ik zie het al helemaal voor me! Hahahaha! :')

Zijn dat niet die camera's waar momenteel zoveel commotie over is met openbare links en dergelijke?

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 20:48

Wij denken er aan ook voor binnen (voor de hond :') ) maar ik las dat veel mensen de kwaliteit tegen vinden vallen. Wij hebben van Nest ook de rookmelders die een signaal op ons mobiel geeft wanneer er iets is. Ideaal! Gaat die Nest camera ook via Wifi?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 20:56

KimD schreef:
NatasjavE schreef:

Ik zie het al helemaal voor me! Hahahaha! :')

Zijn dat niet die camera's waar momenteel zoveel commotie over is met openbare links en dergelijke?

Ik zou het niet weten.

Volgens mij is er niet een openbare link. Via de wifi natuurlijk wel verbonden aan de computer. En alles valt te hacken uiteraard.

Maar er is weinig interessants in ons huis om die moeite te nemen. :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 20:57

BKonline schreef:
Wij denken er aan ook voor binnen (voor de hond :') ) maar ik las dat veel mensen de kwaliteit tegen vinden vallen. Wij hebben van Nest ook de rookmelders die een signaal op ons mobiel geeft wanneer er iets is. Ideaal! Gaat die Nest camera ook via Wifi?

Kwaliteit van de beelden is uitmuntend. Je kan alles haarscherp zien. Zelfs wat voor een weer het is buiten.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 20:57

Ik heb een tijdje in de middle of nowhere mogen wonen. Idillisch maar oh zo inbraakgevoelig. De tip die ik toen kreeg was om overal waar mogelijk lampen met bewegingsmelders op te hangen. En dan zowel aan het huis als ook op verschillende plekken bij de omheining. Dieven worden niet graag in het zonnetje gezet. Als het er een is dan kunnen ze een steentje werpen, maar op elke hoek dan overdenken ze het nog wel een keer.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 20:58

Wij hebben alarm met doormelding aan de centrale. In Spanje, maar eerder ook in Nederland. Aan cameras heb je niet zoveel als er geen waarschuwing komt als er vreemd volk op het erf is.

En inderdaad: overal licht rond het huis.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 21:00

Wij hebben inbraak gehad 2 jaar terug eerste kerstdag.
Buren waren niet thuis. Niemand heeft wat gehoord.
Ze hebben bij ons net zo lang aan de achterdeur getrokken tot de sloten uit het kozijn waren gerukt.
1 normaal slot met sleutel en 2 maal zo'n klem van AXA.

Wij hebben daarna ook nieuwe sloten geplaatst en een speciaal slot met een hele dikke pin die je kozijn in gaat.
Voor de ramen en achterdeur hadden wij ook rolluiken.
Normaal altijd dicht, natuurlijk net die avond niet :(
Ook hebben we toen een wifi camera geïnstalleerd met infrarood.
Was helemaal niet zo heel duur en hij werkte super, ook in het donker.

Je hebt ook speciale strips die je buiten op je kozijn monteert.
Dan kunnen ze niet met een koevoet oid tussen je kozijn en deur komen.

Inmiddels zijn we verhuisd maar nog niks aan inbraakwering gedaan :=
Wonen nu ook in de middle of nowhere

Edit: we hebben nu wel een Duitse herder aangeschaft.
Die slaat gelijk aan bij vreemd volk.
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 03-09-16 21:03, in het totaal 2 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 21:00

MoniqueT schreef:
Wij hebben alarm met doormelding aan de centrale. In Spanje, maar eerder ook in Nederland. Aan cameras heb je niet zoveel als er geen waarschuwing komt als er vreemd volk op het erf is.

Oh via nest krijgen wij inderdaad een bewegings- melding.

"uw nest camera heeft beweging gedetecteerd". Dan open je de app...en dan zien wij de kat voorbij wandelden. :')
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 03-09-16 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 21:01

Die camera van ons kun je zo instellen dat je een seintje op je mobiel krijgt wanneer er iemand in de buurt komt. Infrarood-camera is wel zo fijn.

Ik ga nog eens kijken naar die Nest, bedankt NatasjavE!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 21:04

NatasjavE schreef:
MoniqueT schreef:

Oh via nest krijgen wij inderdaad een bewegings- melding.

"uw nest camera heeft beweging gedetecteerd". Dan open je de app...en dan zien wij de kat voorbij wandelden. :')

Hahahaha! Als de kat het op de heupen heeft krijg je dus continu meldingen. :') _O-