het leed dat studiekeuze heet!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HappyBuddha

het leed dat studiekeuze heet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 14:37

Misschien is het leuk om hier een topic over te hebben waar mensen hun ervaringen in kunnen delen!

Ik zit in het afstudeerjaar van het mbo, en "moet" dus een keuze voor het hbo maken. Ik denk dat ik er qua studie wel uit ben, maar nu de school nog...

Wie is hier nog meer mee bezig? :)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 14:52

Maandag begint mijn school weer. Het laatste jaar van het vmbo en ik weet niet wat ik wil. :+

Ik probeer verschillende open dagen te bezoeken.

Minoes

Re: het leed dat studiekeuze heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 15:17

Ik ga nu het tweede jaar in van de mbo 4 opleiding juridisch medewerker.
Ik begin dit jaar met een halfjaar stage bij de rechtbank :D

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 08:37

Ik zit nu in mijn eindexamenjaar Havo en moet iets gaan kiezen binnenkort :'). (Ik zou het liefste gelijk gaan reizen/werken, maarja). Naast de havo ga ik dit jaar de vooropleiding bij Artez (hogeschool voor de kunsten) doen zodat ik hopelijk volgend jaar dooe kan stromen naar het eerste jaar Artez Fine Art (bachelor, 4 jaar).
Wordt vrij pittig denk ik :D.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 08:47

Ik begin nu aan mijn eerste jaar HBO na 4 jaar MBO, maar ik wilde of richting scheikunde of richting Diermanagement en na een kijkje op beide scholen was die keuze eigenlijk vrij makkelijk. Nu maar hopen dat t ook echt is wat ik wil..

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 14:06

Ik zit nu in 6 vwo en moet ook binnenkort een keuze maken. Ik wil iets met taal en cultuur doen maar ik weet nog niet precies wat.

Gishi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 14:13

Yenni schreef:
Maandag begint mijn school weer. Het laatste jaar van het vmbo en ik weet niet wat ik wil. :+

Jup, hier hetzelfde! :o

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 14:14

Esirene schreef:
Ik begin nu aan mijn eerste jaar HBO na 4 jaar MBO, maar ik wilde of richting scheikunde of richting Diermanagement en na een kijkje op beide scholen was die keuze eigenlijk vrij makkelijk. Nu maar hopen dat t ook echt is wat ik wil..

Welke school en studie heb je uiteindelijk gekozen? :)

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 14:27

Yenni schreef:
Ik denk dat dit een hele goede tip is. Verder is het volgens mij ook belangrijk om een studie te kiezen waarbij de tewerkstellingskansen hoog liggen. Informeer je hier goed over.

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 14:30

Ik zit in mavo 4 en moet dit jaar ook echt een keuze gaan maken maar ik heb echt nog geen idee |o

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 14:30

Ik meld me :wave:

Ik doe op dit moment accountmanagement niveau 4, maar ik weet heel zeker dat ik hierna niet meer de economische kant/sales kant op wil. Docentenopleiding Engels lijkt me heel leuk, maar ik twijfel heel erg tussen studeren en een tussenjaar :Y)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 15:28

Esmee_98 schreef:
Ik meld me :wave:

Ik doe op dit moment accountmanagement niveau 4, maar ik weet heel zeker dat ik hierna niet meer de economische kant/sales kant op wil. Docentenopleiding Engels lijkt me heel leuk, maar ik twijfel heel erg tussen studeren en een tussenjaar :Y)

Ik heb precies het omgekeerde, ik doe nu pedagogisch werk en wil juist de kant van business/economie op!

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 16:48

Oh wat toevallig! Welke studie wil je gaan doen?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 17:00

Esirene schreef:

Ik mag hopen scheikunde.

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 17:14

Ikke! Ik heb afgelopen jaar 6vwo afgerond en had me ingeschreven voor Duitse Taal en Cultuur aan de UvA. Na de matching echter, vond ik het helemaal niks meer en heb ik toch besloten dit jaar een tussenjaar te nemen. Ik had nog binnen de UvA kunnen switchen, maar ik wist niet waar ik dan mijn keuze op zou baseren, dus dat wilde ik liever niet. Nu ga ik dit jaar gewoon helemaal weer vanaf nul beginnen met kiezen, denk ik :)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 17:16

Esmee_98 schreef:

de studie International Business and Languages lijkt me echt heel erg leuk!

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 17:17

Iris82 schreef:
Esirene schreef:

Ik mag hopen scheikunde.

Waarom? Als ik vragen mag haha

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 17:19

SophieFT schreef:
Esmee_98 schreef:

Daar heb ik ook naar zitten kijken! Maar langer ik mijn huidige opleiding deed, des te meer ik realiseerde dat ik het allemaal toch niet zo leuk vind :Y)

Skinfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 17:32

Ik volg :)
Ik zit dit jaar in VWO 5 dus ik heb nog wel wat tijd om te kiezen, maar ik heb dan ook nog echt geen idee wat ik wil kiezen :\

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 18:03

Nou er zitten toch wel veel diermanagers op Bokt en ik denk dat de mensen die een baan in die richting gevonden heeft op 1 hand te tellen is. Zelfs om een baan op hbo niveau te vinden is lastig omdat werkgevers je gewoon uitlachen met je diploma. Totaal niet wat ze je op de opleiding voorspiegelen ('een allround manager die ook in andere sectoren aan de slag kan').

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 18:12

Ik volg, laatste jaar mbo.
Hierna verloskunde, luchtverkeersleider of toegepaste psychologie .... Of HKU. :')

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 18:12

Esmee_98 schreef:
SophieFT schreef:

Daar heb ik ook naar zitten kijken! Maar langer ik mijn huidige opleiding deed, des te meer ik realiseerde dat ik het allemaal toch niet zo leuk vind :Y)

Mijn studie nu vind ik ook helemaal leuk, maar er is zo weinig werk in, en dat veranderd een gerelateerde HBO opleiding ook niet helaas. Voor de klas staan is helemaal niks voor mij is gebleken uit eerdere stages :'). Dus vandaar deze keuze, ik hou van talen, economie lijkt me ook leuk, en het is lekker breed.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 18:16

Oh ik wilde vroeger altijd luchtverkeersleider worden! Het lijkt me nog steeds zo gaaf, denk alleen dat ik niet goed genoeg ben in wiskunde ;(

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 18:31

nienke555 schreef:
Iris82 schreef:

Ik mag hopen scheikunde.

Waarom? Als ik vragen mag haha

Omdat je aan diermanagement echt geen ene moer hebt :') Neem maar aan van iemand die equine science / paardenmanagement doet. Je zit eigenlijk 4 jaar lang uit je neus te vreten.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 18:36

Ik heb nog even, maar ik heb geen idee wat ik na m'n havo ga doen. Oke die heb ik wel, maar ze liggen allemaal zo ver uit elkaar :+
Engels, Geschiedenis, verpleegkunde, creatieve therapie, psychologie, archeologie, luchtverkeersleider of toch iets met media? muziek? of inde filmwereld? Maar reizen is natuurlijk ook erg gaaf.

Nee, ik kan me niks voorstellen om aan 1 ding vast te liggen, maar ik heb geen idee wat ik dan wél wil.