Na lang twijfelen zal ik wel een topic plaatsen zal ik het niet doen. Doe ik het nu toch maar zoals je het ziet.
Ik heb nooit echt veel vrienden gehad, had niet echt een groepje waar ik bij hoorde op school.
Heb altijd 1 goede vriendin gehad maar helaas sinds dat zij een vriend heeft is dat over. Een gesprek hierover heeft geen zin en voor mij is de vriendschap eigenlijk nu wel een keertje over na een aantal keer proberen.
Ik vind dingen doen als de stad in gaan erg leuk, uitgaan hoeft voor mij niet perse maar nu komt mijn vraag.
Hoe vind ik nieuwe vrienden? Momenteel werk ik niet dus deze mogelijkheid is er voor nu even niet om daar mensen te leren kennen.
Heb al 6 jaar een relatie met mijn vriend en ik ga wel met zijn kennissenkring om maar heb niet het gevoel dat het klikt met hun.
Iemand die mij misschien een raad of tips kan geven?
Eleadoras
Geplaatst: 27-08-16 22:19
Hoi! Hier hetzelfde 'probleem' en onze situatie is bijna gelijk. Ik lees dus even mee!
litilaura
Geplaatst: 27-08-16 22:19
Waar woon je ergens? Dat scheelt met mensen vinden via bokt?
jullie hebben het makkelijker dan mij, ik woon in hongarije, heb thuis les en spreek amper hongaars er wonen hier nederlanders maar die zijn niet zo aardig (een meisje van mijn leeftijd, maar die is....netjes gezegd niet echt aardig ) dusja......
youaremystar
Geplaatst: 27-08-16 22:24
Ik weet/snap wat je bedoelt. Op school had ik ook nooit een groep waar ik bij hoorde. Ik vond dat zelf wel prima hoor. Maar nu ik van school ben, en druk naar werk aan het zoeken ben, is het soms wel eenzaam. Ik heb (ook) een goede vriendin, maar net zoals de jouwe heeft zij nu ook een vriend en spreekvik haar een stuk minder.
Ik lees wel eens dat mensen alleen op stap gaan en zo mensen leren kennen en bevrienden, maar ik ben niet zo'n persoon. Misschien is dat wel wat voor jou?
Kan trouwens niet zien waar je woont op je profiel, maar als het niet te ver uit de buurt van friesland is wil ik wel eens afspreken (geld ook voor de andere "vriendloze" mensen die hier reageren)?
"vriendloos" klink aardig haha maar we snappen wat je bedoeld
future_vet
Geplaatst: 27-08-16 22:27
Wat doe je in het dagelijks leven? Je komt op een dag toch wel mensen tegen? Er zijn verschillende meeting fb pagina's of via bokt, om mensen te leren kennen. Maar je zal er toch zelf op uit moeten trekken, want niemand komt naar je toe
youaremystar
Geplaatst: 27-08-16 22:28
croyslover schreef:
Hahaa ik weet het klinkt niet super. Maar ik wist niet hoe ik het anders moest noemen. Sorry als ik iemand beledig!
renatuuh
Geplaatst: 27-08-16 22:34
Misschien een idee om groepen te zoeken, zoals sporten of vrijwilligers werk. Een van mijn nieuwste vriendinnen is mijn nieuwe bijrijder. Vroeger was ik ook niet veel vrienden. Nu heb ik een leuke vriendengroep, deels ook door mijn man.
Unicorn_xX
Geplaatst: 27-08-16 22:35
Wat vind je leuk om te doen?
croyslover
Geplaatst: 27-08-16 22:37
youaremystar schreef:
croyslover schreef:
Hahaa ik weet het klinkt niet super. Maar ik wist niet hoe ik het anders moest noemen. Sorry als ik iemand beledig!
waarschijnlijk beledig je niemand hoor klinkt gewoon grappig hahaha
Proberen toch groepen op te zoeken; sporten, (vakantie)werk of vrijwilligerswerk. Voor iemand groomen op wedstrijd kan ook bijvoorbeeld leuke contacten opleveren. Ik heb gelukkig niet het probleem zoals jij, heb nog geen hand vol echte vrienden op school en thuis. Maar wel veel vrienden waar je bijvoorbeeld mee uitgaat. Die ken ik van paardrijden, werk, school, internaat, Via via en van in het dorp. Gewoon proberen meteen met iedereen een beetje te praten als je ergens nieuw bent. Je hebt zo in de gaten of ze je aardig vinden. En eerst durfde ik dat echt niet...
Ik kom uit de omgeving van haarlem (nh). Qua hobby's kom ik ook alleen de vrienden groep van mijn vriend tegen, en de rest is niet echt vriendschap materiaal.
Werk heb ik hopelijk snel weer, heb dinsdag weer een gesprek.
Ik vind vanalles leuk om te doen van terrasje pakken tot airsoften(hobby vriend en mij) tot paardrijden of een filmpje kijken.
Toen ik pas van school af kwam vond ik het ook wel prima maar nu mijn vriend soms 14 uur op een dag werkt word het toch wel eenzaam.
Alleen gaan stappen lijkt mij niet echt leuk. Snap ook niet hoe mensen dat kunnen.
Maak opzich wel snel contact en praat ook wel snel mee maar vaak blijft het daar wel bij als ik bijv op een verjaardag ben van iemand van de vrienden groep
Een verjaardag van iemand is toch anders. Een of andere manier is dat niet een plek om vrienden te maken. Ik heb het gevoel, als dit niet kloot dan moet je het ook zeggen, dat jij het idee hebt dat je op het werk ook vrienden maakt. Dit kan hoor, maar denk er aan dat niet iedereen daar op zit te wachten. Het is wel zo dat je onder de mensen bent en wel contacten maakt. Anders zoeken op internet.
Op het werk heb je toch al snel in de gaten of het "gewoon" aardige collega's zijn of er eventueel een vriendschap in zit.
En bijvoorbeeld een festival of karnaval gaan vieren. Is minder raar om daar alleen heen te gaan en ik ontmoet vooral met karnaval veel aardige mensen. Vooral als ik mijn groep weer eens kwijt ben en dus alleen over het terein heen zwerf. Droeg bijvoorbeeld een belgie hoed in Nederland en werd zo meteen al door een leuke groep Belgen aangespoken. Ben niet eens meer terug gegaan naar m'n vriendengroep
Werecat
Ik zou er zoveel mogelijk op uit gaan, in je eentje is dat imo nog handiger ook. Je kan de hele dag indelen zoals jij dat wil, en er is heel veel ruimte tot een praatje met anderen! Als je dat durft natuurlijk, ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat prettig vindt.
Een conventie is ook altijd een top manier. Bijna iedereen daar heeft dezelfde interesses als jij (anders zouden ze niet naar die conventie gaan) en daar kun je dan ook makkelijk een gespreks omheen vormen.
Bokt Al m'n vriendinnen zijn Bokkers. Wat soms wel onhandig is want niemand woont om de hoek. Vaak ontmoet door HK's.
Youknowme
Geplaatst: 28-08-16 21:50
Ik heb dan wel wat vriendinnen maar vind het ook wel lastig nieuwe vrienden te vinden. Waar ik woon voel ik me niet echt thuis en de mensen welke ik leer kennen klikt het vaak niet voldoende mee dat je gezellig iets samen gaat doen.
Misschien vrijwilligerswerk doen in iets waar je interesse ligt? Of ehm, bijbaan in iets van een supermarkt? Daar zijn altijd veel mensen... Of groepen op Facebook, bokt enzovoort..
Ik begrijp ook dat vrienden op mijn "pad" moeten komen. Maar vind het dat pad zo lastig te vinden, voel best wel snel aan of het alleen aardige mensen zijn of eventueel ook vriendschap mogelijk is.
Mijn probleem is altijd dat ik niet zelf durf te beginnen over afspreken. Leuke collega's blijven daardoor vaak leuke collega's. Mensen zeggen vaak dat als je een klik hebt het wel vanzelf gaat, maar dat heb ik nog niet echt mee gemaakt.
Maar mensen leren kennen kan inderdaad overal. Vooral via sport, werk en hobbies. Haarlem is wel een leuke stad, ben er laatst nog geweest toen ik mee ging naar de Jopenkerk met mn vriend en zijn vrienden. Gewoon geduld hebben is denk ik het belangrijkste. En eens de stoute schoenen aantrekken als het klikt met iemand en jij er wel het lef voor hebt xD mij lukt het waarschijnlijk nooit
ik heb ook nooit veel vrienden gehad, was redelijk op mezelf met mijn hobbies bezig. Maar nu wel echt een paar heel hechte vriendinnen, allemaal op stal leren kennen of via een club en langzaam beste vriendinnen geworden. Doen bijna dagelijks dingen samen en samen op vakantie. Ook met enkeel bokkers heb ik door de jaren heen een leuk contact opgebouwd, zijn niet diegenen waarmee je regelmatig afspreekt, maar wel voor leuke clinics etc
Verder klinkt het erg bekend... Vind het zelf ook erg lastig, kan bijvoorbeeld een leuk gesprek hebben met "vreemden", maar dan? Moet je iemands nummer vragen of proberen via facebook op te sporen? Ik ben altijd bang dat ik te hard van stapel loop of dat de ander daar helemaal niet op zit te wachten. Ondertussen wel een aantal goede "internet" vriendschappen dmv online spelletjes of forums en daar kan ik mij ondertussen goed in vinden. Werk 40 uur in de week, rijd minimaal 3 keer in de week paard, dus andere vinden mij vaak niet felxibel genoeg om af te kunnen spreken, of willen overdag afspreken.
Misschien een bokker uit de buurt en samen naar het Horse Event, dan heb je altijd wel wat om te bespreken
Dat is bij mij dus ook het punt, het is gezellig en leuk maar dan sla ik dicht en heb ik zoiets van als ik telefoon nr vraag komt het dan "stalkerig" over?