Ik ben zelf niet aan de drugs. Ik heb "vroeger" wel eens een joint gerookt (voor het laatst 4 jaar terug) maar verder niks. Desondanks vind ik het ontzettend interessant. Een paar weken terug ben ik voor het eerst in tijden op puur toeval in contact gekomen met een Heroïneverslaafde en dit heeft mijn fascinatie weer doen opbloeien. Drugs, of het nou een blowtje is, een pilletje of spuiten. Ik vind het ontzettend boeiend ondanks dat ik zelf niet de behoefte heb om het te proberen. Eigenlijk heb ik een hekel aan drugs. Vermoedelijk omdat men destijds riep naar mij dat ik een domme miep was omdat ik nooit harddrugs had geprobeerd en dat dit mij een loser zou maken. Voor mij (gelukkig!) des te meer reden om het nooit te proberen
en ik ben er ook trots op dat ik nog nooit harddrugs heb gebruikt. Maar de interesse in het onderwerp blijft. Wellicht ook juist omdat het iets is wat maar weinig word besproken en wat voor mij redelijk onbekend is. Nu tegenwoordig de zwaar dodelijke drugs steeds meer op de markt komen zoals Flakka en Krokodil ben ik nog meer geïnteresseerd geraakt. Hoe komt het met een mens zo ver dat je daar toe onderdak zoekt? En vooral, hoe is het allemaal begonnen? Die eerste keer moet zo'n gigantische stap zijn en dat is dan ook voor mij het meest boeiende.
Wat wil ik nu met dit topic? Ik ben eigenlijk benieuwd naar jullie ervaringen met drugs. Kennen jullie mensen die gebruiken, en zo ja hoe gaan jullie hier mee om? Of misschien kennen jullie nog interessante documentaires oid hierover. Zouden jullie eventuele verhalen willen delen?
Ik ben erg benieuwd

Edit. Voordat ik er een opmerking over krijg; Ja, ik drink wel een biertje en ik ben me er bewust van dat dit eigenlijk ook gewoon een harddrug is
Maar deze tel ik even buiten de drugs die we kennen.
, hier gelukkig niet echt ervaring met drugs. Broer heeft jaren geblowd, maar na een ongelukje (met zijn stonede kop omvallen met zijn bek plat op het fietsenrek klappen ) is hij cold turkey gestopt . Harddrugs heb ik geen ervaring mee in mijn omgeving
Het artikel kan ik helaas niet zo weer vinden.
We proberen daarin ook op elkaar te letten, echt niet te vaak en niet als uitvlucht.
En dat is dan puur achtergrond, niet eens het stukje dealen wat sommigen ook doen.