Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Voor 250 euro betaal je mee aan gas/water/licht en een stukje huur. Lijkt me héél redelijk op je 25e.
kimberley82 schreef:Als ik heel eerlijk ben geef ik je moeder gelijk.
Ik betaalde toendertijd 300 euro en zorgde daarnaast voor mijn eigen eten.
Ik was allang blij dat voor die 300 euro al mijn woonlasten klaar waren en mijn was lag zelfs schoon in de kast haha.
Denk maar zo: als je op jezelf zou wonen ben je gemakkelijk 3 keer zoveel kwijt

Snorlex schreef:Ik heb nog nooit "kostgeld" betaald toen ik thuis woonde maar deed wel eens boodschappen voor iedereen.
Overigens; ik teken voor 250,- aan vaste lasten!
Ik ben nu meer dan het dubbele kwijt (en dan moet ik iedere dag mijn eigen eten nog kopen).
Je kunt ook afspreken dat je 2/3 dagen per week kookt voor iedereen? En dat je moeder de andere dagen pakt?
Ik zorg altijd dat ik wat "kliekjes" in de vriezer heb staan voor als ik laat thuis ben/vergeten boodschappen te doen/geen zin heb om te koken.
Misschien kun jij ook een kleine voorraad aanleggen.
ingvdh schreef:als je een bepaald bedrag kostgeld afspreekt lijkt mij logisch dat daar eten bij zit. Vaak is het nl een symbolisch bedrag.
Als je soms wel en soms niet mee eet snap ik dat jouw moeder dat lastig vind, je gaat immers niet elke voor een persoon extra koken als je van te voren niet weet of deze wel of niet mee eet.
Extra dingen kan je ook gewoon zelf kopen.
Ga om tafel en maak afspraken hierover, scheelt frustratie.
Zeker over even laten weten of je wel of niet thuis komt eten.
toen ik thuiswonende betaalde ik ook kostgeld, dit was incl alles. Dus kost en inwoning. Ze had liever dat ik zelf meer spaarde voor een eigen huis dan de werkelijke kosten van het wonen aan haar te betalen.
, maar dat had ook zijn redenen. Soms zorgde dat ook wel voor spanningen, maar al bij al ben ik er niet van doodgegaan.
.