Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

balli schreef:Goed opschuren, stevige verf er op en dan van die halve maantjes er op.
amoj schreef:Laminaat blijft niet lang mooi en is idd glad.
Er zijn verschillende bedrijven die niet eens laminaat willen aanbrengen omdat het zo kapot is.
Taucha schreef:Ik volg even met een soortgelijke vraag: de trap bij mij in huis heeft vroeger tapijt gehad, dit is eraf gehaald. De restjes tapijtlijm zijn een beetje opgeschuurd en daarna geverfd. Je kunt je wel voorstellen dat je er absoluut niet op uitglijdt, maar mooi is anders.
Heeft iemand een idee of het mogelijk is zonder alles kaal te maken om de treden vlak te krijgen (plamuur?) en opnieuw te verven?
Taucha schreef:Ik volg even met een soortgelijke vraag: de trap bij mij in huis heeft vroeger tapijt gehad, dit is eraf gehaald. De restjes tapijtlijm zijn een beetje opgeschuurd en daarna geverfd. Je kunt je wel voorstellen dat je er absoluut niet op uitglijdt, maar mooi is anders.
Heeft iemand een idee of het mogelijk is zonder alles kaal te maken om de treden vlak te krijgen (plamuur?) en opnieuw te verven?

Romeo2007 schreef:Taucha schreef:Ja, met een verfafbrander en een krabberHeeft iemand een idee of het mogelijk is zonder alles kaal te maken om de treden vlak te krijgen (plamuur?) en opnieuw te verven?
wiifke schreef:Ik heb mij laten vertellen dat de lijm bijna altijd op waterbasis is, dus wateroplosbaar! Wellicht zou je hier nog wat mee kunnen proberen? Wij kregen de tip toen we een 2ehands trap zouden kopen met tapijt om hem eerst in de tuin te leggen in de regen, tapijt er af en dan nog met de hoge druk er overheen. Maar als hij in huis staat wordt dat natuurlijk wel een beetje lastig! Maar wellicht kun je hier iets mee.