Lesbisch zijn of lesbisch geworden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

Lesbisch zijn of lesbisch geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 21:21

Hallo bokkers,

Ik heb het idee dat er best veel lesbische /homostellen hier op bokt zijn.

Ik ben zo benieuwd hoe jullie tot een relatie zijn gekomen.

Hoe weet je dat die gene waar je op verliefd bent ook op jou geslacht valt (kan bij hetero ook natuurlijk).

Maar stel iemand van het zelfde geslacht is verliefd op je. Je denkt dat je hetero bent/ was. wat doe je dan?

Ik heb me dit vroeger wel eens afgevraagd en het komt nu weer terug.

Tuurlijk kun je ook biseksueel zijn, maar wist je dat dan van jezelf voordat het zover was?

Beetje vaag allemaal, ik wil gerust nog tekst en uitleg geven.

eenitraM

Re: Lesbisch zijn of lesbisch geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 21:27

Who cares. Ookal wordt men verliefd op een plant.

Nee dat plantgebeuren is raar. Maar maakt het wat uit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 21:30

eenitraM schreef:

Dat heet panseksueel :D

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 21:31

Joltsje schreef:
Hoe weet je dat die gene waar je op verliefd bent ook op jou geslacht valt (kan bij hetero ook natuurlijk).

Precies hetzelfde als wanneer je hetero bent: Je gaat een beetje polsen of de andere partij ook interesse in jou heeft ;)

eenitraM schreef:

_O-

Sommigen weten het vanaf het begin, sommigen komen er later pas achter. Wat doe je dan? Hetzelfde als wanneer je hetero bent; daten, af en toe lekker verliefd worden, je hart breken...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 21:31

Danique schreef:
eenitraM schreef:

Dat heet panseksueel :D

Plantsexueel :+

Ik lees mee, ik vin het wel interessant.
Zelf vermoed ik dat ik bi ben, maar heb het nooit met een vrouw tot meer laten uitgroeien door omstandigheden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 21:34

Nee, echt, panseksueel. Dat is een echte term :')

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 21:36

eenitraM schreef:

Ik denk niet dat TS zich afvraagt of homo's/lesbiennes raar zijn. ;)

Eerder hoe ze de juiste partner herkennen. Best een goede vraag. :)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 21:38

Ik voelde me altijd wel ook tot vrouwen aangetrokken, maar ik heb er lang niets mee gedaan. Tot ik ongeveer 23 was (ik ben nu 26). Maar ik ben wel bi.

Ik ben erg gelukkig met m'n vent hoor! Maar ik heb wel een beetje kunnen "ontdekken" erin en ik vind vrouwen nog steeds erg aantrekkelijke wezens O:)

Ik vind het nog steeds wel lastig om te zien of een vrouw ook bi is en überhaupt interesse heeft. Mannen vind ik veeeel makkelijker haha.
Maar het is gewoon een beetje aftasten en ontdekken. Net zoals met een man eigenlijk, alleen omdat dat bekender is is het voor mij duidelijker.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 21:39

Ik vind dat je sommige vragen nogal onduidelijk geformuleerd hebt, maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk.
"Maar stel iemand van het zelfde geslacht is verliefd op je. Je denkt dat je hetero bent/ was. wat doe je dan? "
Wel, als jij niet op deze persoon valt is het toch gewoon simpel, dan wijs je hem/haar af? Als je hetero bent en er een gast op je zou vallen waar jij niet op valt wijs je die toch ook gewoon af?
Meestal kom je de seksuele geaardheid van de persoon waarop je verliefd bent wel snel te weten dus dat is meestal niet zo'n probleem. En als je het niet direct te weten komt is het simpel, dan vraag je gewoon op wat ze vallen. ;)

En seksualiteit is breed. Sommige mensen denken heel hun leven lang hetero te zijn en dan vallen ze plotseling toch eens op iemand van hetzelfde geslacht, dat maakt die persoon niet in een keer gay vind ik persoonlijk. Ook het ontdekken van je geaardheid is bij iedereen anders, sommige zijn er rustig mee 'ingegroeid' om het zo maar te zeggen, bij andere is er een plotselinge realisatie gekomen dat ze (ook) op hetzelfde geslacht vallen.

Ik vind het persoonlijk ook niet moeilijk om in te schatten wat iemand zijn geaardheid is, vaak als je met iemand spreekt komen de interesses van desbetreffende persoon wel naar boven, zo ook de geaardheid. Tegenwoordig is het meestal ook niet meer zo een schande om er gewoon voor uit te komen. En als je het toch moeilijk hebt om de seksualiteit van iemand te herkennen en je wilt zekerheid, dan kan je best gewoon naar een gaybar gaan, al lopen daar ook nog wel eens hetero's rond. :))
Laatst bijgewerkt door DezeNaam op 24-08-16 21:45, in het totaal 3 keer bewerkt

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 21:39

Is wel interessant eigenlijk. Ergens heb ik ook net zoals iemand hierboven heeft gezegd, een sterk vermoeden van biseksualiteit bij mij zelf. Ook ik kon door omstandigheden niet verder met een bepaald persoon. Echt lesbisch ben ik dan weer niet. Interessante vraag :)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 21:42

Maar het is toch niet perse hetero of lesbisch/homo. Biseksueel kan ook.
En je hebt nog veel meer geaardheden maar daar ben ik niet zo bekend mee.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 21:44

Ik vind a seksueel ook interessant. Dat je op zowel geen mannen als vrouwen valt en net zoals de andere geaardheden (lees: homo lesbisch) ook ons lastig om mee te leven door alle bepaalde verwachtingen van de maatschappij.

En inderdaad het is een stuk moeilijker om van een vrouw te zien of die interesse heeft dan een man.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 21:47

HorseTimeXL schreef:
Ik vind a seksueel ook interessant. Dat je op zowel geen mannen als vrouwen valt en net zoals de andere geaardheden (lees: homo lesbisch) ook ons lastig om mee te leven door alle bepaalde verwachtingen van de maatschappij.

En inderdaad het is een stuk moeilijker om van een vrouw te zien of die interesse heeft dan een man.

Dat je aseksueel bent wilt niet direct zeggen dat je op niemand valt... Een vriendin van mij is aseksueel en lesbisch/queer. Ze voelt zich dus gewoon niet (snel) aangetrokken tot iemand maar moest ze ooit een relatie krijgen zou dat hoogstwaarschijnlijk met een meisje zijn.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 21:54

@eenitraM. Het zal mij persoonlijk mijn reet roesten op wie iemand valt. Mannen, vrouwen elke maand weer anders ik vind t prima.

Ik zal een poging doen het beter te formuleren.

Tuurlijk gaat het in de meeste gevallen hetzelfde. Je polst even of die gene ook 'in to you' is en gaat daten of wat dan ook prima. In alle gevallen hetzelfde denk ik. (Behalve met een plant, dan kun je hints blijven geven ;) ).

Zoals hier aangegeven dat mensen denken dat ze bi zijn, maar dat het er nooit van gekomen is. En indd de ontdekkingstocht die je doormaakt.

En indd als je hetero bent, er komt een meid op je af. Dsn zeg je nee.
Maar toch ken ik mensen die toen lesbisch zijn geworden.

Die waren dus of al bi. Of kwamen er toen pas achter.

Hmzz.. het wordt er niet duidelijker op haha

SoleroLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 21:55

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 21:55

a seksueel betekent dat je wel een relatie kan hebben en veel van diegene kan houden maar GEEN seks wilt hebben (tenminste dat dacht ik)
ik ben 100% hetero en kan ook echt blij zijn voor de stelletjes die met hetzelfde geslacht hebben :)
ik heb nu anderhalf jaar een vriendje
en heel eerlijk, ik wens iedereen hier een fijn liefdesleven toe! en ja ook al is het met een plant :o
alleen dan niet vergeten water te geven, anders is de begrafenis van je liefde een beetje snel :D
Laatst bijgewerkt door croyslover op 24-08-16 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

edwardway

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 21:57

croyslover schreef:
a seksueel betekent dat je wel een relatie kan hebben en veel van diegene kan houden maar GEEN seks wilt hebben (tenminste dat dacht ik)

Je bent seksueel dan gewoon niet aangetrokken tot iemand :). Je kan of wil soms wel seks hebben (dat is voor iedereen anders), maar die aantrekkingskracht is er dan gewoon niet.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 21:58

edwardway schreef:
croyslover schreef:

Je bent seksueel dan gewoon niet aangetrokken tot iemand :). Je kan of wil soms wel seks hebben (dat is voor iedereen anders), maar die aantrekkingskracht is er dan gewoon niet.

kwam in de buurt haha

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 21:59

A seksueel ia weer een geval apart denk ik inderdaad.

Wat ook al genoemd wordt. Hoe zou je dat ooit aan de maatschappij kunnen uitleggen (nou ja.. net of ben je dan verantwoording schuldig maar allah).

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 21:59

Ik ben vast niet de enige die het zo ziet. Zolang ik geen 'gay' op mijn voorhoofd zet zal ik forever single zijn :D
Vrouwen to vrouwen zijn oerslecht in versieren en versierd worden.

Hahaha plantseksueel!

Aseksueel is toch dat je in een relatie geen/erg weinig behoefte hebt aan seks.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:00

Joltsje schreef:
A seksueel ia weer een geval apart denk ik inderdaad.

Wat ook al genoemd wordt. Hoe zou je dat ooit aan de maatschappij kunnen uitleggen (nou ja.. net of ben je dan verantwoording schuldig maar allah).

IK vind niet dat je dat dan hoeft uit te leggen , enkel aan diegene waarmee je dan samen bent :o (mening)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 22:01

Maar stel eefjah je wordt verliefd op iemand die altijd relaties heeft gehad met mannen. Wat doe je dan? Misschien polsen hoe het zit. En dan?

Zelfde misschien als je als hetero verliefd wordt op een homo/lesbie. Wie weet kan diegene alsnog overstag gaan?

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:06

Joltsje schreef:
Maar stel eefjah je wordt verliefd op iemand die altijd relaties heeft gehad met mannen. Wat doe je dan? Misschien polsen hoe het zit. En dan?

Zelfde misschien als je als hetero verliefd wordt op een homo/lesbie. Wie weet kan diegene alsnog overstag gaan?

Huilen, nee zonder grappen. In de tweede situatie zou je de stoute schoenen kunnen aantrekken. Uiteindelijk val je namelijk op iemand die op jou zou kunnen vallen.

In de eerste situatie zou ik gewoon vragen wat diens geaardheid is. Hoeft niet meteen meer achter te zitten en jij hebt het meteen duidelijk. Wel lastig zeg als je head over heels bent en het gewoon niet gaat gebeuren.

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:10

Ik denk dat voor deze discussie het idee van de Kinsey Scale van seksualiteit boeiend kan zijn: Kinsey interviewde een groot aantal mensen over seksualiteit en seksuele gevoelens, en kwam erachter dat vrijwel niemand 100% homoseksueel of 100% heteroseksueel is: de meesten van ons zitten ergens daar tussenin op een schaal, en zijn bijvoorbeeld "grotendeels homoseksueel maar incidenteel ook hetero-gevoelens", of andersom. Mensen die op of rond 50/50 zitten noemen zichzelf vaak biseksueel. :j Seksualtieit is bovendien vloeiend: door het leven heen kunnen mensen wat heen en weer schuiven op de Kinsey scale.

Afbeelding

Interessant feit: zelf-benoemde biseksualiteit komt bij vrouwen vaker voor dan mannen, en in verscheidene studies waren er veel vrouwen die zowel seksueel reageerden op plaatjes van vrouwen als van mannen. Bij mannen komt dit veel minder voor, die zitten net iets vaker tegen de uitersten van de scale aan (95-100% homo of hetero).

Het kan dus voorkomen dat iemand wél grotendeels op mannen valt, maar toch verliefd wordt op een vrouw. Of dat iemand zich "hetero" noemt, enkel hetero relaties heeft, maar toch kriebels krijgt van sommige mensen van hetzelfde geslacht. Of dat iemand jarenlang enkel hetero-gevoelens bij zichzelf ontdekte, en dan ineens toch ook homo-gevoelens ontdekt.

Je kunt online zelfs een Kinsey-test doen om te bepalen waar precies op de Kinsey Scale je zit, maar uiteindelijk bepaal jij zelf hoe je je seksualiteit noemt, wat je met je gevoelens doet, en met wie jij een relatie aangaat.

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:11

Trouwens ik vind "lesbisch worden" een hele rare term. Het worden gedeelte.