Inbouw afwasmachine gezocht voor minder dan 500 euro

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Inbouw afwasmachine gezocht voor minder dan 500 euro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 19:34

Was ik eerder op zoek naar een losse afwasmachine voor mezelf nu ben ik voor iemand op zoek naar ervaringen met een inbouw afwasmachine voor minder dan 500 euro.

De whirlpool die er nu is is zachtst gezegd een drama. Messen met pindakaas komen er net zo vies uit als dat ze erin gaan. -O- vaak is het blokje ook niet eens volledig opgelost. Elke inruim variant geprobeert maar niks werkt. :n

Hiervoor zat er een zanussi in die na 5 jaar de geest gaf en het aan uit knopje het niet meer deed.

De eisen, inbouw, een rvs trommel (begint een zeldzaamheid te worden), in hoogte verstelbaar bovenrek ivm grote borden, bij voorkeur aardig stil, zuinig in stroom en water. En een stand als het kan voor vieze pannen. Hoeft kwa couverts geen mega grote te zijn maar wel een standaard maat.

We zijn aan het zoeken geweest en hebben een bosch gevonden, maar die is niet voor de nl markt gemaakt schijnt. Verder een electrolux maar die wordt afgeslacht in recenties ivm herrie en snel kapot gaan.

Dus bokkers kunnen jullie me weer helpen met deze zoektocht?

Anoniem

Re: Inbouw afwasmachine gezocht voor minder dan 500 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:43

Siemens +:)+

yumi01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:48

Wij hebben een inbouw afwasmachine bij ikea gehaald. Misschien kun je daar eens kijken

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 19:50

Ja maar welk type er zijn er zo ontzettend veel dat we er niet meer wijs uit worden, zelf heb ik een bauwknecht losstaand na geklooi met een whirlpool die gelukkig waterschade opliep *\o/* en vervangen kon worden door een goed werkende van de verzekering. Daar ben ik aangekomen dankzij bokt.

De siemens die we hadden gevonden voldeed idd maar had geen hoogte verstelbaar bovenrek helaas. En dat is echt een noodzaak gezien de grote borden, ik heb grote maar deze borden zijn nog een slagje groter. :+

Inbouw bij ikea zelf ervaring mee, zie hierboven :') dat dus nooit meer

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:55

yumi01 schreef:
Wij hebben een inbouw afwasmachine bij ikea gehaald. Misschien kun je daar eens kijken

Ik ook, de allergoedkoopste, die was het beste getest en doet het prima.

Overigens zijn er maar weinig vaatwassers die bonken pindakaas eraf wassen. Zeker als je hem niet direct aanzet. Het is een vaatwasser, geen afvalbak.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 20:42

Er niet helemaal vanaf ok maar deze doet echt helemaal niets. Ook borden, glazen en zo worden gewoon niet schoon. Ook niet na meteen aanzetten en een extreme vuile vaat. Bv wat jam blijft ook rustig zitten. Machine reinigen werkt ook niet, ook omdat het blokje vaak niet goed oplost ook.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 20:53

Wij hebben ook de inbouw van Ikea en dan de grote maat. Hij bevalt op zich goed. Is stil en doet het goed.

Blokje lost inderdaad niet op bij lage temperatuur/eco stand. De vloeibare wel.

Soms blijft er iets vies, maar dat ervaar ik bij alle vaatwassers tot nu toe. Tegen ons is ooit gezegd dat dit te maken heeft met het zetmeel gehalte wat je laat zitten.

Hoe je het indeelt is heel belangrijk en ik doe wel met regelmaat apart zout erin, wat echt helpt. OOk al is dit volgens de all in one blokjes niet nodig.

Pannen doe ik er niet in. Dan moet ik hem echt te vaak aanzetten. Ik was pannen af met de hand en enkele spullen die niet in de vaatwasser mogen.

Thuis altijd vaatwasser gehad en in de 20jr uit huis zelf ook, maar nog nooit de perfecte gevonden. Bij familie zit er een hele dure in, maar die hoor ik wel. De Ikea hoor ik echt niet, dus dat vind ik prettig.

Verschillende standen gebruiken we niet. Zet hem meestal op de heetste/ het langste progr of die ernaast. Ik geloof dat het dan 60 en 70 gr wordt.

Mijn glazen blijven wel netjes. Ik heb weleens bij mensen dat het glas zo stroef aanvoelt. Zal ook een het blokje liggen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 20:57

Onze vorige vaatwasmachine was een Whirlpool.
De monteur die het kwam repareren raadde reparatie af: "een ander merk kopen. Whirlpool is prima om te koelen en vriezen, maar je moet er niets mee willen wassen".

Dat konden we beamen; onze Whirlpool wasmaschine was er ook al voortijdig mee opgehouden.
Onze Whirlpool diepvries doet het dan weer prima.

Ik zal eens kijken bij de consumentenbond.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 21:01

Let wel, IKEA vermeldt op de site dat de apparatuur nou net van Whirlpool en Electrolux kwaliteit is.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 21:07

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 21:10

Heel veel merken doen samen en spelen onder 1 hoedje.

Wij hebben ooit een combi magnetron gekocht van LG. Prima ding en was niet gek duur.

Mijn moeder heeft een dure inbouw keuken van een dure zaak en daar zit exact dezelfde combimagnetron in, maar met een ander merk erop. Weet zo even niet welke.

Auto's, machine's en apparaten, overal gebeurt dit. Vaak weten mensen dit niet eens.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 21:14

Als je het niet uitmaakt dat je tegen witte klep aan moet kijken, van de losstaande vaatwassers kun je eenvoudig een semi inbouw maken, door de plaat aan de bovenzijde te verwijderen en ding op de plek te zetten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 21:14

Die had ik al gevonden net ook en ga ik ook doorgeven.ik had hem wel al gecontroleerd. :j

Semi inbouw had ik al geopperd maar deze persoon wil echt een volledige inbouw met knopjes aan de bovenkant.

Dat veel merken gelijk zijn weet ik. Ook bij autos is dat zo, :j

Zaterdag ga ik de laatste poging van de afwasmachine bekijken. Maar wat de omschrijving was geeft geen vertrouwen.

Heb wel eens beroerde machines gehad en gezien maar deze is echt kansloos. De glazen die ook smerig worden zijn inmiddels matglas. Die ik nu heb wast schoon hoe smerig ik het er ook inzet. Zelfs plastic is schoon en soepele glazen,

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 21:21

Bron: Consumentenbond recente test inbouwvaatwasser

De betere vaatwassers zijn er vanaf ongeveer 750 euro en hoger.
De besten uit de test scoren een 7,4. Het betreft een Bosch en een Siemens.

Beste koop (prijs/kwaliteit) is met een 6,7 en een prijs van 419,00 euro de Bosch SMU50L15EU.

De slechtste uit de test is met een 3,8 en een prijs van 492,00 euro een............ Whirlpool -O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 21:22

Dat bosch type ken ik nog niet, die staat genoteerd ook.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 21:27

Succes ermee :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 21:28

Boras schreef:
Bron: Consumentenbond recente test inbouwvaatwasser

De betere vaatwassers zijn er vanaf ongeveer 750 euro en hoger.
De besten uit de test scoren een 7,4. Het betreft een Bosch en een Siemens.

Beste koop (prijs/kwaliteit) is met een 6,7 en een prijs van 419,00 euro de Bosch SMU50L15EU.

De slechtste uit de test is met een 3,8 en een prijs van 492,00 euro een............ Whirlpool -O-

Staat er niet bij waar ze het goed of slecht op doen?

Wij hebben een Siemens gehad, maar die vond ik iets lawaai maken. Bosch als merk zowel goede als slechte ervaringen mee. Combi koelkast, altijd wat mee. Wasmachine en droger waren goed.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 21:40

karuna schreef:
Er niet helemaal vanaf ok maar deze doet echt helemaal niets. Ook borden, glazen en zo worden gewoon niet schoon. Ook niet na meteen aanzetten en een extreme vuile vaat. Bv wat jam blijft ook rustig zitten. Machine reinigen werkt ook niet, ook omdat het blokje vaak niet goed oplost ook.

dan is je verwarmingselement kapot,dus de vaatwasser wordt niet heet genoeg,als je toevallig bij de duitse grens in de buurt woont loont het de moeite om daar eens te gaan shoppen..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 21:42

Ik zit 15 km daavan daan dat scheelt. Goede tip

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 21:45

Wij hebben een aantal weken terug de Bosch SMI50D45EU gekocht. 450 euro kostte deze en tot nu toe bevalt hij goed. Bovenrek is in hoogte verstelbaar, het is een inbouw, ik vind hem best stil! Qua zuinigheid durf ik niks zeggen want daar ken ik niks van haha :+

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 21:56

Wij hebben een miele. Volledige inbouw en zitten meerdere standen op.Heb alleen geen idee wat die dingen kosten. bevalt goed en de rekken zijn verstelbaar.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 22:02

overigens hoef je niet speciaal een inbouwmachine te kopen, als je bij een gewone vaatwasser de deksel eraf haalt dan is deze inbouwbaar..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 08:15

Dan zit je nog met de deur voor. Het is wel de bedoeling dat er een gewoon keukendeurtje voor komt,

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 08:36

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 08:43

Ik heb ook een Bosch, wel een duurder model dan het budget van TS maar dat ding was alles brandschoon. Ook klompen pindakaas, ovenschalen, stoofpannen etc. Ik heb de variant met Zeoliet, een steen die heel lang warmte vasthoudt waardoor plastic bakjes enzo ook droog worden. Die steen blijft de vaatwasser de hele nacht verwarmen waardoor alles druppelloos droog wordt.