Nieuwe koppakking, kosten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Monster_tos

Nieuwe koppakking, kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 12:24

Aangezien ik nu in de auto zit te wachten tot ik weggesleept wordt..

Weet iemand wat het ongeveer gaat kosten als je een nieuwe koppakking moet? Gaat hier om een Opel corsa uit 2006

Janine1990

Re: Nieuwe koppakking, kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:28

De koppakking zelf is niet zo duur. Het probleem is dat je motor uit elkaar gehaald moet worden, waardoor het qua reparatieduur wel in de kosten zal lopen. Reken maar op een bedrag tussen de 350-500 euro.

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:29

Je mag mijn zoon wel ff bellen die zit niet zover bij je vandaan !
Tel 0644422663

hij kan je auto ook ophalen
Laatst bijgewerkt door silvia58 op 21-08-16 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:29

Wij waren een tijd terug voor een Astra uit 1993(ongeveer :+ ) zo'n 500 kwijt.

Tip, vraag van tevoren wat het gaat kosten en laat dat vastleggen, dan kom je niet voor extra kosten te staan.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 12:31

Duur grapje dus...

Silvia je hebt pb!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:31

Rintah schreef:
Wij waren een tijd terug voor een Astra uit 1993(ongeveer :+ ) zo'n 500 kwijt.

Tip, vraag van tevoren wat het gaat kosten en laat dat vastleggen, dan kom je niet voor extra kosten te staan.

In principe is het zo dat een Bovag garage er maximale bedragen voor heeft staan... Dat hebben ze voor elke standaard reparatie.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 12:32

Heb al wat offertes opgevraagd, probleem is dat de auto niks meer doet, en er straks iemand komt die me kan slepen. Ideaal natuurlijk als we hem dan gelijk na een garage kunnen slepen.

Alleen omdat het zondag is kan ik nu nergens kosten opvragen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:36

Monster_tos schreef:
Heb al wat offertes opgevraagd, probleem is dat de auto niks meer doet, en er straks iemand komt die me kan slepen. Ideaal natuurlijk als we hem dan gelijk na een garage kunnen slepen.

Alleen omdat het zondag is kan ik nu nergens kosten opvragen.

Je hebt geen vaste garage?
Ik ga met dit soort dingen gewoon naar mijn eigen garage. Terugkomen voor onderhoud e.d. levert je vaak meer service op dan schipperen tussen deze en gene voor wat dan ook.

Als hij helemaal niks meer doet, betwijfel ik of alleen de koppakking lek is... Een lekke koppakking merk je vaak heel erg snel op door overmatig rook uit de uitlaat. Je auto blijft dan wel gewoon rijden. Hetzij op een cilinder minder waardoor je vaak wel wat vermogen verliest.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 12:50

Had eerst minder vermogen, toen niet snel genoeg gereageerd door gelijk te stoppen, en paar meter verder viel alles uit met een heleboel rook. Volgens ANWB mannetje is het de koppakking die stuk is.

Heb een soort van vaste garage, maar heb geen idee hoe zij zijn in fe kosten vergeken met anderen.

Heb nu contact met Silvia, haar zoon heeft een auto ambulance, wat ook wel erg fijn is aangezien ik dik 30 km van huis ben. Dat is een eind slepen...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:56

Je kan bij mijn weten prima een poosje doorrijden met een lekke koppakking. Je hebt het niet over rook? Dat is ook een kenmerk van een lekke koppakking, dat vrijwel altijd aanwezig is.

Als jouw vaste garage Bovag aangesloten is, zal die nooit veel meer gaan kosten dan bij een andere garage. Kijk een beunhaas kost altijd minder ;) Zo kon ik mijn koppeling ook voor minder dan 400 euro laten vervangen, uiteindelijk maar bij mijn garage laten doen waar ik het dubbele kwijt was. Maar toch wat meer zekerheid en ze konden precies uitleggen waarom het bij mijn auto duurder was dan bij een andere uitvoering.

30 km slepen is inderdaad wel erg ver, zou mooi zijn als het met die autoambu kan!

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 13:01

hier een lekke koppakking gehad bij mijn vw paar maanden geleden!

hier moest ik tussen de 600-700 betalen precies weet ik het niet meer maar was een duur grapje en auto rijd niet meer zoals ervoor

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 13:06

We gaan inderdaad voor de ambu!

Ja was erg veel rook, en stinken. En hij doet echt niks meer. Anwb zei dat dit aan de hand was. Hij zal het wel weten :)

Maar dankzij een oplettende bokker alles hopelijk snel en tegen een normale prijs opgelost!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 13:31

Ja, hij zal het inderdaad beter weten dan ik :')

Hopelijk kan je snel weer de weg op! Met zo'n relatief jonge auto is het natuurlijk zonde om een nieuwe te kopen.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 13:35

Jaa dat hoop ik ook inderdaad! Auto in Februari gekocht.. Dan wil je zulke dingen niet!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 13:40

Nee echt niet! Zelf ook sinds april een andere auto, die me ook ineens liet staan op een ochtend. Gelukkig was dat gewoon kortsluiting in de accu. Was verholpen met een nieuwe accu, dus dat is natuurlijk een banketstaaf gevalletje en heel erg goedkoop. Maar het is toch altijd even jammer. Je vertrouwt op een auto en dan gebeurt er zoiets. Maakt dat je een beetje gaat twijfelen ofzo.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:04

Komt mij heel bekend voor... Op de snelweg opeens een lading rook uit de airco, waren bij de afrit dus snel de snelweg af naar de garage die daar zat. Monteur heeft onder de motorkap gekeken en zei, daar kom je nog wel mee thuis, was nog maar een klein stukje. Mochten de aanhanger daar wel even neerzetten. Superfijn, komen we vanavond de aanhanger ophalen, doeiiii! Ehh nee dus, auto deed niks meer :') Terwijl we de auto daar zelf stil hadden gezet, hij rookte alleen heel erg.

Bleken de koppelingsplaten te zijn. Had het ''geluk'' dat het een Chrysler was en de reperatie 1000 euro zou kosten. Uiteindelijk voor 400 euro kunnen laten doen bij een eenmansgarage.. Geen idee of dat echt zo heet :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:08

Daphne__ schreef:
Komt mij heel bekend voor... Op de snelweg opeens een lading rook uit de airco, waren bij de afrit dus snel de snelweg af naar de garage die daar zat. Monteur heeft onder de motorkap gekeken en zei, daar kom je nog wel mee thuis, was nog maar een klein stukje. Mochten de aanhanger daar wel even neerzetten. Superfijn, komen we vanavond de aanhanger ophalen, doeiiii! Ehh nee dus, auto deed niks meer :') Terwijl we de auto daar zelf stil hadden gezet, hij rookte alleen heel erg.

Bleken de koppelingsplaten te zijn. Had het ''geluk'' dat het een Chrysler was en de reperatie 1000 euro zou kosten. Uiteindelijk voor 400 euro kunnen laten doen bij een eenmansgarage.. Geen idee of dat echt zo heet :+

Koppelingsplaten en koppakking zijn wel twee heel erg verschillende dingen hoor :P

Koppelingsplaten zitten in je koppeling, weliswaar tegen de motor aan (vliegwiel), maar de koppakking zit tussen de kop en het blok. Die sluit de twee stukken volledig lucht, water (koelvloeistof) en oliedicht af.

Koppelingsplaten zijn inderdaad vrij prijzig vervangen (aan de prijs te zien is je hele koppeling vervangen en dat is maar beter ook). Ik heb het ook gehad bij mijn vorige auto, die waren niet op, maar de drukgroep was niet meer goed (ongelijke vingers waardoor er een verschrikkelijke trilling in het aangrijpmoment kwam), omdat ik een GTI had was de koppeling moeilijk te bereiken (grote motor weinig ruimte en een ander onderstel geloof ik). Koste me ruim 800 euro. Gelukkig is het vervangen van de koppakking doorgaans wat goedkoper.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 14:41

Pff ik ben echt een autoleek als ik dit allemaal hoor!
Ben heel benieuwd wat er nou precies aan de hand is en wat het gaat kosten!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:44

Ga er niet van uit dat de ANWB het altijd weet. Wij hadden volgens hun een kapotte startmotor, zou ook ca 600 euro kosten. Bleek het een koolfilter te zijn die stuk was Kosten 35 euro

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:46

Monster_tos schreef:
Pff ik ben echt een autoleek als ik dit allemaal hoor!
Ben heel benieuwd wat er nou precies aan de hand is en wat het gaat kosten!

Nee, ik heb 3 jaar in de onderdelen gezeten. Ik kreeg dag in dag uit mannen aan de telefoon die mij dingen vroegen, die ik weer aan m'n collega's in de werkplaats moest vragen, die mij dan weer gingen uitleggen hoe het werkt en hoe het kapot is. :P
Ben je een leek? Ja... Maar ik ben ook geen deskundige hoor :P

Het zou alleen jammer zijn als jij schrikt door die 1000 euro die hier genoemd wordt, terwijl een koppeling vervangen héél iets anders is dan een koppakking :P En per definitie meer arbeidstijd kost.

Ga jij maar lekker uit van wat die man van de wegenwacht zegt, die heeft er veeeeeeel meer verstand van dan ik :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:48

magriet schreef:
Ga er niet van uit dat de ANWB het altijd weet. Wij hadden volgens hun een kapotte startmotor, zou ook ca 600 euro kosten. Bleek het een koolfilter te zijn die stuk was Kosten 35 euro

Maar dat heeft dan te maken met een elektrische storing denk ik? Auto kapt er mee vanwege een storing gok ik? Ik heb gelukkig nog nooit pech onderweg gehad, maar ze hebben geen laptop mee om de boel uit te lezen toch? Auto's zijn in de loop der afgelopen jaren zoooo veel ingewikkelder geworden door alle elektronica, dat ze er vast veel vaker naast zitten omdat ze een storing niet met het blote oog kunnen herkennen, maar de auto technisch wel andere symptomen geeft...

Wel een fijne meevaller geweest voor jullie dan!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:52

Janine1990 schreef:
magriet schreef:

Maar dat heeft dan te maken met een elektrische storing denk ik? Auto kapt er mee vanwege een storing gok ik? Ik heb gelukkig nog nooit pech onderweg gehad, maar ze hebben geen laptop mee om de boel uit te lezen toch? Auto's zijn in de loop der afgelopen jaren zoooo veel ingewikkelder geworden door alle elektronica, dat ze er vast veel vaker naast zitten omdat ze een storing niet met het blote oog kunnen herkennen, maar de auto technisch wel andere symptomen geeft...

Wel een fijne meevaller geweest voor jullie dan!

Dat was geen electrische storing maar gewoon niet goed gezien door de ANWB. Ook is mijn ervaring als de ANWB belt voor een klus dat het gelijk duurder wordt dus als het een beetje kan naar eigen auto (laten) vervoeren

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:55

Koppakking stuk én daarmee doorgereden? Kans dat je nu je motor al aan gort hebt gereden. Wij hebben daar 2 jaar geleden de auto op naar de sloop kunnen doen. Ná reparatie van de ANWB en herhaaldelijk vragen of we geen vervangende auto moesten regelen.. ANWB wijst natuurlijk elke vorm van aansprakelijkheid af, want het was onze eigen beslissing om het advies van de monteur op te volgen. 8)7 Sindsdien geloof ik dus ook hun monteurs niet meer.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:57

magriet schreef:
Dat was geen electrische storing maar gewoon niet goed gezien door de ANWB. Ook is mijn ervaring als de ANWB belt voor een klus dat het gelijk duurder wordt dus als het een beetje kan naar eigen auto (laten) vervoeren

Nouja, ik zou sowieso niet echt naar een ANWB garage gaan (als je dat bedoelt)
Heb zelf overigens gewoon random pechhulp, geen idee wat je dan krijgt... Is via Univé. Stuk goedkoper dan ANWB lid worden voor mij en ze komen ook gewoon bij mij thuis als ik pech heb. Al zou ik dan eerder mijn garage bellen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:59

Dreamybol schreef:
Koppakking stuk én daarmee doorgereden? Kans dat je nu je motor al aan gort hebt gereden. Wij hebben daar 2 jaar geleden de auto op naar de sloop kunnen doen. Ná reparatie van de ANWB en herhaaldelijk vragen of we geen vervangende auto moesten regelen.. ANWB wijst natuurlijk elke vorm van aansprakelijkheid af, want het was onze eigen beslissing om het advies van de monteur op te volgen. 8)7 Sindsdien geloof ik dus ook hun monteurs niet meer.

Na reparatie doorgereden? Maar wat is er gerepareerd dan?

In principe kan je, dacht ik, wel een paar km doorrijden. Geen 100en natuurlijk...
Anders zie ik wekelijks minstens 2 auto's die naar de sloop kunnen.