Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Rintah schreef:Wij waren een tijd terug voor een Astra uit 1993(ongeveer) zo'n 500 kwijt.
Tip, vraag van tevoren wat het gaat kosten en laat dat vastleggen, dan kom je niet voor extra kosten te staan.
Monster_tos schreef:Heb al wat offertes opgevraagd, probleem is dat de auto niks meer doet, en er straks iemand komt die me kan slepen. Ideaal natuurlijk als we hem dan gelijk na een garage kunnen slepen.
Alleen omdat het zondag is kan ik nu nergens kosten opvragen.
Zo kon ik mijn koppeling ook voor minder dan 400 euro laten vervangen, uiteindelijk maar bij mijn garage laten doen waar ik het dubbele kwijt was. Maar toch wat meer zekerheid en ze konden precies uitleggen waarom het bij mijn auto duurder was dan bij een andere uitvoering.
Terwijl we de auto daar zelf stil hadden gezet, hij rookte alleen heel erg.
Daphne__ schreef:Komt mij heel bekend voor... Op de snelweg opeens een lading rook uit de airco, waren bij de afrit dus snel de snelweg af naar de garage die daar zat. Monteur heeft onder de motorkap gekeken en zei, daar kom je nog wel mee thuis, was nog maar een klein stukje. Mochten de aanhanger daar wel even neerzetten. Superfijn, komen we vanavond de aanhanger ophalen, doeiiii! Ehh nee dus, auto deed niks meerTerwijl we de auto daar zelf stil hadden gezet, hij rookte alleen heel erg.
Bleken de koppelingsplaten te zijn. Had het ''geluk'' dat het een Chrysler was en de reperatie 1000 euro zou kosten. Uiteindelijk voor 400 euro kunnen laten doen bij een eenmansgarage.. Geen idee of dat echt zo heet
Monster_tos schreef:Pff ik ben echt een autoleek als ik dit allemaal hoor!
Ben heel benieuwd wat er nou precies aan de hand is en wat het gaat kosten!
En per definitie meer arbeidstijd kost.
magriet schreef:Ga er niet van uit dat de ANWB het altijd weet. Wij hadden volgens hun een kapotte startmotor, zou ook ca 600 euro kosten. Bleek het een koolfilter te zijn die stuk was Kosten 35 euro
Janine1990 schreef:magriet schreef:Ga er niet van uit dat de ANWB het altijd weet. Wij hadden volgens hun een kapotte startmotor, zou ook ca 600 euro kosten. Bleek het een koolfilter te zijn die stuk was Kosten 35 euro
Maar dat heeft dan te maken met een elektrische storing denk ik? Auto kapt er mee vanwege een storing gok ik? Ik heb gelukkig nog nooit pech onderweg gehad, maar ze hebben geen laptop mee om de boel uit te lezen toch? Auto's zijn in de loop der afgelopen jaren zoooo veel ingewikkelder geworden door alle elektronica, dat ze er vast veel vaker naast zitten omdat ze een storing niet met het blote oog kunnen herkennen, maar de auto technisch wel andere symptomen geeft...
Wel een fijne meevaller geweest voor jullie dan!
Sindsdien geloof ik dus ook hun monteurs niet meer. magriet schreef:Dat was geen electrische storing maar gewoon niet goed gezien door de ANWB. Ook is mijn ervaring als de ANWB belt voor een klus dat het gelijk duurder wordt dus als het een beetje kan naar eigen auto (laten) vervoeren
Dreamybol schreef:Koppakking stuk én daarmee doorgereden? Kans dat je nu je motor al aan gort hebt gereden. Wij hebben daar 2 jaar geleden de auto op naar de sloop kunnen doen. Ná reparatie van de ANWB en herhaaldelijk vragen of we geen vervangende auto moesten regelen.. ANWB wijst natuurlijk elke vorm van aansprakelijkheid af, want het was onze eigen beslissing om het advies van de monteur op te volgen.Sindsdien geloof ik dus ook hun monteurs niet meer.