vriend heeft gelogen weet zelf niet wat het probleem is

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lelberse

vriend heeft gelogen weet zelf niet wat het probleem is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 23:15

Ik kon even geen betere titel maken maar ik wil even mijn emoties van me ag schrijven en vraag me af wat jullie ervan denken.
Mijn vriend en ik zijn nu bijna 2 jaar samen. Verder geen problemen hebben het leuk samen. Nou waren we laatst op een feest waar hij wel heel veel schik had met een meisje. Ik wist niet wie het was heeft hij me later uitgelegd. Ik was toen al snel geirriteerd omdat hij me de avond ervoor had laten zitten en ik daar niet blij mee was. Hij en dat meisje hadden de grootste lol en hij keek eigenlijk niet meer om naar mij omdat ik toch maar chagarijnig was...
Toen stond hij met haar en hun telefoons in de hand dus ik dacht oh die zijn nummers aan het uitwisselen. Ik het hem gevraagd maar was helemaal niet zo en ik moest niet zo jaloers doen. Bleek het een paar weken later dat ze dus wel nummers aan het uitwisselen waren.. dat vertelde hij toen maar op dat feest wou hij dat niet zeggen omdat ik toen chagarijnig was. Ik gevraagd of ze elkaar ook nog gesproken hadden via de telefoon. Hij zei nee niet meer gesproken of iets. Nou komt hij vaak bij hun thuis omdat haar broer een vriend is van hem. En de laatste tijd wel heel vaak. Dus elke keer als hij daar is heb ik daar best wel moeite mee. Nou heeft hij aan het begin van onze relatie gezegd dat hij nooit vreemd zou gaan. En dat geloof ik hem ook zeker in. Net hadden we weer een discussie over dat meisje en heeft hij toegegeven wel met haar gesproken te hebben. Weetje dat nummer en dat spreken maakt me geen reet uit maar dat hij er dus over liegt wel... dat doet me echt pijn. Maar hij snapt het probleem niet omdat hij verder niks verkeerd doet. Hij heeft dat gesprek ook uit zijn telefoon verwijderd omdat hij er geen gezeik over wou krijgen.
Dat vind ik best erg dat hij dus dingen voor me verzwijgt om er geen ruzie over te krijgen. ..
Wat vinden jullie ervan? Ga ik nu tever dat ik zwaar teleurgesteld in hem ben?

maximuss

Re: vriend heeft gelogen weet zelf niet wat het probleem is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 23:19

Ergens zit er dan toch iets scheef in jullie relatie als hij liever liegt dan er "ruzie" over heeft... Waarom denkt hij dat er direct ruzie zou ontstaan als hij het je wel had verteld? Is dit al vaker voorgekomen?

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 23:22

maximuss schreef:
Ergens zit er dan toch iets scheef in jullie relatie als hij liever liegt dan er "ruzie" over heeft... Waarom denkt hij dat er direct ruzie zou ontstaan als hij het je wel had verteld? Is dit al vaker voorgekomen?

Over dat meisje hebben we inderdaad al vaker ruzie gehad.. daarom wil hij niet dat er nog enige aanleiding komt dat ik er weer over begin. Maar het blijkt dus maar weer dat als ik er over begin dat er weer iets komt bovendrijven wat ik niet wist.
Ik heb hem ook gezegd dat als hij er altijd open en eerlijk over was geweest we er nooit ruzie om zouden krijgen.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 23:27

Ergens moet er toch een beginpunt geweest zijn van deze kwestie: de eerste leugen of de eerste ruzie?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 23:34

Hij had beter het gesprek kunnen bewaren. Als het echt alleen maar over koetjes en kalfjes was gegaan, had je dat kunnen lezen en was je misschien wat geruster.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 23:34

Tja mijn ervaring is vrees ik niet heel positief. Ik ben heel open-minded en makkelijk. Appen met allerlei meiden, lunchen met vrouwelijke studiegenoten, no problem. Behalve met eentje, die klik daar had ik gewoon totaal geen goed gevoel bij en later bleek mijn intuïtie ook te kloppen. Mijn ervaring is hoe meer je de bal teruggekaatst krijgt ("je bent gewoon jaloers/onzeker") hoe groter de alarmbellen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 23:35

Liegen is altijd een slecht teken.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 23:38

Wauw dit is precies mijn relatie, helaas ben ik er vorige week achter gekomen dat mijn vriend wel met dat meisje vreemd gegaan is, ik had altijd al zo'n vermoeden maar hij zweerde dat hij nooit zo iets zal doen en leek altijd trouw, verwijderde hun gesprekken en loog er ook over.
We woonden 2 jaar samen en de relatie is nu voorbij. Als het eenmaal in de aard van zo'n jongen zit om over kleine onzinnige dingetjes te liegen dan zal hij dat blijven doen, en op een keer gaat dat mis, niet voor hem maar voor jou, want hij zal jou kwetsen

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 23:38

Sunrise_ schreef:
Tja mijn ervaring is vrees ik niet heel positief. Ik ben heel open-minded en makkelijk. Appen met allerlei meiden, lunchen met vrouwelijke studiegenoten, no problem. Behalve met eentje, die klik daar had ik gewoon totaal geen goed gevoel bij en later bleek mijn intuïtie ook te kloppen. Mijn ervaring is hoe meer je de bal teruggekaatst krijgt ("je bent gewoon jaloers/onzeker") hoe groter de alarmbellen.

Dit is eerlijk gezegd ook mijn ervaring, bij meerdere (ook waarmee ik geen relatie had, maar je voelt soms gewoon dat twee mensen echt een connectie hebben), maar dat hoeft niet in alle gevallen ook zo te zijn natuurlijk.
Je zult het of nog een keer goed moeten bespreken en dan echt proberen los te laten, of gewoon nu al los proberen te laten. Het continue blijven aankaarten zal iig niet helpen.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 23:45

Ik zou er al best wel klaar mee zijn inmiddels (misschien niet met de relatie opzich, want dat gaat niet zo snel), zeker als dit al langere tijd aan de gang is. Ik ben niet iemand die een ander makkelijk vertrouwt, maar dat komt omdat ik dit soort dingen vaak gewoon door heb. Als dit bij mij was gebeurt wist ik wel hoe laat het was..
Je kan vragen of hij iets heeft om te 'bewijzen' dat het niks is, want daar heb je wel 'recht' op nadat hij al eerder meerdere keren erover heeft gelogen, lijkt mij.
Ik hoop niet dat het foute boel is, maar ik heb helaas wel zo'n gevoel.. :n

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 23:48

Tja welbekende smoezen... Ik zou m niet op z'n trouwe ogen geloven

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 23:54

het verschil tussen mannen en vrouwen.
Hij ziet es geen probleem omdat er niks is.
En jij ziet wel een probleem omdat hij er zo nonchalant overdoet en het probleem bij jou neer legt.

Spreek gewoon eerlijk uit dat het je wat onrustig maakt als hij zoveel met haar praat en er over liegt. Zeg hem dat je hem vertrouwt maar dat je het voor je eigen onzekerheid ook wel even fijn vind om te horen van hem dat je je echt geen zorgen hoeft te maken

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 23:55

Heb t zelf meegemaakt. Kan er maar 1 ding op zeggen:

Afbeelding

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 00:01

Het moment dat hij moeite doet om erover te liegen en het te verwijderen, dan weet je dat het foute boel is! Iets wat niet slecht is zou jij mogen zien en dan zie je dus ook dat er niks aan de hand is. Hier dus het tegenovergestelde.
Ik zou de situatie niet vertrouwen

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 00:07

Afbeelding

Ik moest toevallig aan deze denken, maar komt op hetzelfde neer als mijn voorganger..

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 00:40

Ergens hoeft het niet altijd zo zwart-wit te zijn... Ik heb ook wel eens gesprekken (al dan niet via SMS) met mannelijke collega's/ vrienden die voor buitenstaanders/ derden op het randje zijn en idd ik wis die niet en lieg er ook niet over maar vriendlief kent mij goed genoeg om er verder niks achter te zoeken... Het feit dat hij de confrontatie schuwt doet bij mij meer alarmbellen rinkelen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 02:02

Tja, ik heb ook wel eens een bericht verwijderd omdat mijn man die niet hoeft te lezen.
Was met een oud vriendje, kwam hem weer tegen op FB en we hebben wat over en weer gekletst. Hij gooide wat herinneringen op de scroll en dat hoeft mijn huidige man niet te lezen.
En ik ben echt hondstrouw hoor, zal er geen moment over denken om vreemd te gaan maar sommige dingen hoeft mijn man niet te lezen, dan gaat hij misschien gekke dingen denken en dat is 100% niet nodig.

Sonador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 02:51

Ik vind niet dat je te ver gaat, als je zegt dat je teleurgesteld bent in de situatie.

Maar wellicht speelt jalousie van uit jou kant ook een rol hierin??
Heb je terechte redenen om hem niet te vertrouwen?

Je zou kunnen beargumenteren doordat hij gelogen heeft.
Het is een wisselwerking tussen twee mensen.

Je baalt wellicht dat hij je heeft laten zitten (respectloos) dat zit je dwars?, en dat zit hij ook nog met een ander meisje nummers uit te wisselen, (wederom respectloos) en dan ook nog erover liegen (respectloos) ....

Respect is zo verschrikkelijk belangenrijk in welke relatie dan ook, net zoals eerlijkheid.
Wellicht zit hem iets dwars, waardoor hij het niet zo nauw neemt met die waardes??

Hoe dan ook, ik zou op een rustige manier met elkaar een babbeltje maken.

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 08:15

Ik wil het er graag nog een keer rustig met hem over hebben maar als ik dat doe begint hij al gelijk te zuchten en chagarijnig te worden en zegt hij begin je er nou Alweer over! Hou daar toch eens over op!
Dan zegt hij dat er niks aan de hand is en dat jk me geen zorgen moet maken. En als ik dan vraag waarom hij erover gelogen heeft dan zegt hij dus om gezeik te voorkomen...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 08:18

Als iemand berichten wist omdat hij bang is dat zijn vriendin boos wordt... Gevalletje 'waar rook is....'

TS: Ben jij nog gelukkig in jouw relatie?

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 08:21

Sunrise_ schreef:

Dat heb ik dus ook. Hij heeft vaker geappt met meiden die zegmaar wel geïnteresseerd in hem leken. Maar daar deed hij heel open over en hij zei dat hij het maar een raar mens vond. Ik maakte me totaal geen zorgen daarover. Maar dit meisje is gewoon anders. Hoe hij erover doet enzo dat.vertrouw ik gewoon niet. Maar ik weet zeker dat hij nooit vreemd zou gaan. Dat doet hij gewoon niet maar ik snap niet waar dit liegen dan voor nodig is.

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 08:23

Winged schreef:
Als iemand berichten wist omdat hij bang is dat zijn vriendin boos wordt... Gevalletje 'waar rook is....'

TS: Ben jij nog gelukkig in jouw relatie?

Ja ik ben heel gelukkig met hem en ik wil hem echt niet kwijt. We hebben net ons eerste (jep eerste pas) weekendje weg samen geboekt. En daar hebben we heel veel zin in. Maar dit zit me gewoon helemaal niet lekker..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 08:27

Ben vooral benieuwd waarom hij haar nummer nou precies wilde. Als hij haar toch wel ziet als hij bij z'n maat is >;)
Ik ben zelf wat neurotisch maar dit is een situatie die ik niet helemaal zou vertrouwen. Berichten verwijderen is ook niet goed, wat stond daar in wat jij niet mocht weten.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 08:29

Als hij er al geiriteerd van raakt als je er gewoon over hebt Lijkt mij niet best.(zegt mijn gevoel). Dat er toch iets tussen hen speelt,

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 08:30

Woogy schreef:
Ben vooral benieuwd waarom hij haar nummer nou precies wilde. Als hij haar toch wel ziet als hij bij z'n maat is >;)
Ik ben zelf wat neurotisch maar dit is een situatie die ik niet helemaal zou vertrouwen. Berichten verwijderen is ook niet goed, wat stond daar in wat jij niet mocht weten.

Ja dat snapte ik dus ook niet..
Maar hij zei dat zij zijn nummer had gevraagd en hij hem gewoon had gegeven omdat hij er geen probleem in zag.