Contact verbreken met vriendin.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Contact verbreken met vriendin.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 15:25

Hallo,

Ja hoe ga ik dit uitleggen, het gaat waarschijnlijk een lang verhaal worden maar ik weet even niet meer hoe ik dit aan moet pakken.
Voordat ik begin met het verhaal wil ik wel even zeggen dat er ook momenten zijn geweest dat ze wel een goede vriendin voor mij is geweest.
In de vierde klas ging ik met een meisje om, ik zal haar nu even Petra noemen. Het is altijd al een meisje geweest die heel graag vriendinnen wou hebben en je ook al snel ' mijn beste vriendin ' noemt, ook al had je nog maar 1 x met d'r afgesproken. Nou wou ik het wel een kans geven, ik had toen die tijd ook niet veel vriendinnen en het kon nooit kwaad om het te proberen.

Maar in die tijd dat ik met haar om ging ben ik er niet echt gelukkiger op geworden, ze viste altijd naar mijn verleden ( ze had hier en naar wel wat gehoord dat ik aardig wat achter de rug heb zitten, daar wil ik in dit topic verder niet op in gaan ) en als ik dan iets aan haar vertelde, vertelde ze dat ook direct door aan andere mensen. Ook als ik haar echt wat in vertrouwen had verteld wisten andere mensen het binnen een paar dagen ook.

Ook ging het al-tijd over haar als we afspraken, het ging altijd of haar vriendjes, haar problemen, haar ruzies met andere mensen, en als ik eens wat zei werd ik genegeerd of draaide ze het onderwerp zo zodat het weer over haar ging.

Ook is ze heel erg vervelend op via social media, als ik een avondje weg ben en geen tijd heb voor mijn mobiel spamt ze mij he-le-maal vol! Ik heb hier wel een aantal screenshots.

*knip*

Dit is 1 van de 100den spam berichtjes die ik heb gehad. Als ik dan even niet reageer krijg ik soms binnen 10 minuten wel 20 berichtjes met alleen maar
'' hallo? ''
'' Reageer even''
'' ????? ''
'' Joehoe ''
En eerlijk gezegd word ik daar schijt ziek van. Ik heb al wel eens gezegd dat ze mij wat minder moet berichten omdat ik daar echt onwijs chagrijnig van word en dan nog meer de neiging heb om niet te reageren. Dat begreep ze dan wel, deed er een paar dagen wat mee en begon vervolgens weer opnieuw.

Nou is ongeveer een week geleden de bom bij mij gebarsten, we zouden de avond voordat zij op vakantie ging wat drankjes doen, leuk gezellig, keek er opzich wel naar uit. Nu begon het te regenen, en bij mij is het al bekend dat mevrouw bang is voor regen, want als het regent komt Petra niet. Dus ik zag de bui al weer hangen ( letterlijk) dat ze niet kwam. En nou kan ik het ook wel begrijpen als het nou onweerde en hagelde, maar het was lichte mot regen. Daarbij woont ze 5 minuten fietsen van mij af, van mij zou ze ook gewoon verwachten dat ik kwam. Dus ik liet al merken dat ik het een beetje onnozel vond dat ze daarom niet wou komen.
Toen kwam de volgende 'smoes' ze voelde zich de hele dag al niet lekker en wou daarom eigenlijk niet komen want ze wou zo naar bed, vreemd.. Toen het nog niet regende zei ze nog tegen mij hoeveel zin ze erin had.
Maar als klap op de vuurpijl kwam haar nicht ook nog langs en nu kon ze helemaal niet meer weg want ze wou haar niet alleen laten zitten. Oke... Je voelde je je niet lekker toch?
Ik vind het helemaal niet erg als ze niet wilt komen maar dan moet je niet allemaal smoesjes gaan verzinnen want daar kan ik erg slecht tegen.

Eigenlijk ben ik gewoon een beetje klaar met haar, het draait altijd om haar, dat gestalk op social media, ik wil het gewoon niet meer.
Maar hoe ga je tegen iemand zeggen dat je geen contact meer wilt? Ze zit mij nu nog steeds elke dag te berichten wanneer we af gaan spreken maar ik wil het gewoon niet meer. Het klinkt misschien heel egoïstisch maar ik word er niet gelukkig van.

Ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven, wat zouden jullie doen in zo'n situatie?
Ik hoor het graag.. :)

Groetjes
Sindy
Laatst bijgewerkt door Murthul op 11-08-16 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Privecommunivatie verwijderd

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 15:41

Man, wat een berichten stuur ze!

Het zou voor mij al klaar zijn wanneer iemand iets doorvertelt wat ik in vertrouwen gezegd heb. Zoiets doe je niet...

Eduard007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 15:43

Lekker mee stoppen... Andere normen en waarden... Blijf je je aan storen. Sommige mensen kosten meer energie dan dat ze geven

Sammie

Hoe oud zijn jullie?

secricible

niet zeggen. Gewoon lekker dood laten bloeden imo. :)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 15:43

Beide 16

Jennifuur

Re: Contact verbreken met vriendin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 16:26

Als ik jou was zou ik nog een keer met dat meisje afspreken en dan goed uitleggen dat jullie naar jouw gevoel jullie beiden andere verwachtingen hebben van een vriendschap en het op deze manier niet meer voor jou werkt, waardoor jij hebt besloten afstand te nemen van haar. Leg uit dat je geen ruzie wilt en ook niet boos op haar bent, maar wel op een andere manier door wilt met je eigen ding.
Probeer hierbij vooral vanuit je eigen gevoel te praten (voorbeeld: "Het voelt voor mij alsof ik niet meer lekker zit in deze vriendschap" in plaats van "Jij doet raar en daardoor is deze vriendschap klaar"), omdat op die manier er fijner over kan worden gepraat zonder oordelen te hangen aan gedrag of dingen die zijn gezegd :)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:59

Uh gewoon zeggen dat je er klaar mee bent en dat het voor jou niet meer hoeft? Werkt heel goed.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 18:13

Nou als er iets geregeld moet worden met vervoer wil ik ook graag een beetje rap reactie :')

Maargoed, ik ga niet spammen. Ik bel liever.

Verder ga ik mee met jennifuur.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 18:16

Snorlex schreef:
Nou als er iets geregeld moet worden met vervoer wil ik ook graag een beetje rap reactie :')

Maargoed, ik ga niet spammen. Ik bel liever.

Verder ga ik mee met jennifuur.

Er moest overlegd worden voor woensdag, de dag dat ze mij zo 'spamde' was het vrijdag.... ;)

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 18:20

Ik kan de foto's niet zien helaas, maar ik zou er echt helemaal gek van worden :=. Heb je ook wel leuke momenten met haar? Zoja, dan zou ik de hele ergernis uitleggen (niks achterhoudend om haar maar niet te kwetsen) en haar nog één kans geven. Zoniet en erger je je alleen maar dood, gewoon het contact verbreken (dus blokkeren, als ze maar dooe blijft gaan), en zelf bekijken of je die uitleg wilt geven of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 18:23

Dit is heel vervelend en als ik jou was zou ik de vriendschap beëindigen. Wat ik me wel afvraag is of jij wel online komt als je haar niet antwoordt? Want als dat het geval is kan ik begrijpen dat ze zo reageert (al zu ik het zelf niet doen maar ik kan er in komen).

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 18:26

Ga bij haar langs en leg uit wat haar acties met je doen.
Vertel eerlijk dat je geen trek meer hebt in de vriendschap.
Vervolgens zou ik haar daarna overal blokkeren.

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 18:34

Ingewikkeld en rot voor je. Niks aan, dat soort situaties :-(

Mijn tip voor jou: handel het vooral niet af via de app. Veel mensen gebruiken de app als enige communicatiemiddel, maar dat werkt misverstanden ongelooflijk in de hand. Dingen die geschreven staan, worden zo snel ontzettend veel groter dan ze zijn. Ik heb vriendschappen kapot zien gaan doordat beide partijen niet meer belden, maar alleen nog mailden of app'ten. Er zijn op dit forum topics van meisjes die hun verzorgpony zijn kwijtgeraakt door uit de hand gelopen misverstanden met de eigenaar - die te voorkomen waren geweest door gewoon even te bellen.

Ik hoop dat jij eruit komt met je vriendin. Welke boodschap je ook kiest voor haar, doe het in ieder geval via een persoonlijk gesprek.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 18:39

Ik zou het dood laten bloeden, ze is nu toch op vakantie, mooie tijd om een beetje afstand te gaan nemen :)
Kom je haar nog ergens tegen zoals op school? Want dan wordt het wat lastiger om een vriendschap dood te laten bloeden :+

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 18:48

Jennifuur schreef:
Als ik jou was zou ik nog een keer met dat meisje afspreken en dan goed uitleggen dat jullie naar jouw gevoel jullie beiden andere verwachtingen hebben van een vriendschap en het op deze manier niet meer voor jou werkt, waardoor jij hebt besloten afstand te nemen van haar. Leg uit dat je geen ruzie wilt en ook niet boos op haar bent, maar wel op een andere manier door wilt met je eigen ding.
Probeer hierbij vooral vanuit je eigen gevoel te praten (voorbeeld: "Het voelt voor mij alsof ik niet meer lekker zit in deze vriendschap" in plaats van "Jij doet raar en daardoor is deze vriendschap klaar"), omdat op die manier er fijner over kan worden gepraat zonder oordelen te hangen aan gedrag of dingen die zijn gezegd :)

Hier zat ik ook aan te denken maar ik weet 100% zeker dat ze mij dan alsnog niet met rust laat, dat ze na een paar dagen/weken gewoon weer bij het begin begint en weer met mij wilt afspreken.

onbarefeet schreef:
Ik kan de foto's niet zien helaas, maar ik zou er echt helemaal gek van worden :=. Heb je ook wel leuke momenten met haar? Zoja, dan zou ik de hele ergernis uitleggen (niks achterhoudend om haar maar niet te kwetsen) en haar nog één kans geven. Zoniet en erger je je alleen maar dood, gewoon het contact verbreken (dus blokkeren, als ze maar dooe blijft gaan), en zelf bekijken of je die uitleg wilt geven of niet.

Had opzich wel leuke momenten met haar, maar om eerlijk te zijn irriteerde ik mij meer dan dat ik het echt leuk had.

Anoniem schreef:
Dit is heel vervelend en als ik jou was zou ik de vriendschap beëindigen. Wat ik me wel afvraag is of jij wel online komt als je haar niet antwoordt? Want als dat het geval is kan ik begrijpen dat ze zo reageert (al zu ik het zelf niet doen maar ik kan er in komen).

Nee ik kom dat niet online, ik zit niet zo aan mijn mobiel gekluisterd dat ik elk moment van de dag kan antwoorden. Soms zit ik wel een hele dag niet op whats app.

Flowery schreef:
Ik zou het dood laten bloeden, ze is nu toch op vakantie, mooie tijd om een beetje afstand te gaan nemen :)
Kom je haar nog ergens tegen zoals op school? Want dan wordt het wat lastiger om een vriendschap dood te laten bloeden :+

Ze is nu helaas (?) net weer terug van vakantie :)) Ja, we komen elkaar ook weer tegen op school, we hebben dan wel niet de zelfde opleiding maar toch..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 18:55

Gewoon haar blokkeren en uit sociaal media van jou gooien.
En niet meer reageren.

Laat het gewoon contact doodbloeden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 19:05

Ik zou wel reageren maar dan kort en krachtig. Gewoon zeggen dat je het irritant vindt en dat je dus geen zin meer in haar hebt. Niets zeggen is ook weer zo... Tja weet niet.

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 19:33

Toch even nadenkend over dat appen.

Situatie 1:
Petra wil overleggen met Sindy over vervoer, dus zij stuurt een appje.
Sindy appt niet meteen terug, want ze is op stap met andere vriendinnen.
Petra weet dat niet, dus stuurt nog maar een appje: voor haar is de vraag over vervoer dringend.
Sindy ziet dat tweede appje wel, maar vindt het een beetje irritant dat Petra haar aandacht nu en onmiddellijk opeist, dus reageert niet.
Petra voelt zich genegeerd, wordt boos, zenuwachtig of het vervoer nou geregeld kan worden of niet, en machteloos, want Sindy reageert niet.

Zo jagen jullie elkaar zonder het in de gaten te hebben gigantisch op stang. Zij: zie je wel, ik kan me kapot appen, maar ze negeert me toch wel. Jij: zie je wel, ze spamt me, ze moet me met rust laten. En dan krijg je irritaties die binnen de kortste keren zo groot zijn, dat je haar appjes en je boosheid daarover zelfs deelt op een openbaar forum.

Situatie 2:
Petra wil overleggen met Sindy over vervoer, zij belt haar. Sindy is druk met haar avondje uit, maar maakt snel een afspraak met Petra over het vervoer, en zegt dan dat ze moet ophangen omdat ze uit is en haar vriendinnen op haar wachten. Petra is blij dat het geregeld is. Uit de toon van Sindy begrijpt ze dat die nu geen tijd heeft om ter plekke uitgebreid verder te kletsen. Dus laat ze haar de rest van de avond met rust.

Of denk ik er nou te simpel over? Natuurlijk is dit niet op de ene van de andere dag zo ontstaan, en ken ik maar een klein deel van het verhaal. Maar toch… de beller is sneller, en appen maakt soms meer kapot dan je lief is.

Dit lost het nu niet op, maar misschien om sowieso in je achterhoofd te houden als je je aan iemand ergert op de app.

Einde pleidooi, doe ermee wat je wil :-)

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 19:53

Ik zou als ze terug is van vacantie afspreken en zeggen dat vriendschap voor jou niet werkt.
Omdat dit je allemaal enorm benauwd.
Benoem dat jullie heel verschillend zijn in wat je in contact wil, niet beter of slechter maar gewoon totaal verschillend.

Verder, tabé en het ga je goed.
Ik zou haar nummer blokkeren en ook haar social media blokkeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 19:57

Ik kan hier in mee gaan. Bericht van Andra. En Waarom gewoon niet met haar bespreken wat je zo vervelend vindt?
Als ze een vriendin is dan geloof ik echt niet dat zo je probeert te pesten. Denk eerder dat jullie elkaar in bepaalde dingen niet goed begrijpen en niet goed weten wat ander wel en niet fijn vindt.

juliar99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:16

Super irritant zulke mensen.. en eraf komen is net zo lastig haha..

Ik had hetzelfde en ben er vanaf gekomen door niet meer enthouisiast(?) op haar te reageren, geen voorstellen voor het afspreken enzo te doen en na een tijdje merkte degene eindelijk dat ik er echt klaar mee was, (terwijl ik het al vaakgenoeg had gezegd)..

Na een tijdje had ze een ander slachtoffer gevonden en was ik er eigenlijk vanaf hahah..

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 21:06

Ik heb ook zo'n vriendin gehad. Die smste en appte me plat, wou cobstant afspreken en als ze vrienden van mij ontmoette deed ze hetzelfde bij hen.. beschamend.

Bij ons is het geklapt toen ze ineens een vriend van mij leuk vond (de zoveelste) en om zijn telefoonnummer vroeg. Dat schoot me zo in het verkeerde keelgat dat ik alles er uit heb gegooid en we zijn met ruzie uit elkaar gegaan. Ze begreep mijn probleem niet en ik wou alleen maar dat ze mij en en mijn omgeving eindelijk eens met rust liet.

Daarna heb ik haar genegeerd en uiteindelijk hield ze op. Nog wel eens een kaartje gehad of een appje, maar ik heb niet gereageerd. Mijn leven is zoveel relaxter zonder haar.

Tja ts, je kan kiezen. Wachten tot je ontploft of het eerlijk zeggen en erbij blijven dat je echt geen contact meer wilt als ze door blijft gaan of opnieuw begint. Dood laten bloeden gaat niet werken bij deze dame ben ik bang..

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 21:20

Mag ik, als man zijnde, opmerken dat dit een bijzonder flauw topic is en dat de reacties getuigen van weinig ruggengraat?

Zonde.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 21:23

Ailill schreef:
Mag ik, als man zijnde, opmerken dat dit een bijzonder flauw topic is en dat de reacties getuigen van weinig ruggengraat?

Zonde.

Ik heb niet gereageerd in dit topic verder maar ben nu wel benieuwd. :+

Kun je deze mening onderbouwen? Waarom vind je dat?