Nog meer mensen last van vliegen(poep)?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Carr_friesje

Nog meer mensen last van vliegen(poep)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 18:09

Het is hier gewoon schoon en er liggen nergens etensresten te rotten maar toch heb ik ontzettend veel last van vliegen in huis.
Zelfs zo erg dat er hier overal in huis verzamelingen van zwarte stipjes op de grond liggen.

Ik zit nu op de bank te bokken en ben alweer een paar stipjes vliegenstront op m'n shirt en arm rijker...
Heb wel van die vliegenplakstrips hangen, maar ze blijven maar komen. (kan die strips om de dag vervangen omdat ze helemaal vol hangen :\ )

Meer bokkers die hier last van hebben en een goede oplossing weten?
Een paar vliegen in huis ála... maar die vliegenstront overal vind ik gewoon smerig. :r

Afbeelding

Valentijn5

Re: Nog meer mensen last van vliegen(poep)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 18:13

Vliegenpoep heb ik nog nooit gezien. Maar het lijkt me niet erg prettig om in je huis te hebben. Ik hoop dat ze op een gegeven ogenblik wegblijven.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 18:19

Ik ben benieuwd naar DE tip... Hier hebben we ook veel last van vliegen. Ik poets me eigen een ongeluk, maar het is dweilen met de kraan open :(:)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 18:20

Heb je ook in je kruipruimte gekeken? daar kunnen ze ook vandaan komen op een of andere manier.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 18:24

Heb je horren?
Anders een keer zo'n spuitbus halen en dan je hele huis spuiten. De vliegen vallen dan dood uit de lucht, ook niet prettig. Maar je bent ze wel kwijt.

Alleen moet je dan wel weten waar het vandaan komt.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 18:42

Wij wonen op een (koeien)boerderij dus vliegen genoeg, maar weinig in huis.

Alles goed schoon houden, vliegengordijn bij de deur en de ingang van de keuken. Ook hebben wij boven overal horren en een spuitbusje in de gang beneden die elk half uur een pufje geeft waardoor de vliegen dood gaan. De plakstrip hangt hier al weken en er zit niet veel op.

Ik vind het ook ongelooflijk goor dus zo houden we het goed binnen de perken.
Laatst bijgewerkt door MDWStables op 08-08-16 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 18:44

Hier toen we veel vliegen hadden een speciale zak gehaald bij de boerenbond. Moet je water bijdoen en in de tuin ophangen. Stinkt wel dus niet te dichtbij hangen, maar heeft hier goed geholpen.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 18:53

We wonen op 1 hoog dus uit de kruipruimte kunnen ze niet komen. :P
Balkondeur staat hier met dit mooie weer altijd open en daar zit inderdaad geen hor voor.
Maar die heeft er ook nooit voor gezeten... We hadden altijd wel wat vliegen in huis i.v.m. de knaagdieren ook, maar dit is de eerste keer dat m'n hele huis incl. ikzelf onder die rotzooi zit.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 19:17

Deuren en ramen dicht of horren plaatsen?

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 19:29

Wij hadden ook vaak vliegen. Dit jaar een magneet hor opgehangen en geen insect bijna meer binnen. De honden hadden zo door hoe ze er door moesten en het sluit automatisch.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:57

er kan ergens een kadaver liggen waar ze op af komen. Heb dat ooit eens gehad in de schoorsteen. Lag een dode kraai in. Vliegen kwamen via de kachel de woonkamer in.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:02

ik had ooit een dode muis in de kast kwam na twee dagen weg terug allemaal vieze vleigen in bijkeuken..

horren zijn de beste middelen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 00:36

Schijnt dat een lavendelplant naast je deur ook zou werken

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 00:39

Lavendel en basilicum schijnt te helpen. En de poep gaat heel makkelijk weg met een doorgesneden ui.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 06:22

Sindskort hebben wij vliegenstickers op het raam zitten. Ik weet het merk even niet meer, maar het is van het bekende verdelingsmerk. We wonen in een appartement, afval wordt buiten in zakken verzameld en dan kunnen wij nog zo schoon zijn, we zijn afhankelijk van de rest. Deze stickers bevatten een beetje gif en wat lokmiddel. Je plakt ze in de hoek van een raam waar de zon veel staat, vliegen komen er op af, eten er van en vallen dood neer.

Wij vonden dit nog een goede tussenweg, geen giftige spuitbus maar het werkt wel effectief. Elke dag even de dode vliegjes opzuigen en de stickers vallen niet echt op.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 07:36

Ik heb ook last van veel vliegen en las op internet de tip van een zakje kruidnagels in een bakje water.
Ik heb het geprobeerd en geloof me: Je ziet de vlieg je huis binnenkomen, hij draait zich om en vliegt als een gek weer naar buiten. Ideaal! :D
Wel iedere week verversen.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 07:42

Wij hebben best vaak de deuren open maar nooit last van vliegen meer sinds wij geen plafond ventilator meer hebben. Of hoe dat ook heet :') daar gingen ze altijd omheen. Misschien is dat het?

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 09:18

Ik ben wel benieuwd naar die raamstickers... Op onze pas geschilderde spierwitte muren zijn die zwarte stipjes meer dan irritant!

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 09:23

Bij mij thuis ook vliegen rond deze lamp.. Tijdens tv kijken zie je ook telkens vliegen voor je neus te vliegen.. Zo irritant. Dus ik lees even mee!

Afbeelding

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 09:36

Heb net een bakje water met kruidnagel onder de lamp gezet.. stinkt wel maar hoop dat ze weg gaan.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 09:39

Wij wonen ook landelijk en dit jaar inderdaad immens veel vliegen! Waar ze allemaal vandaan komen mag joost weten. Alles geprobeerd, maar wat echt het beste werkt is de ouderwetse vliegenmepper. Ik mep ze allemaal dood en zuig ze daarna op. Succes!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 09:44

dems75 schreef:
Wij wonen ook landelijk en dit jaar inderdaad immens veel vliegen! Waar ze allemaal vandaan komen mag joost weten. Alles geprobeerd, maar wat echt het beste werkt is de ouderwetse vliegenmepper. Ik mep ze allemaal dood en zuig ze daarna op. Succes!

Jep, hier ook. En zoveel mogelijk horren gebruiken om te voorkomen dat ze uberhaupt binnen kunnen komen.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:49

bakje water met kruidnagel helpt volgens mij, zaten volgens mij vanmorgen nog 6 vliegen op die plek maar nu nog maar 2 die alleen maar stilzitten dus hoop dat die ook nog weg gaat. Het bakje stinkt alleen heel erg :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 15:34

avi5987 schreef:
Ik ben wel benieuwd naar die raamstickers... Op onze pas geschilderde spierwitte muren zijn die zwarte stipjes meer dan irritant!

Wij hebben ze gewoon bij de supermarkt gevonden

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:16

Ja, echt lekker ruikt het niet. De eerste 5 minuten is het nog wel ok, maar na een paar dagen gaat het echt vervelen :+

Maar het is wel doeltreffend! :D

Op internet las ik ook dat een schaaltje met schoonmaakmiddel met citroensmaakje ook kan helpen. Wellicht ruikt dat beter, maar of het helpt, weet ik niet.