Roddels...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lindaonline

Roddels...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 15:09

Eigenlijk een korte vraag: hoe wapen jij je tegen roddels? Kies je net als ik voor de weg waarin je de negativiteit de rug keert en mensen zelf laat bepalen wat wel of niet waar is of ga je verhaal halen en er tegenin?

Anoniem

Re: Roddels...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:10

Je bedoelt roddels over jezelf, of over anderen die jij te horen krijgt?

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:11

Ik heb er sch**t aan wat mensen van mij vinden. Dus ze mogen roddelen wat ze willen :D

Hou er zelf ook totaal niet van, dus als iemand zich bij mij komt beklagen over iemand anders dan verwijs ik ze snel naar die person om het samen op te lossen.

Gewoon je eigen gang gaan en (helemaal als het roddels zijn) gewoon negeren!

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 15:12

Roddels over jezelf.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:15

Als ik vaak terug hoor dat de zelfde persoon over mij bezig is over een bepaald onderwerp meld ik dat bij mijn slb'er of iemand anders op school. (Zij lossen het dan op) Verder negeer ik het.

En ik probeer het uiteraard eerst zelf op te lossen maar soms werkt dat niet :P
Laatst bijgewerkt door melody7 op 03-08-16 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:15

Aha, ik kon er eerst nooit zo goed tegen. Ik ging altijd verhaal halen eigenlijk. Maar de laatste jaren heb ik er echt een enorme maling aan wat mensen over mij denken of van mij vinden. _O-

Ze zoeken het maar uit met z'n alle. :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:16

Mijn pa zei vroeger altijd, zolang ze niet van je eten, mooi laten gaan. Natuurlijk ligt het soms iets ingewikkelder maar over het algemeen gewoon laten gaan. Hoe moeilijk dat ook kan zijn.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:16

Daar maak ik korte metten mee door simpelweg te zeggen dat ik me er niet prettig bij voel om zo over een persoon te praten. Zie mensen daar van schrikken en het is meteen klaar.

Als het over jezelf gaan doet dat natuurlijk wel een beetje pijn. Al kan je zeggen 'het doet me niks' ik denk dat het de meeste mensen wel wat doet. (bijna) Iedereen wil aardig gevonden worden. Het is gewoon vervelend als je verhalen terug te horen krijgt waarin je negatief neergezet wordt. Het ligt aan de persoon en het verhaal. Van een goede vriend is het erger dan van een kennis. In het eerste geval zou ik even een gesprekje beginnen. Bij een kennis zou ik het laten, ook al is het rot het is de moeite waard niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:20

Soms, als ik denk dat het kan helpen, ga ik met zulke mensen in gesprek en probeer ik mijn kant van het verhaal te vertellen.
Als ik bij voorbaat al het gevoel heb dat dat niet helpt, omdat mensen een aanvallende of beledigende houding aannemen, negeer ik ze. :j

Wat Sleeper zegt herken ik ook erg.
Altijd aardig gevonden willen worden, maar dat is simpelweg niet haalbaar. :)

Het ergste vind ik nog de roddels waar zelfs geen kern van waarheid in zit.
Dat dat dan een heel eigen leven gaat leiden en mensen het als waar aannemen.

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:21

Ik moet eerlijk zeggen dat hoe ouder ik wordt,hoe minder ik me er van aantrek. Mensen geloven toch wat ze willen geloven. Maakt niet uit wat je zegt of doet.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 15:22

Daar zit ik nu in, een roddel waar geen kern van waarheid zit. Ik maak dit eigenlijk nooit mee, gelukkig. Tuurlijk zullen mensen wel eens iets negatiefs over mij zeggen maar een verhaaltje verzinnen om zo in een beter daglicht te komen bij anderen, vind ik moeilijk om mee om te gaan. Dit heb ik eigenlijk sinds de basisschool niet meer gezien.

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:23

Hmm ligt eraan.

Als vrouwelijke officier bij de marine was ik favoriet onderwerp om over te roddelen. Of het nou waar was of niet.

In het begin heb ik me er erg druk om gemaakt, en tuurlijk steekt het soms nog. Maar waardoor ik me snel beter voel is bedenken dat als iemand roddelt, diegene dat doet uit onzekerheid of jaloezie. Of om zichzelf beter te laten lijken.

Mocht een roddel echt m'n werkrelatie gaan schaden dan zou ik verhaal gaan halen bij de aanstichter. Dit werkt enorm goed. Ik heb dit 1 keer gedaan en diegene schrok zich rot.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:23

Roddels bereiken mij denk ik nooit. :')

Anders zou ik die personen gaan vermijden denk ik.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:28

Als mensen graag energie in mij steken dan doen ze dat maar, ik ga in ieder geval geen energie in hun steken. :D

Zo zie ik het dan maar. Al doet het soms zeker wat met me hoor. Maar dan probeer ik te denken, je wordt niet gekwetst, je laat je kwetsen.

Verder is het heel erg afhankelijk van de persoon die roddelt. Vaak zijn het mensen die zelf ontzettend onzeker zijn en zich beter proberen te voelen door anderen naar beneden te drukken, dat is gewoon ronduit kansloos en kan ik alleen maar om lachen. Of mensen die mij niet begrijpen en daar dan hun woorden vuil aan moeten maken, prima, het niet begrijpen is wederzijds. :D

Het duurde overigens wel even tot ik er zo nonchalant naar kon kijken, want ik heb heel lang gehad dat het mij ontzettend onzeker maakte en ik aardig gevonden wou worden door iedereen. Dat laatste is gewoon onmogelijk, dus nu beperk ik mij tot de mensen waar ik ook echt iets aan heb en dat scheelt een hoop onzekerheid en gekwetste gevoelens. :')

Als roddels komen van mensen waar ik vaker mee om ga (of we elkaar nou liggen of niet, met elkaar leven moet nou eenmaal ook gebeuren) probeer ik de moed bij elkaar te sprokkelen om te vragen waar dit vandaan komt.

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:30

ik negeer de roddels.
zijn tijdens geweest dat mensen meer wisten dan ik zelf en dat heeft me toen heel onzeker gemaakt.
Nu heb ik er schijt aan.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:31

Er is voor mij een verschil tussen roddels of valse beschuldigingen.

Bij roddels haal in m'n schouders op of bevestig ik keihard de roddel door er nog wat schepjes bovenop te doen en vervolgens te genieten van de geschokte reacties ~~}>
(Ja, het klopt dat je me met Pietje zag lopen, we hebben namelijk een driehoeksverhouding. Wist je dat niet??)

Vals beschuldigen kan ik echter niet tegen, niet over mijzelf maar ook niet over anderen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:32

Zolang ze over je l*llen, leef je nog.. :D
Niet al te druk om maken.. Mensen roddelen toch over je.. Hoe dan ook..

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:33

Chapeau2002 schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat hoe ouder ik wordt,hoe minder ik me er van aantrek. Mensen geloven toch wat ze willen geloven. Maakt niet uit wat je zegt of doet.

Mee eens. Mijn oma had een tegeltje in de kamer hangen:

"Doe wat je wilt, kletsen doen ze toch"

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:33

Roddels over mezelf negeer ik. Als het over andere mensen gaat wil ik er nog wel eens wat van zeggen.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:37

Oh herkenbaar Tivoli, lekker sarcastisch erop in gaan. Dát doe ik af en toe ook wel eens. :=

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 15:38

De roddel komt van iemand af die ik incidenteel een paar keer heb gezien en waar ik geen (vriendschaps) relatie mee heb. We hebben contact wegens een derde persoon en de relatie tussen mij en deze derde persoon is goed. Daar heeft ze naar mijn idee moeite mee. Wegens omstandigheden kan ik deze derde persoon hierover niet inlichten. Ik wil haar hierbij in bescherming nemen want dit zou haar veel zeer doen. Ik sta nu op het punt de vriendschap met deze derde persoon los te laten omdat de venijnigheid van de roddelaarster steeds erger wordt en ik er zelf last van begin te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:40

Heftig zeg! :(:)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:41

In dit geval zou ik proberen een gesprek aan te gaan met de roddelaarster en (vriendelijk, sta er boven) proberen te vragen waar dit vandaan komt en wat ze ermee probeert te bereiken.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:42

BKonline schreef:
De roddel komt van iemand af die ik incidenteel een paar keer heb gezien en waar ik geen (vriendschaps) relatie mee heb. We hebben contact wegens een derde persoon en de relatie tussen mij en deze derde persoon is goed. Daar heeft ze naar mijn idee moeite mee. Wegens omstandigheden kan ik deze derde persoon hierover niet inlichten. Ik wil haar hierbij in bescherming nemen want dit zou haar veel zeer doen. Ik sta nu op het punt de vriendschap met deze derde persoon los te laten omdat de venijnigheid van de roddelaarster steeds erger wordt en ik er zelf last van begin te krijgen.

Dan zou ik proberen beide personen tegelijk te meeten en dan de roddelaarster aanspreken op haar leugen over jou.

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:42

BKonline schreef:

Heftig idd! Maar no way dat je je vriendschap kapot moet laten gaan door de roddelaarster!

Stroop je mouwen op en ga de confrontatie aan, hoe moeilijk het ook is. Confronteer de roddelaarster: als zij niet ophoudt zal je eerlijk zijn naar je vriendin, wat haar dus pijn zal doen.