Kamer/gastgezin zoeken, hoe pak je dit aan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_xDyan

Kamer/gastgezin zoeken, hoe pak je dit aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 16:44

Hallo allemaal,

Ik mag stage lopen bij een droomplek alleen is dit 1,5 uur bij mij vandaan. Ik moet dus opzoek naar een kamer of gastgezin daar in de buurt. Maar hoe pak je dit aan? Ik had al een klein oproepje geplaatst op facebook maar ik heb daar verder geen respons op gekregen.... Wat kan ik doen?

amies100

Re: Kamer/gastgezin zoeken, hoe pak je dit aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 16:48

Zoeken via marktplaats? Hier een oproepje plaatsen? In de lokale supermarkt een oproep ophangen. Via de stageplek informeren?

annemarie_r

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 16:49

Je kan ook hier op bokt een oproepje plaatsen?

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 16:53

Ik weet niet waar je stage plek is, maar je kan ook via sites als kamernet ed zoeken. Verder inderdaad daar in de supermarkt een briefje ophangen en kijk eens of ze een facebook groep hebben van het dorp/stad?

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 16:55

Ik heb een advertentie op de bokt markt geplaatst :j

Via de lokale supermarkt gaat lastig want ik kom er niet tot dat ik woonruimte heb. Marktplaats zou ik ook nog even doen :)

mingming schreef:
Ik weet niet waar je stage plek is, maar je kan ook via sites als kamernet ed zoeken. Verder inderdaad daar in de supermarkt een briefje ophangen en kijk eens of ze een facebook groep hebben van het dorp/stad?

Het is in Boven-Leeuwen, dat is ook gelijk het probleem.. Een heel klein plaatsje dus ze hebben ook geen facebook groep ofzo..

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 16:56

Ik lag laatst ook een oproep op facebook. Bij ons in de gemeente vraag en aanbod. Kun je ook eens proberen. Wie weet via via

of zie net je bericht. Maar ook niet in nabij gelegen plaatsten? Misschien een groter dorp/ stad in de buurt?

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 16:58

Op facebook kwam ik alleen Arnhem tegen maar dat is nog een uur reizen :+
Maar in Beneden-Leeuwen of Tiel, Druten o.i.d. zou ook te doen zijn :)

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 17:09

Kun je evt. via Kamernet niet proberen te zoeken? Ik weet niet of daar buiten studentensteden ook veel aanbod is, maar je kunt het in ieder geval proberen.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 18:38

Juist in zo'n klein plaatsje zou ik er toch een keer heen gaan en dan in de supermarkten daar een briefje ophangen.

Misschien kan je het combineren met iets anders of er een uitstapje van maken.

Of je aanmelden in lokale facebookgroepen en daar een oproepje plaatsen.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 12:55

Ben je lid van een kerk? Je zou een oproepje in het plaatselijke kerkblaadje kunnen plaatsen voor een gastgezin / waar je in de kost kunt.

En inderdaad toch bij de plaatselijke supermarkt.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 12:59

Via Airbnb iets in de buurt zoeken. Dat heb ik ook gedaan toen ik in belgie stage moest lopen

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:01

Misschien weten ze op je droomplek ook wel een plekje waar je 's nachts kunt dromen? ;)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:03

Als je even aangeeft in een PB wat je op het briefje wil, wil ik wel een briefje in de supermarkt in Beneden-Leeuwen ophangen voor je, daar doe ik iedere vrijdag boodschappen :)
Hier komen gaat helaas niet lukken, maar briefje ophangen is een kleine moeite :) Zal nog even voor je denken, maar buiten alle campings in de omgeving zit hier niet zoveel...

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 09:52

Marie111 schreef:
Ben je lid van een kerk? Je zou een oproepje in het plaatselijke kerkblaadje kunnen plaatsen voor een gastgezin / waar je in de kost kunt.

En inderdaad toch bij de plaatselijke supermarkt.

Nee ik ben niet lid van een kerk

davinci2412 schreef:
Via Airbnb iets in de buurt zoeken. Dat heb ik ook gedaan toen ik in belgie stage moest lopen

Dat is wel een goed idee! Ga ik bekijken dankje!

Shirley schreef:
Misschien weten ze op je droomplek ook wel een plekje waar je 's nachts kunt dromen? ;)

Moet ik inderdaad nog even vragen, maar vind dit zo moeilijk, straks vinden ze het vervelend dat ik dit vraag :=

secricible schreef:
Als je even aangeeft in een PB wat je op het briefje wil, wil ik wel een briefje in de supermarkt in Beneden-Leeuwen ophangen voor je, daar doe ik iedere vrijdag boodschappen :)
Hier komen gaat helaas niet lukken, maar briefje ophangen is een kleine moeite :) Zal nog even voor je denken, maar buiten alle campings in de omgeving zit hier niet zoveel...

Ahhh dat zou super zijn! Ik ga er even over na denken wat er op moet en dan stuur ik je dat in een PB!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:58

En een dorpje dichterbij, bv deest of winssen?

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 10:31

vrouwke schreef:
En een dorpje dichterbij, bv deest of winssen?

Ja dat mag ook

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:46

Hoe zit je met vervoer daar naartoe? Heb je zelf een auto oid of moet je met ov, is het de bedoeling dat je in de weekenden bijv thuis bent of niet etc?

Kijk ook eens naar Beneden Leeuwen. Even snel googlen en ik kreeg al wel het een en ander naar boven mbt kamerverhuur.
Of evt antikraak. Ik weet dat interveste iets van 3 panden aanbied in beneden leeuwen waarvan ik er 1 ook regelmatig al langere tijd op fb voorbij zie komen. Maar die manier van huren en doorloop is doorgaans wat anders dus daarvan heb je dan wel weer kans dat het tegen de tijd dat je stage hebt het er misschien niet meer is.
Verder zag ik in je advertentie ook Wageningen staan. Wageningen is best wel een studenten "stad" dus daar evt iets vinden lijkt mij toch ook niet heel moeilijk eerlijk gezegd. En die heeft, net als tiel bijvoorbeeld, ook vast wel fb groepen...
Laatst bijgewerkt door Blacky94 op 03-08-16 11:00, in het totaal 2 keer bewerkt

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:52

Ik zou het proberen in Tiel. Volgens mij moet daar echt wel wat te vinden zijn. En daar is ook vast wel een facebook groep van waar je een oproep kan plaatsen.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:55

Kijk ook eens naar facebookgroepen voor de omliggende plaatsen. Voor Tiel zijn er bijvoorbeeld al best wat weggeefhoeken/marktplaatsen. Daarop zou je best een oproepje kunnen plaatsen.

En daarnaast inderdaad kamernet goed in de gaten houden. Ik weet niet of Wageningen te ver weg is, maar dat is een studentenstad, dus daar zijn sowieso wel kamers te vinden. Voor de kleinere dorpjes kan het lastiger worden, maar ook daar komt wel eens wat vrij :j

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:25

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 13:54

Bij mij is gewoon het probleem dat het maar voor een half jaar is he, heel veel doen dat niet. Het is vaak minimaal een jaar en dan nog liever langer, met huurcontracten die je pas na een bepaalde tijd kunt opzeggen e.d.
Daarbij is mijn budget heel beperkt, ik krijg een vergoeding maar werken kan er niet bij omdat ik van 8 tot 6 op stage zit.

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 13:57

xSwanHeart schreef:
Kijk ook eens naar facebookgroepen voor de omliggende plaatsen. Voor Tiel zijn er bijvoorbeeld al best wat weggeefhoeken/marktplaatsen. Daarop zou je best een oproepje kunnen plaatsen.

En daarnaast inderdaad kamernet goed in de gaten houden. Ik weet niet of Wageningen te ver weg is, maar dat is een studentenstad, dus daar zijn sowieso wel kamers te vinden. Voor de kleinere dorpjes kan het lastiger worden, maar ook daar komt wel eens wat vrij :j

Dankje, weggeefhoeken had ik nog niet aangedacht :=

giessenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 14:04

Je kan een oproepje plaatsen op de FB pagina vraag en aanbod west maas en Waal. Dat gaat zeker helpen. Tiel zou ik niet doen. Is aan de andere kant van de rivier en zeker nog een kwartier met de auto.
Succes!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 14:05

Heb je inderdaad eigen vervoer? Ik woon in Culemborg en heb misschien wel een mogelijkheid voor je. Vanaf hier is het maar een half uurtje met de auto..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 14:07

_xDyan schreef:
Shirley schreef:

Moet ik inderdaad nog even vragen, maar vind dit zo moeilijk, straks vinden ze het vervelend dat ik dit vraag :=

Natuurlijk vinden ze dat niet vervelend :) Zij hebben ook veel liever een fitte stagiaire dan dat je er doodop aankomt door een lange reistijd, ze willen vast met je meedenken :j