''Problemen'' met een vriendin.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

''Problemen'' met een vriendin.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 17:29

Hallo bokkers,

Een aantal jaar geleden kwam er een stagaire op stal, waar ik nu nog steeds vrienden mee ben. Helemaal leuk en gezellig natuurlijk! Maar ik loop tegen een aantal dingen aan, waar ik ontzettend van baal en waarvan ik niet weet hoe ik het moet aanpakken...

Ze heeft vier jaar een relatie gehad met een jongen, wat nou niet helemaal het type ''geschikte schoonzoon'' is. Het is nu ongeveer 9 maanden uit, want ze is verliefd geworden op een ander. Daarmee heeft ze sinds dien een relatie, en ik ben natuurlijk super blij voor haar! Deze jongen is 1000x liever en betrouwbaarder en woont een stuk dichterbij. Maar ik heb 9 maanden al niks leuks meer met haar gedaan, zonder die vriend erbij. Allemaal leuk en aardig, maar ik mis het wel. Alles wat we hebben gedaan was met zijn 3e en het broertje van die vriend erbij. En als ze al op stal is (ze is blijven hangen), moet ze snel weg naar haar vriend. Alles draait om haar vriend. Ze vertelt steeds aan mensen dat ze er van baalt dat ik altijd mee ben en dat ze graag samen dingen willen gaan doen. Nou, be my guest, maar ga dan ook met mij eens een leuks doen. Ik stel heel vaak wat voor, maar ze wappert het weg.

We zouden dit jaar weer samen op vakantie gaan, maar nu is ze met haar vriend weg, wat ik natuurlijk snap. Maar stiekem baal ik wel -O-

Ook komt ze niet echt haar beloftes na. Iets wat behoorlijk vervelend wordt. Ze bedoeld het allemaal niet kwaad, maar het irriteert me een beetje zo langzamer hand.

Verder is het een super lieve vriendin en ik wil haar natuurlijk niet kwijt raken.... Misschien ben ik jaloers, maar ik hoef echt niet 100% haar aandacht, hooguit 5%.... := ^) Weten jullie hoe je dit het beste kan bespreken?

Yenni

Re: ''Problemen'' met een vriendin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 17:34

Rustig gaan praten zonder die vriend. Ik snap hoe je je voelt! Zou ik ook hebben. En als je gewoon je eigen plan hebt en tegen ze zegt ga maar alleen? Wat zegt ze dan? Want op ten duur moet het haar dan wel gaan opvallen dat je niet meer mee bent.

Liefde maakt blind zeggen ze....

Succes met praten!

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 17:35

wow ik zou hetzelfde voelen als jou hoor!
sowieso, jullie zouden samen op vakantie gaan, dan snap ik niet dat zij met haar vriend gaat! belofte is belofte!!
ik snap ook compleet dat je baalt, zou ik ook doen!
ik zou eens een gesprek met haar aan gaan!
sterkte en succes!

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 17:37

:(:) ik snap wat je bedoeld en dat het heel vervelend is. Ik denk eigenlijk dat je alleen een goed gesprek met haar kan aan gaan. Als het een goede vriendin is moet ze dat kunnen hebben. Verder ben ik bang dat je er naast een gesprekje er weinig aan kan veranderen. Ik snap dat ze ondersteboven is van haar vriendje en denk dat dat ook nog wel even zo kan blijven. Heb er ook enige ervaring mee. Denk dat dit een kwestie is van afwachten en hopen dat ze wat minder gaat plakken aan haar vriendje. En geen idee of dit maanden of misschien zelfs wel jaren kan duren voordat het stopt. Want na een bepaalde tijd ben je echt niet meer zo afhankelijk van je vriend en wil je hem echt niet de hele tijd met alles om je heen hebben :P
Persoonlijk zou ik stopen met mijn energie er aan te verspillen. Het is erg jammer dat je telkens dingen probeert af te spreken en iedere keer word afgewimpeld. -O-

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 17:44

Ik heb het ook gehad. Vriendschap hield op een gegeven moment op. Op een geven moment had andere vriendin de verkering uit. Ik kwam langs en de desbetreffende met haar vriend. Nou een fijne jankavond met film en chocola zat er niet in.

Toen de verkering uit was had ze niemand meer. :)

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 17:59

Als t een echte vriendin is stop je daar wel energie in. Probeer rustig een gesprek aan te gaan. Als dat niet lukt probeer t los te laten. Het loopt zoals t loopt...

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 18:02

Als ze terug is zal ik haar appen of ze langs wil komen := Hopelijk pakt ze het dan niet verkeerd op :=

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 18:04

eclair98 schreef:
Als ze terug is zal ik haar appen of ze langs wil komen := Hopelijk pakt ze het dan niet verkeerd op :=

vergeet er niet bij te zeggen dat het gesprek zonder haar vriend moet!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 18:05

Moet? Dan valt het zeker verkeerd.

Boek een high tea voor twee.
En vraag je vriendin mee.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 18:07

bruintje123 schreef:

ja daar heb je een punt! slim idee van die high tea!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 18:38

bruintje123 schreef:

Als je tegen een vriendin zegt dat je met haar wilt praten en ze neemt haar vriend mee heeft ze ook wel een plaat voor der kop denk ik :o? Zou me trouwens ook wel genoeg zeggen als ze hem wel meeneemt als je om een serieus gesprek vraagt :') .

Ik heb trouwens ook wel eens zo'n vriendin gehad. Die nam haar (veel oudere) vriend destijds zelfs mee toen we als weken van te voren gepland "meidenavondje" naar een verschrikkelijke tienermeisjes film gingen :+ . Sommige mensen zijn echt nutteloos als vrienden als ze verliefd zijn, uiteindelijk heeft het vaak niet zo'n zin om daar veel energie in te steken, of het wordt vanzelf wat minder als de relatie iets minder nieuw en spannend is, of je hebt gewoon echt niks meer aan ze en kan het beter laten gaan := .

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 18:47

Geloof mij, dit is een fase. Straks komt er een moment dat zowel hij als zij zijn/haar eigen leven mist en dit dan dus weer wil oppakken. Klinkt misschien heel cliché maar het is echt waar. Hij wil straks ook weer met vrienden optrekken en zij zou jou ook echt wel gaan missen.

Maak dit met haar ook bespreekbaar, dat je haar ook het geluk gunt en dat je blij voor haar bent dat het zo goed gaat tussen hun. Maar dat jij je een beetje aan de kant gezet voelt. Je wilt niet al haar aandacht op eisen, maar een beginnetje van een dagje samen is ook al een goed begin.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 19:19

Ga in ieder geval niet meer met zijn drieën wat ondernemen want dat vinden jullie alle drie blijkbaar niet geslaagd. Als je vriendin niet alleen met jou wat wil gaan doen is het jammer van de vriendschap. Als het nieuwe van de relatie er van af is, weet ze je misschien weer te vinden en zo niet, jammer dan. Elke relatie, ook een vriendschap heeft een bepaalde houdbaarheidsduur. Misschien is die van jullie wel verstreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 08:15

smileydees schreef:
Als t een echte vriendin is stop je daar wel energie in. Probeer rustig een gesprek aan te gaan. Als dat niet lukt probeer t los te laten. Het loopt zoals t loopt...

Als t een echte vriendin is, dan had die vriendin meer tijd gemaakt voor TS ;)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 10:41

eclair98 schreef:
Ze vertelt steeds aan mensen dat ze er van baalt dat ik altijd mee ben en dat ze graag samen dingen willen gaan doen. Nou, be my guest, maar ga dan ook met mij eens een leuks doen. Ik stel heel vaak wat voor, maar ze wappert het weg.

We zouden dit jaar weer samen op vakantie gaan, maar nu is ze met haar vriend weg, wat ik natuurlijk snap. Maar stiekem baal ik wel -O-

Toch lees ik hier wel een andere kant van het verhaal. Blijkbaar heeft zij het gevoel dat jij er te vaak bij bent. Misschien wijst zij jouw suggesties af omdat ze je opdringerig of te aanwezig vindt?

Een goed gesprek lijkt me zinvol, maar hou het dan bij jezelf: jij vindt het jammer dat jullie nooit meer samen iets doen, hoe ziet zij dat? (En dus niet: ik vind het vervelend dat jij alles met je vriend doet, of vergelijkbare opmerkingen.)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 13:10

Ik ben 1 keer meegevraagd naar de dierentuin en 2 keer naar de stad. En dat in 9 maanden tijd := Ik stel bijv. voor of ze mee de stad in wil en dan vraagt ze mij weer mee. Nou prima, maar nu niet meer. ZEKER niet meer.

Ik ga het na haar vakantie aankaarten...

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 13:18

Het gesprek aan gaan. Alleen met je vriendin of met de vriend erbij. Want ook dat kan verhelderend werken. Probeer niet te verwijten maar vertel hoe het voor jou voelt. En leg dan de bal bij hun om te kijken hoe en wat ze er mee willen. Soms helpt het door te zeggen dat je niet gelijk antwoord hoeft en ze de gelegenheid geeft om er even over na te denken. En ze de kans te geven om ook hun verhaal te doen.
Communicatie is wel de sleutel hier in.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 18:21

Misschien heeft ze door haar roze bril, geen idee hoe jij je erbij voelt en dat ze jou nu eigenlijk gewoon in de steek laat. Een gesprek lijkt me een goed idee!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 18:39

Ik heb ook zo'n vriendin, was al een paar jaar mijn beste vriendin en ik die van haar, ze sliep hier zo ongeveer om het weekend. En toen kreeg ze in de vakantie een vriend. De keren dat ik haar zonder vriend heb gezien zijn op 1 hand te tellen en we zijn nu 2 of 3 jaar verder. Ze is na een jaar naar de andere kant van Nederland verhuisd, naar hem.

Haar vriend ging ook vrijwel altijd mee, vond ik prima. Ik vind eigenlijk iedereen aardig en ik snap ook wel dat als je elkaar alleen in het weekend ziet dat je dan graag bij je vriend bent. Dat ze ging verhuizen vond ik natuurlijk wel heel jammer, maar ik ben heel blij voor haar :) Af en toe spreek ik haar nog en soms spreken we af als ze in de buurt is. Hier was het dus niet echt een fase, en ik geloof ook dat ze niet veel vriendinnen over heeft. Mij wel, als we elkaar zien is het gewoon heel leuk maar we hebben gewoon allebei een ander leven gekregen. Mochten ze ooit uit elkaar gaan is ze gewoon weer hartstikke welkom.

Praten is natuurlijk het sleutelwoord, maar wil ze niet dan wil ze niet.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 18:42

De meeste vrienden zijn slechts voor even (even is een ruim begrip), maar enkelen zijn voor het leven. Jullie vriendschap lijkt uit de eerste categorie.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 19:01

Dit heb ik bij minimaal vier vriendinnen al mee gemaakt en hoor tot op heden nog steeds niks van ze. Voorheen spraken we elkaar altijd en sinds ze een relatie hebben, lijkt het alsof ze zwaar onder de duim zitten. Een keer afspreken met een vriendin? Ze kiezen liever om dan met hun vriendje te zijn := Eén heeft zelfs haar vakantie afgezegd die we hadden geboekt op het laatste moment, omdat ze voor haar vriendje koos. Dol was ik. De ander verzint smoezen op het laatste moment om de afspraak die we samen hadden gepland, toch te kunnen cancellen.

Of dit een fase is, ik betwijfel het. Ze hebben ongeveer nu al ruim drie tot vijf jaar een relatie en het is nog even erg als in het begin, want dan is het logisch dat je veel bij je vriendje wilt zijn.

Ze moeten het immers ook maar zelf weten hoor. Je kan er nu eenmaal weinig aan veranderen, ook in jouw geval. :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 19:34

Tja zo gaat dat. En als er kinderen komen dan wordt het nog 10x erger. Er blijven maar weinig vriendschappen over nadat mensen gaan settelen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 22:59

O god, laat die kinderen nog maar even zitten :')

Ik heb best veel werk voor haar overgenomen zodat zij met vriendlief op stap kon. Daaaar ben ik nu ook wel klaar mee :=

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 01:11

Hoe gaat het nu TS?

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 01:18

Ik zou er eerlijk gezegd geen tijd en moeite meer aan verspillen. Het feit dat ze achter je rug dergelijke dingen gaat vertellen zegt genoeg.