Ik heb iets te snel ja gezegd..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Ik heb iets te snel ja gezegd..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 13:19

Hallo!

Ik heb iets te snel ja gezegd en ik weet niet hoe ik dit nu moet aanpakken.
Ik werk sinds oktober bij een supermarkt en heb het onwijs naar mijn zin daar, gezellige collega's en het is altijd leuk.
Nu heb ik een week of 2 geleden een baantje aangeboden gekregen in een snackbar naast mijn huis, is net open en de mensen die daar werken zijn ook heel aardig. Ik heb ja gezegd, wat extra geld verdienen kan nooit kwaad namelijk.

Maar nu, ik heb er niet bij na gedacht (ontzettend stom) dat ik naar het mbo ga en het dalijk erg druk krijg met school en stage. Omdat ik de supermarkt er al bij heb ( en ik die eigenlijk gewoon niet wil opzeggen, daar is het te leuk voor. ) weet ik niet of ik het ga redden. Ik ben net 3 maanden hersteld van een depressie en ik ben bang dat ik er dan weer zo inval omdat het mij te veel word.

Dus eigenlijk grofweg gezegd zie ik het niet meer zo zitten om ook nog in de snackbar te werken. Het is ontzettend stom van mij dat ik er niet eerder bij na heb gedacht dat weet ik, maar hoe ga ik dit nou aanpakken?
Ik sta nog niet ingeroosterd en heb daar ook nog geen contract getekend, maar ik voel mij er toch ontzettend banketstaaf over dat ik het nu toch afkap want misschien rekenen ze al op mij..? Waarschijnlijk maak ik van een mug nu een olifant maar ik zie altijd zo tegen zulke dingen op omdat te zeggen.
Hoe zouden jullie dit aanpakken? Ik hoor het graag.

Groetjes
Sindy
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 26-07-16 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 13:20

Zolang je geen contract getekend hebt, is er niets bindend en kan je dus nog alle kanten op :-)

Edit: je vroeg hoe wij het zouden aanpakken, nou ik zou gewoon eerlijk zijn, het verhaal dat je tegen ons verteld, ook aan de snackbar vertellen :-)

Christiene

Re: Ik heb iets te snel ja gezegd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 13:22

Uitleggen waarom da begrijpen ze het wel, beter nu dan als je al ingepland staat.. of net was ingewerkt.

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 13:22

Ik denk dat je het beste naar de snackbar kan gaan zo snel mogelijk of bellen dat je er toch van af ziet ivm school en stage en ander werk.
Klinkt trouwens super bekent. Ik denk ook altijd dat ik meer tijd heb dan dat ik eigenlijk heb :oo

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 13:23

Als het zulke leuke mensen zijn, kun je het toch gewoon precies zo zeggen als dat je het hier uitlegt!! Daar hebben ze vast begrip voor!
Beter nu gelijk dan dat je daar begint en al heel snel moet stoppen omdat het niet gaat!

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 13:23

Langsgaan en het uitleggen precies zoals je het hier verteld. Is namelijk een hele heldere en legitieme uitleg en niets waar ze boos over kunnen worden.
Het fijnst voor jezelf en hen is om het zo snel mogelijk aan hen voor te leggen, dan kunnen zij nog op zoek naar iemand anders en kan jij er niet een nog grotere olifant van maken.
Toitoi!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 13:24

Gelijk even heengaan en uitleggen :) zullen ze vast wel begrip voor hebben :j

Niet langer wachten, dan wordt je berg waar je nu al tegen opziet alleen maar hoger ;)

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 13:29

Ja inderdaad, precies wat Vuurneon zegt.
Kan me voorstellen dat het super lastig en eng is om aan te gaan, maar het valt vast heel erg mee.
Misschien helpt het om een kleine beloning voor jezelf bedenken voor als je het achter de rug hebt!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 13:32

Bedankt voor de snelle en aardige reactie's, ben van plan om vandaag nog heen te gaan :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 13:36

Je neemt de telefoon ter hand en of je gaat lang.. Je zegt dat je bedacht hebt en na een babbeltje loop je weer de deur uit of hang je op. ;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 13:40

Gewoon eerlijk zijn!

Zoals al gezegd, voor die mensen is het ook prettiger het op voorhand te weten dan achteraf!

Je kunt het +:)+

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 13:42

Eventueel kun je aanbieden alsnog te helpen totdat je weer naar school moet? Als dat niet te onhandig is met inwerken.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 13:43

Gewoon eerlijk zijn, dan komt het vast goed. Vind het heel goed van je dat je zo overwogen een keuze hebt gemaakt, ook al heb je al Ja gezegd. soms gaat dat nou eenmaal zo.

Succes en je kunt het!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 13:46

"Ik heb er nog even rustig over nagedacht, en me gerealiseerd dat ik het niet kan combineren met school die straks begint. Ik heb daarom besloten om het toch niet te doen. Het spijt me dat ik jullie niet kan helpen, ik wens jullie veel succes met het vinden van een nieuwe kandidaat."

Verder niet teveel uitleggen, niet teveel gedoe van maken, geen discussies aangaan. Hoe kalmer en vanzelfsprekender je daarin bent, hoe makkelijker dat vaak geaccepteerd wordt. Dit is jouw keuze, en such is life.

Als professionele mensen kunnen ze daar dan gewoon overheen stappen: jammer, maar daar vinden zij ook wel weer een weg in.
En als ze daar niet overheen stappen - jammer. Maar dat is dan maar zo. Een tijdje wat meer afstand houden, verder vriendelijk en beleefd blijven, en dat slijt vast wel weer.

Het is natuurlijk voor iedereen makkelijker als die dingen eerder duidelijk zijn. Maar soms is dat niet zo. Jij had tijd nodig om je te realiseren wat het eigenlijk betekent voor jouw leven straks, met school en de supermarkt. Dat soort dingen moet je leren, die weet je niet allemaal meteen. We kunnen ook helemaal niet altijd meteen weten wat de juiste keuze is in een bepaalde situatie. En zodra je het wel weet, kun je daar alsnog naar handelen. Een moment van enthousiasme veroordeelt je echt niet om een leven lang bij de snackbar te blijven werken.

Succes.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 13:51

:D :D :D :D :D :D :D :D :D ;) ;) ;) ;) ;) ;)
Je moeder er heen sturen om af te zeggen. Vervolgens voortaan vermomd de straat op bij je in de straat. Zo gauw je de hoek om bent, kun je natuurlijk gewoon de pruik,zonnebril en hoed weer afzetten. Ook even nagaan wanneer zij boodschappen etc. doen en waar zodat jij die tijden veilig thuis op je kamer kunt zitten en hen niet tegen kunt komen.

;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) flauw hè? Maar alle goede oplossingen zijn al gegeven. Succes!!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 13:57

Shadow0 schreef:
"Ik heb er nog even rustig over nagedacht, en me gerealiseerd dat ik het niet kan combineren met school die straks begint. Ik heb daarom besloten om het toch niet te doen. Het spijt me dat ik jullie niet kan helpen, ik wens jullie veel succes met het vinden van een nieuwe kandidaat."

Verder niet teveel uitleggen, niet teveel gedoe van maken, geen discussies aangaan. Hoe kalmer en vanzelfsprekender je daarin bent, hoe makkelijker dat vaak geaccepteerd wordt. Dit is jouw keuze, en such is life.

Als professionele mensen kunnen ze daar dan gewoon overheen stappen: jammer, maar daar vinden zij ook wel weer een weg in.
En als ze daar niet overheen stappen - jammer. Maar dat is dan maar zo. Een tijdje wat meer afstand houden, verder vriendelijk en beleefd blijven, en dat slijt vast wel weer.

Het is natuurlijk voor iedereen makkelijker als die dingen eerder duidelijk zijn. Maar soms is dat niet zo. Jij had tijd nodig om je te realiseren wat het eigenlijk betekent voor jouw leven straks, met school en de supermarkt. Dat soort dingen moet je leren, die weet je niet allemaal meteen. We kunnen ook helemaal niet altijd meteen weten wat de juiste keuze is in een bepaalde situatie. En zodra je het wel weet, kun je daar alsnog naar handelen. Een moment van enthousiasme veroordeelt je echt niet om een leven lang bij de snackbar te blijven werken.

Succes.

Bedankt voor de uitgebreide reactie, hier heb ik echt wat aan :)

Ik ga zo maar eens heen, het is naast mijn huis dus ben er zo weer :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 14:12

Je gaat ER heen ;) En maak er dan aub niet zo'n stijf verhaal van met succes met een andere kandidaat etc. Dat is nou echt amper taal dat een puber gebruikt := Gewoon je verhaaltje en succes ermee!

Wat voor olifant maak jij er dan van in je hoofd? Dat ze jou kunnen verplichten omdat je eerder ja heb gezegd?

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 14:13

Shadow0 schreef:

Succes.

Goede reactie.

Maar wat ik me wel afvraag, hoe lang loopt je contract nog bij de supermarkt, en krijg je daarna nog een vervolg contract. Want ander wordt het opeens wel aantrekkelijk om toch dat snackbar baantje te nemen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 14:13

Nou ben er al weer, heb dus inderdaad van een mug een olifant gemaakt. Heb gezegd dat ik bang ben dat ik het veelste druk krijg met school en stage, hij zei er al direct achterna dat ik het dan niet moest doen en dat hij het fijn vond dat ik het nou zei.

Pfoe ben helemaal opgelucht nu :') :D

Knuffeldier, bij de supermarkt ben ik sowieso nog aan het werk tot april 2017, of mijn contract dan nog doorloopt weet ik niet

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 14:16

Goed gedaan!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 14:16

Nou hier. Flinke vliegenmepper gebruiken om die olifant dood te slaan. :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 14:17

Fijn om te horen! +:)+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 14:17

+:)+ Wat fijn dat hij het zo goed opvatte en nu kun jij weer lekker slapen vannacht! :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 14:29

LZP > STW

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 14:30

Dank jullie wel :) Zonder jullie was ik er morgen nog niet heen gegaan :+
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 26-07-16 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt