Fysiotherapeut mee uit vragen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat moet ik doen?

- Nu mee uit vragen en van fysio wisselen
76 (15%)
- Na de laatste behandeling mee uit vragen
247 (50%)
- Niet mee uit vragen
162 (33%)

Totaal aantal stemmen: 485

Eilish

Fysiotherapeut mee uit vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 01:03

Ik heb een dilemma :+

Sinds een tijdje loop ik bij een fysiotherapeut. Al vanaf de eerste behandeling vind ik het een leuke jongen. Hij is een paar jaar ouder dan mij. De behandelingen zijn gezellig, we kletsen veel en ik kan met hem lachen. Soms raakt hij mijn arm aan, maar misschien bedoelt hij daar verder niets mee. Ik heb hem een vriendschapsverzoek gestuurd via facebook en dat heeft hij geaccepteerd. Hij heeft mijn profielfoto geliked, maar verder niets.

Laatst zou ik mijn laatste behandeling hebben en heb ik iets gebakken als bedankje. Helaas was er iemand bij die dag, maar ik durfde sowieso niets te zeggen of hem mee uit te vragen.

Daarna heb ik ook niets van hem gehoord via facebook. Helaas zijn de klachten intussen weer terug en heb ik weer behandelingen van hem (elk nadeel heb zijn voordeel?)

Ik heb nog een paar behandelingen nodig, maar ik weet niet precies hoeveel. Waarschijnlijk zie ik hem nog minstens een maand of langer.

Nu had ik het er vanmiddag met een vriendin over en ik twijfel.
Zij zegt dat ik hem mee uit moet vragen en dan eventueel wisselen naar een andere fysio. Zowel bij positief als negatief resultaat :P
Maar ik durf niet :o

Ergens denk ik 'He's just not that into you', want dan zou hij je wel mee uit vragen of contact opnemen.
Aan de andere kant, misschien durft hij de stap niet te wagen, omdat hij de fysiotherapeut is? Wie niet waagt die niet wint en is een blauwtje lopen echt zo erg? Maar ik ben nogal verlegen.

Wat zouden jullie doen?

Ik kan nu mijn moed verzamelen en hem een fb berichtje sturen?
Of wachten op mijn laatste behandeling en daarna een berichtje sturen.
Of niets doen.

Iemand ervaring hiermee? :D
Laatst bijgewerkt door Murthul op 24-07-16 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek van TS poll toegevoegd

Ingrid_92

Re: Fysiotherapeut mee uit vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 01:06

Ik denk dat hij daar niet eens op in màg gaan, als fysiotherapeut zijnde. Hij hoort te handelen vanuit een behandelaar - cliënt relatie, niet meer dan dat. Hij zou nog eens zwaar kunnen hangen (bij zijn baas bijv.) als hij daar op in zou gaan.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 01:12

Ook als ik daarna zou wisselen naar een andere fysiotherapeut?

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 01:19

Wat een leuk verhaal! Moeilijk te zeggen of hij je leuk vindt of niet, maar dat hij zelf geen toenadering heeft gezocht is volkomen logisch. Hij zou een beetje een creepy fysiotherapeut zijn als hij zomaar klanten mee zou uitvragen. Denk dat je dan weinig klanten overhoudt want ieder contact met het lichaam wordt dan 'verdacht' en dan wordt behandelen moeilijk.

Weet niet hoe dat zit met regelgeving. Misschien moet je dat eens aan hem vragen, wat hij zou doen als een patiënte die hem ook wel leuk lijkt hem mee uitvraagt? ;)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 01:35

Ik vind het eigenlijk not done om je behandelaar mee uit te vragen.... daarnaast zou ik ook niet uitwillen met iemand die dusdanig onprofessioneel is in zijn vakgebied en zo naar patiënten kijkt/over ze denkt als die ja zou zeggen

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 02:27

Oh jeetje, precies dit verhaal hoorde ik vorig jaar toen ik bij een klant langs was, een fysio praktijk.

Een fysiotherapeut was mee uit gevraagd en kon vrijwel direct vertrekken toen zijn werkgever daar achter kwam.

Mij lijkt het niet verstandig om hem uit te vragen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 04:16

Je mag pas met een patient (of behandelaar) uit als je een X aantal jaar uitbehandeld bent. Dus helaas maar dit wordt het hem niet. -O-

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 04:58

Het is niet netjes, maar ik ken verhalen van therapeuten die met een cliënt getrouwd zijn... Eentje geeft zelfs les op de opleiding en komt er openlijk voor uit. Ik ben zelf fysio, maar heb geen idee wat de regelgeving omtrend relaties met patiënten is (gaat voor mij niet op, dus het uitzoeken niet waard).
Ben wel een keer mee uit gevraagd en had geen interesse, dus heb die meneer vriendelijk verzocht een andere therapeut te zoeken, omdat de therapeut-patiëntrelatie voor mij niet meer ok was. Daar is het bij gebleven...

Vind het moeilijk om advies te geven, maar vind wel dat het feit dat hij jouw fysio is niet hoeft te betekenen dat er niks kan of mag zijn. Als er van beide kanten "iets" is, dan moeten jullie daar samen uit komen hoe je dat laat werken...

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 05:36

Gianti schreef:
Ik vind het eigenlijk not done om je behandelaar mee uit te vragen.... daarnaast zou ik ook niet uitwillen met iemand die dusdanig onprofessioneel is in zijn vakgebied en zo naar patiënten kijkt/over ze denkt als die ja zou zeggen

Iemand leuk vinden / verliefd worden heb je zelf weinig invloed op natuurlijk. En of je nou fysiotherapeut bent of slager of caissière, je kunt altijd iemand tegenkomen die goed bij je zou passen. Niks onprofessioneels aan. Maar inderdaad ts, vanwege de regels omtrent de (niet-) omgang met klanten zou jij degene moeten zijn die erover begint.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 06:41

xGoldenHero schreef:
Een fysiotherapeut was mee uit gevraagd en kon vrijwel direct vertrekken toen zijn werkgever daar achter kwam.

Omdat hij uit gevraagd werd? :\ Daar kan die fysio toch niks aan doen? Of heeft hij de uitnodiging aanvaard?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 07:13

Dorine92 schreef:
Gianti schreef:

Iemand leuk vinden / verliefd worden heb je zelf weinig invloed op natuurlijk. En of je nou fysiotherapeut bent of slager of caissière, je kunt altijd iemand tegenkomen die goed bij je zou passen. Niks onprofessioneels aan. Maar inderdaad ts, vanwege de regels omtrent de (niet-) omgang met klanten zou jij degene moeten zijn die erover begint.

Je gevoelens heb je niet in de hand nee, maar wat je ermee doet wel.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 07:27

Lastig hoor! Ik heb een jaar fysiotherapie gestudeerd en wat mij opviel is dat de jongens allemaal supersociale kerels zijn. Er zat er niet een tussen die dat noet was... dus later in hun vak zijn ze dat natuurlijk ook. Ik zou misschien eerst eens peilen dmv een gesprekje (live of via fb) of hij jou ook leuk en aardig en gezellig vind.. en pas dan m uitvragen als je uitbehandeld hebt. Een blauwtje lopen is niet zo erg hoor ;) je gaat er noet dood aan ofzo :+
Anders kun je ook nog altijd de laatste behandeling voorstellen om samen eens wat te drinken om het te vieren?

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 07:42

Ingrid_92 schreef:
Ik denk dat hij daar niet eens op in màg gaan, als fysiotherapeut zijnde. Hij hoort te handelen vanuit een behandelaar - cliënt relatie, niet meer dan dat. Hij zou nog eens zwaar kunnen hangen (bij zijn baas bijv.) als hij daar op in zou gaan.

Dit klopt. Mag echt niet! En zijn weinig mensen die hun baan op het spel zetten.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 08:09

Ik vind het al bijzonder dat hij je op Facebook heeft geaccepteerd. Of is het zijn zakelijke pagina? Heeft hij een relatie, kun je dat zien op Facebook, of is hij vrijgezel. Als je iemand echt leuk vind, zou ik me niet laten weerhouden door zijn beroep en de zorgrelatie die je hebt. Maar ik zou wel eerst vragen of je door een collega behandeld mag worden. Pas als je bij iemand anders onder behandeling bent, zou ik hem mee uit vragen. Hem mee uit vragen zou ik sowieso doen... het leven is te kort om spijt te hebben, zeker als het om zoiets leuks gaat.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 08:16

Ik vond ook ooit mijn fysio erg leuk, dus toen nog uitgenodigd op Hyves (oei lang geleden) maar de keer daarop zei hij dat hij dat niet kon doen ivm behandelaar/patient, dus denk ook niet dat uit vragen als hij je behandelaar nog is toegestaan is.

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 08:21

Oei, wat lastig!
Zou de gok gewoon nemen. Of het nou 'mag' Of niet, je kan inderdaad altijd nog overstappen naar een andere fysio.

Cantheon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 08:25

Ik ben zelf fysiotherapeut. Het ligt wettelijk gezien allemaal iets minder zwaar, maar er zijn wel richtlijnen opgesteld rondom ethiek in ons beroep. In principe is het zo dat je als fysio de patiënt hoort over te dragen aan een collega op het moment dat je zelf gevoelens krijgt voor de patiënt of als je het idee hebt dat dit andersom zo is. Als je er echt voor zou willen gaan, moet je het gewoon bespreekbaar maken, maar direct daarna overgedragen worden aan een collega, ongeacht wat zijn gevoelens daarin zijn. Wat zijn baas als richtlijn hanteert is natuurlijk heel persoonlijk. De een vindt het prima, als de patient in kwestie maar overgedragen wordt, de ander wil het per definitie niet hebben. Succes!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 08:30

Wie zegt dat hij niet al iemand heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 08:41

Bij je laatste afspraak de stoute schoenen aantrekken en zeggen dat je voor een eventuele volgende blessure helaas een andere fysiotherapeut moet zoeken. :D
Hij gaat vragen waarom.... En jij geeft antwoord :j

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 08:50

Heb zelf relatie gehad met een fysio (leren kennen met uitgaan en niet via zijn werk) hij hield zijn prive en zakelijk leven strikt gescheiden. Partner, vrienden, familie ed. Kwamen absoluut niet bij hem in behandeling.

Hij kan namelijk bij serieuze klachten voor de tuchtcollege moeten komen. Relatie met patienten mag namelijk niet.

Mocht je het echt willen proberen zou ik het doen nadat je uit behandeling bent en bv na paar weken een berichtje stuurt om wat te drinken

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 09:32

Toevallig heb ik ooit bijna hetzelfde meegemaakt := Heeft nog een heel lang topic over gelopen op bokt, haha!
Hij bleek sinds kort weer single te zijn, en we bleken een zelfde hobby te hebben; honden. Hij zocht wat kunst voor aan de muur van zijn kantoor en vroeg op onze laatste dag of ik die wilde maken (best apart op de laatste dag en terwijl hij wist dat hij er niet lang meer zou werken), ik zag dat hij echt heel vaak op mijn website keek en even later bood hij aan om me als tegenprestatie mee te nemen naar een hondenshow. Geen echte date dus, maar ik was zo nerveus dat er geen zinnig woord uit kwam tijdens die geen-date en dat zal de reden zijn geweest dat hij 'nog niet over zijn ex heen was' toen ik het uiteindelijk durfde te vragen.. Maar tot op de dag van vandaag geloof ik dat hij wel interesse had en het misschien wel iets was geworden als ik niet zo verlegen was geweest toen :+
Als je er nog steeds als client over de vloer komt ligt het misschien iets lastiger, maar dan nog zou het toch gewoon moeten kunnen lijkt me? Alleen zou ik idd niet verwachten dat hij jou mee uit vraagt, andersom lijkt me geen probleem.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 09:51

Lastig verhaal.

Ik ben bijna afgestudeerd fysio en hier op de opleiding is het wel een onderwerp van gesprek.

Doordat ons beroep vaak nou eenmaal bestaat uit het aanraken van een patiënt, krijgen patiënten vaak het gevoel dat hun therapeut wat voor ze voeld. Vaak is dat niet andersom en is het strikt professioneel bedoeld.

Daarbij kijk ik vaak ook naar het gezicht van een patiënt als ik bezig ben met een massage of frictioneren om te zien of iemand pijn heeft of niet en of ik de intensiteit kan verhogen of moet verlagen. Ook daarbij kan ik mij voorstellen dat mensen dat anders interpreteren.

Zolang jij nog geen moves maakt zal hij waarschijnlijk niks aan de situatie veranderen, maar als jij uitspreekt dat je meer voor hem voelt zal hij jou zeker bij een andere therapeut plaatsen.

Dat hij jou profielfoto geliked heeft zal waarschijnlijk alleen zijn, omdat het anders zo'n "one way traffic" wordt en dat is weer niet zo professioneel.

Ik zou er niet zo hard aan trekken als je nu doet. De kans dat het wederzijds is, is gewoon niet zo groot.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 10:11

Ik vind het lastig. Ik zat vorig jaar in ong hetzelfde schuitje. Ik vond mijn fysiotherapeut onwijs leuk.
Maar kon niet pijlen of het wederzijds was. En heb niks gedaan met die gevoelens vanwege het feit dat hij mijn therapeut was. Daarna was het heel makkelijk, want ik werd overgedragen naar een andere fysio van dat bedrijf omdat hij voor een jaar naar het buitenland ging.
Maar ik denk niet dat hij gevoelens voor mij had en het puur zakelijk was zeg maar. Het is deels ook hun beroep om interesse te hebben en gezellig een praatje te maken. Als je de hele dag door patiënten ziet en verder geen interessante gesprekken voert met je patiënten dan heb je als fysio zijnde ook lange dagen. Zo wist hij veel van wat er in mijn leven omging, en ik in dat van hem. Al zijn plannen om naar het buitenland te gaan en zijn plannen met kerst en oud en nieuw ed.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 10:18

Moeilijkdoenerij allemaal..

Vraag m uit, gaat hij erop in, laat je je behandelingen over aan een collega (of nog makkelijker, een andere praktijk)..

Heel simpel..

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 10:48

Meer reacties dan ik had verwacht :D Bedankt!

Volgens zijn facebook status is hij vrijgezel.

Verschillende meningen dus, maar wel allemaal dat hij geen stap kan nemen.

Wat Renskep zegt herken ik wel, heb ook weleens invallers en het zijn vaak hele sociale jongens inderdaad.

Maar hoe peil je via een gesprek of hij je ook leuk vindt? :+

Leuk verhaal 8nnemiek! Jammer dat het niets geworden is. Ik ben ook bang dat ik dichtsla als we ooit op een date zouden gaan. Maar ik kan tijdens de behandelingen intussen wel een leuk gesprek met hem voeren gelukkig. Dat lukte in het begin ook niet zo goed omdat ik verlegen was.

Bedankt voor je uitleg Peelie. Het is inderdaad een combinatie van aanraken en veel aankijken, wat dus normaal is voor dit beroep. En dan is het ook lastig in te schatten of het meer is dan normaal.

Klopt Liedjuh2, op die manier praat je vaak met elkaar en weet je ook veel van elkaar, zonder dat het echt iets hoeft te betekenen.

Voor mijn gevoel is er dus eigenlijk geen manier om te weten of hij mij leuk vindt, als dat zo is.

Ik had een poll moeten maken :P