Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:De gegevens kloppen niet
Voorheen was het mogelijk de dans te ontspringen door de rechter fijntjes te
wijzen op bijvoorbeeld een verkeerd gespelde naam of een onjuist adres. Daar
is nu verandering in gekomen. Een typefoutje in datum of plaats mag de
officier van justitie gewoon corrigeren, zolang duidelijk is dat jij een
overtreding hebt begaan. Van een vormfout is dus geen sprake.
connie64 schreef:[naam].ik gaf in mijn openingspost aan dat ik t daar mee eens ben,misschien eerst even lezen?en dat is mijn vraag ook niet dus je post is nietszeggend.
vjestagirl,zou t zo makkelijk zijn?hahah
connie64 schreef:het gaat hier niet om een typefoutje he,het gaat hier om combinatie straatnaam en dorp wat niet bestaat.
de straatnaam waar de overtreding is gebeurd is in een heel ander dorp
chanel1985 schreef:Nee, zenne, maar juist is juist he
Cowboy55 schreef:chanel1985 schreef:Nee, zenne, maar juist is juist he
Ik snap wel wat je bedoelt. Ik 'scoor' er ook wel eens eentje op snelheid. Voor mij is het simpel: ben ik dat geweest? Zo ja, betalen. Commit the crime, do the time (of in dit geval: pay the fine). Simpel.
Ben ik het niet geweest, dan ga ik ook vrolijk WOB-en de hele trukendoos van stal halen, maar als ik het wel geweest ben.....lappen.
antje_vip schreef:Tuurlijk, je hebt een regel overtreden dus de boete is terecht. Maar dan kom ik toch in de discussie terecht over wat nou zinvol is: politie die staat te flitsen op mensen die 10km/h te hard rijden, of dat ze beter boeven kunnen gaan vangen. Mijns inziens hebben die snelheidsboetes bijna nooit nut, die mensen rijden niet gevaarlijk. (tenzij je 80 rijdt in een 30km zone o.i.d.) Ik vind het gevaarlijker als mensen veel te langzaam gaan rijden.
antje_vip schreef:Tuurlijk, je hebt een regel overtreden dus de boete is terecht. Maar dan kom ik toch in de discussie terecht over wat nou zinvol is: politie die staat te flitsen op mensen die 10km/h te hard rijden, of dat ze beter boeven kunnen gaan vangen. Mijns inziens hebben die snelheidsboetes bijna nooit nut, die mensen rijden niet gevaarlijk. (tenzij je 80 rijdt in een 30km zone o.i.d.) Ik vind het gevaarlijker als mensen veel te langzaam gaan rijden.
Maflinger_S schreef:Heb je de boete per snailmail of per email gekregen? Ik kreeg er laatst een per email, dat bleek een phishing email te zijn. Check even op de juiste site of het bankrekeningnummer waar je het bedrag naar over moet maken een van de door hen genoemde nummers is.