boete gekregen maar straat bestaat niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

connie64

boete gekregen maar straat bestaat niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 10:43

ik kreeg een boete binnen vanwege een snelheidsovertreding.....
op de bekeuring staat de naam van de straat (waar ik dus woon)met daarachter een woonplaats van een dorpje ongeveer 16 km hiervandaan.
Kortom de straat in combinatie met de naam van dorp klopt niet op mijn bekeuring.

Heb nu een bezwaarschrift ingediend maar ben eigenlijk al heel nieuwsgierig of dit een administratie fout is en daardoor de boete komt te vervallen?

Mensen met juridische achtergrond hier die misschien het antwoord weten.

Via google kom ik niet verder?

Even ter verduidelijking,als je te hard rijdt krijg je een boete,heel simpel maar als het adres niet bestaat??

dromertje2

Re: boete gekregen maar straat bestaat niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:45

Heb je toch nog altijd te snel gereden?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:48

Dan is dat een administratieve fout die ze meestal met liefde eventjes voor je oplossen. Printen ze een nieuwe bekeuring uit en dat is dat.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:48

Ik zou even het antwoord afwachten. Ik ken iemand die bezwaar had gemaakt omdat de tijd die er bij stond niet klopte, en die boete is ingetrokken.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:49

Heb wel eens een bekeuring gekregen van een plaats waar ik nog nooit geweest ben. Bleek dat ze bij het invoeren een typfout gemaakt hadden en het zelfs een hele andere auto was. :+ Je kan bellen en dan een foto opvragen (ze kunnen die zelf dan ook gelijk inkijken)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:49

Interessant! Ik weet niet hoe het zit, maar ik denk met een beetje mazzel en de boete inderdaad komt te vervallen.
Laatst bijgewerkt door jorretje op 12-07-16 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 10:50

chanel.ik gaf in mijn openingspost aan dat ik t daar mee eens ben,misschien eerst even lezen?en dat is mijn vraag ook niet dus je post is nietszeggend.

vjestagirl,zou t zo makkelijk zijn?hahah

ik kan me de bekeuring voorstellen,ik kom van een 80 km weg,rijdt een dorp in waar je 50 mag,daar heb je ongeveer een meter of 30 de tijd voor...precies na die 30 meter staan ze dus te controleren.

Ik weet heel goed waar dit allemaal gebeurt en dit keer dus te laat mn gas los gelaten,het gaat ook maar om 10 km te hard hoor (zonder correctie)
Ik wil dus ook de overtreding niet aanvechten,wel de straatnaam en de dorpsnaam omdat die niet bestaan.
Laatst bijgewerkt door connie64 op 12-07-16 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:50

connie64 schreef:
chanel.ik gaf in mijn openingspost aan dat ik t daar mee eens ben,misschien eerst even lezen?en dat is mijn vraag ook niet dus je post is nietszeggend.

Vaak is het idd zo gemakkelijk. Ze verbeteren gewoon hun fout.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:51

De officier van justitie mag in bijna alle gevallen vormfouten corrigeren zolang aangetoond kan worden dat jij het was die de overtreding (ook een andere bestuurder maakt niet uit, dat ben 'jij' bij een overtreding).

in principe zou dat betekenen dat als je ze er op zou wijzen, dat met de foto in de hand ze gewoon alsnog de juiste straat op mogen voeren omdat duidelijk is, dat jouw auto ergens te hard gereden heeft, combinatie van de flitspaalgegevens en de foto zou dan voldoende zijn om de boete gewoon te handhaven..

niet geschoten altijd mis..

want deze informatie heb met de volgende quote gestaafd (dus voor zover mij bekend en wat ik er nu even over kon vinden:

Citaat:
De gegevens kloppen niet

Voorheen was het mogelijk de dans te ontspringen door de rechter fijntjes te
wijzen op bijvoorbeeld een verkeerd gespelde naam of een onjuist adres. Daar
is nu verandering in gekomen. Een typefoutje in datum of plaats mag de
officier van justitie gewoon corrigeren, zolang duidelijk is dat jij een
overtreding hebt begaan. Van een vormfout is dus geen sprake.

het gaat in de quote dus met name over persoongegevens, maar gezien het feit dat ze alles qua verkeersboetes redelijk netjes dichtgespijkerd hebben, kun je er bijna wel vanuit gaan dat dit ook geldt voor onjuist weergegeven informatie met betrekking tot omgeving etc..

bron: http://www.z24.nl/ondernemen/zo-kom-je- ... rsboete-af (hun bron is mij verder niet bekend).
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 12-07-16 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:53

connie64 schreef:
[naam].ik gaf in mijn openingspost aan dat ik t daar mee eens ben,misschien eerst even lezen?en dat is mijn vraag ook niet dus je post is nietszeggend.

Mijn post is misschien nietszeggend voor u maar als je effectief te snel hebt gereden in die straat, dan doe de naam van de straat toch er niet toe en heb je toch nog altijd te snel gereden?

De gemeente zal dat dan verbeteren aangezien de overtreding wel degelijk is gemaakt.

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 10:54

het gaat hier niet om een typefoutje he,het gaat hier om combinatie straatnaam en dorp wat niet bestaat.
de straatnaam waar de overtreding is gebeurd is in een heel ander dorp

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:55

Vriend van mij heeft dat ook ooit eens gehad. Boete is toen vervallen, omdat ze niet konden aantonen dat t klopte.

Bij een type fout wordt dat gewoon netjes aangepast.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:07

connie64 schreef:
het gaat hier niet om een typefoutje he,het gaat hier om combinatie straatnaam en dorp wat niet bestaat.
de straatnaam waar de overtreding is gebeurd is in een heel ander dorp

Je kan het altijd aanvechten, maar je hebt de overtreding wel effectief gemaakt.
Je zegt dat je dat niet aanvecht, maar wat is je doel om die fout aan te vechten?

Toch om onder die terrechte boete onderuit te komen niet waar?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:23

chanel1985 je zit er wel heel erg mee hè :+

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:25

Denk dat het wel verstandig is om de juiste gegevens op je bekeuring te hebben, of dat nou je eigen naam is of die van de straat of het dorp.. het zal je maar gebeuren dat je deze uit goede wil betaald en dan vervolgens nog een boete (voor dezelfde overtreding) krijgt omdat uit hun administratie blijkt dat je die boete nog niet betaald zou hebben.. Dan ben je langer bezig met aantonen dat je hem dus wel betaald hebt, dan een nieuwe boete 'aanvragen'.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:25

Nee, zenne, maar juist is juist he :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:33

chanel1985 schreef:

Ik snap wel wat je bedoelt. Ik 'scoor' er ook wel eens eentje op snelheid. Voor mij is het simpel: ben ik dat geweest? Zo ja, betalen. Commit the crime, do the time (of in dit geval: pay the fine). Simpel.

Ben ik het niet geweest, dan ga ik ook vrolijk WOB-en de hele trukendoos van stal halen, maar als ik het wel geweest ben.....lappen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:38

Heb je de boete per snailmail of per email gekregen? Ik kreeg er laatst een per email, dat bleek een phishing email te zijn. Check even op de juiste site of het bankrekeningnummer waar je het bedrag naar over moet maken een van de door hen genoemde nummers is.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:41

Cowboy55 schreef:
chanel1985 schreef:

Ik snap wel wat je bedoelt. Ik 'scoor' er ook wel eens eentje op snelheid. Voor mij is het simpel: ben ik dat geweest? Zo ja, betalen. Commit the crime, do the time (of in dit geval: pay the fine). Simpel.

Ben ik het niet geweest, dan ga ik ook vrolijk WOB-en de hele trukendoos van stal halen, maar als ik het wel geweest ben.....lappen.

ik ben niet zo'n heilige :')
als ik de kans zie om iets niet te hoeven betalen aan de staat wegens fouten van henzelf, dan zal ik ook trachten om het niet te hoeven betalen. Ik heb vrijwel nergens recht op qua tegemoetkomingen en/of bijslagen, dus om nu vrijwillige vooraan te staan als het op betalen aankomt.. Dus mazen in de wetgeving? ik maak er wel gebruik van als ze te pas komen en daar kom ik ook rustig voor uit..

helaas in dit geval zit de wet redelijk netjes dichtgespijkerd, of in ieder geval met allerlei toevoegingen dichtgekit.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:00

Tuurlijk, je hebt een regel overtreden dus de boete is terecht. Maar dan kom ik toch in de discussie terecht over wat nou zinvol is: politie die staat te flitsen op mensen die 10km/h te hard rijden, of dat ze beter boeven kunnen gaan vangen. Mijns inziens hebben die snelheidsboetes bijna nooit nut, die mensen rijden niet gevaarlijk. (tenzij je 80 rijdt in een 30km zone o.i.d.) Ik vind het gevaarlijker als mensen veel te langzaam gaan rijden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:05

antje_vip schreef:
Tuurlijk, je hebt een regel overtreden dus de boete is terecht. Maar dan kom ik toch in de discussie terecht over wat nou zinvol is: politie die staat te flitsen op mensen die 10km/h te hard rijden, of dat ze beter boeven kunnen gaan vangen. Mijns inziens hebben die snelheidsboetes bijna nooit nut, die mensen rijden niet gevaarlijk. (tenzij je 80 rijdt in een 30km zone o.i.d.) Ik vind het gevaarlijker als mensen veel te langzaam gaan rijden.

De politie vangt óók boeven. Dat er grotere misdrijven worden begaan wil niet zeggen dat het proberen te stoppen van snelheidsovertreders niet zinvol is.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:09

antje_vip schreef:

Er zijn wel meer mensen die bepaalde wetten en de daarbijhorende boetes niet zinvol vinden, maar wet is wet. En zolang de wet niet veranderd, zal je je daar aan moeten houden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:19

Maflinger_S schreef:
Heb je de boete per snailmail of per email gekregen? Ik kreeg er laatst een per email, dat bleek een phishing email te zijn. Check even op de juiste site of het bankrekeningnummer waar je het bedrag naar over moet maken een van de door hen genoemde nummers is.

CJIB/Justitie communiceert niet per mail in officiele zaken. Dus elke boete-aanzegging per mail in dit soort zaken is per definitie fake.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:44

ivm met dat ongeacht de plaatsvermelding je wel een overtreding begaan hebt als je geflitst wordt, is dus "niet helemaal waar". Enkele maanden terug was hier een hele hetze, want 1 vd overtreders had een typo opgemerkt. Het vermelde huisnummer waar de anonieme wagen stond was nog in een zone waar je 70km/u mocht ipv de 50km/u waarop de camera/radar op stond ingesteld (zat 300m verschil op ofzo).
Wegens gebrek aanbewijs dat de anonieme wagen aan een ander huis in zone 50 stond, zijn alle boetes geseponeerd.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:47

Is de plaatsnaam die vermeld staat toevallig de naam van de gemeente waar de plaats waar de meting gedaan is onder valt?