WiFi versterken in huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

WiFi versterken in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 20:35

Hoi,
Als ik in bed lig, kijk ik graag nog een serie of film op Netflix. Helaas springt de serie heel vaak uit omdat de WiFi niet sterk genoeg is (kastje staat beneden).
Nu weet ik dat er versterkers zijn, maar ik ben een complete leek op dat gebied. Ik zie er die in het stopcontact moeten maar ook anderen met een soort antennes bovenop.
Wie weet hier wel meer vanaf? Wat een een goede versterker voor een nette prijs?

Bedankt voor de info!

joyce83

Re: WiFi versterken in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:38

Ik lees even mee, heb er ooit eentje bij action gekocht maar krijg zoiets dus niet aan de gang dus hoop dat er een tip komt waar je echt gewoon heel makkelijk mee klaar bent.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:40

Laatst bijgewerkt door JeaDH op 10-07-16 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:41

Denk dat een wifi homeplug beste oplossing is.
Geen kabels trekken, gewoon 2 dingen in stopcontact.

Weet niet welke provider je hebt, maar ik heb er 1 van Ziggo.
Hier site met wat uitleg over de wifi:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wif ... wifi-punt/

en ook voorbeeld van het apparaat wat Ziggo dan verkoopt
https://www.ziggo.nl/internet/wifi-punt ... opcontact/

Er zijn ook veel wifi extenders, maar die zou ik ook niet adviseren, want die zal bereik op zolder ook niet sterk genoeg maken :)

Hoop dat je er wat aan hebt:)

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:46

Heb wel ervaring met repeaters, de gene die ik gehad heb vielen altijd tegen en maakte het niet heel veel beter. Begin dit jaar heb ik zo een homeplug voor het stopcontact gekocht voor de IP Camera in de schuur bij de lammetjes. Veel negatieve verhalen over gehoord, zou vaak niet of slecht werken. Maar die dingen hebben me verbaasd. Werkte erg goed, dus ik zou aanraden om met zo een homeplug te werken!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:50

Hier ook een homeplug. Bevalt goed.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 20:51

Een homeplug, welk merk en waar hebben jullie die gekocht?

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:53

ik via ziggo dus :)
Weet niet welk merk het is, staat Ziggo op :)
Misschien eens je eigen provider bellen en kijken of die ze verkoopt??

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:53

Storm schreef:
Een homeplug, welk merk en waar hebben jullie die gekocht?
heb hem bij de mediamarkt gekocht. Was een euro of 50 geloof ik. Als ik het goed zeg uit mijn hoofd zijn ze van Sitecom.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:56

Wij hebben ook van die WiFi powerline adapters, werken uiteindelijk heel goed! Ik zeg uiteindelijk omdat ze het eerst voor geen meter deden... Maar m'n vader (is KPN monteur) zei dat je ze soms dan even om moet draaien in het stopcontact of even in een ander stopcontact moet doen. Dat laatste was bij ons de truc, toen we 'm in een ander stopcontact gedaan hadden deed 'ie het als een trein. Wij hebben ze van KPN...

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 20:58

Die van ziggo zag ik ja, wij hebben ook ziggo maar ik vind 99,- nog best een hoop geld.
Ik zie ze ook wel eens bij bv de Action voor weinig, iemand daar ervaring mee?
Tis niet dat ik het zo goedkoop mogelijk wil hebben, maar als er een van 25,- net zo goed werkt, dan ga ik daar natuurlijk liever voor.

Bedankt voor de tip warboel!
Laatst bijgewerkt door Storm op 10-07-16 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:59

Als je je modem beveiligd hebt met wachtwoorden en naam lukt het dan evengoed makkelijk? Of moet je dan weer inloggen/connectie laten maken?

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:01

met modem met wachtwoorden kan het ook.
Enigste waar je bij goedkopere merken rekening mee moet houden is dat ze dan vaak op dezelfde groep moeten (als je meerdere fases (stroom) in huis hebt, werkt het bij die goedkopere niet).
Omdat ze dan over meerdere fases moeten, dat kunnen ze niet helaas...
Die van Ziggo gaan via de aarde draad en die is eigenlijk altijd aanwezig en werken daarom ook over meerdere fases.
Weet niet hoe het met die van Sitecom zijn of andere merken, maar dat kun je anders bij de Mediamarkt overleggen.
Bij ziggo krijg je ze in ieder geval 30 dagen op proef, dus vraag zoiets ook even bij de Media markt voor je ze meeneemt :) Voor als het niet werkt !

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:14

Hier ook sitecom.

Enige nadeel is dat we nu 2 wifi's hebben.

Als ik de oprit op rij connect hij met die van boven en daar blijft hij dan op. Terwijl die van beneden dan sterker is (maar die van boven nog wel bereik heeft)

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:23

Ik ben toevallig laatst op zoek geweest naar zoiets vanwege hetzelfde probleem. Ik heb me laten voorlichten in de Media Markt en deze meneer zei mij dat wifi versterkers niet bestaan, alleen repeaters. En ondanks dat hij genoeg dure had staan, zei hij mij dat dat eigenlijk niet veel helpt, omdat je blijft zitten met een te zwak signaal/te dikke muren/teveel ruis. Hij raadde mij aan om van die kastjes (ik weet niet hoe ze heten, ik zoek het straks even op) te nemen die over de elektriciteitskabels gaan. Die prik je in het stopcontact waar je dan een internetkabel inplugt en in de desbetreffende kamer plug je nog zo'n ding in en afhankelijk of je alleen een kabelaansluiting of ook wifi op dat kastje hebt zitten, kun je daar het internet weer uit halen met een kabel of via wifi. Probleem is wel dat het alleen met stopcontacten op dezelfde groep werkt. Heb je dus meerdere aardlekschakelaars, kun je niet stopcontacten van groep A met stopcontacten groep B linken.
De andere optie die mij werd aangeraden was een kabeltje van de router naar de desbetreffende kamer trekken

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:28

Hier zitten ze in stopcontacten van verschillende groepen en werken gewoon :j

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:52

Warboel schreef:

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Want die man van de media markt zei dat dat niet ging...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 23:13

Hier ook homeplugs, eentje van sitecom en van d-link. De eerste zend geen wifi uit, maar werkt zeker op verschillende groepen en verschillende fases.
Onlangs van d-link gekocht, omdat we de sitecom op stal nodig hadden voor de camera. Die van d-link zendt wel wifi uit, heb ook 2 zendkastjes, en daarmee overal veel bereik. Plus dat het wachtwoord de router gewoon overgenomen wordt. Kastjes zitten op 3 verschillende groepen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 23:19

Storm schreef:
Die van ziggo zag ik ja, wij hebben ook ziggo maar ik vind 99,- nog best een hoop geld.
Ik zie ze ook wel eens bij bv de Action voor weinig, iemand daar ervaring mee?
Tis niet dat ik het zo goedkoop mogelijk wil hebben, maar als er een van 25,- net zo goed werkt, dan ga ik daar natuurlijk liever voor.

Bedankt voor de tip warboel!

Misschien ziggo eens bellen dat ze niet leveren waar je voor betaald. Las laatst dat een man hem gratis heeft gekregen. Maar het werkt wel want een van onze kinderen heeft de home plug ook en doet het geweldig.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 23:24

nou ziggo ben ik ff klaar mee
vooral de monteurs drama
heb nu horizon en moet zeggen beter internet

misz_blont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 23:26

Wil je je wifi versterken ivm muren enz. Denk eens aan een sterkere router! Kan wonderen doen. Beter dan zo genoemde versterkers. Meestal zijn de routers niet sterk genoeg en blijf je met een zwak signaal werken.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 23:34

Voor je geld uit gaat geven zou ik eerst eens kijken of je Wifikanaal al op het beste kanaal staat :D

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 23:44

Air schreef:
Voor je geld uit gaat geven zou ik eerst eens kijken of je Wifikanaal al op het beste kanaal staat :D

Ik zou niet weten hoe :') ben zo blond met dat soort dingen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 09:25

Meestal vind je op de site van je provider wel een stappenplan :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:41

Siesjuh schreef:
Warboel schreef:

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Want die man van de media markt zei dat dat niet ging...

Uh geen idee :') M'n vader heeft er beneden 1 in het stopcontact gedaan en op zolder 1 en het werkte gewoon :P Misschien ligt het aan het merk ofzo?