Ik ben al jaren dol op cakes/ taarten bakken en dit is ook echt een hobby van mij. Maar nu het probleem de cake zakt altijd enorm in terwijl die in de oven staat. En wordt door het inzakken nooit gaar aan de onderkant.
Wij hadden altijd een combi- oven, maar omdat het hier nooit mee lukte hebben we een bak oven gekocht. (een kwalitatief volle oven die niet goedkoop was) Nu hebben wij deze oven een tijdje en ook met deze oven zakt de cake ruim tien centimeter in. Ik heb alle mixen en recepten geprobeerd, fijne cake-mix, boerencake-mix, cupcake-mix, tulband-mix, sponge-mix, wolken-mix. Alle merken geprobeerd van dr. Oetker tot jumbo. Alle recepten die ik op internet gevonden. Melk vervangen door slagroom. Believe me I tried!
Ik zet de oven altijd op 150 graden en ruim een uur in de oven tot de bovenkant goudbruin is en de satéprikker er schoon uitkomt. Ik doe de oven tussendoor nooit open en het tocht nooit in de kamer waar de oven in staat.
Vandaag is er een vriendin geweest die met alle mixen en ovens een prachtige cake kan neerzetten en vandaag stort de taart weer in terwijl ik precies doe wat zij ook deed. Dus zou je denken het ligt aan de oven, maar heb het ook geprobeerd met de oven van de buren en met de oven van de buren daarnaast en ook daar stort de staart in.
Dus wie o wie heeft de gouden tip. Want na jaren proberen blijft het natuurlijk niet altijd even leuk om mooie creaties te maken met botercremé of fondant of vruchtjes
Zo ziet mijn gebakken taart er nu uit en dan na gaan dat ie boven het blik uitkwam!!