x

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 00:24

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 29-09-23 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 00:27

:')

Ik zou willen dat ik zo'n scan had, hier nog braaf alles met het blote hoofd(en wat vingers) berekenen achter de kassa.
Maar wel vreemd dat ze niet even een 2e keer wilde kijken :\

420BlazeIt

Re: Wat ik nou weer mee maak..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 00:32

Vind die dingen zo irritant, die controle.

Vandaag deden ze bij ons moeilijk dat een iemand geen ID bij had, hij is duidelijk meerderjarig (25), attitude alles. Pas als hij de winkel uit is mochten we de drank kopen, wat is dat nou voor regeling ...

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 00:34

Euhm.. Serieus :')
Ik snap het sowieso niet O goed, dat invoeren. Je weet toch welke dag het is, min 18 op het jaartal en Voila, je weet t voor de rest van de dag _O-
Wij hadden dat niet hoor (6-7 jaar geleden)...

Kijk het is heel simpel. Je moet gewoon altijd je id bij je hebben, en als je hem niet kan aantonen om te bewijzen dat je echt 18+ bent, is het helaas pindakaas. Leeftijd schatten is gewoon erg lastig, voora gezien de meeste pubers er gewoon wat ouder uitzien..

Ik doe er ook niet moeilijk over en laat hem bij voorbaat zien. Vroeger gaf ik ook altijd meteen excuses als ze ouder waren (30 bijvoorbeeld), en die lachten t meestal ook weg :')

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 00:36

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 29-09-23 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 00:42

Dat is wel heel raar jaa..

In Nieuw-Zeeland is het niet verplicht om ID bij je te hebben, maar je moet je wel tot je 25ste kunnen legitimeren wanneer je drank koopt/kroeg in gaat. Mijn vriend en ik kwamen een restaurant/bar niet in omdat vriendlief geen ID bij zich had, hij wordt volgende maand 26 en hoeft zich dus niet te legitimeren. Ik vertelde het personeel dus ook dat mijn vriend 25 jaar is en dus niet zijn ID mee hoeft te nemen, waarop ik het antwoord krijg; ja maar hoe kunnen wij dat zeker weten? (wat ik best begrijp)

Maar nu had hij dus eigenlijk zijn ID bij zich moeten hebben, om te laten zien dat hij die níet meer bij zich hoeft te hebben. Lekker dubbel. :')

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 00:56

Ik vind het lachwekkend dat ze IDkaarten tegenwoordig door een scanner kunnen halen welke zegt of je al volwassen bent of niet. Kunnen mensen niet eens een klein beetje meer rekenen tegenwoordig?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 00:56

Ik moet ook nog steeds mijn id laten zien bij alcohol ofzo. Word dit jaar 27.
Ik heb het zelf een x op werk gehad, ik werk op Schiphol als beveiliger, dit mag je pas doen als je je grijze pas hebt, wat je pas krijgt vanaf je 18e. Daarbij zullen er geen beveiligers op de luchthaven werken onder de 18. Ik kom bij de appie, in uniform, en wou eff sigaretten kopen. Makkelijker gezegd dan gedaan :') ik moest mij identificeren :') heb mijn Schiphol pas maar laten zien, ging ze nog moeilijk doen ook. Ik hoef mij officieel niet eens meer te identificeren :') ... Mafkezen... Was de appie op de luchthaven zelf overigens

Oja, en ook mijn rijbewijs scannen ze zelfs... Mensen kunnen niet meer rekenen, ik kom uit de freaking 80s mensen, ik ben ouder dan 18 :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 01:00

Het lijkt me dat als je handig bent je best een ID een beetje kunt bijwerken waardoor het op het eerste gezicht lijkt dat je ouder bent. Denk dat zo'n scanner voornamelijk voor de doorstroom bij de kassa is bedoeld, als je net een niet zo snugger persoon hebt die een kwartier zit te rekenen schiet dat niet op :)

Ik kan er niet mee zitten, die strenge controles. We hebben het wel over alcohol, niet medicijnen of iets anders belangrijks :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 01:05

Maar komop zeg.... Je kan als caissière best naar de datum kijken, alles voor 1998 is 18 jaar, als de datum al geweest is als diegene is 1998 is geboren is diegene 18 en alles wat na die datum of na 1998 is, is te jong. Simple as that.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 07:14

Ik heb het gehad toen ik ging tanken met mijn eigen auto ik reed zelf... en binnen ook een pakje sigaretten vroeg.. Had niks bij me geen id of rijbewijs (tankstation aan t einde van mn straat) maar kreeg die sigaretten echt niet mee hoor. Even voor de duidelijkheid ik ben 29 en dat was vorig jaar

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 07:24

Een jaar of 10 geleden (ik ben 31) wilde ik ook wat alchohol halen voor m'n vader. Laat ik bij het afrekenen mijn rijbewijs zien. En toen ging ze nog opzoek naar mijn geboortedatum en ging uitgebreid zitten rekenen.
Ik dacht echt kom op zeg, je moet 18 zijn om je rijbewijs te kunnen halen :o?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 07:38

Ik vind het ook appart. Ik wordt aankomend jaar 25 en mijn vriend 29. Gelukkig halen we bijna nooot alcohol, maar het is wel altojd een gedoe...

Ik vind het ronduit belachelijk trouwens dat je nieteens een wijntje mag halen als je (kleine) kinderen er bij zijn.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 07:40

Thirza schreef:
Een jaar of 10 geleden (ik ben 31) wilde ik ook wat alchohol halen voor m'n vader. Laat ik bij het afrekenen mijn rijbewijs zien. En toen ging ze nog opzoek naar mijn geboortedatum en ging uitgebreid zitten rekenen.

Dats de crux: niet meer :n

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 07:42

Als ik met mijn kinderen boodschappen doe...waar dan ook...krijg ik gewoon alles mee wat ik nodig heb.
Het zou wat zijn zeg als je dat niet krijgt...echt nog nooit van gehoord en ik kom toch bij verschillende winkels en slijterijen.
Wat moet je dan...kind naar de oppas,zodat jij een flesje wijn e.d kunt halen?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 07:42

Doet me denken aan die sketch serie Little Britain: Computer says no :P

Afbeelding

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 07:43

Thirza schreef:

Op je 16e mag je scooter rijden. Zelfde pasje ;)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 07:47

Haha lees dit topic en moet ineens aan vorig jaar denken.....lees ik ben al 33 dus vorig jaar 32.
Was op een feestje met vriendinnen dus ging naar de bar om een wijntje te bestellen maar had geen id bij me(tja hoort wel maar heb hem met feesjes liever niet mee) maar ik kreeg gewoon echt geen wijn mee!
Ik kon er wel om lachen dus een jongere vriendin van me,wel met id is de drankjes gaan halen die avond.

Dus ben je net 18 snap ik het wel maar 14 jaar ouder!!!!!sommige hebben echt poep in hun ogen _O-

pony85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 07:49

Laatst ging ik bij een tankstation sigaretten halen en moest ik mijn ID laten zien het ergste van alles is dat ik dit jaar 31 wordt en dat je het tankstation alleen kan benaderen met een auto!! ( en de sigaretten nog niet eens voor mezelf )
Ik moet overigens altijd over mijn legitimatie laten zien. Nou zegt bijna iedereen wel jaa das toch een compliment. Maar als je altijd je ID moet laten zien zelfs op een vol terras met je moqiuto dan voel ik me best voor ( piep ) staan.

Ik werk zelf in een winkel en weet hoe streng de regels zijn maar kom op soms vind ik het echt heel ver gaan!
Laatst bijgewerkt door pony85 op 06-07-16 07:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 07:49

Snap dat het heel erg vervelend is en dit slaat ook wel nergens op. Maar mensen moeten het ook begrijpen dat het voor de caissières soms erg vervelend is om te vragen, vooral omdat je je tot je 25ste moet legitimeren wat veel mensen niet (willen) snappen.
Het zijn niet de regels van de caissières ;)

En om dan te zeggen dat mensen poep in hun ogen hebben :n
Wij moeten niet kijken naar de 18 grens maar naar de 25 grens, en dan vergis je je wel eens flink.. Vat het dan als het compliment op :roll:

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 07:50

Ik ben 28 en neem wel eens sigaretten mee voor m'n vriend. Ik ga altijd naar dezelfde winkel,waar hetzelfde meisje steeds om mijn ID blijft vragen. En eigenlijk heb ik al geen IDplicht meer maar ik zeg altijd maar: 'wat schattig,dankjewel :D '
Maar had ook 1 keer alleen m'n pinpas meegenomen en mijn portemonnee niet meegenomen,toen kreeg ik het mooi niet mee. En zo jong zie ik er niet uit (helaas :)) )

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 07:51

suus_pepper schreef:
Thirza schreef:

10 jaar geleden nog niet

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 07:51

suus_pepper schreef:
Thirza schreef:

En op je 17e auto, ook zelfde pasje.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 07:53

En dat 10 jaar geleden al helemaal niet :+

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 07:57

Celiien schreef:
Thirza schreef:

Dats de crux: niet meer :n

Toen nog wel, die regels zijn veranderd. Zo'n 10 jaar geleden is ook de papieren variant verdwenen en kreeg je een pasje. Daar staat ook op of je een brommer/scooter rijbewijs hebt. Vandaar dat even gekeken wordt hoe oud je bent.

Tivoli: 10 jaar geleden werd het pasje ingevoerd. Ik was een van de eerste met zo'n pasje :-)