Liefdesverdriet in zijn puurste vorm

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PureSG

Liefdesverdriet in zijn puurste vorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 14:45

Hoi Bokkers,

Ik had nooit gedacht een dergelijk topic te openen, maar ik weet het allemaal even niet meer.
Misschien kan iemand van hier objectief naar de situatie kijken en misschien met dingen komen die ik zelf (momenteel) niet meer kan zien.

Mijn vriend heeft het donderdagavond uitgemaakt, voor de tweede keer dit jaar.
De eerste keer was in februari, hij zat enorm slecht in zijn vel en hij gaf aan dat hij al maanden twijfelde en het niet meer voelde.
Ik ben toen volledig ingestort, het kwam voor mij compleet uit het niets, zeker omdat hij een paar dagen eerder nog onverwachts voor de deur stond met een bos bloemen en mij mee uit eten nam.
Ik heb al een lange voorgeschiedenis met depressie's en trauma's, deze -onverwachte- breakup maakte dat de beerput open getrokken werd en ik volledig instortte. Ik was boos, gebroken, verdrietig, alles tegelijk.
Na 2 maanden gaf hij aan mij verschrikkelijk te missen, dat het een fout was, dat hij weer samen wou zijn. Dit deden we.

De afgelopen maanden hadden we het enorm fijn, we deden weer leuke dingen, de sleur was eruit.
Maar de afgelopen 3 weken begon hij weer steeds slechter in zijn vel te zitten en werd hij weer wat afstandelijk. Donderdagavond heb ik er naar gevraagd en ik had gelijk. Hij twijfelde weer en zag het niet meer zitten. Hij ziet en voelt zich mentaal niet klaar voor een relatie. Ik heb hem gesmeekt het nog te proberen, om even geen contact te hebben, of om wat dan ook. Hij zei het te willen proberen, maar dat hij er eigenlijk geen kans meer inziet. Dat maakt het nutteloos, daar begin ik niet aan.

Sindsdien ben ik misselijk, kan ik alleen maar huilen, ik kan niet eten en niet slapen. Ik ben volledig gebroken. Ik ben 23 (hij ook), maar dit is mijn eerste keer liefdesverdriet en ik zie echt niet hoe ik hier ooit overheen kom.

Om het nog gecompliceerder te maken; hij geeft aan mij in zijn leven te willen houden, dat hij mijn gezelschap altijd zou missen en dat ik een prachtige vrouw ben. Waarom hij twijfelt zegt hij niet te weten, hij kan ook geen duidelijke reden geven waarom hij niet verder wilt. Maar ik zie een patroon, elke keer als het slecht met hem gaat stoot hij iedereen in zijn omgeving af ipv steun bij ze te zoeken. Ik heb gezegd dat ik wil dat hij hulp zoekt, dit lijkt me geen gezond gedrag. Hij is het hiermee eens en gaat maandag de huisarts bellen voor een doorverwijzing.

En nu? Ik wil hem niet loslaten, hij wilt mij niet loslaten, maar hij wilt geen relatie. En ik kan niks meer, ik functioneer niet meer en ik heb me oprecht nog nooit zo rot gevoeld.

Ik weet het niet meer, ik wil met hem zijn, ik wil dat hij ons nog een kans geeft.
Het kan toch niet zo zijn dat hij niets meer voelt als hij al die lieve dingen zegt?

Michelleex

Re: Liefdesverdriet in zijn puurste vorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 14:50

Ik snap je gevoel, de eerste keer denk je dat je er nooit overheen komt, maar uiteindelijk komt dit wel goed hoor!

Ik zou toch als ik jou was afstand nemen, je blijft jezelf op deze manier keer op keer pijn doen, omdat hij niet lekker in z'n vel zit ben jij hier de dupe van. óf hij zoekt hulp, óf het is gewoon afgelopen...

Heel veel sterkte.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 14:52

Geloof me het gaat over

Doos chocolade, maandje grienen en door met je leven hoe moeilijk het ook is.
Alle contact verbreken zolang jullie verdriet hebben ooit komt er een dag dat je terug kijk op je relatie met een glimlach

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 14:58

tita schreef:
Geloof me het gaat over

Doos chocolade, maandje grienen en door met je leven hoe moeilijk het ook is.
Alle contact verbreken zolang jullie verdriet hebben ooit komt er een dag dat je terug kijk op je relatie met een glimlach

Sluit ik me volledig bij aan, vooral het contact verbreken, want wat je ook over en weer zegt, het zal alleen maar meer pijn geven.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 14:59

Ten eerste heel veel sterkte.
Hoe moeilijk het ook is, loslaten is de enige oplossing.
Nog in elkaars leven blijven als er zo een verdriet bij je zit gaat de pijn en het verdriet alleen maar moeilijker maken.
Tuurlijk wil hij je nog in zijn leven en als gezelschap, ookal is een relatie niet meer aan de orde vanuit zijn kant, alleen zijn en een verleden met iemand opgeven is ook voor hem moeilijk.
Neem aan dat je geen rotpersoon bent maar een lieve meid en dat wil iemand niet kwijt.
Vraag is kan jij er genoegen meenemen. Elkaar blijven zien terwijl het nergens meer toe leidt. Onzekerheid met alles wat die zegt en hoe die dat bedoelt. Weer samen misschien en dan maar weer afwachten voor hoe lang.
Het gevaar daarin is dat jij jezelf dan ondergeschikt gaat maken aan hem en zijn stemmingen. Dat je jezelf wegcijfert om er maar voor te zorgen dat hij bij je blijft.

Zet door, kap het af. Al het contact, zeker de eerste maanden. Heb verdriet, rouw om wat was en hoe cliche ook. Uiteindelijk zal je het een plekje kunnen geven en pas dan kan je de beslissing nemen of je nog wel contact wil met hem.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 15:00

Het klinkt alsof jullie allebei emotioneel beschadigd zijn (geweest), om het zo maar even te noemen; dan moet je beiden wel sterk in je schoenen staan om het samen te redden. Ik denk dat het heel verstandig is dat je vriend eerst zichzelf gaat helpen en dat jij moet leren inzien dat single zijn niet het einde van de wereld is. En als je dan beiden de boel weer op de rit hebt, dán pas kijken of het echt meant to be was.
Sterkte ermee!

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 15:11

Neem afstand,laat hem zijn problemen oplossen en dan kan je daarna altijd nog kijken of jullie evt opnieuw kunnen beginnen. Het doet nu waarschijnlijk heel veel pijn maar als je daar straks doorheen bent lacht t leven je weer toe.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 15:27

Bedankt voor jullie reacties.

Ik denk dat het afstand nemen zo moeilijk is, omdat het de vorige keer er in resulteerde dat we weer bij elkaar kwamen. Ondanks de onzekerheid dat het zo weer voorbij kon zijn, alles beter dan dit vreselijke gevoel.

Dat we beiden emotioneel beschadigd zijn (geweest) klopt helemaal. Zelf ben ik al een tijd in therapie en ben ik 100% afgekeurd, dus helaas heb ik ook geen dagbesteding.
Hij daarentegen werkt nu juist heel erg veel, om zijn gedachten er af te houden. Zoals hij het zelf zegt "I'm trying to hold up".

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 15:34

Lieve TS, na het lezen van jouw verhaal kan ik je alleen maar zeggen dat je hem los moet laten :j . Als hij in februari je heeft afgestoten en nu weer, moet je je zelf niet gek maken om weer samen terug te komen. Deze beslissing is vanuit hem en je kan hem daarin niet 'dwingen'. Neem afstand van hem, laat hem met rust en pak je eigen leven weer op. Zoals hij aangeeft ligt het niet aan jou, maar aan zijn eigen gevoelens en psychische gedachten. Accepteer dat en onthoud de leuke momenten samen. Loslaten is nooit fijn (vooral een eerste echte liefde). Maar kies op dit moment voor jezelf, dat doet hij net zo goed.

Zelf geloof ik niet in een relatie die uit is gegaan, om vervolgens weer aan te pappen met elkaar. Je ziet zoals nu, dat het weer om de zelfde reden uit is gegaan. Dat zal ook nu weer gebeuren als je weer een relatie krijgt. Hij moet hulp zoeken en jij moet afstand van hem nemen. Laat je vooral niet aan het lijntje houden; kies voor je eigen geluk.

Liefdesverdriet doet pijn, maar rouw er een week om en pak daarna je leven op. Vrijgezel zijn is ook heerlijk en echt niet het einde van de wereld.

Heel veel succes TS :(:)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 16:00

Houd niet vast aan het idee dat het vorige keer wel goed kwam.
Hoe pijnlijk ook; accepteer zijn beslissing. Verbreek het contact, puur voor zelfbescherming. Anders blijf je vastklampen aan ieder belletje, facebookberichtje, appje etc. En op die manier kan je nooit gaan verwerken en verder met jouw eigen leven.
Als jullie evht bij elkaar horen en zoveel van elkaar houden komt dat in de (verre) toekomst wel uit. En zo niet vinden jullie allebei een nieuwe partner waar jullie heel gelukkig mee worden. Echt, het leven gaat echt door en het zal echt slijten.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 16:01

Ik kan mij alleen maar aansluiten bij de rest. Vanuit jouw oogpunt zal dit een poedersuiker zijn, maar geloof me, ik heb ook wel in zulke relaties gezeten en je gaat er alleen maar verder kapot aan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 17:05

Geen contact meer. Helemaal niet. Nergens meer mee.
En ja het gaat over, maar het kost heel veel tijd. Maar ik denk ook dat je hieraan kapot gaat als je doorgaat. Je bent afhankelijk van hem emotioneel en dat is niet goed, zoiets maakt je kapot. Je moet zelf weer 'heel' worden.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 17:17

Oh lieverd, dit lijkt zo op mijn vorige relatie. Iedere keer dat hij zich slecht voelde, begon hij aan de relatie te twijfelen. 1 keer een zware dip/crisis gehad aan het einde van vorig jaar en net als bij jou: daar waren we doorheen gekomen en nadien ging het beter dan ooit, we waren spontaner en deden veel meer samen. Toen 3 maanden geleden zei hij ook plots na 2 jaar dat hij niet meer wou. Ik zag het ook absoluut niet aankomen, maar achteraf gezien ben ik er eigenlijk wel blij mee. Hij was altijd zo'n rollercoaster en twijfelde soms plots aan de relatie zonder enige reden en maakte mij daarmee ook ontzettend onzeker. Had een beetje het gevoel alsof ik op m'n tenen loopte voor het geval hij weer eens zou twijfelen, en dat de relatie volledig van hem afhing want dat ik wel wilde maakte niet uit, hij twijfelde steeds weer. En iedere keer dat hij een dipje had en twijfelde, moest ik hem er weer doorheen sleuren en doen inzien dat onze relatie wel de moeite waard was. Ik ben echt blij dat het nu over is en dat ik rust heb, en dat ik mijn toekomst niet zo hoef te laten afhangen van iemands humeur. Ik wil ook niet samen zijn met iemand die iedere maand wel eens aan ons twijfelt.

Ik denk dat jij hierin ook even voor jezelf moet kiezen. Als hij morgen plots zegt dat hij wel verder wil, wil jij dan op die manier verder? Steeds bang zijn voor zijn dipjes, voor de momenten waarop hij weer twijfelt? Je verdient echt iemand die 100% voor jou wil gaan, ongeacht zijn humeur (oké, iedereen heeft wel eens dipjes, maar je begrijpt wat ik bedoel).

Daarnaast: dat hij dan zegt dat hij je in zijn leven wil houden, daar krijg ik de kriebels van. Dat was ook het eerste wat mijn ex tegen me zei nadat hij er een einde aan maakte. En we hebben de eerste dagen nog wel contact gehad maar geloof me, het is zoveel gemakkelijker om gewoon geen contact te hebben. Daarbij moet je ook even heel erg aan jezelf denken en je eigen gemoedsrust. Hij wil je zien? Dat kan wel, maar jij moet je niet ertoe laten verplichten door hem om toch nog contact te hebben als jij het daar moeilijk mee hebt. Dit is een moeilijke tijd voor jou en je moet nu echt even heel erg egoïstisch zijn en aan jezelf denken, niet aan hem. Ik heb mijn ex sinds het gedaan is 3 maanden geleden één keer 5 minuutjes gezien. Ik heb er gewoon absoluut geen behoefte aan en we hebben ook via sociale media (heb hem overal verwijderd) en telefoon geen contact meer. En geloof me, dat heeft zo ontzettend hard geholpen met me erover heen te zetten. Je moet je even 100% op jezelf concentreren, dingen doen waar jij gelukkig van wordt maar vooral jezelf ook de ruimte te geven om je verdriet over je heen te laten komen.

Sterkte :(:) :*

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 17:34

Ik heb nog niet zo lang geleden precies hetzelfde meegemaakt, hij wou graag contact houden en vrienden blijven en toen dit voor mij niet werkte heb ik hem gezegd dat ik geen contact wil tot hij weet wat hij wil. En ik moet zeggen dat ik mij sindsdien een stuk beter voel, veel minder huilen en verdrietig zijn. Ik heb nu de rust om het een plekje te geven zegmaar. Maar het is en blijft klote.. Heel veel sterkte!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 20:00

Vanmiddag had ik een paniekaanval en heb ik hem in een opwelling gebeld.
Ik heb hem gesmeekt om me niet alleen te laten, dat hij mijn eerste liefde is en verder weet ik het eigenlijk niet eens meer. Achteraf heel stom natuurlijk, ik heb dan ook mijn excuses aan hem gemaakt nadien.

Ik reageer altijd emotioneel heel extreem op gevallen van verlies, ook op het overlijden van naasten of zelfs huisdieren. Hiervoor heb ik ook therapie, i.v.m. mijn verlatingsangst. Maar dit is een nieuw soort verlies voor mij, en ik weet niet wat ik er mee aan moet. Gelukkig heb ik enorm lieve vrienden die ieder moment van de dag voor me klaarstaan.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:21

Beste TS

Dit gedicht staat in je eigen profiel

Everyone says love hurts, but that isn't true.
Loneliness hurts. Rejection hurts. Losing someone hurts.
Envy hurts. Everyone gets these things confused with love,
but in reality love is the only thing in this world that covers up
all pain and make someone feel wonderful again.
Love is the only thing in this world that does not hurt.

denk je niet dat de 'liefde' van jouw ex gewoon niet sterk genoeg - of afwezig zelfs, is om al je pijn te kunnen bedekken? De enige liefde die hier nog helpt moet van jezelf komen; laat je welzijn niet van een ander afhangen. Zorg voor jezelf en de pijn zal afnemen.

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:22

ik kom me bij de eenzame club aansluiten mijn vriend heeft het vandaag uit het niets uitgemaakt :?
het lag niet aan mij zei die maar wil geen relatie

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:31

Niets is zo verschrikkelijk en intens als liefdesverdriet. Het is heel heftig. Niets helpt, behalve vriendinnen wijn chocolade en heel veel huilen. En dot blijft voor altijd. Altijd als je terug denkt aan deze jongen komt het verdriet ook er een beetje bij.
Gewoon Door ademen. En na dagen, weken of maanden komt het moment dat je weer kan lachen en plezier kan maken. Het verdriet schuift naar de achtergrond en leuke momenten zullen vaker voor komen.
Hoe heftig jij het ervaart kan helemaal los staan van je psychisch welbevinden. Iedereen kan zo'n intens verdriet overkomen. En bijna iedereen komt er ook weer bovenop.
Opnieuw verliefd worden doet wonderen.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 21:20

romyamb schreef:
ik kom me bij de eenzame club aansluiten mijn vriend heeft het vandaag uit het niets uitgemaakt :?
het lag niet aan mij zei die maar wil geen relatie

:(:) , Sterkte!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 21:33

Goof schreef:
Houd niet vast aan het idee dat het vorige keer wel goed kwam.
Hoe pijnlijk ook; accepteer zijn beslissing. Verbreek het contact, puur voor zelfbescherming. Anders blijf je vastklampen aan ieder belletje, facebookberichtje, appje etc. En op die manier kan je nooit gaan verwerken en verder met jouw eigen leven.
Als jullie evht bij elkaar horen en zoveel van elkaar houden komt dat in de (verre) toekomst wel uit. En zo niet vinden jullie allebei een nieuwe partner waar jullie heel gelukkig mee worden. Echt, het leven gaat echt door en het zal echt slijten.

Dit dus! Het gaat echt slijten.

Maar je moet wel een dagbesteding hebben, anders word je helemaal gek.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 23:34

Meis, dikke knuffel...
Nu doet het verschrikkelijk veel pijn, maar echt, echt waar, dat wordt beter.
Ergens is het ook niet gezond om afhankelijk te zijn van iemand. Ik denk kort gezegd dat je beter eerst aan jezelf kan werken, dat je zelf sterker in je schoenen staat, vooraleer je een relatie aangaat of voortzet, zeker met iemand die ook een verleden van pijn meeneemt.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 23:52

Het is wel hard maar misschien is het beter zo.
Hoewel ik begrijp dat je heel verdrietig bent.
Maar als je vriend mentaal zo labiel is, dat is geen sterke combinatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 17:01

Liefdesverdriet is normaal, maar jou reactie vind ik dan wel heftig. Maar je zegt dat je verlatingsangst hebt, dan kan ik dat dan wel rijmen. Ik denk dat het voor jou heel goed is, om op eigen benen te leren staan. Dat je het ook alleen kunt, anders zul je altijd een te grote klap krijgen als iemand afscheid neemt oid. Bespreek dit met je therapeut, kijk wat je hiermee kunt.

Hij kan jou niet beter maken, dat kan jij alleen zelf.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:43

Liefdesverdriet is verschrikkelijk.. :(:)
Maar geloof me, neem afstand. Dit doet alleen maar pijn en het geeft je alleen maar hoop.

Mijn ex en ik zouden ook vrienden blijven, maar elk gesprek deed me zo'n pijn en naar een paar maanden was ik het zat om mezelf dat aan te doen. Uiteindelijk heb ik de beslissing genomen om een punt achter de vriendschap te zetten.
Dat was echt het beste voor mezelf, hoe erg ik het ook vond. Maar een paar weken later ging het al een stuk beter, terwijl ik dat daarvoor niet kon geloven..
Ik had dat toen echt veel eerder moeten doen (achteraf gezien).

Zoek veel afleiding en ga leuke dingen doen, dat is het beste medicijn.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-16 18:51

Gisteren is hij zijn spullen komen halen. Dit vond ik enorm moeilijk, ik heb aangegeven geen contact meer te willen, dit vond hij op zijn beurt weer erg moeilijk maar hij respecteert die keuze.

Vanmorgen heb ik het besproken met mijn therapeut, er is besloten om alle lopende dingen te laten staan en mijn afspraken met mijn reïntergratie coach ook gewoon te laten staan, onder het mom van "afleiding", iets nieuws op me op te kunnen concentreren. Verder is er afgesproken dat als ik eerder behoefte heb aan een afspraak dan onze wekelijkse afspraak dat altijd mag.

Verder heb ik samen met mijn beste vriendinnetje voor volgende week een lekker dagje spa geboekt, even er tussenuit. :)