Vriend en familie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Debortje_

Vriend en familie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 15:31

Hoi bokkers,

Is het normaal dat mijn vriend die al 2 jaar op zichzelf woont nog steeds elke dag zijn ouders spreekt?

Na zijn werk belt hij zijn beide ouders op, en dan gaat het gesprek alleen maar over hoe zijn dag was, wat hij gaat doen, en wat hij gaat eten.

Verder spreekt hij zijn broer en vader zowat heel de dag door op whatsapp en als die met werk bezig is op zijn laptop via de mail.

Als we een dagje Duitsland gaan dan wordt hij zeker 2/3x gebeld waar we zijn en hoe t daar is.

Ik vind het nogal controlerend en irritant.

Zelfs als we op vakantie zijn dan spreekt hij zijn familie nog 2/3x op een dag.

Zijn ouders wonen nog 10 minuutjes van ons vandaan, en m'n vriend gaat 2/3x per week daarheen en daarnaast nog elke dag bellen en whatsappen..

Ligt het aan mij of is dit TE?

Volgens mijn vriend zeik ik en maak ik er een hele drama van, want hij vind het wel normaal.

_Ekenna

Re: Vriend en familie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:33

Tja.. Wat is normaal?
Als hij zich daar prettig bij voelt..

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:34

Is het gewoon informatief (hoe gaat het?)? Of is het controlerend?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:35

Mijn vriend is ook zo. Elke week langsgaan bij z'n ouders (die gescheiden zijn), elke week komt z'n broer langs en eet dan mee, dagelijks bellen over wat ze doen en wat ze eten :roll:
Duurde even, maar ik kan het nu laten zijn. Ik ga lang niet altijd mee met z'n bezoekjes overal. Lekker laten doen, als hij dat blij van wordt.. :+

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:35

Het gaat er niet om wat normaal is, dat is immers voor iedereen verschillend. Maar kennelijk heeft hij er behoefte aan? Gemiddeld zal het zeker niet zijn, maar hij doet er ook niemand kwaad mee.
Waarom stoor je, je er zo aan?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:36

Maar wat is jouw probleem? Ze bellen en appen toch naar hém? Zolang ze niet kwaad spreken over jou is er toch geen probleem?

Je kunt ook blij zijn dat hij zo'n goede band met zijn ouders heeft.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:41

Ik denk inderdaad dat het aan jouw ligt.
Het is niet té. Als hij en zijn familie dat prettig vinden prima toch. Kan me voorstellen dat hij vindt dat je zeurt. Laat hem gewoon doen zoals hij met z'n familie om wil gaan.
Daar heb jij verder toch geen last van.

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:45

Ik zie eerlijk gezegd het probleem ook niet zo, heb iedere dag wel contact met mijn moeder ook op vakantie. Kom er zeker 3 keer per week. Zo lang ze zich maar niet ongevraagd bemoeien met jullie leven toch?

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:49

Zo lang jij er geen last van hebt: probeer het te laten gaan. Maar toch: ik kan me wel voorstellen dat het irritant is. Ook al heb je er misschien niet direct last van. Als mijn man zó vaak (ik vind deze frequentie namelijk niet normaal) met zijn ouders zou bellen dan zou ik me daar zeker aan irriteren.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:51

Ik doe precies het zelfde met mijn ouders.. Woon inmiddels ruim 5 jaar samen, maar ik bel eigenlijk elke dag met mijn moeder, en app aardig wat af. Verder eet ik 1 keer in de week bij mij ouders (en vriendlief bij zijne) en ga ik minimaal 2 keer zo even langs. Vriendlief moest er even aan wennen in het begin, en vraagt zich soms af waarom ik iets direct door de telefoon moet bellen terwijl het ook best een dag kan wachten.. Tja.. ik heb een erg goeie band met mijn ouders en dat waardeer ik erg..

Dus ik denk niet dat het raar is, maar de een hecht er gewoon meer waarde aan als de andere. Mijn vriend verteld sommige dingen gewoon niet tegen zijn ouders, terwijl ik de telefoon direct pak..

Voel jij je er vervelend bij? of erger je er aan? tja dan zou ik het er eens over hebben met je vriend.. Anders zou ik het lekker laten gaan.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:52

Noppes schreef:
Als mijn man zó vaak (ik vind deze frequentie namelijk niet normaal) met zijn ouders zou bellen dan zou ik me daar zeker aan irriteren.

Maar waarom zou je je daar dan aan irriteren? :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:53

Tsja als hij zich daar verder prettig bij voelt wat is dan normaal? Ik zou er op vakantie ook niet blij mee zijn, dat is toch tijd voor jullie en als familie dan 3 x per dag belt en er nog geappt wordt etc, nee dat zou ik ook echt niet kunnen waarderen maar zo? Tenzij hij de hele avond met hun bezig is zou ik toch proberen dat los te laten.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:58

Ik snap je helemaal, ik vind het ook (te) veel.
Maar, als je vriend zich daar goed bij voelt dan heb jij daar weinig over te zeggen. Enige wat je wel van hem kunt vragen is on minder te bellen met zijn ouders als jullie samen zijn. Als je bv een dagje in een pretpark bent is het niet leuk dat hij 2-3 keer gebeld wordt. Daar mag je best wat van zeggen. 1 keer bellen aan het eind van de dag is dan ook genoeg.
Maar op zijn eigen dagen, is het ook zijn eigen keuze of hij opneemt op niet.
Maar nogmaals, als hij met jou is, kun je hem best vragen of hij het bij eenmaal daags wil houden.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:00

Palmera schreef:
Noppes schreef:
Als mijn man zó vaak (ik vind deze frequentie namelijk niet normaal) met zijn ouders zou bellen dan zou ik me daar zeker aan irriteren.

Maar waarom zou je je daar dan aan irriteren? :)

Dat zou ik ook doen hoor. Gevalletje van niet los kunnen laten.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:00

Een ex van mij was ook zo. Ik vond het af en toe wel heel vervelend worden hoor. Overal zijn ouders op de hoogte houden en als hij het niet deed, belde of W'Appte zijn moedertje alweer ( met een stuk of honderd hartjes :+ ) Contact met ouders of familiemens, dat vind ik juist fijn! Maar te overdeven en veel vind ik voor een knul zo knullig overkomen, alsof je niet zonder je paps en mams kan en dat maakt het voor mij nogal onaantrekkelijk.

Dat jou vriend dat niet in ziet, is omdat hij er midden in zit. Als ik aan mijn ex vroeg of hij een ouderskindje was, ontkende hij dat ook. Je moet er tegen kunnen, mij irriteerde het vele contact ook :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:05

Ik heb ook dagelijks contact met mijn ouders, heerlijk !

Als hij zich er goed bij voelt, laat hem dan en stoor je er vooral niet aan. T is zijn ding, jij hoeft toch niet elke dag met je schoonouders te bellen? ;)
enige dat ik wel vervelend zou vinden als hij opneemt tijdens het eten bv, als wij echt tijd voor elkaar hebben wil ik geen telefoons of tablets erbij. Contact an sich zou ik niets van zeggen en fijn dat hij zo'n goede band met zijn moeder heeft! :) maar timing is wel wat van te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:10

Ik app ook dagelijks met m'n dochter ( ze is 20 ) en bellen geregeld.
ook m'n pleegdochter en ik appen bijna dagelijks
Mijn moeder spreek ik zo'n 2a 3x per week ( ik zie haar minder we wonen ver weg ) .

Mijn vraag dus : hoe oud is hij ? Want vaak is het iets wat met de jaren wel wat minder wordt

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:17

Ik bel zo'n beetje elke avond even met mijn moeder, tenzij ik haar net die dag gezien heb,dan bellen we niet nog een keer.Maar dat komt ook omdat mijn vader overleden is,en ze nu alleen is, en haar verhaal dan even kwijt wil, wat ze die dag beleefd heeft.Toen hij nog leefde sloeg ik heus wel eens een dag over.
Maar kan me voorstellen dat ,als hij zo vaak met zijn ouders belt terwijl jullie met vakantie zijn, je dat erg gaat vervelen...
Je kan toch met hem afspreken dat hij alleen s'avonds even met zijn ouders belt, of om de dag...

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:24

Ik zie doordeweeks mijn ouders ook elke dag :Y)
Werk met mijn vader en gaan in de pauze thuis lunchen.... In het weekend appen we meestal ook wel eventjes, maar eigenlijk soms ook niet.
Tja als je vriend zich er prettig bij voelt lekker laten doen toch. Snap niet waarom je, je daaraan zou irriteren om eerlijk te zijn := Je bent niet alleen op de wereld en blijkbaar vind hij zijn familie belangrijk!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:25

Hoe oud is je vriend? Mijn ex schoonmoeder was ook zo.. Grappig, want ze belde altijd (ellenlang) wanneer ze wist dat ik er was. Daarbij gaf ze mij flinke steken onder water wanneer er niemand luisterde en koos mijn ex altijd haar kant. Ik snap TS dan ook heel goed dat ze dit gedrag vervelend vind. Ik had zijn telefoon allang in de vijver gegooid. Helemaal wanneer je de een dagje uit bent, wat denken ze nou :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:26

Ik spreek mijn ouders ook dagelijks, woon toch al heel wat jaartjes samen. Ik ben gewoon blij dat ik zo'n goede band met mijn ouders heb. Mijn schoonouders spreek ik overigens ook dagelijks. (Allemaal via de app) en ik bel soms met mijn vader. Kan ik altijd zo lekker slap mee ouwehoeren :D

Op vakantie appen we wel, maar bellen we minder. Ik stuur graag vakantiefoto's naar mn ouders. Laatste vakantie hoefde ik niks naar mn schoonouders te sturen, die waren heerlijk 17 dagen mee naar Spanje :D Was mega gezellig :j

Ik ben een ouders-mens :D en mijn man heeft er geen problemen mee, die vindt het ook fijn voor me dat ik me daar prettig bij voel. En hij vindt het stiekem ook erg leuk om met zn ouders op vakantie te gaan :))

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:30

Wij zitten ook met de hele familie op whats app en ik heb ook wel bijna dagelijks contact met mn ouders. Ze ze iig een keer per week maar meestal nog wel 2/3x per week :P
Ik snap ook niet hoe je je eraan kan ergeren :Y)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:30

Ondanks dat ik nog thuis woon en mijn ouders (normaal gesproken) dus elke dag zie, appen/bellen we ook regelmatig als ik op vakantie ben of een dagje weg ben. Zelfs als ik op school zit app ik altijd even in de pauze en dat doen mijn ouders ook tijdens hun pauze op het werk. Ik heb een hele goede band met mijn ouders en deze waardeer ik dan ook zeer, als mijn vriend dat niet zou accepteren dan is dat zijn probleem.

Ik ben een echt familiemens en vind het ook erg belangrijk om mijn opa's en oma's ook regelmatig te zien. De ouders van mijn moeder zie ik meestal 1x per week om even te lunchen en bij te kletsen, de ouders van mijn vader zie ik 4-5x per week en daar eet ik ook 1x per week 's avonds. Ik kan er echt van genieten en vind het ook heel belangrijk dat dat geaccepteerd wordt binnen een relatie. :)

Ik heb helaas meerdere keren van dichtbij meegemaakt dat je ouder(s) er de volgende dag opeens niet meer kan/kunnen zijn, dus zal ik nooit het contact met mijn ouders minderen omdat mijn vriend zich eraan zou irriteren. Dan is dat zijn probleem.

Op vakantie kunnen er toch best afspraken gemaakt worden? Wij hebben afgesproken 's avonds altijd even te bellen naar het thuisfront, dat lijkt me nog niet zo'n ramp. :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:32

Ik snap het probleem niet. Een relatie wordt wel erg controlerend als je zelfs zoiets aan banden wil leggen. Wees blij dat ie zich diep aan mensen kan binden.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:35

Ik spreek mijn moeder ook dagelijks, sowieso op whatsapp en we bellen ook wel een paar keer in de week of ik ga langs. Ik wist niet dat het raar was om close te zijn met familie nadat je het huis uit gaat :')
Mijn schoonzus zit ook ieder weekend een dag bij mijn schoonmoeder met der kids :)