Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Gucci_ schreef:Ik zou het wel moeilijk vinden om mijn familie en paarden te missen (dat zie ik als enig nadeel), maar vooral om de mentaliteit hier in Nederland en sfeer (beetje moeilijk uit te leggen wat ik bedoel allemaal) Daarvoor zou ik graag weg willen. Voel mij ook gewoon niet thuis in Nederland...
Gucci_ schreef:Nee, meer als rust voor mijzelf, ik ben hier altijd maar bezig met huishouden, tuin enz en dan ook nog bij mijn familie, waardoor ik niets voor mijzelf kan beginnen, wat nog niet gelukt is. Ik wil echt iets voor mijzelf, zodat ik mij kan concentreren op werk, carrière.
Gucci_ schreef:Het huishouden hier en bij mijn familie is bijna een dagtaak. Oke, dat ook weer niet, maar als ik alles wil doen ben ik er elke dag wel bijna 5 uren mee bezig, tijd die ik liever zou willen besteden aan werk/studie. Ik heb een tijdje op mijzelf gewoond en daar had ik alleen een kamer en was ik er bijna geen tijd aan kwijt.
Ik wil mijn familie ook meer loslaten en mijzelf meer ontwikkelen. Dat ik hier juist nog geen vaste baan heb en dus nergens aan 'vast' zit is een reden om te gaan, het kan nu. En inderdaad de zeurmensen haha. En er is nog een reden.
Yasmine schreef:Kan je dan niet eerst eens proberen om in NL alleen te gaan wonen? Dat kan ook al een groot verschil maken.
Ze snappen niet echt dat ik het schoon en netjes wil houden, die vele discussies daarover ben ik wel zat. Zeurfriezen
Als het niet beviel, kon ik altijd gewoon weer terug.