Even een ov reisje met krukken, niet aan te raden zucht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Even een ov reisje met krukken, niet aan te raden zucht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 14:52

Ik moest mijn auto naar de garage brengen en met de trein en bus terug. Niet heel fijn als je minder ter been bent maar ja het moest toch. Normaal 1 uur en 5 minuten trein en 15 minuten bus en 15 wachten op de bus. Reisduur nu ik stapte om 12.03 in de trein en ben net pas thuis met een extra pijnlijk been en kapot moe. Ga zo ook een klacht indienen bij de NS. dankzij een ahum nette versie runderige slechtziende conducteur met extreme haast. :roll: -:(- :n

Afgegooid door garage op station, ja hoor kaart automaat op parkeerplaats weggehaald. Zucht trap af trap op naar perron. Lelijk woord daar ook automaat weg dus weer trap af klo te eind lopen kaartje kopen. Moest hulp vragen om pinpas er weer uit te krijgen. Niet geschikt voor slechte handen. Weer eind lopen trap op.

Trein komt eraan, een oude dame komt er moeizaam uit. Mevrouw voor me wacht er netjes op en gaat trein in, ik stap op de treeplank en ben nog niet eens binnen gaan de deuren dicht, een kruk ertussen. :oo . Dubbeldekker, ships geen zitplaats want trap op of af in een rijdende trein gaat niet. Twee klapstoeltjes weg de derde zat los. Dus staan -O- . Denk ga bij volgende station er wel uit en naar volgende deur.

Nou ja die heb ik niet gehaald. Ik stap uit, zwaai naar de conducteur hoor de deur ontluchten draai me om, deur dicht. -:(- Gvd half uur wachten. Heb assistentie knop ingeduwd met een jufvrouw gepraat die assistentie en daarna steeds hoofdconducteur die me hielp. Maar wat een blinde kikker zeg. Eerste station stapte er 3 mensen in, de tweede precies 1 en ik die weer terug wilde. Daardoor ook bus aansluiting uur dienst gemist en drie kwartier kunnen wachten bij een station in verbouw waardoor er geen enkele zitplaats was om te wachten. Ben maar op de stoep gaan zitten. Je moet iets,

En volgende week moet ik weer terug. Kennelijk is het onmogelijk om als je minder rap ter been bent met de trein te reizen vanwege haast en zichtproblemen van conducteurs. Klantenservice raadt aan dan altijd maar vooraf aan te melden, maar ja dan moet je wel van de voren weten dat je moet reizen, dit was ook laatste moment omdat chauffeur afbelde. Conclusie als ex ns er schaam ik me voor de "service" die verleend wordt dat je pvd niet eens rustig kunt instappen om dan al tussen de deuren te zitten. Sukkels. Ben normaal niet snel kwaad maar dit kan me dus echt razend maken. ;(

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 14:56

karuna schreef:
Ben normaal niet snel kwaad maar dit kan me dus echt razend maken. ;(

Je bent ook wel een beetje een opviegend kaboutertje he }:)

Alle gekheid op een stokkie. wat een vervelende reis zeg. Kan me voorstellen dat je zo baalt en die krukken van je zijn ook niet echt over het hoofd te zien....

Was het wel droog met wachten?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 15:02

Winderig en miezer op station zon voor de bus gelukkig
Wordt normaal echt niet snel boos maar dit, zo kansloos :n -O- :x 8)7

Hutcherson

Re: Even een ov reisje met krukken, niet aan te raden zucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:10

Haha, hier heb ik mijn afstudeerscriptie over gedaan. De toegankelijkheid van het Openbaarvervoer(met name bus) en communicatie van busvervoermaatschappijen. voor mensen met een beperking en ouderen.
Blijkt uit ons onderzoek dat er nog heel wat aan schort en verbeterd kan worden.
Met name de toegankelijkheid.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:14

2e tree van de trap werkt ook als zitplaats :o zat gezien en gedaan destijds met treinreizen in de spits. Maar inderdaad stuk lastiger met krukken, etc. erbij.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:21

Mocht je twitter hebben dan kun je het ook kwijt onder #jekomternietin

Toegankelijkheid valt inderdaad vaak tegen. Zelfs al denkt men wel dat het klopt ('we hebben toch een lift?'), dan nog mist het vaak nog wat als je het totaal gaat bekijken. Dus succes met je klacht.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 15:26

Heb geen twitter of feestboek. En de klacht, tsja kan ik ook een klacht indienen over de klachtenservice, kansloos jong kind. -O-

Tweede tree is in een rijdende trein niet te doen voor me, kom daar niet van overeind. Op zich niks mis met de toegankelijkheid. Als je de normaal en fatsoenlijk de tijd krijgt in en uit te stappen. En niet nog geen twee minuten die ingaan vanaf trein tot stilstand en de deuren nog niet eens open zijn. En een conducteur die uit zijn doppen kijkt en reizigers observeert wat potdorie zijn vak is. -:(-

Zo n jong student guppie bij de klantenservice we betreuren het mevrouw maar ja is traject van arriva, nee dat is het niet,o nee ik zie het. Maar ja de deuren sluiten automatisch na een bepaalde tijd. Nee dat doen ze niet dat doet de conducteur enz enz enz zo ging het door. _-:( een onmogelijk gesprek en niet het idee dat er iets mee gedaan zal worden. Conclusie we doen er weinig mee en dan vraagt u maar assistentie aan. Dat weet je toch niet dat dat nodig is als je met alleen maar krukken loopt.

Aaargh hiermee is bewezen dat ik wel degelijk opvliegend ben. Man man wat een kansloos jong zeg. Ik blijf netjes en beleefd maar ik kook nu helemaal. En dat moet ik niet doen want mijn been doet al zeer, -O-

Adem in adem uit, zen. Ga maar slapen proberen denk ik, is beter. En volgende week mag ik weer zo zin in -O-

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:32

Ik reis al ruim 7 maanden met krukken (1,5 uur enkele reis bus en trein) over drukke stations (Leiden-Rotterdam) en ik herken gelukkig niks van je verhaal!
Misschien straal ik iets gemeens uit ofzo maar in die 7 maanden heb ik alleen maar 1x gehad dat er niet direct iemand opstond toen ik een volle coupé in kwam. Toen ik bijna omflikkerde op de wissels stond er iemand op :')

Maar raar joh dat het zo gegaan is. En dan ook nog zo behandeld bij de klantenservice -O-
Misschien kan je als je terugmoet een anonieme chipkaart van iemand lenen? Scheelt in ieder geval weer frustraties bij de kaartautomaat.. Zou zeker een klacht indienen over hoe het gegaan is. Succes ermee en sterkte met je been!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 15:40

Been is blijvend helaas. Ik reisde veel met de trein, nou ja logisch als ex ns er. Maar dit is echt nieuw voor me. Conducteur is grootste probleem, zou die gewoon fatsoenlijk zijn werk hebben gedaan was het niet zo ellendig verlopen, met daarna het compleet ontbreken van fatsoenlijke automaten en gesloten stationsgebouwen

Kan helaas geen sjipskaart lenen. Ik zit in een uithoek met weinig stations die ook nog eens heel rustig zijn. En daarom extra kort stoppen. Rijtuig waar ik instapte was kop stuk, zat tegen de machinist aan. Trein stopte ver achter op perron en ik wist dat ik volgende deur niet zou halen op tijd. Waren drie klapstoeltjes die dus alle drie ongeschikt vanwege kapot waren of afwezig. Op 6 deuren drie passagiers die in willen stappen waarvan twee door dezelfde deur. Die zie je toch. :o?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 16:24

Allereerst balen dat je zo'n ervaring hebt mee gemaakt, dat gun je natuurlijk niemand en begrijp je frustratie volkomen! -O-

Echter probeer ik het ook een beetje van de andere kant bezien, zou het kunnen dat de conducteur niet verwacht heeft dat je weer terug in zou stappen? Als hij je heeft zien uitstappen, kan ik me voorstellen dat hij niet 1,2,3 denkt aan dat je direct weer in wilt stappen..

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 08:26

Jeetje wat een nare ervaring...
Op sommige stations is de toegankelijkheid niet altijd even goed.
Ik heb zelf 3 maanden op krukken gelopen en elke dag met de trein gereisd en echt totaal geen problemen ondervonden gelukkig. Op die keer dat ik de lift nam en 3 kwartier vast zat na dan :') maar daar kan de ns weinig aan doen.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 09:02

Wat kom jij over als een zuur mens :') kan me voorstellen dat het ruk was, maar je geeft op iedereen af alsof ze het erom deden.. Als iemand uitstapt en zwaait naar de conducteur verwacht je toch ook niet dat die weer in wil stappen..?

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 09:09

helaas de zelfde bevindingen hier.
Ik moet nog wel eens van leeuwarden naar utrecht met de trein en niets anders dan ellende :(
Einden lopen (nou weet je dat van te voren, maar het is geen pretje op krukken), mensen die de krukken onder je weg schoppen, of tegen je aanduwen om eerder bij een trein te kunnen zijn, mensen (lees ook vooral schooljeugd) die niet opstaan, zodat je wiebelend met gevaar voor eigen en een ander zijn leven in het tussenpad staat.
Helaas, niets dan negatieve ervaringen :(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 09:11

Ik zuur -O- als ik iets niet ben is het dat wel. Wel het gevolg dat ik barst van de pijn in mijn been en je zo als ns mensen ontmoedigd met de trein te gaan. En ik ben ex ns er en weet hoe het werkt met treinen, comducteurs regels en zo. En dit was niet zoals het hoort, wat de andere conducteurs ook beaamden. En totaal niet klantvriendelijk.

Naast dat ik gestrand ben op dat station kon een meisje ook de trein niet in omdat de deur al dichtging voor ze de kans kreeg in te stappen. Trein heeft 1,5 minuut stilgestaan en vertrok te vroeg van het station. En dat ik bij instappen op vertrek station al tussen de deur zat met mijn kruk en ik dus niet eens normaal de tijd kreeg in te stappen, dat hoort al helemaal niet. Zeker niet als er zo weinig mensen instappen en je als conducteur dus kan zien wat er de trein ingaat.

Het is voor mij ook niet bekend dat dit gebruikelijk is. Heb heel erg veel gereisd met de trein als passagier ook uiteraard. rToegankelijkheid prut is bekend maar deze manier van reizigers laten instappen hoort gewoon niet. Is niet veilig zelfs en wekt boosheid op wat je als conducteur nou juist moet vermijden.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 09:15

Was je probleem niet makkelijker opgelost als je tegen iemand had gezegd sorry maar ik sta op krukken zou ik kunnen zitten?

Ik garandeer dat niemand zal blijven zitten. Nouja 99% niet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 09:22

Dat probleem was er niet, was geen kip in de trein. Probleem op eerste stuk was dat er geen zitplaats was. Letterlijk. Er horen drie klapzittingen te zijn alleen twee waren weg en nummer drie hing zo los dat je daar niet op kon gaan zitten. Ik kon dus niet zitten behalve op de trap waarvan ik niet overeind kom.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 09:35

Ik snap Aradis reactie wel een beetje, maar kom je gelukkig vaker tegen en begrijp dat het in dit geval echt de frustratie (en vermoedelijk ook de pijn en vermoeidheid na deze reis) is die spreekt. Dus van mij gewoon een dikke :(:)

Ik heb hier wel een anonieme OVchipkaart die je mag lenen, maar geloof dat je voor de NS minimaal 25 euro extra er op moet zetten.... ik ga nooit met de trein, dus dat staat er gewoon niet op. Daar word het dan wel errug duur van (precies de reden dat ik niet meer met de trein reis, zou graag NS wandelingen lopen maar voor een stukje van 1 euro moet ik minsten 26 euro op mijn pas zetten), dus denk dat het niet een handige oplossing is.

Waar woon je en wanneer moet je weer? Misschien is er iemand te vinden die je wil brengen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 09:40

Ik woon in de achterhoek en moet dan weer terug naar Rijssen. Ik koop een los kaartje enkele reis was 11 zoveel. Dus het volproppen van een anonieme kaart is gewoon te duur en zonde van het geld. Buskaartje was 3 euro. Ik kon helaas niemand vinden voor even meerijden. Dat is nadeel van overdag moeten en werkende mensen om je heen of zelf niet fit genoeg het eind te rijden.

Heel misschien zou ik zaterdag auto kunnen ophalen. Hangt ervan af of ze hem morgen afkrijgen.

Het is vooral verbijstering dat er kennelijk conducteurs zijn die zo met hun passagiers en werk omgaan. En dan raar opkijken dat ze agressie tegenkomen op hun werk. In combinatie met heel erg veel pijn en kramp in mijn been. Ik heb oa post traumatische dystrofie wat erg pijnlijk is.

Meisje dat samen met mij strandde in Holten stond al te wachten maar trein stopte zo dat ze een halve coupe moest lopen om bij een deur te komen. Die dus dichtging toen ze er was. Dat is gewoon niet normaal en hoort ook absoluut niet. :n

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 13:21

Fijn dat ik ernaast zit en je geen zuurtje bent! Ik vind het heel naar dat je door pijn en je ervaringen zo gefrustreerd raakt, moet uitputtend zijn om altijd pijn te hebben.. En dan zo'n ervaring met een bedrijf waar je zelf voor gewerkt hebt..
Ik hoop dat je eventuele volgende pogingen en stuk beter zijn!

michxsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:16

Misschien een rare vraag, maar waarom ben je toen de trein stil stond uitgestapt ipv naar een lege coupé te lopen?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:29

Omdat er een trap zat.... Dat was ook de reden dat ze niet kon zitten. In een dubbeldekker moet je om in een coupé te komen, ten alle tijden een paar treden op of af, dus ook als je naar het volgende balkon wil. Als je dat niet kan, blijft het huidige balkon over. Als die drie klapstoeltjes er dan niet zijn, zit er niks anders op de uit te stappen en op het volgende balkon in te stappen.

michxsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:56

Oke sorry mijn fout ik las trap op of af in een rijdende trein gaat niet, dat kwam voor mij over alsof het in een stil staande trein wel gelukt zou zijn

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 16:28

Ladidan omschrijft het goed. Die rottige treden nekken me. Stilstaand gaat wel. Alleen ik kan pas gaan lopen als de trein stilstaat en ben dan gegarandeerd te laat met uitstappen. Voor ik de trap op of af ben is de trein alweer van het station af en ben ik helemaal de pineut.

Dat is de narigheid met die dubbeldekkers. Afhankelijk van de leeftijd ervan zitten er of goede dikke klapzittingen drie of meer, soms ook tegen over elkaar als een echte bank en een rolstoel vastzet punt(de nieuwe) of alleen die harde kleine klapstoeltjes (ouder model) die was net gaan rijden toen ik uitgevallen ben door ziekte.

Heb ze toen bij ontwerp de jaren ervoor al voor gewaarschuwd dat voor iedereen die slecht ter been is een nachtmerrie trein is. Ook omdat die zitjes zo klein en hard zijn dat de gemiddelde stijve wat dikkere oudere er niet eens fatsoenlijk op kan zitten. Ik ben niet oud maar zelfs voor mij zijn ze niet bepaald fijn en al helemaal niet op langere stukken achteruit.

Dit was een ouder type en het eerste balkon dus ook geen doorloop omdat ik dan bij de machinist op schoot had kunnen zitten. Ik moest er dus wel uit om naar volgende deur te gaan om daar er weer in te klimmen in de hoop dat daar die stoeltjes wel zouden zijn. En ja daarom gebaarde ik naar de conducteur overduidelijk niet zwaaien maar een stop kom hier gebaar met twee armen. Heb kunnen uitstappen en omdraaien en de boel was al dicht.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 17:43

Ok auto is klaar gelukkig kan hem dus morgen ophalen. *\o/* maar

-O- er rijdt geen bus van deze kant van de rivier in de woonplaats in het weekend. Dichtbijzijnde halte 2 km verderop en dat haal ik niet. Regio taxi gebeld dat zou me 25 euro kosten om op station te komen.
Ga de buren wel vragen of ze me naar de bushalte kunnen brengen. Dan aangekomen op station is de uurs dienst trein net weg. Dus bijna een uur wachten dan op de trein. -:(-

Ik voel weer een fijne ahum niet reis aankomen. :n Ben zo blij dat ik daarna auto weer terug heb. :j

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 17:50

Oh, wat frustrerend dat openbaar vervoer..... Succes met het vinden van vervoer.