Lang zijn.. + 1.90m

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iris1993

Lang zijn.. + 1.90m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 13:53

Ik vroeg mij af of hier vrouwen zijn van minimal 1.90 en waar jullie je dagelijkse kleding kopen?

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:10

oke ik ben dan geen 190, (184 om precies te zijn), maar ik heb verschrikkelijk lange benen :")
ik koop broeken bij jeans centre in lengtemaat 36 of 38, soms ook lengte 34" model van primark.

verder is het gewoon goed zoeken naar vesten met lange mauwen, shirts die niet tot naveltruitje vallen.
ik draag veel mid-waisted broeken waardoor een kort(er) shirt er niet meteen raar uit zien

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:18

Ik ben 1.86 meter en koop mijn broeken eigenlijk alleen bij de Primark. Daar heb je speciale broeken voor korte, dikke, dunne en lange mensen. Ik ben moeilijk (lees: heel moeilijk!), maar die broeken zijn fantastisch! Met mijn hele lange benen houd ik nog stof over aan de onderkant en is het zeker niet zo dat als ik ga zitten, de broek omhoog kruipt ( :r ) en daardoor de enkel zichtbaar is.

Broeken van H&M, C&A pas ik gewoon allemaal qua lengte niet. Of de hele dure broeken van bepaalde merken over de € 100,-, maar dat vind ik zonde. Ik ben een broek namelijk na een tijdje weer zat :).

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:40

Yunaa schreef:
Ik ben 1.86 meter en koop mijn broeken eigenlijk alleen bij de Primark. Daar heb je speciale broeken voor korte, dikke, dunne en lange mensen. Ik ben moeilijk (lees: heel moeilijk!), maar die broeken zijn fantastisch! Met mijn hele lange benen houd ik nog stof over aan de onderkant en is het zeker niet zo dat als ik ga zitten, de broek omhoog kruipt ( :r ) en daardoor de enkel zichtbaar is.

Broeken van H&M, C&A pas ik gewoon allemaal qua lengte niet. Of de hele dure broeken van bepaalde merken over de € 100,-, maar dat vind ik zonde. Ik ben een broek namelijk na een tijdje weer zat :).

Ik pas niet in die broeken van de primarkt :') ik heb voor de lengte de lange maat nodig maar voor de brede kom ik dan op 36 uit of zo maar dan passen mijn voetjes niet meer door de broekspijpen hahaha heel jammer gewoon

Janine1990

Re: Lang zijn.. + 1.90m

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 15:18

Geen 1.90+ gelukkig, slechts 1.86m.
Bovenkleding is geen probleem, maar voor broeken ga ik naar de Lange Dame in Groningen, zij hebben ook een webshop en doen ook in bovenkleding voor lange mensen (daar verzuip ik in).

Je hebt nog een grote webshop in Nederland, de LongLady. Daar hebben ze ook bovenkleding!

Goedkoop is het allemaal niet... Slagje goedkoper kom je bij Miss Etam uit, maar dat is niet echt goede kwaliteit wat mij betreft :o

Succes!!

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 18:50

pinkie87 schreef:
Yunaa schreef:

Ik pas niet in die broeken van de primarkt :') ik heb voor de lengte de lange maat nodig maar voor de brede kom ik dan op 36 uit of zo maar dan passen mijn voetjes niet meer door de broekspijpen hahaha heel jammer gewoon

_O- , haha! Zelf totaal geen last van!

MataHari13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 18:58

Ik ben 1.89 en ik heb ook lange benen. Ik heb laatst 2 broeken gehaald bij de miss etam. Als de winkel een lange afdeling heeft, kan je daar broeken kopen tot lengte 38. En voor een schappelijk prijs.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 20:06

Je zou eens bij de PrettyTall kunnen kijken. Ik ben er zelf nog nooit geweest, alleen van horen zeggen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 20:13

MataHari13 schreef:
Ik ben 1.89 en ik heb ook lange benen. Ik heb laatst 2 broeken gehaald bij de miss etam. Als de winkel een lange afdeling heeft, kan je daar broeken kopen tot lengte 38. En voor een schappelijk prijs.

Ik vind ze duur voor wat je krijgt... Ik heb een jeans met een draaipijp die totaal niet comfi zit. En meerdere lange broeken in zwart gehad, jeans achtige stof, waarvan de naden op de kontzakken gewoon in no time loslaten, ritsen niet goed zijn en kleuren niet goed blijven. Ik heb voor die broeken allemaal 50 euro betaald.

Nu heb ik broeken van Mac, CMK en Mustang die super mooi zitten en kwalitatief echt heel erg goed zijn!

MataHari13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 00:38

Janine1990 schreef:
MataHari13 schreef:

Ik vind ze duur voor wat je krijgt... Ik heb een jeans met een draaipijp die totaal niet comfi zit. En meerdere lange broeken in zwart gehad, jeans achtige stof, waarvan de naden op de kontzakken gewoon in no time loslaten, ritsen niet goed zijn en kleuren niet goed blijven. Ik heb voor die broeken allemaal 50 euro betaald.

Nu heb ik broeken van Mac, CMK en Mustang die super mooi zitten en kwalitatief echt heel erg goed zijn!

Ik heb momenteel 2 broeken. 1 van 35 euro en 1 van 20 euro. Ik heb ze al een aantal maanden en ze zijn nogsteeds goed en zien er ook nog netjes uit.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 03:07

Ik weet dat Topshop een Tall collectie heeft, dat is gewoon hun normale collectie maar met langere mouwen en pijpen etc :) Ik weet persoonlijk niet of het wat is want ik ben zelf maar 1.64m maar voor mij is de Petite collectie dus juist ideaal en ik merk echt verschil.

Dus ik dacht, ik zeg het even :D

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:09

Voor jurkjes: asos heeft ook tall collectie,. Daarnaast staat lengte model erbij en de maat die ze aanheeft, en kun je haar zien lopen op catwalk. Ideaal om de truefit te zien

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:15

En LTB heeft ook mooie broeken in lengtemaat 36. Kosten iets van €70 (voor een goeie spijkerbroek dus niet idioot veel) en blijven heel mooi!

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:35

Plien91 schreef:
En LTB heeft ook mooie broeken in lengtemaat 36. Kosten iets van €70 (voor een goeie spijkerbroek dus niet idioot veel) en blijven heel mooi!

Klopt voor jeans haal ik inderdaad LTB of Mustangs, erg fijne broeken, niet al te duur. Hier Lengtemaat 36 icm 26/27 (afhankelijk van de broek), altijd leuke zoektocht ondanks dat ik maar 1.81 ben :+

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:45

Ik lees mee! Ik ben 1.84 en heb lengtemaat 34 en heupmaat 29 en vind dat al knaplastig met shoppen. Ik heb 1 broek van G-star die mooi zit en goed is qua lengte, maar dan moet je geluk hebben in de sale.
Ik heb nog nooit een Primark broek gehad maar ben wel erg benieuwd nu hoe die vallen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 11:01

karlli schreef:
Plien91 schreef:

Klopt voor jeans haal ik inderdaad LTB of Mustangs, erg fijne broeken, niet al te duur. Hier Lengtemaat 36 icm 26/27 (afhankelijk van de broek), altijd leuke zoektocht ondanks dat ik maar 1.81 ben :+

Soms heb je gewoon hele lange benen ;)
Als ik mezelf op paard zie op foto en ik mijn duim op onderlichaam leg lijk ik ook maar een kleintje. Terwijl ik andersom een reus lijk. Oke ben ik een klein beetje natuurlijk, maar nog veel groter.

LTB heb ik ook wel veel gehad. Alleen vind het zo jammer dat die broeken zo extreem uitlopen. En vanwege mijn flinke bovenbenen is de pasvorm niet optimaal, op de heup en buik veel te wijd. Plus dat je er weinig keuze in hebt. Vaak simpele broeken. Nou ja je bent natuurlijk hartstikke blij met de juiste lengte, maar ik wil ook wel graag eens een broek met een apart model of een gekke print.

G-star heb ik ook een broek van gehad. Maar dat paste echt maar net. Betwijfel of TS dat gaat lukken. Maar kan maar zo zijn dat zij juist niet zulke hele lange benen heeft.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 11:17

1.90 hier! Laatst een dorp verderop (Beilen, voor de Noorderlingen) een winkeltje gevonden met de wereld aan lengtematen! Niet duur en allerlei leuke modelletjes. Ik zit meer met het probleem dat ik geen bh's pas... Ik heb een kleine cup en alle bandjes zijn te kort -O-

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 11:18

Ik lees ook mee! 1.86 en lengtemaat 36.
Broeken heb ik vooral van Gstar. Die vallen mooi lang..

Ik vind vooral jurkjes een ramp. Dus wie tips heeft voor jurkjes voor lange mensen :)

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 12:13

Korte jurkjes vallen bij mij ook meestal net onder mijn bibs. Nu heb ik pas een heel leuk jurkje gekocht bij de C&A. Een leuk, kanten wit jurkje. Past precies goed! Bij mij is het naar net hoe een jurkje valt en heb daarom ook nog geen bepaalde winkel gevonden waar alle jurkjes perfect vallen.

Colbertjes of truitjes met lange mouwen vallen meestal ook te kort bij de mouw. Zo jammer... stroop ze daarom dan altijd maar iets op :))

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 12:14

1,85 broeken van gstar zijn ideaal die gaan tot lengte 36

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:26

Maeve schreef:
1.90 hier! Laatst een dorp verderop (Beilen, voor de Noorderlingen) een winkeltje gevonden met de wereld aan lengtematen! Niet duur en allerlei leuke modelletjes. Ik zit meer met het probleem dat ik geen bh's pas... Ik heb een kleine cup en alle bandjes zijn te kort -O-

Dit. Echt altijd! :')

Ik voel mij altijd erg uit verhouding: lange benen, flinke heupen, flinke bips, brede schouders, maar (vrijwel) geen borsten.

iris1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 20:54

Broeken zijn bij mij het probleem niet mijn maat blijft altijd liggen (27x38) dus kosten ook bijna niets het is voornamelijk bovenkleding..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:59

Ik ben 1.88, dus niet helemaal zo lang als je beschrijft maar kom er wel in de buurt. Ik had altijd broeken van Monki (die zijn redelijk lang) of van Asos Tall, maar ik heb er laatst eentje bij de Primark gekocht die verbazingwekkend genoeg echt enorm lang is en ook nog eens super lekker zit.

Qua bovenkleding heb ik nooit zo veel problemen, ik hou sowieso van wijd-zittende kleding en dat valt meestal makkelijk over de rand van mijn broek heen.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:16

Ik ben dan niet boven de 1,90. Maar kleding kopen ik haad het..
Ben 1,85 maar met broeken lengte 32 zit dus al mijn lengte in mijn boven lichaam. Hempjes enzo zijn altijd te kort. Ook die van miss etam lang...

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 09:56

Biscuitje schreef:
Maeve schreef:

Dit. Echt altijd! :')

Ik voel mij altijd erg uit verhouding: lange benen, flinke heupen, flinke bips, brede schouders, maar (vrijwel) geen borsten.

Oh gelukkig een lotgenoot! Heb veel lange vriendinnen en familie maar niemand anders lijkt hier last van te hebben -O-