Maar dat is niet het ergste. Nee, het ergste is dat de prachtige TT baan... Nog geen kilometer van mijn huis is
De campings zijn dus ook super dichtbij want die zitten rondom de baan en zelfs richting stad. Over de stad gesproken, die is ook een paar km verderop en heeft een paar prachtige huge ass stages in het centrum voor hun duizenden bezoekers.Dus wat begint er woensdagavond. Muziek van verschillende richtingen, geschreeuw, illegaal vuurwerk en motoren! Want in plaats van alleen kijken racen ze graag zelf ook wat rondjes. En het allerleukste wat ze doen met die krengen? Het achterwiel optillen en gas geven zodat het wiel keihard in de lucht draait en super veel kabaal afgeeft die niet zoals met een rijdende motor langzaam weg fades. Minuten en minuten lang.
Dus, ik ben wakker. Klaar wakker... En deze horror is vandaag begonnen en waar die zaterdag eigenlijk normaal ophield dachten ze weetje wat TT is zo leuk, we plakken er nog een dag bij!! Een nacht extra feest jongens! Zelfs mijn supersterke slaappilletjes helpen niet tegen dit leed, zelfs niet met een wijntje... of meer wijntjes erbij. Believe me I tried. Er staat alvast een kotsemmer klaar naast mijn bed voor de consequenties morgen.
Dus, bij wie kan ik tot komende zondag logeren want ik haat het zo
. Hellup?
Ik heb de laatste vier jaren TT kunnen ontwijken, want toevallig had ik altijd op de TT datum ook van donderdag tot zondag een toneelstuk voorstelling waar ik cast of crew in was. Dat was een idee excuus. En owja, ik woonde in Groningen dus al had ik niets, voor geen goud zou ik met TT naar Assen gaan. Dan moet je vastbinden, zak over mijn hoofd en ontvoeren, want nope, nada, nee.
Maar deze week geen toneelstuk en geen kamer in Groningen en dus is de marteling vandaag begonnen.
Ik wil slapen
Ik kan sowieso niet zonder raam open slapen, maar die is nu dicht vanwege het geluid, hoewel het weinig dempt en ook dicht omdat er vanaf vandaag, maar zeker morgen als de rest aankomt, er honderden vuurkorven op de campings worden aangestoken, en al het uitlaatgas.. Het word hier in mijn straat altijd vier dagen mistig. Dus raam komt een tijd niet meer open.
Bah.
Wie wil me gezelschap houden, bij wie mag ik onderduiken, wie kent TT, wie niet, wie vind of lijkt het super leuk en wie vind het net zoals ik hell on earth?
Even een impressie. Dit is een straat in Assen... Een straat. Geen stage in de buurt, maar wel flow van duizenden mensen die zich van stage na stage verplaatsen en een uur doen over een stukkie van 10 minuten. Het is wel lekker knus.
(Assen, Borger, Stadskanaal, Mussel, binnendoor naar Sellingen en dan ben je er zo)
in het voorbijgaan, op de stages proberen te klimmen maar zo dronken zijn dat het niet lukt en nog wel wat meer.
tja hobby...
Wij overnachten trouwens wel in een hotel een eind verderop, altijd al gedaan. Die camping lijkt me helemaal niks, tenzij je er inderdaad zo eentje bent die de hele nacht door wil halen. Maar wij komen puur voor de races