Ik haat TT Assen, I need my beautysleep

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Ik haat TT Assen, I need my beautysleep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 02:43

Al mijn mede Assenaren verklaren me vast voor gek, want TT Assen is een jaarlijks mega evenement waar duizenden mensen uit Europa op af komen en het is 1 groot neverending feest. Er zijn moterraces op het circuit en dus komen alle motorfans met hun eigen motoren, caravans en tentjes richting Assen om dicht bij de baan te kamperen bij boeren die elk jaar hun weides omtoveren in een kampeerplaats. Elk jaar weer mag ik mijn beestjes verplicht 2 weken op vakantie sturen omdat er TT feest is en de weide dus vol komt te staan. Zucht.

Maar dat is niet het ergste. Nee, het ergste is dat de prachtige TT baan... Nog geen kilometer van mijn huis is <3 De campings zijn dus ook super dichtbij want die zitten rondom de baan en zelfs richting stad. Over de stad gesproken, die is ook een paar km verderop en heeft een paar prachtige huge ass stages in het centrum voor hun duizenden bezoekers.

Dus wat begint er woensdagavond. Muziek van verschillende richtingen, geschreeuw, illegaal vuurwerk en motoren! Want in plaats van alleen kijken racen ze graag zelf ook wat rondjes. En het allerleukste wat ze doen met die krengen? Het achterwiel optillen en gas geven zodat het wiel keihard in de lucht draait en super veel kabaal afgeeft die niet zoals met een rijdende motor langzaam weg fades. Minuten en minuten lang.

Dus, ik ben wakker. Klaar wakker... En deze horror is vandaag begonnen en waar die zaterdag eigenlijk normaal ophield dachten ze weetje wat TT is zo leuk, we plakken er nog een dag bij!! Een nacht extra feest jongens! Zelfs mijn supersterke slaappilletjes helpen niet tegen dit leed, zelfs niet met een wijntje... of meer wijntjes erbij. Believe me I tried. Er staat alvast een kotsemmer klaar naast mijn bed voor de consequenties morgen.

Dus, bij wie kan ik tot komende zondag logeren want ik haat het zo :'). Hellup? O:)

Ik heb de laatste vier jaren TT kunnen ontwijken, want toevallig had ik altijd op de TT datum ook van donderdag tot zondag een toneelstuk voorstelling waar ik cast of crew in was. Dat was een idee excuus. En owja, ik woonde in Groningen dus al had ik niets, voor geen goud zou ik met TT naar Assen gaan. Dan moet je vastbinden, zak over mijn hoofd en ontvoeren, want nope, nada, nee.

Maar deze week geen toneelstuk en geen kamer in Groningen en dus is de marteling vandaag begonnen.

Ik wil slapen ;(

Ik kan sowieso niet zonder raam open slapen, maar die is nu dicht vanwege het geluid, hoewel het weinig dempt en ook dicht omdat er vanaf vandaag, maar zeker morgen als de rest aankomt, er honderden vuurkorven op de campings worden aangestoken, en al het uitlaatgas.. Het word hier in mijn straat altijd vier dagen mistig. Dus raam komt een tijd niet meer open.

Bah.

Wie wil me gezelschap houden, bij wie mag ik onderduiken, wie kent TT, wie niet, wie vind of lijkt het super leuk en wie vind het net zoals ik hell on earth?

Even een impressie. Dit is een straat in Assen... Een straat. Geen stage in de buurt, maar wel flow van duizenden mensen die zich van stage na stage verplaatsen en een uur doen over een stukkie van 10 minuten. Het is wel lekker knus.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ElineS op 23-06-16 02:50, in het totaal 1 keer bewerkt

rina

Re: Ik haat TT Assen, I need my beautysleep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 02:49

Ja ik ken de TT. Mijn ouders hadden een winkel in Assen en die week was altijd een crime.

Je bent welkom hoor om onder te komen duiken. Het heet hier doodstil en je kan het raam dus rustig open laten :D (Assen, Borger, Stadskanaal, Mussel, binnendoor naar Sellingen en dan ben je er zo) :+

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 02:54

Ik zal het zo ook nog aannemen :+ Veel winkels zijn ook wat vroeger dicht, zeker de kleine eenmanszaakjes. Snap ik wel, want er zijn veel goede en gezellige mensen, maar ook genoeg tuig. Ik heb al een paar keer de sirene van de politie en ambulance gehoord. Op de eerste nacht is het nog niet zo dru- wacht... wacht. De muziek is gestopt? Ow halleluja! Krijg ik misschien wat rust nog vannacht.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 03:01

Ik denk dat je mij dan ook niet aardig vind, want ik ga ook naar de TT. Wel de eerste keer dit jaar & geloof dat we ook de nacht van Assen doen. Denk dat ik t allemaal maar gewoon over me heen moet laten komen ofzo. Maar ik heb geen motor dus doe geen stoere stunts, ben ik nu liever dan de rest? :P

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 03:07

Nou als het je echt te gek wordt, je gooit maar een PB deze kant op. (en dat is echt een aanbod)

Ik heb maar 1 jaar echt lol gehad tijdens de TT. Dat jaar was er zoveel regen dat zo ongeveer alle teams bij mij in de winkel kwamen om regenpakken te kopen :') Maar elk ander jaar was ik echt blij als het weer over was. Moest zelf ook elke dag in de auto terug naar Emmen, en dus verdomd goed op mijn eigen snelheid letten. Zoveel snelheidscontroles waren er.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 03:11

@iris: Ja nee sorry, Asser tuig zijn alle TT gangers, motor of niet! }:)

Nee, de mensen zijn niet echt het probleem. Vond die campings overdag en begin avond super gezellig en ging vroeger op de campings bij vrienden zitten en meedoen. Dit jaar waarschijnlijk ook. Dat is dan wel een leuk aspect.

Maar het is gewoon de herrie snachts. Ik doe bijna de hele nacht geen oog dicht tot de ochtend en dan begint het racen met veel kabaal :').

Muziek is weer begonnen trouwens *\o/*

Feestje dan maar!

En het ergste van alles, mijn broer en vader slapen als roosjes.

De eikels.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 03:16

rina schreef:
Nou als het je echt te gek wordt, je gooit maar een PB deze kant op. (en dat is echt een aanbod)

Ik heb maar 1 jaar echt lol gehad tijdens de TT. Dat jaar was er zoveel regen dat zo ongeveer alle teams bij mij in de winkel kwamen om regenpakken te kopen :') Maar elk ander jaar was ik echt blij als het weer over was. Moest zelf ook elke dag in de auto terug naar Emmen, en dus verdomd goed op mijn eigen snelheid letten. Zoveel snelheidscontroles waren er.

Wat lief zeg! Ik zal het onthouden, want ik heb een vermoeden dat haha.

Er zijn inderdaad he geel controles. Moet ook wel, anders scheuren die motoren overal op hoge snelheden langs. Maar leuk is het niet.

Ik heb ook 1 jaar veel lol gehad. Echt erg. Ik en een vriendin waren super dronken, toch in de kermisattracties, overgeven erna, maar gewoon wegspoelen met bier en verder! Jongens zoenen, elkaar zoenen, nieuwe vriendinnen maken in de meiden wc, daarmee verder stappen, van de standjes armbanden stelen :roll: in het voorbijgaan, op de stages proberen te klimmen maar zo dronken zijn dat het niet lukt en nog wel wat meer.

Toen echt een feestnacht gehad en afgezien van het stelen, heb ik er nog wel leuke herinneringen aan. Maar ik was 17 en dat is alweer 9 jaar geleden. Ik ben mijn wilde haren allang kwijt. Zou me er echt niet meer kunnen vermaken en me aan meiden met het gedrag van mijn vroegere ik dood ergeren .

Jeetje ik word oud :Z

Glen94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 04:02

Oordopjes ? :+

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 06:29

Ik zal zachtjes doen dit weekend...

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 07:18

Je mag bij mij wel komen logeren, denk alleen niet dat je er mee opschiet. Hier is er kermis in de stad en laat ik nou net naast het plein wonen...
Vanaf een uur of 13:00 tot een uur of 01:00 stamp muziek en gillend, lachend publiek.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:16

Verschrikkelijk! Met bewoners wordt totaal geen rekening gehouden. Als de rest maar plezier hebt en de gemeente zn centjes binnen kan harken..

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:21

haha ruilen van huis? :D ik ben juist vanaf morgen tm zondag in Assen haha :=

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:22

Haha als echte Assenaar was ik wel in de stad :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:23

If you can't beat them, join them :D

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:43

I hou van de TT! Ik woon tussen de stad en de campings /racebaan in. Vind het wel iets hebben. Is ook maar 1 wwek in het jaar ja.

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:47

Herkenbaar, maar dan slapen op een weekend met autocross met Feesttent :( tja hobby...

1 tip voor je, ren als een malle naar de drogist en haal daar Pluggerz sleep.
Weet niet hoe ze het doen, maar het enige wat je hoort is de wekker...

Ook heel handig als je vriend snurkt :D

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:47

ElineS schreef:
@iris: Ja nee sorry, Asser tuig zijn alle TT gangers, motor of niet! }:)

Nee, de mensen zijn niet echt het probleem. Vond die campings overdag en begin avond super gezellig en ging vroeger op de campings bij vrienden zitten en meedoen. Dit jaar waarschijnlijk ook. Dat is dan wel een leuk aspect.

Maar het is gewoon de herrie snachts. Ik doe bijna de hele nacht geen oog dicht tot de ochtend en dan begint het racen met veel kabaal :').

Muziek is weer begonnen trouwens *\o/*

Feestje dan maar!

En het ergste van alles, mijn broer en vader slapen als roosjes.

De eikels.

:')

klootzakken zijn het. Allemaal!

Weet je? Ik zou het ZO erg vinden dat ik er een investering tegenaan zou gooien en een paar dagen in een hotel zou gaan zitten ofzo.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:59

Sammie schreef:
Verschrikkelijk! Met bewoners wordt totaal geen rekening gehouden. Als de rest maar plezier hebt en de gemeente zn centjes binnen kan harken..

Ik denk dat de meeste winkels ook hun profijt hebben ervan. Niet zo leuk dat lawaai, akkoord, maar 1 weekje op een jaar.. Er zijn ergere dingen in de wereld denk ik. :')
Trouwens, er werd al gereden sinds 1925, in 1955 is het vast circuit aangelegd. Dus ik denk dat het circuit er al was voordat de meesten er ging wonen? Nee? :D

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:03

Ach, het spijt me...Mijn familieleden en ik komen ook herrie schoppen met motoren :o Wij overnachten trouwens wel in een hotel een eind verderop, altijd al gedaan. Die camping lijkt me helemaal niks, tenzij je er inderdaad zo eentje bent die de hele nacht door wil halen. Maar wij komen puur voor de races :)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:09

Moet kunnen. Voor de winkels en gemeente is het inderdaad centen binnen harken, maar die hebben ze ook wel hard nodig.
Ikzelf woonde in mijn eerste huisje in een duplexwoning waar de jaarlijkse feesttent van Borculo tegenaan werd gezet. Een paar meter zat er tussen. Ja die dagen waren afzien qua lawaai en slaap, zeker als je gewoon naar je werk moest. Maar ik vind dat zoiets moet kunnen eens per jaar.
Eén keer zijn we vanwege gebrek aan slaap bij m'n schoonouders een paar dagen blijven slapen :D En ikzelf ben absoluut geen feestganger. Maar ik gun het de rest wel! :)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:17

Guthedentjemie, je wist het toen je er kwam wonen, en het is niet elk weekend toch?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:17

SETEFURII schreef:
Trouwens, er werd al gereden sinds 1925, in 1955 is het vast circuit aangelegd. Dus ik denk dat het circuit er al was voordat de meesten er ging wonen? Nee? :D

Dat is toch een slecht argument om de overlast voor omwonenden maar niet zo veel mogelijk te beperken. Hoe het in Assen precies is gesteld weet ik niet, maar ik heb nu al diverse evenementen meegemaakt dat je als bewoner gewoon je huis niet of nauwelijks inkomt. Dat je maar moet kijken hoe je uit en thuiskomt. Dat je verplicht vrij moet nemen van je werk, anders ben je tot 22.00 uur of zelfs de volgende ochtend gewoon de pisang. Of dat ze niet eens fatsoenlijk vragen kunnen of willen beantwoorden. Dat eerste is een fout van de organisatie, dat laatste een flink karakterfout. Als je bereidt bent om tweeënhalf uur in een auto te zitten om vrijwillig het verkeer te regelen, dan moet je ook bereid zijn om vragen te beantwoorden. Immers kun je dat verwachten. En imo beantwoord je geen vragen met 'dat weet ik niet, ik sta hier ook maar' 'Als u hier woont weet u dat zelf wel' of het pareltje als je aangeeft dat je deze weg nodig hebt om thuis te komen: 'Als de festivalgangers maar geen last van u hebben.' Op zulke momenten vraag ik mij af waar je de plezier vind om zo lang in een auto te zitten om ergens anders een beetje te zwaaien en wuiven met je hand.

Leuk festivals, maar niet ten koste van de bewoner. Het kan nl. ook gewoon anders.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:20

Oordopjes? (Oropax, van die wasbolletjes)

En bekijk t zo
Het is maar 1x per jaar!

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:22

ooo jeetje drama dan, hier in het zeeuwse diep weggestopt in de polder ver weg van alle lawaai zo heerlijk rustig. oeps alleen op een fikse onweers bui dan nu.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:28

Verdraagzaamheid is een mooi woord als het maar niet op je eigen ergenis geventileerd wordt.

Ik zou genieten van de herrie van mensen die genieten. Denken aan de middenstand en horeca die mooie inkomsten hebben, denken aan de extra werkplekken die dat meebrengt etc. Je wist dat het zou gebeuren..... ik ken mensen in Nijmegen die de week van de Nijmeegse Vierdaagse op vakantie gaan. Misschien een idee voor de komende jaren?

Assen zonder TT? Haal het dan maar van de landkaart.... :D ;)