Niet kunnen wennen in een woonwijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mischa

Niet kunnen wennen in een woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-16 22:30

Hoi Bokkers,

In dit topic wil ik mij graag even uiten, iets wat niet mijn sterkste punt is, maar ik hoop hier wat tips te kunnen ontvangen over hoe ik kan omgaan met mijn woon/leefsituatie.
Sinds 2,5 jaar woon ik in een woonwijk, een buurt. Mijn eerste huisje sinds ik bij m'n ouders uit huis ben.
Ik heb hiervoor altijd in een vrijstaand huis gewoond (25 jaar). In een dienstwoning van m'n vaders werk. Niet per se afgelegen, maar wel aan de rand van het dorp van waar ik nu woon, met toch redelijk wat privéruimte, maar meer tussen industrie gelegen. Ik heb daar altijd graag gewoond.
Hoewel ik had verwacht dat het wennen zou zijn om in een woonwijk te wonen, had ik niet voorzien dat ik hier zóveel moeite mee zou hebben. Al die geluiden, bijna continu!
Het emotioneert me om dit te typen, ik voel me radeloos en weet gewoon niet wat ik kan doen om mijn woonsituatie aangenamer te maken.
Om de situatie te schetsen, ik woon in een oude, gehorige etagewoning, heb twee oude mensen onder me wonen. Ze hebben geen kwaad in de zin maar snappen niet hoe ze rekening kunnen houden met andere. De tv staat hard, ze smijten deuren dicht, schreeuwen (en schelden!) tegen elkaar, ze zijn altijd thuis en slapen nooit, dus bovengenoemde overlast is ongeveer 24/7.
Dan zijn er achter m'n huis ook nog eens meerdere malen per dag (en soms ook tot diep in de nacht) groepen hangjongeren, compleet met scooters en harde kl*te muziek.
En dan heb je als je boven/onder/naast andere woont, ook nog eens allerlei geuren. Van beneden komt gewoon een penetrante stank, de halve buurt rookt sigaretten, dit doen ze buiten, maar mijn huis stinkt naar de rook. Ik hou van een fris, geventileerd huis, maar kan zelden ook echt ff lekker de deuren/ramen open zetten. Ook op het balkon zitten of de was uithangen is geen aanrader hierdoor :(
Uiteraard vraag ik zo nu en dan of ze erom kunnen denken wat zachter te doen, maar na 2 dagen vervallen ze weer in oude patroon. Het zijn geen kwaadwillende mensen, maar ze hebben gewoon geen idee hoe hard het klinkt. En betreft de rokers, sjah, ik kan moeilijk vragen of ze niet willen roken. Een buurvrouw is wel zo vriendelijk om achter het huis te gaan roken als ze ziet dat ik mijn deur open heb. Dus de verstandhoudingen zijn verder wel prima. Maar ook vooral omdat ik me inhoud, (ik hoor m'n hele leven al dat ik over me heen laat lopen) ik laat niet het achterste van m'n tong zien omdat ik de vrede wil bewaren, en ook begrip heb voor andermans situatie. Maar ondertussen vreet het me wel op. En wie zegt dat het went, nou ik kan er niet aan wennen. Terwijl ik echt niet in absolute stilte ben opgegroeid hoor. Maar industriële geluiden (met name vrachtverkeer) is heel iets anders dan mensgeluiden. Ik was altijd erg gespitst op mensgeluiden, want dan was er iemand op het erf dus dat betekende opletten wie dat was. Een soort waakhond ben ik ;)
Ik probeer regelmatig te mediteren, en doe dit al met koptelefoon, maar het is al regelmatig voorgekomen dat ik net in trance was terwijl er weer een deur heel hard dichtgesmeten werd, zo dan zit je hart in je keel joh. Echt onprettig.
Gelukkig luister ik ook graag naar een stevig stukje rock/metal muziek, dan lukt het me prima om even niet met de omgeving bezig te zijn, maar ik ben geen type die dat heel vaak wil, gewoon af en toe eens, maar eigenlijk vind ik het fijn als ik gewoon eens rustig een boek op de bank kan lezen.
Qua woning (wat ik zelf van mijn huis gemaakt heb) en locatie zit ik prima, alleen niet met andere mensen :')

Pfff het is wel een zeurverhaal geworden zeg...maar merk dat het wel oplucht dit even te delen.
Ik ben van nature nogal in mezelf gekeerd, en heb een vrij sociale baan die erg veel energie van me vergt, en wanneer ik dan thuis ben wil ik gewoon tot rust kunnen komen, maar het benauwd me dat mijn enige thuis geen rustige plaats is.
Wie o wie heeft nog tips voor mij hoe ik me er meer voor kan afsluiten enz.?
Oja, en verhuizen is geen optie ;)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 22:31

Wat rot TS. Als je er al 2,5 woont en nog niet kunt wennen, dan vraag ik me af of dat nog wel gaat komen. En er is weinig vervelender dat wonen op een plek waar je je niet prettig voelt.

Waarom is verhuizen geen optie?

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 22:34

Heb geen tips voor je maar wil even zeggen dat ik het echt heel k*t voor je vind :(:)
Ik snap je probleem op een andere manier (denk ik). Ik woon al bijna 15 jaar (sinds ik geboren ben) in hetzelfde huis, en die ligt buitenaf, vrijstaand. Ik zou me juist heel opgesloten voelen in zo'n wijk :x

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 22:39

Dat is inderdaad een rotsituatie.
Thuis komen, moet rust zijn voor jouw en dat is het daar niet.
Ik denk dat dat maar 1 ding betekend en dat is op zoek naar een ander huis in een rustigere buurt.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-16 22:40

Bedankt voor jullie begrip :)

Szan schreef:
Waarom is verhuizen geen optie?

De allergrootste reden is gewoon financieel. Het wonen hier is erg duur, en de woningen die ik kan betalen zijn, tsja, in zo'n huis woon in al. Verder is er bar weinig/geen keus.
Daarnaast zijn er nog wat nevenzaken die ook mee tellen, maar financiën zijn de bepalende factor helaas.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 22:40

Zo te horen ben jij simpelweg niet geschikt voor een normale woonwijk. De meeste dingen die je beschrijft horen bij normaal leven en zullen altijd weer terug komen. Ik zou gaan verhuizen en buiten uit gaan wonen. Daar wordt je veel gelukkiger van.

En als het in jouw regio niet te doen is dan kun je naar een baan elders gaan zoeken en tzt helemaal vertrekken. Wat denk je van de achterhoek, drenthe of groningen? Das een pak rustiger dan de zaanstreek.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 22:42

Het ligt niet zozeer aan een woonwijk denk ik maar de omgeving waar je nu zit. Appartement is altijd gehoriger dan een huis en geeft vaak meer overlast.
Ik heb altijd in een rijtjeshuis in een rustige wijk gewoond. Daarna 3 jaar op een flatje wegens samenwonen. Na 1.5 jaar daar op zoek gegaan naar een huis. Ben zo blij weer met mijn huis en tuin.
Mijn man heeft heel zijn leven in flats gewoond, maar zei na 1 jaar hier in dit huis al dat hij niet meer terug wil naar een flat.

Ik zou als ik jou was kijken of je kan verhuizen. De ene straat is vaak de andere niet qua overlast. Drie straten hier verder op zou ik niet willen zitten.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 22:46

Jeetje! Ik zou ook zeggen verhuizen. Maar jij geeft aan dat dat geen optie is..
Ik denk dan weet, wat je zelf ook een beetje zegt. Thuis moet je kunnen rusten.. En als het na 2,5 jaar nog niet lukt........

Succes!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 22:48

Ik wilde eigenlijk schrijven dat dit niet zozeer met een woonwijk te maken heeft, maar met jouw woonwijk.. Ik heb jaren in een complex gewoond waar ik op zijn zachtst gezegd niet blij werd van de buren, maar woon nu in een zeer tuttige kindvriendelijke wijk waar heus weleens een feestje wordt gevierd, maar waar ik nooit meer de overlast heb ervaren als die ik eerder had. We wonen op een hoek, tuin sluit aan op 3 andere tuinen, maar men houdt over het algemeen best rekening met elkaar. En als er eens een feestje is dan is het voldoende om het raam dan maar een nachtje dicht te laten, dit gebeurt ongeveer één keer per jaar.

Maar goed, als verhuizen naar een fijnere buurt/plek geen optie is, is het dan een optie om in je huis aanpassingen te doen om de boel beter te isoleren? Heb je al eens geprobeerd te slapen met goede oordoppen (telefoon op trilstand onder je kussen als je bang bent niet op tijd wakker te worden). Heb je een huurwoning en kun je misschien bemiddeling met je onderburen aanvragen? Is er een wijkagent waar je de geluidsoverlast van de hangjongeren kunt melden? Er zijn natuurlijk geluiden die horen bij het wonen in een woonwijk, maar er zijn ook gewoon regels die ervoor horen te zorgen dat ook jij woongenot kunt hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 22:52

Is het een huur of koopwoning?
Je zou kunnen overwegen om de boel goed (!) te laten isoleren qua geluid. Ben je het stankprobleem nog niet kwijt, maar is het geluid in ieder geval minder. Heb dat regelmatig bij Bonje met de Buren gezien ( :') ) . Wat betreft de hangjongeren; als ze echt voor overlast zorgen zouden ze aan mij een kwaaie hebben; ik zou toch echt continu de wijkagent daarvoor laten uitrukken.

Mocht dat geen optie zijn/niet lukken dan zou ik toch sterk overwegen om tóch te verhuizen.. Je huis moet wel je thuis en rustplek zijn. Nu is het dat duidelijk niet en dat gaat echt een keer opbreken.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-16 23:01

Als ik dit van ter voren had geweten, had ik vanuit m'n ouderlijk huis liever de keus gemaakt om baan/woning wat landelijker te zoeken. Maar ik had goeie hoop, niet ver van m'n werk en vertrouwde omgeving en de buurt ziet er leuk uit, het sprak me allemaal goed aan.
Het huis was erg vervallen en we hebben echt maanden geklust om er iets heel moois van te maken, ik heb dus flink tijd maar ook erg veel geld geïnvesteerd, en ik heb kunnen realiseren hoe ik het wou hebben.
Los van andere woningen die ik niet kan betalen, heb ik ook te weinig geld over om weer te verhuizen (ik moet gewoon geld hebben voor onverwachte zaken, bv. dierenartskosten), en het sparen gaat nu niet zo hard meer.
Dit zijn oude huizen met sloopplannen, maar vandaag hoor je dat het over 2 jaar gesloopt gaat worden, morgen pas weer over 5 jaar, en dan gaan ze weer renoveren. Als het gesloopt gaat worden krijg ik natuurlijk wel een bedrag hiervoor van de woningbouwvereniging. Dan wel de vraag waar ze me dan neer gaan planten, maar goed, wie dan leeft wie dan zorgt.

Politie is op de hoogte van de situatie in de wijk. Soms helpt het ook wel echt hoor, maar bepaalde zaken vallen gewoon moeilijk aan te pakken.

Oordoppen krijg ik ontstekingen van helaas, heb al een aardig assortimentje gebruikt maar kreeg het advies ze maar niet meer te gebruiken.
Mijn methode om in slaap te vallen is muziek/meditatie-verhaal op te zetten, en nu heb ik ook een ventilator naast m'n bed staan, deze maakt een eentonig zoemend geluid wat de tv geluiden bijvoorbeeld wat dempen.

Ik ben ook wel blij te lezen dat jullie zeggen dat het ook aan deze buurt kan liggen. Ik heb natuurlijk verder geen vergelijkingsmateriaal maar het kán dus ook anders! dat geeft hoop voor mocht ik ooit toch weer elders in een buurt terecht komen :=

Toch ben ik aan andere zaken die bij het buurtleven horen wel gaan wennen.
Ik heb bijvoorbeeld een hondje, en daarin ben ik niet bepaald de enige, dus kom regelmatig mensen tegen op straat. Sjah dit klinkt wellicht heel sullig voor degene die opgegroeid zijn in een woonwijk, maar bij m'n ouders in de buurt wandel ik vaak op een braakliggend terrein wat er al 50 jaar ligt ofzo, en daar heeft de hond mazzel als ie tijdens de wandeling 1 soortgenoot tegenkomt. Hier is dat dus wel anders, en eerst vond ik dat helemaal niet zo leuk. Ik wil gewoon met de hond wandelen en verder geen sociale activiteiten :') maar inmiddels heb ik ook wel ontdekt dat het ook wel gezellig kan zijn om even een praatje te maken, of zelfs om een stuk samen met iemand anders te wandelen.
Ik ben me er dus wel degelijk van bewust dat veel ook gewoon aan mij ligt, daarom hoop ik ook de (of een) oplossing bij mezelf te kunnen vinden.
Ik vertel mezelf al dagelijks dat ik me niet zo aan moet stellen en gedachten moet verzetten, maar op dagen zoals deze, dat ik er ff doorheen zit, is dat niet genoeg.

Edit: nog wat toegevoegd

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 23:44

troi schreef:
Zo te horen ben jij simpelweg niet geschikt voor een normale woonwijk. De meeste dingen die je beschrijft horen bij normaal leven en zullen altijd weer terug komen. Ik zou gaan verhuizen en buiten uit gaan wonen. Daar wordt je veel gelukkiger van.

Totaal niet mee eens.
Dit heeft niets te maken met het leven in een woonwijk, je hebt gewoon pech met je buren.
Ik woon in en woonwijk en heb geen geluidsoverlast, geen hangjongeren en geen stank. Helemaal prima en rustig. Top.
TS ik zou toch een lange termijn plan maken en tzt gaan verhuizen. Hier word je niet gelukkig.

MarjanB

Re: Niet kunnen wennen in een woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 23:54

Inschrijven bij een antikraak bureau? Ik snap het heel goed en kan ook niet tegen opgehokt wonen. Daar wordt ik heel onrustig van. Wat bij mij wel helpt is om zoveel mogelijk naar buiten te gaan. S avonds rondje wandelen ofzo. Ander werk ook geen optie trouwens?

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 23:55

TO, ik geloof niet dat het allemaal aan jou ligt en tegen jezelf zeggen dat je je aanstelt is ook echt niet nodig. Geluidsoverlast is gewoon héél erg vervelend, vooral als dat tot gevolg heeft dat je niet lekker in je eigen huis kunt zitten. Vaak is het ook een opeenstapeling, de ene keer kon ik de piano van de buren best hebben, ook middenin de nacht. Maar als ik de volgende dag weer om 6.10 in de auto moest zitten en daarbij ook al moe was, dan was het om 23.00 uur al veel te veel.
Slapen is één van de belangrijkste dingen, dus zoek eerst naar dingen waardoor je wel aan je slaap kunt komen. Oordoppen, muziekje aan, wat jou maar helpt.
Geur is het lastigst, misschien van die wax melts proberen of ouderwets wierook in een geur die je wel lekker vindt. Misschien kleine dingen, maar het zou je wel kunnen helpen.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 00:05

Goof schreef:
troi schreef:

Totaal niet mee eens.
Dit heeft niets te maken met het leven in een woonwijk, je hebt gewoon pech met je buren.
Ik woon in en woonwijk en heb geen geluidsoverlast, geen hangjongeren en geen stank. Helemaal prima en rustig. Top.
TS ik zou toch een lange termijn plan maken en tzt gaan verhuizen. Hier word je niet gelukkig.

Zelfde gedachte. Ik woon in rotterdam in een gehorig jaren 30 huis en heb op een verdwaalde kroegganger op zaterdag amper overlast. Je hebt het gewoon slecht getroffen qua omwonende en wijk.
Vind het wel heel rot voor je, want als je je niet fijn kan voelen in je eigen huis is dat echt niet tof.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 00:07

Oef. Lastig. Ik kom zelf ook uit de Zaanstreek en heb daar ook veel last gehad van burenoverlast. Nu ik in Enschede woon (midden in de stad) is het echt een heel pak minder.

Als verhuizen geen optie is ben ik bang dat je er niet veel aan kan doen. Ik zou toch eens kijken of je een baan kan vinden die op een te bereizen afstand ligt. Dan kan je misschien later de stap maken om voorbij je werk naar het Oosten te verhuizen.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 00:17

Ik denk dat Troi wel een beetje gelijk heb in mijn geval hoor. Ik weet natuurlijk niet hoe het anders is te wonen in een buurt dan ik nu weet, maar er zijn wel meerdere aspecten waar ik moeite mee heb/had, o.a. de algemene reuring in de buurt. Maar dat zijn niet de overheersende dingen.

Ik werk al ruim 9 jaar langer bij m'n werk dan aanvankelijk de bedoeling was := en hoewel het geen vetpot is, ga ik er niet met tegenzin naartoe en heb ook wel wat opgebouwd door de jaren heen wat ik niet zomaar overboord wil gooien voor een mindere baan. Ik kijk wekelijks voor een andere baan die ook bij me past, dan is de stap om te verhuizen al makkelijker zijn. Maar wil eigenlijk een grotere buffer hebben voordat ik verhuis voor evt. noodgevallen. Maar goed, zolang ik geen andere baan tref die de situatie doet wankelen, maak ik me daar ook niet druk om.

Lente, hoe ben jij daar zo terecht gekomen als ik vragen mag?

Sinds een half jaar heb ik dus de methode van muziek/meditatie met koptelefoon op voor het slapen gaan, en de fan. aanzetten om wel in slaap te komen. Dat werk meestal goed. Ik zit vaak laag in m'n energie door helaas een chronisch foutje in m'n systeem, maar dit werkt thuis meestal in m'n voordeel dat ik zo moe ben, ik wel in slaap val :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 00:27

Ik ben samen gaan wonen. Dus ik had het makkelijk wat dat betreft. :)

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 00:41

Oja, samenwonen, dat is wel een mooie manier om daar te komen. Dus dat bevalt wel die kant op :)
Wonen daar toevallig nog lieve vrijgezelle mannen? ;)

Mijn moeder is opgegroeid bij de Betuwe, vroeger toen daar nog familie was gingen we daar vaak heen. Nou, daar zou ik ook best willen wonen hoor.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 09:40

Misschien heel stom maar eens op je werk vragen om opslag?

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 11:03

Sja ik doe wel behoorlijk onderbetaald werk, maar ik kan alleen in salaris omhoog als ik een andere functie krijg, en die functie is niet beschikbaar.

Dat is wel nog een voordeel van meer in het binnenland wonen, dat de huren doorgaans wat lager uitvallen. Tenminste, als je niet net als hier bij een grote stad woont dan ;)

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:14

Hey ts, vervelend dat je je niet prettig voelt in je huidige woning. Ik herken het probleem. In de winter is er niets aan de hand maar zodra de ramen open gaan erger ik me ook overal aan. Ik woon in een klein dorp maar kan mij enorm storen aan de geluiden en geuren van andere mensen. Dan bedoel ik niet de grasmaaier of de blaffende hond van een paar huizen verder maar de geur van sigaretten van de ene buurman, de gesprekken en radio en frituur/bbq/fikkie van de andere buurman en sinds kort de nachtelijke avondturen van nieuwe buren. Iedereen moet kunnen leven hoe hij wil maar ik betaal 640 huur en dan wil ik toch plezier hebben van mijn huis. Daarom heb ik mij 2,5 jaar maar weer ingeschreven bij twee woningstichtingen in de buurt voor een andere woning. Ondanks dat ik weet dat sommige geluiden heel normaal zijn blijf ik me er toch aan storen en daarom heb ik de keuze gemaakt te willen verhuizen. Ondanks dat het een ruim huis is, handig gelegen qua regio en landelijk, kan ik me hier niet prettig voelen. Als jij datzelfde gevoel hebt kun je ervoor kiezen om ook rond te kijken naar een andere woning. En een staatslot kopen net als ik :P
Laatst bijgewerkt door har166 op 19-06-16 11:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:14

Haha ik ken hier geen lieve vrijgezelle mannen, sorry!

Maar ik heb mijn vrouw op tinder opgeduikeld :))

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 12:40

Ach wat vervelend voor je, ik weet precies hoe je je voelt.

Ik ben ook opgegroeid in een vrijstaand huis en ben, na enkele kamers te hebben bewoond (waar je toch amper privacy hebt dus in mijn geval ook minder moeite met alle geluiden en heisa), in mijn eerste echte eigen appartementje getrokken. Dat bleek een gehorige doos te zijn met een bovenbuurvrouw die naast haar dwangneuroses en afwezige dag- en nachtritme, ook geen moment stilte om zich heen kon hebben. Geen gekke geluiden, maar je hoorde wel álles. TV, radio, gesprekken, thuiskomen, weggaan, traplopen, douchen, enzovoorts. Ik heb er twee jaar gewoond en ben daar ook heel emotioneel onder geweest.

Mijn kortetermijnoplossing (en tip voor jou) was om een koptelefoon met actieve ruisonderdrukking te kopen. Daar hoef je niet eens wat op te luisteren, maar ook als je ze gewoon op hebt zonder muziek 'luisteren' ze naar de omgeving en produceren een antigeluid waardoor jij alles vele malen minder hard hoort. Een echt goede (bijvoorbeeld uit de Bose QC serie) kost een paar honderd euro, maar eerlijk: ik had er destijds met liefde een maand oud brood voor gegeten. Voor mij maakte dat het verschil tussen in relatieve 'stilte' op de bank een boek kunnen lezen en me even af kunnen zonderen, of gek worden. Geluiden zijn niet helemaal weg, maar alles klinkt ver weg en alsof het niet meer in jouw huis is. Loop eens binnen in een winkel waar ze ze verkopen en vraag of je 'm op mag zetten om te kijken of het wat voor jou is.

De enige echte oplossing is verhuizen. Kijk of er manieren zijn waarop je je actieradius kan vergroten. Ik was bijvoorbeeld altijd aan de stad gebonden omdat ik geen auto had, maar in een rustig klein dorpje gaan wonen betekende een minder hoge huur en dus geld over om een autootje te gaan rijden. Misschien heb je dure uitgavenposten die je kan beperken om zo toch een hoger budget voor huur te krijgen, of kan je kijken naar anti-kraak of huren onder de leegstandswet. Echt, zorg dat je daar weg komt. De geluiden wennen wel degelijk, maar je legt je er nooit bij neer en je blijft prikkelbaar.

Zoek daarnaast strategisch iets uit. De geluidsoverlast die je nu hebt is niet per se aan een woonwijk gebonden, ik woon nu in een rijtjeshuis waar je natuurlijk wel dingen hoort maar 'anders'. Wat voor mij enorm scheelde was dat ik niemand meer boven of onder me hoor, en dat de dingen díe ik hoor niet klinken alsof ze in mijn woonkamer zijn. Mijn ideaal blijft natuurlijk vrijstaand maar daar heb ik simpelweg de mogelijkheid (nog) niet voor, ik ben hier al heel tevreden mee.

Bekijk dus goed waar je het meest last van hebt, en zoek daar een huis op uit. Lees je ook een beetje in over waar je op moet letten. Veel hout of een oud gebouw is bijvoorbeeld prachtig en je valt al snel voor de uitstraling van zoiets (guilty), maar dat is bijvoorbeeld weer enorm gehorig. Dan kan je beter iets leuks maken van een blokkendoos waar het tenminste wel goed geïsoleerd is.

Sterkte TS!

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 13:56

Wat FirebirdM zegt, dit gaat niet wennen. Het is toch de bedoeling dat je fijn woont. Mijn advies is om te kijken naar een andere woning en daarna te kijken hoeveel heb je nodig om het op te knappen. Soms kan een woning er prima uitzien om de komende jaren in te wonen. Geloof me, je woont liever in een huis wat niet klaar is dan een punt gave woning met luidruchtige buren. Die buren kun je niet veranderen... vroeg of laat pakt pakt ieder zijn eigen ritme weer op. Daarnaast zal je jezelf steeds afvragen 'wanneer begint het weer'... Mocht je toch weer in een appartement gaan wonen, kijk dan naar complexen die vrij nieuw zijn, goede isolatie hebben en maak vooraf kennis met je buren om te vragen of het gehorig is. Hebben wij ook gedaan.

Ik weet niet of je ouders ver bij je werk vandaan wonen. Maar als je een goede band hebt, kun je ook tijdelijk terug gaan. Wanneer je voldoende hebt gespaard, zoek je iets landelijk gelegen, dat beter bij je past. Of je kijkt naar een landelijkere huurwoning met een huisgenoot die net als jij geen feestbeest is.