Laptop met eisen voor school

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xniieeenke

Laptop met eisen voor school

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-16 09:15

Hoi!
Voor school moet ik een eigen 'device' meenemen. De chromebook van nu is echt prut en ik lever hem het liefst nu in zodat ik de borg nog terug krijg, anders moet ik 100 euro bij betalen.

Dit zijn de eisen:
- Maximaal 13,3 inch (zucht, anders is het te groot. maar zo klein is niet echt denderend fijn)
- 802.11n of 802.11ac internet ondersteuning
- Accuduur van minimaal 5 uur
- Mocht het een tablet zijn; moet een fatsoenlijk toetsenbordje bij komen
- Er moet office 365 op gedownload worden
- Gewicht moet laag zijn (onder 2 kilo)
- Aansluitingen zoals voor USB, HDMI, SD-kaart
- Liefst niet heel duur

Weet 1 van de bokkers misschien iets? Kwalitatief moet het natuurlijk ook een beetje oké blijven. :D

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 09:44

Ik heb voor mijn zoon van 13 voor school een acer one 10 gekocht..13,3 inch scherm..abonnemt office erbij en start klaar..mooi toetsenbord erbij en als je op een knopje drukt is het een tablet..318 euro boor de laptop..50 euro voor office..bij mediamarkt..

daffieduck83

Re: Laptop met eisen voor school

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 10:04

Je kan ook eens kijken naar de Asus Transformer, die zijn vergelijkbaar met de Acer One. Ik heb zelf een transformer en die bevalt heel erg goed, gebruik hem zowel als laptop voor onderweg als 's avonds als tablet op de bank. Accu gaat lang mee, Office kan er op. Typt ook fijn met toetsenbord vast. Enige nadeel is voor werken aan een bureau dat hij niet zo groot is, daarvoor pak ik liever mijn gewone laptop.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 10:09

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 10:12

daffieduck83 schreef:
Je kan ook eens kijken naar de Asus Transformer, die zijn vergelijkbaar met de Acer One. Ik heb zelf een transformer en die bevalt heel erg goed, gebruik hem zowel als laptop voor onderweg als 's avonds als tablet op de bank. Accu gaat lang mee, Office kan er op. Typt ook fijn met toetsenbord vast. Enige nadeel is voor werken aan een bureau dat hij niet zo groot is, daarvoor pak ik liever mijn gewone laptop.

Die heeft alleen geen hdmi aansluiting dus als dat een must is, valt hij wel af.

0407Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 10:21

Asus laptops zijn super

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 10:29

wij hebben van school een acer chromebook gekregen , super fijne dingen voor schoolwerk goede accu die lang mee gaat . en makkelijk om mee te nemen in je tas ! ik gebruik hem nu al 3 jaar dag in dag uit voor school . nog altijd even snel en geen kwaaltjes

edit : oh oeps zag nu pas dat je al een chromebook had hahaha weet niet welke je had ?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 10:38

Ik heb op mp een laptop opgehaald voor 75 euro.

Het is een lenovo thinkpad edge en een iets ouder model(2 jaar oud), voor tekstverwerken en mijn doeleinden is het een super laptop.
Het gewicht is 1,8 kilo :)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-16 10:42

minikatje
Oh, marktplaats! Dat zou kunnen maar ben dan zo bang voor mankementen. -O-

biggirl
Wij een asus chromebook, dat is écht een rotding. :')
Chromebooks zijn niet handig ivm het feit dat je niks fatsoenlijk kan dowloaden.

0407Tamar
Laptops wel? Chromebook namelijk totaal niet, hihi.

Ierpier
Ik weet niet of het een must is, maar stel dat we eens 'n kabeltje er in moeten doen om ergens mee te connecten zou het misschien handig zijn.

Yunomi
Ziet er goed uit, ik zal 'm even bewaren. :j

daffieduck83
Dus eigenlijk een tablet die je kan veranderen in een laptopje? Weet niet echt goed wat 'transformers' zijn, buiten die gekke robot-auto speeltjes om :+

Laurapalmer
Ook een transformer ding? Ziet er prima uit.

Bedankt!

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 10:46

MacBook Air misschien? Voldoet aan de meeste eisen maar is wel prijzig. Ik heb hem zelf voor school (11 inch) en vind hem prima werken :)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-16 10:48

xnaomivdh
Heb ik inderdaad ook al over nagedacht, het liefst neem ik een macbook maar we zwemmen niet in het geld + is zo'n macbook met het vervoer wel een beetje veilig? NAtuurlijk met hoes in de tas, maar bijvoorbeeld onze asus chromebooks gaan zomaar kapot en ik ben in het hele jaar nog maar een paar keer naar school gefietst.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 10:54

Ik heb voor mijn opleiding een Lenovo Yoga. Echt een topding, vind ik! Lekker licht en handzaam, maar net een wat groter scherm en fijner toetsenbord dan bij een tablet :j
Zou m iedereen aanraden!

Edit: Volgens mij heb ik deze https://tweakers.net/pricewatch/413576/ ... -(59419078).html
Destijds overigens wel voor een stuk minder geld in de aanbieding gekocht. Zou als ik jou was nog even wachten met kopen, vaak komen in juli/augustus de back to school-aanbiedingen ;)
Laatst bijgewerkt door xSwanHeart op 18-06-16 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 10:59

Nu we het toch over laptops hebben. Iemand ervaring met campusshop.nl ?

Kregen we als tip om daar een laptop voor onze dochter te kopen.

Hebben zelf geen ervaring met die webwinkel.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 11:06

Marie111 schreef:
Nu we het toch over laptops hebben. Iemand ervaring met campusshop.nl ?

Kregen we als tip om daar een laptop voor onze dochter te kopen.

Hebben zelf geen ervaring met die webwinkel.

Zelf geen ervaring met campusshop, maar bij mijn weten is die winkel betrouwbaar :j Het is onderdeel van Paradigit en dat is in ieder geval een betrouwbare webshop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 11:06

Kijk eens op Leapp.nl, daar kan je refurbished MacBooks kopen. Ze verkopen bv ook modellen die uit de doos zijn geweest om voor de show in de winkel te staan (die kunnen dan niet meer verkocht worden door Apple zelf).

Heb ik een paar jaar terug een macbook pro uit 2009 vandaan gehaald voor 700 euro en dat ding werkt nu nog perfect. Ze hebben er ook Air's.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 11:17

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 11:19

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-16 11:25

xSwanHeart
Dankjewel dat is idd een goede tip, misschien komen er nog aanbiedingen.
Vind de regels van school trouwens wel raar, zijn genoeg 14 of 15 inch dat scheelt weinig op tafel maar zijn veel fijner om mee te werken / kunnen zwaardere programma's op voor mijzelf.

Danique
Wauw, nooit bij stil gestaan. Heb daar vaker van gehoord en ook al op marktplaats gezien met telefoons, maar nooit echt dat ik dacht 'ook laptops'. _/-\o_

Prrrr
Ziet er leuk uit! Gek kleurtje :P

Laurapalmer
Dat is handig zeg :j

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 13:21

xniieeenke schreef:
xnaomivdh
Heb ik inderdaad ook al over nagedacht, het liefst neem ik een macbook maar we zwemmen niet in het geld + is zo'n macbook met het vervoer wel een beetje veilig? NAtuurlijk met hoes in de tas, maar bijvoorbeeld onze asus chromebooks gaan zomaar kapot en ik ben in het hele jaar nog maar een paar keer naar school gefietst.

Dat durf ik niet te zeggen, ik fiets elke dag naar school met de laptop in m'n tas maar ik fiets maar een klein stukje. Ik heb drie jaar met mijn macbook gedaan tot hij door mijn fout (flesje water in m'n tas die niet goed dichtzat) kapot ging. Toen heb ik een nieuwe moeten kopen.
Maar het is inderdaad vrij prijzig helaas. Wij hebben een regeling op school dat je de laptop over drie jaar betaald. Dat is natuurlijk anders dan dat je in één keer het hele bedrag moet betalen.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 15:23

xniieeenke schreef:
xnaomivdh

Mijn MacBook gaat inmiddels al 4,5 jaar bijna elke dag overal mee naar toe, van huis, naar school, naar waar dan ook. Wel keurig in een goede hoes natuurlijk, maar hij is er in al die tijd geen centje minder om geworden. Hij is inmiddels ietsje aan de tragere kant geworden in vergelijking met eerst, maar dat zal ook liggen aan dat ik hem eens moet opschonen en dat ik hem zelden opnieuw opstart, dat ligt niet aan het meeslepen overal naartoe. Op dat na, is hij verder nog in prima staat en doet hij het nog super.

Uiteindelijk heb ik door iets meer uit te geven aan een laptop op termijn dus waarschijnlijk geld bespaard. Ben er nog steeds zeer blij mee.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 15:31

Ik zit zelf al een tijdje te twijfelen of ik deze macbook pro niet wil aanschaffen:
https://leapp.nl/macbook/macbook-pro/ma ... z-yd-us-ok
Je krijgt er garantie op, de kwaliteit is geweldig, accu gaat enorm lang mee.. het zijn gewoon zo'n fijne apparaten! En refurbished zijn ze ook nog eens heel betaalbaar. En macbooks zijn heel erg waardevast. Als je hem over een aantal jaar kwijt wil dan krijg je er nog steeds genoeg voor terug.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 15:31

daffieduck83 schreef:

Dit scheelt mij,

Maar ik heb het zelfde als bovenstaande en hij bevalt erg goed.

Deze heb ik: https://m.bol.com/nl/p/asus-t100ha-fu00 ... 723#images

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 15:32

MacBook is super, maar daar hangt wel een pittig prijskaartje aan vast. Van de Windows computers zijn momenteel Lenovo's erg goed. Daarnaast blijft Asus (niet verwarren met acer, dat is vaak minder van kwaliteit) goede kwaliteit leveren.

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 17:23

8nnemiek schreef:
Ik zit zelf al een tijdje te twijfelen of ik deze macbook pro niet wil aanschaffen:
https://leapp.nl/macbook/macbook-pro/ma ... z-yd-us-ok
Je krijgt er garantie op, de kwaliteit is geweldig, accu gaat enorm lang mee.. het zijn gewoon zo'n fijne apparaten! En refurbished zijn ze ook nog eens heel betaalbaar. En macbooks zijn heel erg waardevast. Als je hem over een aantal jaar kwijt wil dan krijg je er nog steeds genoeg voor terug.

De accu van mijn MacBook gaat ook lang mee :j Het ligt er wel aan wat je ermee doet, als ik tv kijk via internet bijvoorbeeld gaat de accu wel snel leeg. Maar als ik hem gewoon gebruik voor school, internet en programma's als Word en Powerpoint, gaat hij makkelijk een schooldag mee zonder opladen. Ook nu na twee jaar nog.
Wat wel een dingetje is, is het meenemen van de oplader. Ik neem hem zelf nooit mee omdat ik een reserve op school heb liggen. Maar klasgenoten nemen opladers wel vaak mee en bij sommige ging het snoertje daardoor kapot (al gingen ze misschien niet zo voorzichtig met hun opladers om). Maar wees daarmee voorzichtig, eventueel een stukje tape ter bescherming :)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 17:27