Telefoon gaat niet meer aan(iphone 5c)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Freekieee

Telefoon gaat niet meer aan(iphone 5c)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 12:17

Halloo,

Ongeveer andere halve week, 2 weken is mijn iphone 5C gemaakt. Beeld was stuk aan de binnenkant. Naar een maker gegaan en heeft mijn telefoon gemaakt. Vanaf toen deed hij het weer super. Gister avond heb ik nog op mijn telefoon gezeten, wekker gezet beetje op fb en snapchat gezet. in de lader gedaan en naast me bed neergelegd. Vanmorgen wilde ik dus mijn telefoon pakken en gaatt hij niet meer aan. wie o wie kan mij helpen |(

alvast bedankt!!

_Zoe

Re: Telefoon gaat niet meer aan(iphone 5c)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:18

Laat iemand anders je bellen, gaat hij nog wel over is het weer je beeld en lijkt het me dat je er nog gewoon garantie op hebt :) als hij helemaal geen geluid of iets meer maakt zal het een ander probleem zijn..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:20

Het zou ook aan de lader/batterij kunnen liggen... Dan is je batterij leeg en start hij niet meer op, proeer hem eens aan een andere lader te doen en kijken of hij wel het oplaadicoontje laat zien.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:27

Kwaaltje iPhone 5c... Als hij veel langer op de lader ligt dan nodig is, sneuvelt je batterij.
Doet dus helemaal niets meer.
Ik had hem ook altijd hele nacht er op liggen en heb al twee batterijen moeten vervangen...(doe het nu nog hoor :-*)
Maar dit is wat de reperateur mij vertelde. Hij krijgt er heel veel en allemaal zelfde verhaal.
Duss.. Waarschijnlijk moet je een nieuwe batterij.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 12:27

Mars schreef:
Het zou ook aan de lader/batterij kunnen liggen... Dan is je batterij leeg en start hij niet meer op, proeer hem eens aan een andere lader te doen en kijken of hij wel het oplaadicoontje laat zien.

Dat had ik al geprobeerd, mijn moeders lader geprobeerd. oplaadicoontje komt er ook niet.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 12:28

_Zoe schreef:
Laat iemand anders je bellen, gaat hij nog wel over is het weer je beeld en lijkt het me dat je er nog gewoon garantie op hebt :) als hij helemaal geen geluid of iets meer maakt zal het een ander probleem zijn..

Als iemand anders belt gaat die wel gewoon over zeg maar, maar mijn telefoon doet niks..

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 12:29

MiniMouse schreef:
Kwaaltje iPhone 5c... Als hij veel langer op de lader ligt dan nodig is, sneuvelt je batterij.
Ik had hem ook altijd hele nacht er op liggen en heb al twee batterijen moeten vervangen...(doe het nu nog hoor :-*)
Maar dit is wat de reperateur mij vertelde. Hij krijgt er heel veel en allemaal zelfde verhaal.

mmhh balen... Denk dat ik hem dan maar even terug geef aan iemand die hem had gebracht naar de maker.. want dit vind ik een beetje raar..

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:29

Nieuwe batterij inzetten kan je vaak gewoon op wachten bij de reparateur, dat scheelt.
Het heeft waarschijnlijk niks met je laatste reparatie te maken hoor.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:31

Okee, dan is het idd of je scherm, je batterij of het systeem dat verbinding maakt tussen de oplader en de batterij... Dan zal hij toch even terug naar de reparateur moeten.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 12:35

MiniMouse schreef:
Nieuwe batterij inzetten kan je vaak gewoon op wachten bij de reparateur, dat scheelt.
Het heeft waarschijnlijk niks met je laatste reparatie te maken hoor.

okidoki dan ga ik dat anders maar doen.. hopen dat dat niet te duur wordt reperatie was 70 euro dusjaa. niet heel veel maar zo veel geld heb ik niet daarvoor.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 12:37

Mars schreef:
Okee, dan is het idd of je scherm, je batterij of het systeem dat verbinding maakt tussen de oplader en de batterij... Dan zal hij toch even terug naar de reparateur moeten.

ga ik dat doen, hij is nu jammer genoeg een weekend weg dus moet wachten

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:40

Home en uitknop tegelijk vast houden, 30 sec

Is een kleine reset zou hij het daarna weer moeten doen :)

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:43

Maureen_M schreef:

Ja dit dus! Had ik vorige week nog met m'n iphone6. Lichte paniek sloeg toe maar dit was de oplossing bij mij ook!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:45

Mijn iphone heeft dit zo ontzettend vaak. Zwart scherm maar als je dan dat schuifknopje voor hem op stil te zetten bewoog trilde hij wel gewoon.

Ook als iemand me belde trilde mijn telefoon gewoon maar het scherm bleef zwart. Eventjes die reset en hij doet het weer :)

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 12:46

Maureen_M schreef:

:( niet gelukt, heb hem nu aan de lader zitten van mijn laptop

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:47

MiniMouse schreef:

Hier heb ik nog nooit van gehoord :+ Ik heb 2 jaar lang een 5C gehad en die lag snachts gewoon aan de lader, doet het nog prima. Dan is er waarschijnlijk een slechte batch geweest, maar die issue heb ik nog nooit voor een specifiek model gehoord :') (Heb bij een Premium Reseller gewerkt)

Hoe oud is 'ie? Is ie ooit een keer kopje onder gegaan in water toevallig?

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 12:56

Courses schreef:
MiniMouse schreef:

Hier heb ik nog nooit van gehoord :+ Ik heb 2 jaar lang een 5C gehad en die lag snachts gewoon aan de lader, doet het nog prima. Dan is er waarschijnlijk een slechte batch geweest, maar die issue heb ik nog nooit voor een specifiek model gehoord :') (Heb bij een Premium Reseller gewerkt)

Hoe oud is 'ie? Is ie ooit een keer kopje onder gegaan in water toevallig?

oeh ik weet niet hoe oud die is, denk ook zo iets van 2 jaar 2,5 jaar. nee nooit in het water terecht gekomen. paar x wel een paar spetters water door afspuiten van de paarden maar dat is dan ook echt alles.

heb hem elke avond in de oplader zitten, en overdags heel af en toe.

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 13:00

Ik heb geen idee waar je ergens vandaan komt maar mijn vader doet ook iPhone's repareren, na een halfuurtje is hij dan klaar meestal.

Hij zegt inderdaad dat het de batterij kan zijn maar andere dingen kunnen er aan de hand zijn

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 13:14

xWouter schreef:
Ik heb geen idee waar je ergens vandaan komt maar mijn vader doet ook iPhone's repareren, na een halfuurtje is hij dan klaar meestal.

Hij zegt inderdaad dat het de batterij kan zijn maar andere dingen kunnen er aan de hand zijn

omgeving Amsterdam.

oke ik zou niet weten wat. ik kijk eventjes hoe het gaat en anders maar weer over naar iphone 4

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 13:21

Sylvia3 schreef:
xWouter schreef:

omgeving Amsterdam.

oke ik zou niet weten wat. ik kijk eventjes hoe het gaat en anders maar weer over naar iphone 4

Dan is Oosterhout (nabij Breda) wel uit de richting voor je.
Misschien als je hem even met rust laat en het later vandaag nog eens probeerd? heb ik ook wel eens gehad

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 13:29

Met mijn vorige iPhones ook nooit dit probleem gehad maar bij deze dus wel.
Kan dus ook goed gaan.
Zoals ik zei ik doe het nog steeds hoor hele nacht op lader en hij doet het nog.

Nieuwe batterij kost ook iets van €60

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 17:59

Sylvia3 schreef:
Maureen_M schreef:

:( niet gelukt, heb hem nu aan de lader zitten van mijn laptop

Heb je echt lang genoeg beide knoppen ingedrukt gehouden?? Echt zo lang dat opeens t appeltje weer in beeld komt?
Ik wilde ook bijna opgeven maar je moet echt even vasthouden!!

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 19:06

jaa heb er echt 10 min over gedaan. Maar letterlijk niks...
diegene die hem ergens heeft laten maken is er dit weekend nog gewoon dus die brengt hem morgen gewoon even weg.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 19:23

Heeft mijn 6je ook gehad uit het niks zwart scherm. En een paar uur mater deed die het terug.
daarna weer enkele keren toen was ik het beu. Binnengebracht en vonden ze niks. Was ik niet mee opgezet en weet terug laten verzenden. Hebben ze uit eindelijk een ontvanger laten vervangen en geen last meer gehad

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 21:53

Als die wel overgaat en trilt maar ook geen oplaadicoontje toont is je scherm wrs kapot. Heeft de IPhone geen lampje waaraan je kan zien of hij oplaadt?
Even een reset doen door de uitknop lang in te houden of terug binnen brengen