rare actie of logisch?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amable

rare actie of logisch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 23:37

Mijn achterbuurvrouw stond gisteren aan deur, de takken van de boom achter in mijn tuin groeien bij haar over de oprit en ze had er last van. Ik gaf aan dat het mij ook al opgevallen was dat hij erg groot werden (had niet gezien er mensen last van hebben) en dat ik hem na de bloei wilde snoeien, het is een fruit boom die nu dus vruchten draagt. Ze gaf aan liever niet tot die tijd te willen wachten waarop ik suggereerde dat ze dan nu zelf de takken waar ze echt last van had weg zou halen, zij weet tenslotte welke takken dat zijn. Dat vond ze een prima idee! Ze was duidelijk opgelucht en eerlijk, ik ook, dat we het zo makkelijk konden oplossen. Vandaag kom ik thuis (met net gesteriliseerde poes) liggen er 2 grote takken op de oprit... Is het gek dat ik dit een vreemde en asociale actie vind? Of is het heel logische actie van haar? Ik heb nu geen tijd om buiten aan de gang te gaan en eerlijk, met al die regen continu ook geen zin. Als ik het zelf had moeten regelen dan had ik dat na het weekend gedaan.

c_alsemgeest

Re: rare actie of logisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 23:40

Mwah... jouw boom, jouw takken? :')
Ik had het zelf denk ik niet zo aangepakt als je buurvrouw, maar kan haar gedachten heel ver weg wel een beetje volgen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 23:41

Gaat het erom dat het twee grote takken zijn of om dat ze op jouw oprit liggen?
Dat ze op jouw oprit liggen vind ik namelijk wat vreemd... Ze kan ze toch zelf weggooien? Maar dat ze eraf heeft gehaald wat nodig is lijkt me prima.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 23:43

Ik persoonlijk zou ze in mijn eigen kliko gegooid hebben, maar zo ben ik nou eenmaal :+

Als mijn buurman de takken van een boom zou snoeien na overleg zou ik het echter prima vinden ze op de oprit te vinden, omdat ik dan wel vind: mijn boom, mijn takken

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 23:44

Ja dat is inderdaad een vreemde actie. Zij heeft last van de takken en zij wilde ze weg hebben en zij heeft dat uiteindelijk ook gedaan en dan zou jij vervolgens met de "rotzooi" moeten zitten? Nee mijns inziens ook onlogisch.

Al kan ik het ergens wel weer volgen. :')
Ik zou echter wel even aangeven dat ze zelf wel voor de afvoer van de takken mag zorgen. Al is het gewoon goodwill van de buurvrouw naar jou toe. Dat doe je naar mijn mening gewoon. :)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 23:50

buurvrouw hier snoeit haar boom, die in mijn tuin juist mooi opgaat in de rest van de beplanting, is nu een groot gat, maar nu kan ze weer bij mij in de tuin kijken.. was grote dikke zware tak, gewoon lomp afgezaagd zonder waarschuwing dus de kennels die daar onder stonden mooi beschadigd en jonge plantjes ook.

Heb haar tak, van haar boom,die zij af heeft laten zagen bij haar op der oprit gelegd, nou die sleepte ze weer terug. Die heb ik laten liggen en helaas heeft de gemeente deze meegenomen toen ze gemeente tuin kwamen onderhouden.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 23:51

Maak je niet druk, ruim het op en bedank de buurvrouw voor haar werk aan je boom. Wat je er ook verder van mag vinden! Je kunt je buren echt beter te vriend houden.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 23:58

Ik twijfel.

Stel buuf zou je hebben gesommeerd de overhangende takken te snoeien en jij zou daar geen gehoor aan hebben gegeven. Dan zou buuf dat zelf hebben mogen doen (of laten doen waarbij ze kosten voor haar rekening zouden zijn gekomen). Het snoeiafval zou dan voor buuf zijn, door te snoeien eigent ze zich het afval toe.

Of het in jouw casus ook zo is, weet ik niet.
Jullie zijn overeengekomen dat buuf het snoeien voor je doet.
Of dat jurridisch verschil maakt, weet ik niet.

Persoonlijk vind ik het aardig dat ze voor je snoeit. Jouw aandeel bestaat in het afvoeren nu of later wanneer het je uitkomt. Ik vind het altijd bijzonder prettig als mijn buren hun bomen op tijd snoeien zodat ik er geen last van hoeft te hebben.

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 00:01

Tja het is maar net hoe je het bekijkt. Maar dat het een "asociale" actie zou zijn vind ik wel wat ver gaan. Wat is er asociaal aan, je hebt niks afgesproken over de afgeknipte takken, dit was gewoon haar invulling.

Tuurlijk ze had het ook best zelf op kunnen ruimen maar daar heeft ze klaarblijkelijk niet voor gekozen. En dat kan. Om dat nou per definitie te bestempelen als "verkeerd".

Even vanuit haar perspectief. Jij hebt haar in de positie gebracht dat ze bij jou aan de deur moest komen, en laten we wel wezen, ergens over "klagen" is nooit leuk. Het is JOUW boom en dus jou verantwoordelijk om te zorgen dat niemand daar last van heeft. Ben je, door omstandigheden, te laat met snoeien waardoor je de "overlast" niet voor kon zijn. Dan had het je ontzettend gesierd als jij zelf naar de buurvrouw gestapt was om te vragen of ze er last van had en zo ja, direct een oplossing aandragen. Zo had jij de situatie voor geweest en dat had de buurvrouw waarschijnlijk een fantastisch gebaar gevonden.

Nou dat is niet gebeurd, het is zo gegaan. Het is nog steeds netjes opgelost, misschien niet hoe jij het het liefst had gezien, maar dat geldt waarschijnlijk voor haar even goed! ;).

Gewoon goed jouw boom onderhouden zodat niemand daar last van heeft. De beste oplossing voor iedereen. Als de buurvrouw het uiteindelijk zelf op moet lossen, ga dan geen vingertje wijzen achteraf dat je niet blij bent met de afwikkeling. Dat is jou probleem je had dit immers zelf prima voor kunnen zijn.
Laatst bijgewerkt door lisem94 op 16-06-16 00:16, in het totaal 4 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 00:02

Fruittakken leuk voor de kleine knagers :P

Mwah dubbel , de ene kant kijk dit heb ik eraf gehaald andere kant een red je reet maar jou boom .

Is toch kleine moeite even die takken in stukjes even de kliko in?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 00:05

Asociaal vindt ik het niet. Genoeg mensen die juist graag "hun" takken willen(voor in een houtkachel/vuurkorf bijvoorbeeld). Wellicht dat ze dacht er goed aan te doen. Jouw boom en jouw takken. Zou er niet meer van maken dan het is.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 16-06-16 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 00:06

Misschien was haar eigen kliko wel vol & dacht ze dat jij je eigen takken wel op kon ruimen ;)

Ik zou me vooral afvragen of dit echt de moeite waard is om je tijd aan te besteden. Jouw takken in jouw kliko; klaar?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 00:07

Ik vind het ergens nogal gek dat je overlast van jou spullen niet oplost.. zoveel werk is het denk ik niet dus gelijk even naar buiten lopen als iemand overlast aangeeft had je denk ik wel gesierd.
Nu heeft ze het werk voor je gedaan, dan is het toch logische dat je wel zelf de rommel weg werkt? Immers als je het wel zelf onderhouden had was het ook jou afval geweest.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 00:11

Niet teveel over nadenken of invullen en gewoon zelf opruimen. Er steekt vast niks kwaads achter en dat moet je er ook niet van maken dan. Overlegd, gesnoeid, opgeruimd en klaar.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 00:15

smurffie schreef:
Ik vind het ergens nogal gek dat je overlast van jou spullen niet oplost.. zoveel werk is het denk ik niet dus gelijk even naar buiten lopen als iemand overlast aangeeft had je denk ik wel gesierd.
Nu heeft ze het werk voor je gedaan, dan is het toch logische dat je wel zelf de rommel weg werkt? Immers als je het wel zelf onderhouden had was het ook jou afval geweest.

Nou, beetje overdreven niet? Ze heeft het zo snel niet gezien dat er overlast was, kan mij voorstellen dat je niet elke dag bij de oprit van de buren aan de achterkant staat te kijken. Buurvrouw komt dit melden en TS geeft aan dat dit wel degelijk wordt opgelost maar niet naar tijdsperiode waarin buurvrouw tevreden is (het is niet voor niks dat je fruitbomen nu niet meer snoeit).
Persoonlijk zou ik het inderdaad raar vinden als dit zonder enig overleg is gebeurt? Maar zou er verder inderdaad niks aan moeite insteken en gewoon zelf wegdoen.
Laatst bijgewerkt door karlli op 16-06-16 00:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 00:16

Draagt de boom op dit moment al fruit of iets anders?
Wellicht dacht ze dat je het wilde gebruiken of dat je het zonde zou vinden als het weggegooid zou worden en daarom heeft ze de bal bij jou gelegd.

Het is natuurlijk ook jouw boom, dus daar hoeft ze haar eigen kliko niet voller mee te maken, maar dit vind ik persoonlijk, weet niet hoe dat eventueel is geregeld met wetgeving etcetera.

Wel moet ik zeggen dat jullie het beiden netjes oplossen!

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 00:17

Asociaal? Nee. Het is tenslotte jou boom die bij haar in de tuin groeide. Ze heeft vast niet kwaadwillend de takken op je oprit gelegd.
De takken van onze buurman groeien ook over bij ons. Buurman geeft zelf al aan dat als we ze snoeien we het afval over de schutting kunnen kiepen. Als hij zelf snoeit ruimt hij het ook in onze tuin op.
Wij hoeven geen last te hebben van zijn bomen en is zo keurig geregeld.

Zou er in jou geval geen stampij over maken. Je buren blijven voor lange tijd en dan is het wel zo fijn als dat in goede harmonie gaat..

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 00:19

Je weet niet wat haar gedachte gang is. Misschien vond zij het juist wel asociaal om de takken zomaar weg te gooien, je weet het niet. En ik ben toch wel erg van beter goeie buur dan verre vriend. Dus zou volgende keer als je dr ziet bedanken dat ze het zelf heeft opgelost.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 00:30

Ik kan er niets raar aan vinden.
In feite had ze niets hoeven overleggen. De takken hangen over haar terrein.
Maar fijn dat ze het wel overlegt.
Snel en netjes opgelost.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 00:34

Trek er lering uit: volgende keer ook even afspreken wat ze/jullie met de takken doen.

En verder niet druk om maken. Kliko open. Takken er in. Kliko weer dicht.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 01:22

Misschien wilde ze op deze manier laten zien hoeveel ze had afgesnoeid en dat ze niet te veel er af had gehaald aangezien je dit nog niet wilde.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 06:35

Ik zou me er ook niet zo druk om maken.
Wil mis ik de noodzaak van het vermelden dat je met een net gesteriliseerde kat thuis komt, kan je dan geen takken opruimen?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:11

Niet te druk over maken! Takken in de kliko en kom je haar tegen dan bedank je haar. Al had ze er een slechte bedoeling mee, ik vind het dan alleen maar mooier dat je lekker bij jezelf blijft en doet alsof je neus bloed :D
Zo zwaaide ik laatst naar iemand waarvan ik weet dat ze (onterecht) mij zwart maakt. Mij maakt dat zwart maken niet (meer) uit, zolang ik maar lekker bij mezelf blijf weet de rest ook wel beter, het is haar gebrek en niet de mijne en dat wil ik graag zo houden.. :+
Ik vind het zelf trouwens heel logisch dat ze op je oprit liggen.. :')

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:24

Ik vind het vreemd dat je dit als asociaal ziet. Ik vind het juist aardig van haar dat zij zelf de takken eraf heeft gehaald, en dat je dat niet zelf hebt hoeven doen (aangezien jouw boom overlast geeft). Hoe je hier iets asociaals in kunt zien is mij een raadsel, ze heeft jou werk bespaard.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:56

Ze wees jou op je te lange takken van de boom, en haalt ze er af.Legt ze ook bij jou neer, want het zijn jou takken. Niet asociaal, nee juist sociaal.