"Heeft u ook dino plaatjes?!"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

"Heeft u ook dino plaatjes?!"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 19:07

Ik zal wel weer hopeloos ouderwets zijn, maar ik heb er zo'n hekel aan, en nu heeft AH weer een plaatjes actie |o
Bij de ingang van de winkel aan weerszijde 7 kids: heeft u ook dinoplaatjes?!
Ik had dit vroeger echt niet gemogen en ben ook van de stempel: kinderen die vragen....

Mag jouw kind de halve dag voor de ah bedelen?

Vero

Re: "Heeft u ook dino plaatjes?!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:09

De dino plaatjes opzich vind ik wel leuk, ik bedoel kinderen vinden het leuk om dat soort dingen te sparen! Alleen die kinderen die de hele tijd zeuren..... Of dan zeg je 'Ja maar ik hou ze zelf' en dan kijken ze je meteen aan of het normaal is dat je ze weggeeft ofzo...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:10

Ik zou daar knettergek van worden. Dat bedelen vind ik sowieso al brutaal. Mocht ik als kind niet en zou ik later ook bij mijn kinderen niet toe staan. :n

Blue_flower

Re: "Heeft u ook dino plaatjes?!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:11

Ze zijn gewoon schijtirritant! Van mij krijgen ze nooit wat, geef ze liever aan een kindje die ik langs zie lopen dan aan die schreeuwerds

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:12

Ze zijn nu te oud,maar nee,dat hadden ze niet gemogen.
Ik vind het vreselijk,ga de AH dus mijden de komende tijd.

Nientsje

Vreselijk irritant ja :=
Ik zeg ook altijd nee; als ik ze al heb zijn ze voor een kindje welke ik ken.

Hier blokkeren ze soms ook gewoon je pad. Grr

Kaka

23 jaar geleden deed ik hetzelfde voor Flippo's... ze leren in ieder geval nog iets van de Freek Vonk acties. En irritant, ach, als ze maar alstublieft en dank je wel zeggen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:13

Ik heb nog geen kinderen, maar ze zouden dit absoluut niet van mij mogen. Daarnaast vind ik het als klant ook enorm irritant, dat geschooi. Ik liep laatst met het verzamelalbum naar buiten, die had ik ergens bij gekregen. Een knulletje vroeg bij de uitgang of ik 'ook dinoplaatjes' had, toen ik nee antwoordde, vroeg hij of hij dan het album mocht hebben. Ik was te verbaasd om een antwoord terug te geven.
Ik heb het album uiteindelijk aan een van mijn leerlingen gegeven die het thuis niet al te breed heeft.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:15

Ik heb geen kinderen, maar werk wel achter de informatiebalie bij een Albert Heijn en ik weet hoe het er aan toe gaat. Bij spaaracties waar kinderen vaak voor sparen, wordt er bij ons een spandoek opgehangen in de hal waar op staat dat zij op die plek om plaatjes mogen vragen. Zo wordt voorkomen dat klanten lastig worden gevallen bij de kassa's (en dat gebeurd echt, ookal zijn het maar kinderen) en wij spreken kinderen hier dus ook op aan. Tevens hebben wij bij vrijwel elke actie wel een ruil-middag op de woensdag, waarbij kinderen welkom zijn in onze AH om onderling plaatjes te wisselen.

Kan me voorstellen dat het vervelend is, je kunt altijd eens opperen bij de informatiebalie/manager of een spandoek of ruilmiddag oid mogelijk is. Kinderen hebben wel redelijk snel door wat de bedoeling is en blijven bij ons weg bij de kassa's.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:15

Oh, ik heb daar echt een schurfthekel aan en negeer die schooiertjes gewoon of zeg iets als 'niet voor jou/jullie'. :Y)

star_l0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:16

Ik vind het ook echt heel vervelend. Heb zelf altijd leren delen. En mij is altijd geleerd kinderen die vragen worden over geslagen. Werk zelf ook in een supermarkt (niet bij ah) maar ouders zijn net zo erg. Hebben ze recht op 1 en vragen of ze er meer mogen, want anders krijgen de kinderen ruzie. Leg ik netjes uit dat we dit niet mogen doen en dan boos op mij worden dat ze het triest vinden.....
Laatst bijgewerkt door star_l0ver op 14-06-16 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:16

Bij onze AH staat zelfs zo'n dranghek waar ze achter moeten blijven. Vind het ook ronduit irritant.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:18

Blue_flower schreef:
Ze zijn gewoon schijtirritant! Van mij krijgen ze nooit wat, geef ze liever aan een kindje die ik langs zie lopen dan aan die schreeuwerds

Inderdaad. Schijtirritant. Ik zou dan ook echt geen kind iets geven, sterker nog, ik vertel ze ook nog even dat ik hun gedrag hondsbrutaal vind.
Ik ben dan ook echt benieuwd hoe ouders van deze kinderen hierin staan.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:20

ja verschrikkelijk he!
nee ik hoop echt dat mijn kinderen dat niet gaan doen ,mocht ik er wel achter komen is het niet hun beste dag! -O-
Maar geef je de plaatjes wel weg... dan gaan die 7 kinderen ook onderling vechten...ik bewaar ze en geef ze aan de juf die het dan verdeelt over de klas dus 15 kaartjes en 15 kinderen. ;)

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:21

oh verschrikkelijk.

Als ik dan zeg ja maar je krijgt ze niet vragen ze vol ongeloof of ik ze zelf spaar (met grote ogen) _O-

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:21

Vond vroeger ook de flippo's geweldig maar echt niet dat we gingen schooieren om die dingen bij de super. Dat was not done en je leerde 'kinderen die vragen worden overgeslagen'. Wat ik dus ook bij deze bedelende kids doe, geef ze liever aan n leerling die het niet breed heeft of zomaar aan n kind. Veel leukere verrassing! Vind zoiezo dat ze gewoon lkkr moeten buitenspelen ipv bedelend aan n hek staan..maarja

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:22

Ik loop de vragende kinderen altijd voorbij en geef ze dan aan een kind dat verlegen staat af te wachten, meestal op een klein afstandje van de rest. := Als er zo eentje bij staat, wat regelmatig wel het geval is.

Tenzij een collega er om gevraagd heeft voor de kinderen, dan heeft die voorrang natuurlijk :P

Ik heb zelf geen kinderen, dus daar kan ik verder niet over meepraten. Maar ik ben wel van dezelfde stempel als TS. Ik heb een behoorlijke hekel aan dat gebedel.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:23

Overigens had mijn vriend laatst het idee om het gewoon midden in de groep kinderen op de grond te gooien en te kijken wie er als overwinnaar naar boven zou komen }> }>

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:23

Zijn misschien kinderen van moeders die daar geen boodschappen doen?
Zoals ik :D

Zou het als kind niet eens gedurfd hebben...en nog niet :o

Maar geef wel alles weg als ik zo'n aapje zie staan :(:)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:24

Goof schreef:
Overigens had mijn vriend laatst het idee om het gewoon midden in de groep kinderen op de grond te gooien en te kijken wie er als overwinnaar naar boven zou komen }> }>

Nu stel ik me een groep meeuwen voor die je zojuist brood hebt gevoerd.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:25

Nee hoor geen enkel probleem mee. Ik spaar ze zelf nooit maar neem ze juist om aan de kinderen te geven. Die keurig achter een hekje de hele dag staan te wachten.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:25

djuulsie schreef:
Bij onze AH staat zelfs zo'n dranghek waar ze achter moeten blijven. Vind het ook ronduit irritant.

Hier ook :j. Gelukkig maar want voorheen kon je niet eens op een normale manier de winkel uit, ze hingen nog net niet als een jonge kat aan je broek.

En nee, dat deed en mocht ik vroeger echt niet, ook niet voor flippo's..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 19:25

Ze stonden hier in van die metalen karren die ip z'n kant gelegd waren, wat als hek functioneerde.
En dan kom je naar buiten, en dan in koor: HEEFT U OOK DINOPLAATJES?!?!?! schreeuwen..
En dan sowieso, ik had twee plaatjes (die ik spaar voor iemand anders), en er stonden 14 kinderen.... Wie krijgt dan wat?
Nee, ik begin er niet aan :n

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:26

Ik werk zelf bij de appie en het is bij ons nog redelijk rustig. Als ik een kind zou hebben zou ie ook niet mogen bedelen.
Al gaan bij mij in de rij veel ouderen zeuren om de plaatjes

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:26

Jolien87 schreef:
Goof schreef:

Nu stel ik me een groep meeuwen voor die je zojuist brood hebt gevoerd.

Afbeelding