Ik haat en ik het toch wel lief.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Ik haat en ik het toch wel lief.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 10:52

DE WIFI!

Wij hebben AL-TIJD problemen met de WIFI. Zeker ik, ik zit op zolder :') Nu ook weer, ik vol met motivatie aan mijn bureau om huiswerk te gaan maken en hierbij heb ik internet nodig. DOET IE HET ALWEER NIET. Weg motivatie, hallo 3G op mijn telefoon. De algemene trucjes zoals het opnieuw aan en uitzetten werken niet, deuren open laten heeft geen zin, de mobiele apparaten maken simpelweg geen verbinding. Zo handig als ik ben met de wifi, zo handig ben ik ook met google en ik zie door alle snoertjes, het snoertje niet meer.

Wie heeft er een gouden tip -O-

EDIT: YES! De kneus in mij heeft de laptop inmiddels op de kabel gekregen, waar ook altijd problemen mee zijn :+
Laatst bijgewerkt door eclair98 op 14-06-16 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

eilleen333

Re: Ik haat en ik het toch wel lief.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:53

Wij hebben dit ook, en er zouden WiFi versterkers moeten zijn. Maar daar moet ik zelf ook nog een keer in duiken.

Meile

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:54

Kan je een repeater plaatsen? Dan is je signaal (iets) sterker en misschien doet hij het dan wel?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 10:54

Ja, daar hoor ik hele wisselende verhalen over! Maar het probleem is echt dat de mobiele apparaten er geen verbinding mee maken, zelfs niet als ik op de trap naast de router zit :P

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:55

Kan je anders een repeater in je kamer plaatsen? Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar volgensmij werkt het wel.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 11:09

Daar kan ik wel naar kijken inderdaad, bedankt voor de tips tot dus ver :D

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 11:37

Hebben jullie misschien ijzeren balken in huis? Dat is echt funest voor draadloze netwerken.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 11:42

Je zou je provider eens kunnen bellen met de melding dat je wifi het vaker niet dan wel doet. :Y)
Ze zetten dan de ontvangst oid (?) op een hogere frequentie dan de rest van je buurtbewoners.
Heeft bij ons heel erg geholpen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 11:44

Ik leef met je mee :(:)
300x de wifi aan en uitzetten is dagelijkse bezigheid geworden...

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 11:56

sakvis schreef:
Hebben jullie misschien ijzeren balken in huis? Dat is echt funest voor draadloze netwerken.

Niet zo ver ik weet :=

Paris_: kan dat ik overleg? Wij thuis dachten dat niet kon, zei een oom ofzo -O-

Belle2000: krijg je geen spierpijn in je vingers? :(:)

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:04

ik zou geen repeater doen, die moet ook redelijk goed signaal hebben om het te kunnen versterken en meestal brengen ze meer troep mee in het netwerk dan goed is.
Ik zou me eens verdiepen in een Access point of een homeplug (liefst een homeplug die via de aarde kan lopen, dan hoef je geen rekening te houden met verschillende groepen).

Weet niet welke provider je zit?
Ziggo heeft er namelijk ook 2 en ben met de 2e (Extra wifi-punt via een stopcontact
) https://www.ziggo.nl/internet/wifi-punt/ erg tevreden en ook wifi op zolder. Enigste wat ik erbij moet opletten is dat mijn stopcontacten wel een aardedraad hebben (ongeaard werkt ook wel, maar snelheid iets minder).

Misschien een tip??

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 12:10

Ik ga het allemaal overleggen als mijn vader thuis is, die is de beste techneut :P

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:10

Ik woon in een groot studentenhuis (9 man) boven een winkelpand. De router staat beneden en boven de winkel wonen wij. We hebben twee versterkers in huis en die werken prima! Het internet deed het de laatste tijd wat minder, maar dat kwam vooral omdat onze router ook al 100 jaar oud was, dus een nieuwe gekregen van Ziggo en alles doet het weer goed. In huis wordt veel gebruik gemaakt van internet (studie, downloaden, Netflix, etc. etc.). Die versterkers werken prima, dus ook voor je telefoon enzo!

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:11

eclair98 schreef:
Paris_: kan dat ik overleg? Wij thuis dachten dat niet kon, zei een oom ofzo -O-

Ja hoor, kan gewoon! Gewoon even contact opnemen met je provider.

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:15

Paris_ schreef:
eclair98 schreef:

Ja hoor, kan gewoon! Gewoon even contact opnemen met je provider.

Dit kunnen niet alle providers :)
Sommige routers kun je wel hoger zetten.
Signaal is bij de meeste providers zo ingeregeld dat ze er niet meer bij kunnen doen.
Het signaal komt uit de router (of modem/router combi) en die kunnen niet allemaal hoger.

ook wettelijk gezien mag dit niet, dus dat provider dat ineens doet, zal die boven de wettelijke wifi grenzen uit komen wat dan weer niet mag, of de betreffende provider zat er al erg onder en gaat het dan ineens opschroeven.

Wifi is gewoon erg lastig, komt steeds meer op en iedereen wil het goed kunnen gebruiken, terwijl er zoveel stoorproducten in de wereld zijn (zichtbaar en onzichtbaar), metaal, keukens, glas, het folie wat je onder het parket legt, alles verstoort en verminderd de sterkte... dus op zolder is het niet heel gek dat het niet werkt :)

Helaas kiest wifi ook niet de weg van minste weerstand (lees: deur openen om beter bereik te krijgen helpt dus niet)

Succes ermee!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:00

In jullie geval is een homeplug de beste oplossing. Dan gebruik je de electriciteitskabels in huis als netwerkkabel. Het zijn er altijd minimaal 2. Je plugt er eentje in bij je modem, die je met een LAN-kabeltje met het modem verbindt.
De andere doe je, in jouw geval, op de zolder in het stopcontact. Werk je met een computer of laptop, dan kan je de homeplug met een LAN-kabel verbinden met je computer/laptop. En heb je gewoon een bedrade verbinding.

Dezelfde pluggen zijn er ook met een Wifi-functie. Dan kun je via de homeplug het Wifi signaal oppakken. Deze schijnen beter te werken dan de zgn. Wifi-repeaters.
http://www.allesoverdraadloosinternet.n ... opcontact/

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:09

Ik snap alleen de titel van het topic totaal niet? :p

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:15

Wij hadden hier ook in huis dat letterlijk van de ene op de andere dag er in het hele huis prima wifi is, behalve in mijn kamer... Zelfs op zolder is betere wifi. Soms doet ie het in mijn kamer wel, andere dagen niet. We hebben alles al geprobeerd, niets helpt, ook switchen van kanaal niet. Dus ja, ik doe het er maar mee. Ik vind het ook zo'n onzin om voor zoveel geld weer een versterker te kopen...

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:22

Wij hebben ook altijd drama wifi.

Gisteren poes laten steriliseren, dus die loopt met kap om, kwam op schoot liggen en ik had zowaar een superinternetverbinding! :Y)

Nee geen gouden tip helaas.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:24

Ik heb voor 25 eurie een wifi versterker bij de media markt gekocht, zodat de camara op stal ook aangesloten kon worden op de wifi! Ding werkt perfect en heeft een eigen signaal.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:25

Ijzeren balken zoals eerder genoemd kunnen een oorzaak zijn, maar ook dikke houten balken ( bijvoorbeeld in een boerderij)
Wij hebben een bridge er tussen gezet en nu geen problemen meer.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:41

Heel stom, maar heb je al eens geprobeerd om op een ander kanaal te gaan zitten?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:51

een oude router is funest.

hier een homeplugg. werkt super. anders geen bereik boven.

enige nadeel is dat als je thuis komt hij de wifi van dd homeplug doet. terwijl dst bereik beneden weer minder id (betonvloer ertussen).

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:58

Homeplug is idd een goede tip. Wat je anders nog kan proberen is de router op een ander kanaal zetten (het kan zijn dat die van de buren er doorheen stoort, bijvoorbeeld). Maar als het een router is die je van je provider krijgt is het vaak gedoe, die hebben een zwak signaal waardoor je inderdaad bovenin een huis al geen bereik meer hebt. Je kan dus ook zelf een router halen met een sterker signaal. :j
Maar een homeplug is denk ik een makkelijkere oplossing.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 22:03

Ik voel je :(:) heb er ook problemen mee!

Wat bij mij soms werkt is 3G uit zetten. En als de wifi weg valt vliegtuig modus aan en uit zetten. Duurt korter dan wachten op verbinding.

En vooral... Heel geduldig blijven... Bij mij vreed t aan mijn geduld !!