Situatie met ex

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

UltimOo

Situatie met ex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 07:29

Haj,

Ik zit een beetje met een situatie, en weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet.
Mijn ex en ik zijn sinds december uit elkaar na een relatie van 8 jaar.
Dit alles op een tot nu toe vriendschappelijke manier, het werkte gewoon niet meer.
We hebben samen een kindje van 6.
Hier hebben we goede afspraken over, hebben een week om week regeling, en gaan ook nog gezamelijk naar 10 min gesprekken op school etc.
Hebben dus ook wekelijks contact, gewoon op een fijne manier.

Maar nu komt de situatie waarvan ik niet echt weet wat ik er mee moet.
Je weet dat er een keer een dag komt dat 1 van ons/beide een nieuwe relatie begint.
Alleen nu is dus het geval dat ik hier via Facebook achter moet komen.
Ik vind het ergens een beetje gek dat hij me dat niet persoonlijk verteld.
Nu hoef ik echt niet alles tot in detail te weten etc.
Maar wil toch wel graag weten wat voor iemand het is, aangezien zij dus ook in aanraking komt/gaat komen met onze dochter.

Voor diegene die in een soort gelijke situatie hebben gezeten, hoe gingen jullie hier mee om?
Moet ik hem er mee confronteren?
Of moet ik gaan afwachten tot hij er zelf over begint? (waarvan ik vind dat hij dit ergens al had moeten doen persoonlijk i.p.v. een relatie status update via facebook).
Alvast bedankt! :)

troi

Re: Situatie met ex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 07:44

Tja je ex is je ex en hoeft jij niet ergens over in te lichten maar sjiek is het niet.. Ik zou vooral heel vriendelijk blijven om je ex niet tegen je in het harnas te jagen. Helemaal in dit soort situaties krijgen mensen al snel het label 'wraakzuchtige' of 'bazige' ex.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 07:51

Fijn dat het zo goed gaat. Dat levert je later heel veel op. Vooral voor je kind. Ik heb in dezelfde situatie gezeten ze is inmiddels twintig. En ja soms is het moeilijk, maar doorzetten voor je kind is het allerbeste wat je kunt doen.
Je ziet zoveel scheidingen waar het kind het zo moeilijk krijgt.

Mijn advies : doe of je neus bloed,vermoedelijk durft hij het niet te vertellen. Komt wel een keer.

En zolang hij jullie dochter nog niet in de relatie betrekt heb jij er ( als het goed is) geen last van.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 07:57

Aangezien jullie een relatie relatief goed is, zou ik best durven zeggen: 'Hé, ik zag op Facebook dat je een relatie hebt?'. Het is dan aan hem om het aan te pakken en er meer over te vertellen.
Doet hij dat niet, dan is hij er nog niet aan toe. Vroeg of laat zal hij het toch wel vertellen.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 07:59

Gezien jullie goede contact, zou ik niet aanvallend reageren. Ik zou wel erna vragen maar dan meer op een manier van: leuk joh! En dan geïnteresseerd zijn. Zou zonde zijn als hierdoor jullie contact slecht word, zeker voor je dochter.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 08:15

Ik zou het zelf aankaarten, gewoon op een rustige manier ('Hey, ik zag op Facebook dat je een nieuwe relatie hebt, wat fijn voor je.'). Als je hem uitlegt dat je graag wat meer over haar zou willen weten omdat ze ook met jullie zoontje omgaat, begrijpt hij dat vast.

Ik heb zelf trouwens een relatie met een man die een zoontje heeft uit zijn vorige relatie, en zijn ex gaf aan me wel graag eens te willen ontmoeten, om dezelfde reden die jij aangeeft. Dat snapte ik helemaal. Vooral voor het kind is het belangrijk dat alle ouders/verzorgers goed met elkaar omgaan. Grote kans dat de nieuwe vriendin van je ex dit ook wel inziet. Gewoon eens aankaarten dus!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 08:18

Ik kan me goed voorstellen dat het rot voelt als je er zo achter komt. Die dame is toch ook in het leven van jouw dochter en dan wil je imo ook weten wat voor persoon dat is.
Ik zou het er dus wel over hebben met je ex, zo van "goh, ik zag op facebook dat je een vriendin hebt. Ik had het fijn gevonden als je me dat even persoonlijk verteld had"
Op die manier maak je geen verwijt naar hem en hou je het netjes en bij jezelf :j

Mijn zoontje is een stuk jonger, maar mijn ex en ik hebben al wel de afspraak gemaakt dat zodra het serieus wordt met iemand en die ook blijft slapen als T in huis is het met de ander gedeeld wordt en we dan even een kop thee gaan drinken met z'n 3en

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 08:25

Goed dat jullie het zo geregeld hebben! Zou het niet kunnen dat het nog niet ècht een relatie is en dat hij daarom nog niets heeft gezegd? Ik zou het ook gewoon vragen, net als hierboven Many al zegt maar ik begrijp dat het je dwars zit i.v.m. jullie kindje.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 08:45

Dit riekt imo wat als willen regeren vanuit het graf.

Hij hoeft jou dat helemaal niet te vertellen. Je bent EX. Zijn prive is niet jouw zaak: NIET.

Je zou het hooguit terloops kunnen opmerken dat je iets op Facebook gezien hebt. HEEL voorzichtig en uberpositief want je hebt er eigenlijk NIETS mee te maken.
Confronteren is totaal verkeerd. Het zou normaal zijn als dat een deksel op je neus oplevert.

Wat betreft jullie zoontje geldt hetzelfde.
Ik begrijp niet hoe jij je dit ziet. WIl je dat ze op solitatiegesprek bij jou komt? Alle andere geeft je per definitie geen evenwichtige info.
Onschuldig tot het tegendeel bewezen is :)*

Fijn voor hem dat hij een vriendin heeft.
Dat is ook een normaler situatie voor jullie zoon.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 08:50

Nou hc dat zie ik toch heel anders.... De dame die in 1 huis gaat slapen bij mijn zoon wil ik toch op zijn minst de hand geschud hebben voordat dat gebeurd.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 08:52

Liselot schreef:
Ik zou het er dus wel over hebben met je ex, zo van "goh, ik zag op facebook dat je een vriendin hebt. Ik had het fijn gevonden als je me dat even persoonlijk verteld had"
Op die manier maak je geen verwijt naar hem

Pardon???
Geen verwijt??? 8)7

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 08:53

Misschien moet je eens nederlands leren ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 08:55

Ts, hebben jullie geen ouderschapsplan opgesteld? Daar kun je dat soort dingen inzetten.

Verder zou ik mij nou ook weer niet zo heel druk om maken, je dochter is niet van suiker toch. En je hebt die man 8 jaar lang vertrouwd en aardig gevonden, vertrouw 'm dan ook maar in de omgang met je dochter en dat ie niet in 7 sloten tegelijk loopt. Een FB-status staat niet direct gelijk aan volgende week gaan we samenwonen en die week daarna trouwen we.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:01

Hc zeker zelf geen kinderen?

Ts ik snap je wel hoor. Ik zou er gewoon naar vragen. Erbij zeggen dat je het fijn of leuk vind voor hem. Maar dat je graag kennismaakt. Ook voor je dochter.
Ik heb 2 kinderen uit een vorige relatie en toen het serieus werd netjes vermeld bij mijn ex. Ok onze verstandhouding is eum zeg maar niet positief. Dus ik hikte er toen er erg tegenaan.

Maar ik snap je ex ook wel dat hij het moeilijk vind. Bang jou misschien te kwetsen. Maar dat daar gelaten :)
Laatst bijgewerkt door testebeest op 10-06-16 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:01

Liselot schreef:
Nou hc dat zie ik toch heel anders.... De dame die in 1 huis gaat slapen bij mijn zoon wil ik toch op zijn minst de hand geschud hebben voordat dat gebeurd.

Niet te geloven wat een bemoeizucht!! Jij wil goedkeuren via een strenge persoonlijk procedure wie er bij jouw ex slaapt???

Je kan wel zoveel willen.
Het is zijn prive leven.

Ook jouw bemoeizucht onder het mom van jouw zoon geeft jou geen enkel recht.
Ook als hij/zij de dingen anders doen dan jij leuk vindt heb je daar maar heel beperkt recht op inspraak over.
Hij heeft net zoveel recht op zijn invulling als jij op de jouwe.

Dat geldt als je samen bent maar als je uit elkaar gaat, dan raak je zeggenschap over het leven van de ander kwijt. Pas als het wettelijk fout gaat heb je RECHT van spreken. Eerder ben je van goede wil afhankelijk. Goede wil die jij ook moet TONEN.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:02

Liselot schreef:
Misschien moet je eens nederlands leren ;)

Hoppa, en gelijk maar een persoonlijke aanval :r

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:04

Hc daar zit je fout. Heb je kinderen hou je hoe dan ook een band met je ex. Is dat leuk nee. Maar goed jij weet toch altijd overal een weerwoord op ;)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:06

Huertecilla schreef:
Liselot schreef:

Niet te geloven wat een bemoeizucht!! Jij wil goedkeuren via een strenge persoonlijk procedure wie er bij jouw ex slaapt???

Nee hoor, wat mijn ex doet als mijn zoon daar niet is zal me een worst zijn. Maar als MIJN zoon daar in huis is heb ik daar zeker wat over te zeggen ja

En elkaar even de hand schudden is een heeeeele zware procedure ja :(:)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:08

Huertecilla schreef:
Liselot schreef:

Ik vind iemand de hand schudden iets van een volkomen andere orde dan "een strenge persoonlijke procedure" om iemand goed te keuren. Mijn hemel, daar zit toch een wereld van verschil in?

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:10

Contact is goed, maar blijft alleen goed door te communiceren.

Wie weet is het nog heel pril en heeft ze je kind niet eens gezien omdat hij dat nog niet wil. (Ken genoeg mannen die eerst willen dat het serieus is, voordat je hun kind ziet etc.)

Snap jouw kant ook wel weer. En vind het eigenlijk ook niet meer dan normaal (wel lastig en ongemakkelijk) om je even voor te stellen. Maar om dat meteen te moeten doen.. tjah..

Aan de andere kant deels met HC eens ;) Stel je mag haar echt niet, dan nog gaat het jou niets aan ;) Maar snap wel dat het ook voor het belang van je kind is... En denk dat zaken die over het kind gaan, best dan besproken kunnen/mogen worden met haar. Ook al is het maar dat je met sommige dingen op 1 lijn zit zodat het voor het kind gemakkelijker is.

Het gaat niet om een RECHT, maar gewoon normaal communiceren.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:10

Hij moet jou toch helemaal niets vertellen?
Zolang hij jullie dochter even graag ziet en niet slecht verzorgd is er niets aan de hand toch?
Ik zou gewoon af en toe eens vragen aan je dochter hoe het was bij papa.
Als ze zou zou zeggen dat de nieuwe mevrouw van papa altijd boos is op haar ofzo, dan zou ik hem erover aanspreken, maar anders niet

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:11

Huertecilla schreef:

Hij hoeft jou dat helemaal niet te vertellen. Je bent EX. Zijn prive is niet jouw zaak: NIET.

Je zou het hooguit terloops kunnen opmerken dat je iets op Facebook gezien hebt. HEEL voorzichtig en uberpositief want je hebt er eigenlijk NIETS mee te maken.
Confronteren is totaal verkeerd. Het zou normaal zijn als dat een deksel op je neus oplevert.

Ik begrijp niet hoe jij je dit ziet. WIl je dat ze op solitatiegesprek bij jou komt? Alle andere geeft je per definitie geen evenwichtige info.

Wat een stomme opmerking.
Het is toch logisch dat je wilt weten met wie je DOCHTER (want ts heeft een dochter en geen zoon, zoals duidelijk in de OP is aangegeven) in aanraking komt?

Als deze relatie serieus wordt dan zal de dochter van TS veel in aanraking komen met de nieuwe vriendin van de ex en dan is het wel zo fijn dat je weet wie het is en dat jullie op 1 lijn zitten.

Dat heeft imo niks te maken met willen regeren van uit het graf maar wel met het willen weten waar je dochter aan toe is.

Je hebt immers de verantwoordelijkheid om voor je dochter te zorgen.

TS, ik zou gewoon naar je ex gaan en aangeven dat je zo iets heb gelezen, geen verwijten, maar wel aangeven dat als het klopt je graag met haar kennis zou willen maken.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:12

Huertecilla schreef:

Waarom is dat een normaler situatie? Weer lekker moraliserend vanuit jouw perspectief, terwijl je altijd mister open minded wil zijn.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:17

Goh, het had misschien mooi geweest dat hij het je zelf verteld had, maar misschien was hij dat wel van plan.
Voor de rest vind ik niet dat hij verantwoording naar jou toe verschuldigd is en zeker niet je zegen en/ of toestemming.
Als jij zelf een relatie met iemand krijgt geld hetzelfde, moet jij ook geen toestemming vragen.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 09:17

Ik denk dat het voor je ex ook gewoon obstakel is om dat te vertellen, gun hem wat tijd. Hij gaat vast niet morgen al trouwen en samenwonen.