Hier weer eens een autotopic. Ik kon geen recent topic vinden wat echt aansluit bij wat wij zoeken en wil ook niet iemand anders topic overnemen, dus bij deze.
Begin deze week heeft mijn vriend een ongeluk gehad, waarbij gelukkig niemand gewond is geraakt, maar onze allerliefste ford focus helaas wel gesneuveld is.
We waren erg tevreden over deze auto en willen graag een vergelijkbare occasion terugkopen.
Van mij mag het ook 1 slagje kleiner zijn, maar ook weer niet veel kleiner dan dat. Ik ben momenteel zwanger van de tweede en ik wil graag het onderstel van de wagen makkelijk meenemen, en dat er een kinderstoel en maxi-cosi makkelijk in kunnen. 4/5 deurs is dus wel een must.
Groter/zwaarder dan die ford hoeft ook zeker weer niet.
90% van de tijd zal hij toch enkel door mijn vriend gebruikt worden om naar en van het werk te komen.
Bovendien ben ik een beetje een kneusje en durf niet te rijden en in te parkeren in de stad met een grotere auto
. Stations zijn we sowieso een beetje allergisch voor, dus die vallen ook af.Uiteraard kwam dit weer uitermate ongelegen, dus het budget is beperkt. Het liefst zou ik het tussen de 2000-2500 euro houden, maar max 3000 is ok. Laag in verbruik en wegenbelasting is een flinke pré.
Bouwjaar van 2004 of nieuwer lijkt ons een mooie ondergrens en max 200000 km op de teller.
Verder zou het leuk zijn als het een beetje een hip stadsbakkie is, geinig kleurtje is leuk meegenomen.
Verder zijn wij behoorlijke noobs als het om auto's aankomt. Onze vorige auto's zijn we altijd via via aangekomen. Dus tips waar op te letten zijn welkom!
Dus wie weet leuke modelletjes voor een ideaal gezinsautootje?!
...