Hoevaak ben je samen met je vriend of vriendin?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MusicIsLife

Hoevaak ben je samen met je vriend of vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 10:27

Hoi!

Ik vroeg me af hoevaak jullie samen zijn met je vriend of vriendin. Wonen jullie samen, zien jullie elkaar dagelijks? Of wonen jullie beiden nog thuis en hoevaak zijn jullie dan bij elkaar?

Ik zie mijn vriendin 3/4 dagen per week soms meer en soms minder. Wij zijn 5 maanden samen, maar moeten elkaar over een paar maandjes ook 5 maanden missen ivm. buitenlandse stage van mijn vriendin.

Ben ook benieuwd naar hoeveel jullie samen doen, doen jullie bijna alles samen of juist weer best wel weinig?

Anoniem

Re: Hoevaak ben je samen met je vriend of vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:29

Op dit moment een prille relatie.
Afgelopen weekend veel samen geweest, zaterdagavond en gisteren smiddags en savonds.
We kennen mekaar nu bijna een maand.

Momenteel proberen we elkaar doordeweeks 1x te zien en in het weekend een keer.
We appen wel dagelijks.
Vind het best wel weinig en zou hem wel wat vaker willen zien, maar ja, hij is druk :o

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:30

Elke dag, wij wonen samen sinds 2 jaar en zijn 3 jaar samen. Wij doen ook eigenlijk alles samen, proberen er als gezin elk weekend even een dagje uit te gaan omdat mijn vriend gemiddeld 55 uur per week werkt dus er doordeweeks weinig tijd is voor elkaar.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:30

Toen ik nog thuis woonde zagen mijn vriend en ik elkaar bijna iedere avond. Minimaal 4/5 keer per week zeker wel, ik kwam naar hem of hij kwam naar mij. Toen we een half jaar samen waren, zijn we gaan samenwonen. Dus nu zien we elkaar alsnog bijna iedere dag :D We zien elkaar vooral 's avonds en zijn twee dagen per maand samen vrij. Dus dan kunnen we iets leuks doen.
Laatst bijgewerkt door Laurahh op 06-06-16 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:31

Ik zie hem zo'n 4 tot 6 dagen per week. Maar vaak alleen 's avonds en de volgende ochtend. Alleen zondags zie ik hem de hele dag. Hij werkt 5 dagen per week van 9:00-19:00 en is op donderdag en zondag vrij. Ik ben op zaterdag en zondag vrij. Zondag doen we dan vaak wat leuks samen! :j
Hij is autogek en heeft zelf ook een oude auto, ik ga wel geregeld met hem mee als er (weer eens) wat aan moet gebeuren. :+

We kennen elkaar sinds eind januari, het is nu 3 maand officieel. :P Hij woont nog bij zijn ouders maar die zijn heel lief! :D

Ik ben overigens student en ik pendel dus heen en weer tussen mijn kamer (utrecht), vriend (rond amersfoort) en mijn ouders (Ommen). :')
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 06-06-16 10:35, in het totaal 3 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:32

Vanaf de dag dat we een relatie kregen zagen wij elkaar elke avond en daarnaast het hele weekend (bleven ook slapen).
Na krap 3 maand zijn we gaan samenwonen.

(nu zijn wij ook beide 30+ en woonden we naast elkaar dus geen reistijd, en niets zo vreemd als ieder op je eigen bank zitten thuis met alleen een muur er tussen, dus dan zit je bij elkaar in huis)

Inmiddels 3 verhuizingen en een nieuwbouwhuis verder en eindelijk gesetteld in ons nieuwe huis samen (2,5 jaar samen nu)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:33

Elke dag :+

Anoniem

Mijn partner en ik zijn het grootste gedeelte van de dag samen.
Het enige moment dat we elkaar niet zien is als hij op buitenrit gaat, paarden gaat voeren of in z'n eentje boodschappen gaat doen.
Alhoewel ik voor onze relatie hier écht niet aan moest denken en het liefst alleen was, gaat het boven verwachting goed.
Vooral omdat ik 100% mezelf kan zijn bij hem.
Maar moet er niet aan denken om met iemand anders dan mijn man 24/7 samen te zijn. :o

8nnemiek

Wij wonen samen en zien ons dus dagelijks en gaan bijna altijd samen weg als we beide vrij hebben. We hadden in het begin niet echt gedeelde hobby's en dat maakt het wel wat lastiger om veel samen te doen, maar uiteindelijk hebben we een leuke hobby gevonden; zeilen, en zitten we met goed weer bijna altijd op onze zeilboot :) Ik denk dat het wel belangrijk is dat je in ieder geval iets hebt wat je allebei leuk vindt, een gedeelde hobby of interesse en dat kan net als bij ons zomaar iets zijn waar je nooit eerder aan gedacht hebt :D

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:34

Iedere dag, we wonen bijna een jaar samen nu. Toen we nog niet samenwoonden, zag ik m ieder weekend en 1 of 2 keer per week :)

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:35

Nou wonen we beide nog thuis, zo oud zijn we niet (15 en 17),
Mijn vriend en ik zien elkaar nu zo'n 1 keer per week, met pech 1 keer per 2 weken...

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:36

Hier alleen in de weekenden. Soms een weekend van zaterdagmiddag tot en met zondag maar soms allen zaterdag middag/avond tot zondag ochtend. Afhankelijk van onze agenda.
Ik woon zelf nog thuis, hij op zichzelf maar we wonen wel ruim 90km uit elkaar, wel beide een eigen auto. Verder werken we beide fulltime en sporten we ook veel dus door de weeks is er zelden tijd om elkaar te zien en in het weekend komt er vaak ook nog sport om de hoek kijken :Y)
Maar ik vind het wel lekker zo, we zijn nog niet zo heel lang samen dus rustig aan en alle tijd :D
Laatst bijgewerkt door Queelens op 06-06-16 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:36

Wij zijn zo'n 8 maanden samen en zien elkaar 3 tot 4 dagen per week. Sowieso elk weekend (vrijdag tot zondag), en vaak doordeweeks nog een keer. We wonen zo'n 50 km bij elkaar vandaan, dus doordeweeks lukt niet altijd i.v.m. werk (hij is ook nog eens veel in het buitenland) of andere afspraken.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:39

Wij wonen sinds dik twee jaar samen, dus zien elkaar dagelijks! Hiervoor zagen we elkaar eigenlijk alleen in het weekend, of soms door de weeks. Kan het me niet meer voorstellen :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:42

In een vorige relatie woonde ik vlakbij mijn toenmalige vriend, we zagen elkaar dan ook dagelijks. Op die momenten zelf was het fijn om samen te zijn, maar na 1,5 jaar was de rek er wel aardig uit. Het was leuk voor zolang het duurde en toen het eenmaal uit was, heb ik ook best een boel hartzeer gehad, maar achteraf pasten we toch minder goed bij elkaar dan we in eerste instantie dachten.
De vriend die ik daarna had was vaak in weekenden aan het werk en daarbij kwam dat we niet heel dicht bij elkaar woonden waardoor we elkaar lang niet iedere week zagen. Hier had ik best moeite mee, ondanks dat ik me ook best zonder hem kon vermaken. Maar ik miste hem enorm als we eens een weekend niet konden afspreken. Toch maakte dat, dat het waardevolle momenten waren als we wel samen waren. Dat het uiteindelijk misliep had hier overigens niets mee te maken.
Mijn huidige vriend en ik kregen ruim 3 jaar geleden een relatie, hij woonde in Almere, ik in Zwolle. Omdat we allebei gewoon ons werk hadden zagen we elkaar voornamelijk in het weekend en bij bijzondere gelegenheden, denk aan verjaardagen, ook wel doordeweeks. Aan de ene kant lastig omdat we gek waren op elkaar dus er was veel gemis, maar aan de andere kant hielden we het zo wel speciaal. Tijdens vakanties zagen we elkaar vanzelfsprekend wel vaker.
Na 10 maanden ben ik bij hem in Almere gaan wonen. Iets sneller dan we eigenlijk hadden gepland maar de omstandigheden waren ernaar. In het begin hebben we onszelf weleens afgevraagd of het wel de juiste keuze was, we moesten allebei erg wennen aan het dagelijks samen zijn, ondanks dat we gek waren op elkaar. Hij moest zijn eigen plek nu delen met mij en ik moest wennen aan Almere. Uiteindelijk kregen we de slag van het samenwonen te pakken en inmiddels hebben we sinds een paar maanden ons eigen huis. En nu nog steeds vinden we het allebei best lekker als 1 van ons even alleen thuis is. We willen vooral niet op elkaars lip zitten of afhankelijk van elkaar zijn. Ik ga geregeld een weekendje naar mijn familie in Zwolle en andersom gaat mijn vriend ook weleens op pad met vrienden. Dan vind ik het heerlijk om het rijk voor mezelf te hebben, maar ik denk dat wij daar niet heel anders in zijn dan anderen met een relatie. We houden van elkaar en missen elkaar best als we elkaar een paar dagen niet zien, maar we vermaken ons ook prima zonder elkaar en des te leuker is het als je weer samen bent.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 10:42

MarlindeRooz schreef:
Ik zie hem zo'n 4 tot 6 dagen per week. Maar vaak alleen 's avonds en de volgende ochtend. Alleen zondags zie ik hem de hele dag. Hij werkt 5 dagen per week van 9:00-19:00 en is op donderdag en zondag vrij. Ik ben op zaterdag en zondag vrij. Zondag doen we dan vaak wat leuks samen! :j
Hij is autogek en heeft zelf ook een oude auto, ik ga wel geregeld met hem mee als er (weer eens) wat aan moet gebeuren. :+

We kennen elkaar sinds eind januari, het is nu 3 maand officieel. :P Hij woont nog bij zijn ouders maar die zijn heel lief! :D

Ik ben overigens student en ik pendel dus heen en weer tussen mijn kamer (utrecht), vriend (rond amersfoort) en mijn ouders (Ommen). :')

Dat is bij ons ook, ik woon nog bij mijn ouders en wij pendelen ook heen en weer. Woon ook bij Utrecht, maar voor school, me vriendin en haar ouders reis ik ook naar Amsteleveen, Breda, Venray.

Volgens mij heb ik jou weleens bij Shirley gezien :D

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:45

Dat heen en weer pendelen komt me ook bekend voor. 1/3 ben ik in Eindhoven, 1/3 ben ik rondom Den Bosch en t andere 1/3 ben ik in ergens in t gooi. en zo reizen we lekker door :D

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:46

Wij wonen samen, ruim 3 jaar en nu verloofd! <3
Echter wonen wij al samen vanaf de eerste dag dat we elkaar in real life gezien hebben haha.

Zien elkaar ook vrijwel elke dag (soms als hij dienst heeft of ik weer eens in t ziekenhuis lig (is 150km vanaf huis namelijk), een dag niet, maar dat is echt uitzondering dan regel. Proberen elkaar altijd wel even te zien, al is t maar samen eten en hij komt eigenlijk ook altijd elke dag naar t ziekenhuis) en doen ook veel samen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:48

MusicIsLife schreef:
MarlindeRooz schreef:

Dat is bij ons ook, ik woon nog bij mijn ouders en wij pendelen ook heen en weer. Woon ook bij Utrecht, maar voor school, me vriendin en haar ouders reis ik ook naar Amsteleveen, Breda, Venray.

Volgens mij heb ik jou weleens bij Shirley gezien :D

Ja dat klopt! :j Ik weet wie je bent, ik ben alleen niet zo'n wonder met namen. :')

Ik begin alvast met huilen bij het idee dat ik straks geen studentenOV meer heb in de zomervakantie. :')

Ayasha
Blogger

wij wonen samen maar we zitten niet heel de dag op elkaars lip. Nu even wat meer omdat ik pas geopereerd ben maar normale levens zien we elkaar vooral in de avonden. :) We hebben elk een eigen leven. We maken wel regelmatig tijd voor elkaar in de vorm van eens spontaan iets gaan eten (dat kan varieren van frituur tot restaurantje) of gewoon lekker samen een ijsje gaan halen. :D

Kabayo

Zie hem alleen weekends :) of we moeten eens een week vrij zijn
Hij is internationaal vrachtwagen chaffeur en ik werk elke dag tot 5 op een trainingsstal.
We zijn bijna 7 maand bij elkaar en wonen een uur van elkaar af

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:49

Van donderdagavond tot maandagochtend. :D (ongeveer, dan is hij in Den Haag iig.)

Ik moet de vrijdag wel gewoon werken van 7:30 tot 16, en in die namiddag en in het weekend ben ik ook gewoon bij mijn paard. Dus we hebben wel genoeg ons eigen ding zeg maar.

Vanaf augustus half om half samenwonen (ik blijf de helft van de week nog in mijn ouderlijk nest), dus dan wat meer. Ook omdat hij dan weer in Den Haag komt wonen (woont en studeert nu in Friesland).

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:50

Ongeveer 3x per week.
Doordeweeks 1 keer, en in het weekend (zaterdag en zondag) ben ik bij haar.
Binnenkort hopen we daar dagelijks van te kunnen maken, we zijn zoekende naar een huisje :))

N_Quirro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:50

Wij zijn nu iets meer dan 3 jaar samen en zien elkaar eigenlijk dagelijks, meer omdat mijn pony bij zijn ouders op het pensionstal staat en dat is bij mij om de hoek. :') Nu ben ik een maand op stage, dus zie ik hem niet.

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:53

Eigenlijk elke dag, maar er zijn daarvan ook min. 3 dagen waarbij we elkaar eigenlijk alleen snachts of op het werk zien. Met onregelmatige werktijden en daarnaast een studie komt het veel voor dat ik smorgens naar school ga en hij snachts om 5 uur thuis is gekomen. Als ik dan terug ben is hij weer werken.
Moet zeggen dat ik het ook niet had verwacht zo veel bij elkaar te zijn maar het voelt goed. Zijn bijna 8 maanden bij elkaar nu.