Moeite met ex vergeten.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Paardengek95

Moeite met ex vergeten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 21:05

Hee allemaal

Ongeveer 4 maanden geleden is het contact met mijn ex abrupt verbroken (door mij). We hadden 5 jaar een relatie en in die 5 jaar is het ongeveer 4 keer uit geweest. Dit gebeurde telkens vanaf zijn kant op een hele nare manier. Gewoon in een ruzie mij compleet blokkeren en mij zwart maken tegenover iedereen. De laatste keer zelfs vreemd gegaan. Onze relatie was dus ver van perfect, maar we hielden wel echt van elkaar. We waren vanaf ons 15de samen tot ons 20ste. We hebben heel veel meegemaakt en konden echt alles bij elkaar kwijt. Maar mijn vertrouwen in hem was weg. Ik wist waar hij tot in staat was en zat continu met de angst dat hij me weer compleet zou blokkeren. Door deze angst heb ik er 4 maanden geleden een eind aan gemaakt. Hier na heb ik hem niet meer gesproken, en het leek hem ook niks te doen. Hij mailde alleen maar dat hij nog geld van me kreeg.

Nu 4 maanden later zit hij nog steeds dagelijks in m'n hoofd. En ik snap niet waarom. Alles lijkt zo veel leuker in mijn hoofd dan dat het echt was. En alles wat ik mee maak wil ik zo graag met hem delen. Ik onderneem al veel dingen en probeer zo veel mogelijk afleiding te zoeken, maar toch krijg ik hem niet uit mijn hoofd. Hoe kan dit? ik weet dat het zo veel beter is nu, maar aan de andere kant ook weer niet? Ik ben ook zo bang nooit meer zoiets op te bouwen met iemand..

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:08

Je hebt 5 jaar een relatie gehad, dat is niet zomaar uit je systeem. Je gaat zeker weer een leukerd tegen het lijf lopen. Lees je post eens terug? Hij maakt je zwart, blokkeert je?? Nu heb jij een verstandige beslissing genomen, hou dat vast!

Sterkte meid! Je bent op de goede weg
Laatst bijgewerkt door djuulsie op 05-06-16 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:08

Het heeft gewoon nog wat meer tijd nodig.. jullie zijn lang samen geweest, samen ook wat 'opgegroeid', volwassen geworden. Het is natuurlijk niet niks allemaal.

Probeer het niet te veel te verheerlijken, er is een hele duidelijke reden waarom het uit is. Lekker afleiding blijven zoeken, en het gaat echt vanzelf wat zakken, en dan ga je het langzamerhand wel een plekje geven.. sterkte!

xDenies

Re: Moeite met ex vergeten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:10

Gun het de tijd :) Ik heb een relatie van drie maanden bijna 3/4 jaar moeten verwerken ;)

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:15

Afgezaagd maar waar; tijd heelt heel veel wonden. En je hoeft hem niet te vergeten, je leert een ander leven te leven zonder hem. Ik ben mijn eerst liefde ook niet vergeten (ruim 10 jaar geleden) maar mijn leven zonder hem is prima.

Hopelijk kom jij ook weer iemand anders leuks tegen, die jou wel waard is. Want dat is deze man niet!

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:15

Een relatie van 5 jaar is best wel iets en niet 1,2,3, te vergeten (helaas). Aan je verhaal te horen is er een duidelijke reden dat het uit is en probeer jezelf hier aan te herinneren. Ondertussen kun je proberen om je sleur te verbreken door leuke dingen te gaan doen. Zo kun je gedachtes op iets totaals anders zetten wat zeker kan helpen. Tijd is het beste medicijn om alles te vergeten ookal is het niet makkelijk.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:20

Na mijn relatie's duurde het steeds een jaar voordat ik echt over diegene heen was. In dat jaar was het een rollercoaster van wel/niet/wel/niet/wel/niet..
Het duurt gewoon een hele tijd voordat je er weer aan gewend bent om dingen alleen te doen. En dat is helemaal niet erg :(:)

Paardengek95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 21:26

bedankt voor alle reacties! Echt niet verwacht dat zoveel mensen zouden reageren maar echt heel fijn. Ik hoop echt dat ik het snel een plekje kan geven zeg maar. Maar hoort het erbij dat ik me best vaak eenzaam voel? Wanneer ik bijvoorbeeld geen berichtje heb wanneer ik wakker wordt etc. kan ik me daar zo naar over voelen. Gaat dat ook vanzelf weg?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:36

Iris369 schreef:
Ik ben ook zo bang nooit meer zoiets op te bouwen met iemand..

Echt een dooddoener hoor, maar ...... je bent PAS 20. Je bent net volwassen, je leven staat nog voor de deur, alles komt nog. Ook relaties. Misschien volgend jaar, misschien over 5 jaar, misschien 'pas' over 10 jaar. Maak je niet druk, echt niet. Het hoeft niet perse nu en meteen.

Iris369 schreef:
Maar hoort het erbij dat ik me best vaak eenzaam voel? Wanneer ik bijvoorbeeld geen berichtje heb wanneer ik wakker wordt etc. kan ik me daar zo naar over voelen. Gaat dat ook vanzelf weg?

Doodnormaal. Heeft tijd nodig. Bij de 1 meer tijd dan bij de ander. Komt vanzelf.
Het is een rotproces, sterkte.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:40

Even een geruststelling, ik heb mijn huidige vriend ontmoet toen ik 20 was en we zijn nu 3 jaar dolgelukkig!
En zoek afleiding, leuke dingen doen en dan zakt het uiteindelijk vanzelf steeds meer weg. Geef het de tijd :)

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:55

Oh een tip; verwijder zijn nummer uit je telefoon. Dan kun je nooit in een zwak of dronken/verdrietig moment hem bellen appen of wat dan ook. Ik heb het toen als nood op een briefje geschreven en ergens onderop gelegd.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 23:04

Houd vol op deze voet en ga zeker geen contact opzoeken met 'm. Het kan misschien voor jou verleidelijk zijn, maar je valt alleen maar in een diep gat. Vergeet hem! Hij zal met jou ook wel helemaal niet meer bezig zijn, anders had je vast wel nog wat van hem gehoord (er is namelijk altijd wel een manier om met iemand in contact te komen, blokkeren zegt niks)

De een is er wat sneller over heen dan de ander. Ik heb ooit een relatie gehad die drie jaar duurde. Binnen een week was ik er overheen. Zegt niks over de gradatie van de liefde die we hadden, maar ik kan heel makkelijk mij ergens voor uitsluiten en een muur om me heen bouwen. Probeer dat ook. Zoek afleiding en ooit vind jij weer iemand die de moeite waard is.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 23:10

Ik heb ooit eens ergens gelezen dat "liefdesverdriet" om het zo maar even te noemen.
Verschillende fases heeft.
Fase 1, het gaat uit. Je voelt je opgelucht ect.
Fase 2, je valt weer helemaal terug, mist hem en gaat twijfelen ect.
Fase 3, kun je pas echt gaan verwerken..

Bij mij klopte dit altijd wel :+

Ga voor je zelf nog eens goed na alle min en plus punten.
Jullie zijn niet voor niets uit elkaar. En achteraf lijken de minpunten altijd heel veel minder.
Juist omdat de boosheid er nu wel een beetje vanaf is.

Ik heb van mijn ex een gesprek bewaard waar in we ruzie hadden :+
Elke keer als ik weer eens denk was dit wel de goede keuze? Lees ik het gesprek terug en ben ik weer genezen haha!

Kom op meid, veel leuke dingen doen, afleiding zoeken. En hier echt even doorheen bijten...

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 23:14

Ik ben er heel bot in, gewoon een knopje omzetten en iemand is uit mijn leven. (Op 1 iemand na dan... die gaat er niet uit, wat er ook gebeurd, maar dat wil ik ook niet... soms zou het handig zijn.. maar nee)

Maar heb je normaal niet dat 5 fasen-proces... (boos, verdriet... ik weet de rest niet.. ik sla altijd stappen over :$) wat je ook bij rouwen hebt?

Paardengek95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 23:53

Angeliquee18 schreef:
Ik heb ooit eens ergens gelezen dat "liefdesverdriet" om het zo maar even te noemen.
Verschillende fases heeft.
Fase 1, het gaat uit. Je voelt je opgelucht ect.
Fase 2, je valt weer helemaal terug, mist hem en gaat twijfelen ect.
Fase 3, kun je pas echt gaan verwerken..

Bij mij klopte dit altijd wel :+

Ga voor je zelf nog eens goed na alle min en plus punten.
Jullie zijn niet voor niets uit elkaar. En achteraf lijken de minpunten altijd heel veel minder.
Juist omdat de boosheid er nu wel een beetje vanaf is.

Ik heb van mijn ex een gesprek bewaard waar in we ruzie hadden :+
Elke keer als ik weer eens denk was dit wel de goede keuze? Lees ik het gesprek terug en ben ik weer genezen haha!

Kom op meid, veel leuke dingen doen, afleiding zoeken. En hier echt even doorheen bijten...

Ik denk dat ik dan in fase 2 zit ! En inderdaad, de boosheid is nu minder en nu begin ik ook steeds te twijfelen of het wel een goede keus was

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 00:30

T komt echt goed. Je hebt 5 jaar lang een ritme gehad. Een bepaalde routine opgebouwd. Hij hoorde bij een onderdeel van je basis. Dat is niet 1 2 3 veranderd.

En je hoeft hem ook niet te vergeten. Dat gaat je namelijk waarschijnlijk niet lukken. Ik denk nu 3 jaar later nog steeds wel eens aan mijn ex. Ondanks dat ik nu een andere partner heb. Alleen nu heb je waarschijnlijk een gemis. En dat word langzaam minder

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 07:16

Klinkt als een strijd tussen gevoel en verstand, waarbij je het voor elkaar noet krijgen je verstand je gevoel te laten overtuigen. Iemand zei me ooit dat de tijd om er overheen te komen de helft van je relatie is. Niet dat je je dan 2,5 jaar ellendig voelt, maar zo lang kan het duren voordat je geen (heftige) emotie voelt als je je ex weer ziet.

Nu is het bij jou als 15-jarige aangegaan en dan kan het wat langer duren. Er zijn voor veel mensen van hun 15e tot hun 20e veel meer veranderingen en herinneringen dan bijvoorbeeld van hun 30e tot hun 35e. Hij is een belangrijk deel van je leven bij je geweest en dan is het wennen als hij weg is.

En het was ook een heftige relatie als ik het zo hoor. Misshien heb je inderdaad nooit meer een relatie zoals deze en misschien is dat maar goed ook. Wat stabiliteit kan een relatie op een andere manier ook heel fijn (misschien zelfs fijner) maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:20

Heel herkenbaar, en heel normaal denk ik :) Als het eenmaal uit is vergeet je alle slechte momenten op een of andere manier en kan je alleen nog maar denken aan de leuke dingen aan jullie relatie. Uit ervaring kan ik vertellen dat zelfs al zou je nu weer samen met hem zijn, je bent het over twee weken weer 100% zat. Dan komen ineens alle negatieve dingen wél weer naar boven.

Denk dat je vooral je leven opnieuw moet gaan invullen en dingen vinden om jezelf mee af te leiden. Als je zo lang met iemand samen bent geweest dan is je leven vaak zo aangepast op het 'samen zijn' dat je in een soort gat valt als je weer alleen bent. Dus ik zou zeggen.. Pak een nieuwe (of een oude, vergeten) hobby op, toon wat vaker initiatief om af te spreken met vrienden en vriendinnen en ga weer lol trappen. Het gaat geleidelijk, maar op een gegeven moment komt er een moment waarop je denkt 'hey, ik heb al twee dagen niet meer aan X gedacht', en dat bouwt zich uit.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:06

Ze zeggen.... dat je ongeveer de helft van de tijd dat je samen met iemand bent geweest, nodig hebt om over iemand heen te komen zonder nog gevoelens te hebben.
En zelfs dan zullen er nog wel algehele gevoelens zijn(als in 'een zwak' of gewoon een fijn gevoel) maar je hebt niet meer de behoefte deel te zijn van iemands leven.
Dus mijn tip: geen contact zoeken (Dat maakt het imo alleen maar moeilijker) en gewoon lekker je ding blijven doen. Niet die gedachten ontlopen of wegwuiven maar gewoon ondergaan.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:28

Ik zie dat je pas 20 bent, ik ben net 19 en sinds kort me eerst relatie :j je gaat echt iemand vinden die jou meer waard is :j je hebt een goed beslissing gemaakt, heel knap, maar wel lastig, zeker na 5 jaar. Sterkte! Y;(

Vadrouille

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:36

Ik was jouw verhaal aan het lezen en moest mij even achter mijn oorkrabbrn ondat ik toch zeker wist dat ik mijn verhaal niet online haf gezet.... Donders jij hebt wat je daar beschrijft ook mijn relatie op papier gezet.

wat voor mij heel erg hielp/helpt is bezig ziij met wat je leuk vind. voor mij was fat bexig zijn met paarden rn naar dr bios met vriendinnen rn daar leuke dingen mee doen. Toen ik mij zelf er van overuigt had dat het zo echt beter was voot mij ging dit gelukkig veel beter.

ik heb het nu een maandje of 7 uit en 3 weken terug kon ik er voor het eerst om huilen. Duurde 4 minuten en heb toen weer tegen mij zelf kunnen zrggen vsn nee dit is beter je verdient beter dan hij je gaf.

geef het dus de tijd doe digen die je leuk vind om lekker bexig te zijn zodat je niet kan piekeren :)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:44

Het hoort er allemaal bij. Je leert het vanzelf loslaten. Ik ben op mijn 17e bij mijn ex weggegaan na 4 jaar en ik ben nu 27 en ik vind het nog steeds jammer. Maar eroverheen kom je echt wel. Eerste liefdes zullen je altijd bijblijven.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:57

Ik ken je gevoel.

Precies hetzelfde op het moment.

Ik kan er ook met mijn hoofd niet bij waarom ik hem niet kan vergeten en waarom ik ergens nog heel veel van hem houd.

Heel erg dubbel dus.

En soms gebeuren er dingen die je aan de goede dingen met hem doet herinneren en soms gebeuren er dingen, waarna je snapt dat je ermee bent gestopt.

Je moet het eigenlijk vanuit een buitenstaander zien, als iets al 4x uit is geweest, zit er ergens iets niet goed en dat zal vaak niet veranderen.

Ik heb gelukkig hele drukke dagen en kan me er dan ook prima vanaf zetten.

Maar de momenten dat ik hem mis en afvraag waarom ik er ook alweer mee ben gestopt, zijn heel moeilijk.

Hou het alsjeblieft vol, het gaat minder worden, maar dit heeft echt tijd nodig!

Heel veel sterkte

Paardengek95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 23:55

Bedankt voor de reacties. Ze zijn allemaal heel herkenbaar en geven mij echt een beetje hoop haha. Ik merk ook wel dat vergeleken met 4 maanden terug het gemis en verdriet wel minder is geworden, maar in bepaalde situaties heb ik echt zo'n heimwee gevoel zegmaar. En we deelde gewoon echt alles met elkaar en nu gewoon compleet niks meer. Dat voelt zo onwerkelijk. Gewoon van dagelijks contact naar compleet verdwijnen uit iemand's leven..

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 00:18

Iris369 schreef:
bedankt voor alle reacties! Echt niet verwacht dat zoveel mensen zouden reageren maar echt heel fijn. Ik hoop echt dat ik het snel een plekje kan geven zeg maar. Maar hoort het erbij dat ik me best vaak eenzaam voel? Wanneer ik bijvoorbeeld geen berichtje heb wanneer ik wakker wordt etc. kan ik me daar zo naar over voelen. Gaat dat ook vanzelf weg?

Dat is erg herkenbaar voor mij ook.
Heeft tijd nodig. Ik heb twee keer een hele nare periode gehad, maar ik had niet eens een echte relatie, hooguit 7 keer gedate. Beste is leuke dingen doen met familie/vrienden. Studeren/werken en sporten. Ook niet meer aan iemand denken of een hele poos niet op zijn fb ofzo zien helpt ook.