Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
leeneliefje schreef:Ik heb zelf nooit zo'n situatie gehad maar het lijkt me erg moeilijk en stressvol. En stress is natuurlijk absoluut niet goed als er een kleintje op komst is. Als ik jou was zou ik gaan zitten met jou ouders en zijn ouders en hier als volwassenen over gaan praten. Je zegt wel 'bij ouders kan niet met een baby' maar wat moet je dan? Op straat? En voor het zelfde geld blijft je vriend wel werkzaam op zijn huidige werk en kan jij wel je opleiding gaan doen, er staat nog niks vast. Wel goed dat je er al over na denkt!
Wanneer met je ouders praten geen optie is zou je eventueel maatschappelijke hulp kunnen krijgen, die kan je veel beter helpen met uitzoeken wat je mogelijkheden zijn en waar je recht op hebt dan wij hier op bokt. Heel veel sterkte, dit is een levensveranderende situatie waar je in zit, en ik vind het erg zwaar voor je dat je dat op zo'n jonge leeftijd al mee moet maken.
Leonoor schreef:Waarom heeft je vriend geen recht op een uitkering? Dat is namelijk niet afhankelijk van zijn opleiding maar zijn werkverleden.
Hij zal maar kort recht hebben op WW, dat wel....
Hij is wel solliciterende maar dit schiet niet heel erg op.. _love12_ schreef:Leonoor schreef:Waarom heeft je vriend geen recht op een uitkering? Dat is namelijk niet afhankelijk van zijn opleiding maar zijn werkverleden.
Om voor een uitkering in aanmerking te komen moet je minimaal een mbo 2 diploma hebben.. het bedrijf waar hij nu werkt is het bedrijf waar hij is gaan werken na zijn vmbo dus een super CV heeft hij ook nietHij is wel solliciterende maar dit schiet niet heel erg op..
_love12_ schreef:Leonoor schreef:Waarom heeft je vriend geen recht op een uitkering? Dat is namelijk niet afhankelijk van zijn opleiding maar zijn werkverleden.
Om voor een uitkering in aanmerking te komen moet je minimaal een mbo 2 diploma hebben.. het bedrijf waar hij nu werkt is het bedrijf waar hij is gaan werken na zijn vmbo dus een super CV heeft hij ook nietHij is wel solliciterende maar dit schiet niet heel erg op..
Zou toch even belletje aan wagen met UWV 
Anoniem schreef:Pittige situatie.
Naar mijn weten heb je ook met je studie recht op zwangerschapsverlof (maar helemaal zeker weten doe ik dat niet, maar dus wel de moeite waard om het uit te vogelen). Je geeft aan dat je een andere locatie qua opleiding wil doen met dierverzorging maar dit is dus ook niet zeker (nog even los van het feit/discussie of er in dierhouderij werk te vinden is..). Is een andere opleiding beginnen echt een no go?
Er zijn opleidingen waarbij je wel je studiefinanciering behoudt, maar die bijv. slechts 1 klassikale lesdag per week hebben. Is dat misschien een optie? Dat is wellicht beter vol te houden.
Voor wat betreft je vriend & werk; daar kan je nu toch nog niks over zeggen, hooguit als hij inderdaad eruit gemikt wordt direct inschrijven bij een uitzendbureau en zich krom solliciteren. Waarom zou hij geen recht op uitkering hebben?
Ik las in een ander topic (niet terug gelezen, geen bokt politie/detective hier maar stille meelezer) dat je vorige maand wel werk had. Kom jij zelf dan niet in aanmerking voor een uitkering? Wellicht een idee om een afspraak te maken bij het UWV om te kijken wat je opties zijn?
Bij je ouders of zijn ouders zien jullie ook niet zitten, dat begrijp ik al te goed, maar je kunt moeilijk onder de brug gaan wonen natuurlijk. Schup onder je bips en afspraken maken en wellicht kijken naar werk wat wel te doen is in de tussentijd. Misschien callcenter werk o.i.d. of klantenservice? Is niet altijd even leuk werk, maar je moet toch iets in de tussentijd..
Yvank_ schreef:Dat is niet waar TS, mijn vader heeft ook geen MBOen gewoon een WW uitkering.
Gianti schreef:Ja volgens mij klopt het wel. Wat houdt je vriend tegen om weer te gaan studeren/omscholen
_love12_ schreef:Gianti schreef:Ja volgens mij klopt het wel. Wat houdt je vriend tegen om weer te gaan studeren/omscholen
Als ik dat zou weten... Hij heeft het meerdere keren geprobeerd maar op een of andere manier lukt het hem gewoon niet om motivatie te houden voor school, hij werkt liever de hele week dan dattie naar school gaat.
Gianti schreef:Denk zelf dat er weinig opties zijn en weinig te willen is als hij ook nog werkloos raakt met weinig uitzicht op een baan.
Jennyj01 schreef:Ik weet natuurlijk niet hoe de praktijk er bij jullie uit zal zien maar als het een stage is kun je hem misschien al in het voren doen. Denk dat je met je school om de tafel moet gaan zitten en ze duidelijk moet maken dat je serieus bent en oplossingen wil zoeken. Hoe heb je de opvang van het kindje in gedachten?
Gianti schreef:Ik denk dat je weinig optie hebt dan ook zelf voor andere opleiding te gaan. Want wat ga je na je opleiding doen? Er is zo weinig werk in dat gebied te vinden, en je hebt dan wel een kind die ook extra onderhouden moet worden
Anoniem schreef:Bij de LOI krijg je sowieso geen stufi. Ncoi en scheidegger ook niet. Capabel onderwijs groep wel, maar dat is dus wel 1 dagp/w naar school.
)
_love12_ schreef:En dat kan je niet nu al gaan doen? Zonder opleiding in de paardenhouderij? Geloof me, je hebt er niks aan. Dan kun je beter een opleiding basisadministratie of zo gaan doen, helemaal als je tante eigenaresse is.Gianti schreef:Ik denk dat je weinig optie hebt dan ook zelf voor andere opleiding te gaan. Want wat ga je na je opleiding doen? Er is zo weinig werk in dat gebied te vinden, en je hebt dan wel een kind die ook extra onderhouden moet worden
Ik wil na deze opleiding verder leren richting de paardenhouderij, als ik die opleiding afgerond heb kan ik aan het werk bij de stal van m'n tante en kan ik via haar m'n diploma voor instructrice halen en les geven bij haar (en daarbij een stukje van d'r handel overnemen).
_San87_ schreef:Eerlijk gezegd vind ik t een vrij ongezonde situatie zo. Heb je al bij andere instanties aangeklopt? De gemeente, eventueel de GGD, iedereen die je zou kunnen helpen mochten jullie beide geen inkomsten hebben zodat je op zijn minst de bijstand in kunt (is dat überhaupt mogelijk gezien ouderlijke verantwoordelijkheid?) zodat je wel goed voor je kind kunt blijven zorgen.