Liefde kent geen leeftijd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

litilaura

Liefde kent geen leeftijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 14:29

Hallo bokkers, na aanleiding van een opmerking in een ander topic.

Wat vinden jullie het maximum verschil dat er mag zijn kwa leeftijd in een relatie? Iedere relatie is uniek en de een voelt zich jonger dan de andere maar dan nog waar leggen bokkers de grens? Voor mij voelt 5 jaar verschil heel anders dan 20. Maar tot waar is het sociaal acceptabel? En heeft de leeftijd van de jongere partner er ook invloed op? En hoe zit het bijvoorbeeld met ouderen in een bejaardentehuis die verliefd op elkaar zijn? Kortom alles waarbij leeftijd een obstakel kan zijn in de liefde is welkom.

Dit is bedoeld als een topic om verschillende meningen te horen en een discussie te starten over een onderwerp waar ik toevallig vandaag aan dacht. Brand los!!

Twilight

Re: Liefde kent geen leeftijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:32

ik denk dat, dat voor iedereen persoonlijk is. ik vind, doen wat zelf goed voelt, zolang het legaal is :D

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:32

Ik heb een relatie waar er 10 jaar verschil tussen zit.
Ik word 23, hij is 33 geworden.
Iemand anders bij ons op de club is 14 jaar verschil, zij is ook de jongste.

Een ander koppel scheelt hem 32!jaar. Dat vind ik persoonlijk fout...
Hij kinderen, getrouwd, gescheiden, zei net afgestudeerd tja...

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:33

Ik vind dat dit niet moet uitmaken (tot een grens, ik vind bijvoorbeeld als iemand jonger is dan 16 en dan een relatie heeft met iemand van 20 jaar ouder wel weer raar maar stel die gene zou 20 zijn en 40 zou ik het weer minder raar vinden). Zelf ben ik net 17 en word mijn vriend over een paar dagen 24, wij schelen dus 7 jaar. Ik kreeg er best veel commentaar op maar zodra ze ons samen zagen vervielen gelijk de vooroordelen. Het ligt denk ik ook aan de personen zelf.

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:33

Zolang het goed gaat en je elkaar met respect behandeld is het geen probleem lijkt mij.
Toen ik 16 was had ik een vriend van 28, mijn ouders waren er niet zo blij mee en zeiden dat het geen goede jongen was. Uiteindelijk hebben ze gelijk gehad want meneer heeft me 6 jaar lang mishandeld.

Nu ben ik 23 en heb ik een vriend die net 31 is geworden, en het gaat enorm goed tussen ons, maandag zijn we 10 maanden samen en donderdag gaan we samen wonen. Het gaat dus wel degelijk goed.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:34

Zolang het voor beide partijen goed voelt, wat maakt t dan uit? Moet kunnen vind ik.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:34

Zolang je maar gelukkig bent vind ik. Ik ben bijna 16 en heb totaal niks met leeftijdgenoten. Voel me veel ouder qua denken en doen en ga dan ook met oudere mensen om. Zo is mijn vriend 4 jaar ouder, en mijn beste vriend 8 jaar ouder. Mijn zus is 20 en ga met zo'n beetje dezelfde mensen om als zij gaat. Ook heb ik ooit eens bijna iets gehad met een vent van 9 jaar ouder, maar dat vond ik net iets te :o

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:35

Tsja het is persoonlijk maar ik vind voor me zelf 10 jaar verschil al erg veel. Alleen lijkt tegenwoordig voor mannen het bijna "normaal" te zijn om een minstens 15 jaar jongere partner te hebben als je eenmaal de veertig bent gepasseert. Bij voorkeur ruil je je partner met een klein leeftijdsverschil in voor een veel groter verschil (helaas aan de lijve ondervonden ook, liefje van bijna ex is ruim 18 jaar jonger). De vraag van mij is dan wat zie je als jonge vrouw in een oude vent behalve de centen?

Zie bv veel bn mannen die hetzelfde doen als mannen die niet bekend zijn, (Emil Ratel and geloof ik 35 of 40 jaar verschil enz).
Laatst bijgewerkt door karuna op 22-05-16 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:36

Eline_S_S schreef:
Zolang je maar gelukkig bent vind ik. Ik ben bijna 16 en heb totaal niks met leeftijdgenoten. Voel me veel ouder qua denken en doen en ga dan ook met oudere mensen om. Zo is mijn vriend 4 jaar ouder, en mijn beste vriend 8 jaar ouder. Mijn zus is 20 en ga met zo'n beetje dezelfde mensen om als zij gaat. Ook heb ik ooit eens bijna iets gehad met een vent van 9 jaar ouder, maar dat vond ik net iets te :o

Ghegheghe volgens mij voelen alle 15 jarigen zich 'volwassener' dan de leeftijdsgenoten :') typisch iets van de puberteit :')

Qua relatie, ligt aan de leeftijd van de jongste: 15 en 25 vind ik echt niet oke. 25 en 35 daarentegen prima. Jongens zijn ook vaak later uit de puberteit dan meisjes, dus een 18 jarige jongen met een 15 jarig meisje vind ik niet zo gek.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:39

Ik vind dat de leeftijd van de jongere partner er zeker toe doet.
Mijn man is 18 jaar ouder dan ik, maar op mijn 15e had ik dat nooit vinden kunnen.
Ik was 27 toen ik hem leerde kennen en ook toen had ik niet meteen verwacht dat die kerel van 45 mijn volgende partner zou worden.
Maar inmiddels zijn we toch al 7,5 jaar een stel en alweer bijna 2 jaar getrouwd.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:40

Mijn man is 11 jaar ouder, mijn schoonmoeder heeft een vriend een paar jaar jonger dan zij is.
Ik vind leeftijdsverschil geen probleem met een uitzondering daarin. De partners moeten wel gelijkwaardig zijn in het leven. In die zin dat een 25 jarige met een 50 jarige prima kan in mijn ogen. Beide zijn volwassen.
Een 18-jarige met een vriend van 27 jaar ouder met uit een eerdere relatie 2 kinderen van rond de 12 waar de 18-jarige ook de zorg voor heeft vind ik niet gelijkwaardig.
Je staat dan nog zo anders in het leven.
De 18 jarige in mijn voorbeeld zat ook nog gewoon op de middelbare school.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:41

Mijn vriendin heeft een relatie met de vader van haar vriendin, dat is ook echt niet oke. Dat je stiefkinderen even oud zijn := vooral omdat ze net nog minderjarig was toen de relatie begon.

(Nu is sowieso een relatie aangaan met de vader van je vriendin niet echt jofel :+ )
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 22-05-16 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:42

Ik denk dat het heel veel scheelt in welke leeftijdscategorie zit. Zo had ik een relatie met iemand die 5 jaar jonger was. Hij studeerde nog (op zich geen probleem) maar zijn vrienden waren net zo oud met een jongere vriendin, dan loop je gewoon tegen een te groot leeftijdsverschil aan. Zo was ik bezig met mijn huis af te betalen, te werken, had een eigen auto en af en toe naar een festival. Zijn vrienden waren bezig met leraren pesten, leren voor school, bijbaantje en zuipen en scootertje rijden. We zaten gewoon in een hele andere levensfase. daarnaast was ik aardig los van huis uit en zijn zij nog moederskindjes.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:42

vuurneon schreef:
Mijn vriendin heeft een relatie met de vader van haar vriendin, dat is ook echt niet oke. Dat je stiefkinderen even oud zijn := vooral omdat ze net nog minderjarig was toen de relatie begon.

(Nu is sowieso een relatie aangaan met de vader van je vriendin niet echt jofel :+ )

Wou zeggen, vind dit van die vader heeeel bijzonder

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:43

Oh, en nog wat. Toen mijn tante en oom wat hebben gekregen was mijn tante 14 en mijn oom 21. Inmiddels zijn ze al bijna 40 jaar samen en getrouwd :D

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 14:44

Gevoelsmatig vind ik tot een leeftijd of 50 nog alles oké zolang het legaal is. Maar ik vind iemand van 60 met iemand van laten we zeggen 75 vreemd. Met als reden iemand van 60 is op gemiddeld 3/4 van zijn leven en iemand van 75 nadert het einde. Maar dat geeft allemaal natuurlijk geen garanties want je kunt op je 30e natuurlijk net zo goed een hartaanval krijgen. Hoe denken jullie erover? Zou het overigens niet veroordelen leven en laten leven zolang beide personen maar gelukkig zijn. Maar persoonlijk zou ik dat op latere leeftijd niet prettig vinden zo'n verschil

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:44

djuulsie schreef:
vuurneon schreef:

En om het nog mooier te maken, ze hebben nu zelf ook 2 kinderen (goddank wel jaren later gekregen hoor, niet als 17 jarige al) dus is de zoon van je vriendin opeens je halfbroertje :')

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:45

Ligt er inderdaad aan in welke leeftijdscategorie men valt.
Ik leerde mijn huidige partner kennen toen ik 17 was, hij was toen 31. Toen ik 18 was hebben we een relatie gekregen.
M'n vader vond het natuurlijk absoluut niet oké en heeft hem het eerste half jaar zo'n beetje doodgezwegen. :P
We hebben nu ruim 3,5 jaar een relatie en wonen alweer bijna 3 jaar samen.
Intussen 21 en bijna 35.

Dus ja, ik vind het wel kunnen. Mits het legaal is en je er zelf een goed gevoel over hebt.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:46

vuurneon schreef:
djuulsie schreef:

En om het nog mooier te maken, ze hebben nu zelf ook 2 kinderen (goddank wel jaren later gekregen hoor, niet als 17 jarige al) dus is de zoon van je vriendin opeens je halfbroertje :')

:oo ik vind dit bijna shocking :')

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:47

karuna schreef:
De vraag van mij is dan wat zie je als jonge vrouw in een oude vent behalve de centen?

Wat een negatieve benadering zeg!
Kan me voorstellen dat je er vanwege je eigen ervaring anders tegen aan kijkt dan ik, maar ik vind dat je hier wel een dik vooroordeel te pakken hebt.

Ik teer niet op de centen van mijn man. Heb zelf een goedbetaalde fulltime baan wat momenteel zelfs ons hoofdinkomen is.
Mijn man en ik hebben veel gemeen, we zijn beiden buiten mensen, houden van kamperen, lekker eten, lekker koken.
Dàt is wat we in elkaar zien en daar hebben centen helemaal geen donder mee te maken!

maava

vuurneon schreef:

Ik ken ook zon geval, vriend gaat met de vader van zijn ex. De vader woont in Australië en de jongen hier, en ze willen zo snel mogelijk samenwonen.

Twilight

litilaura schreef:
Gevoelsmatig vind ik tot een leeftijd of 50 nog alles oké zolang het legaal is. Maar ik vind iemand van 60 met iemand van laten we zeggen 75 vreemd. Met als reden iemand van 60 is op gemiddeld 3/4 van zijn leven en iemand van 75 nadert het einde. Maar dat geeft allemaal natuurlijk geen garanties want je kunt op je 30e natuurlijk net zo goed een hartaanval krijgen. Hoe denken jullie erover? Zou het overigens niet veroordelen leven en laten leven zolang beide personen maar gelukkig zijn. Maar persoonlijk zou ik dat op latere leeftijd niet prettig vinden zo'n verschil

ik vind dat laatste juist helemaal niet raar, zo iemand weet wat hun te wachten staat, daarnaast hoe mooi is het dat je op die leeftijd nog een keer liefde kan vinden en samen kan zijn. ongeacht de 15 jarige leeftijds verschil

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:48

Where to start...

Op het moment zit ik in een tweestrijd betreffende dit onderwerp, want ik ken nu sinds anderhalf jaar een hele leuke gozer. Ik noem 'm even A. Maar hij is 42 en ik 23 -O- Verder voelt alles wel echt heel natuurlijk alleen zitten we beide een beetje met het leeftijdsverschil.

Ergens zeg ik van ja, leeftijd is een getal. Maar anderzijds merk ik wel het generatie verschil, heel duidelijk. Hij heeft zijn leven al geleefd bij wijze van spreken en ik kom net om de hoek kijken. Ik weet nog niet hoe we dit gaan oplossen.

Mijn mening? Dat ligt denk ik aan het koppel. En het leeftijdsverschil speelt denk ik ook een rol. Misschien dat 10 jaar nog niet zo erg is, maar 19/20 jaar misschien wel. Ofnouja, niet erg, maar het generatieverschil is misschien wel heel erg aanwezig.

Ben wel benieuwd naar geslaagde of niet geslaagde verhalen though :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:48

Als ik iemand van 50 met een partner van 20 zie, zou ik wel even raar opkijken, dat is menselijk denk ik. :j
Maar voor mij zou het allerbelangrijkste zijn dat die 2 mensen gelukkig zijn met elkaar. :)
Zij moeten het 'met elkaar uithouden' en ondanks dat bij elke leeftijd andere fases horen, is het uiteindelijk toch maar een nummertje.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 14:49

Ik ken iemand die is geloof ik inmiddels 50 en zij is 26..
Zijn kinderen, zijn ouder dan dat zij is..

En het gaat al zeker 3-4 jaar goed of zo.. Ze passen heel goed bij elkaar.

Ik ken ook iemand die 40 is, die heeft nu een relatie met iemand van 22..

Tegenwoordig maakt leeftijd volgens mij niet zo bar veel meer uit :P
Maar hun liever dan ik O:)