Hoe een goed feest geven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe een goed feest geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:02

De zomer is weer aangebroken dus dat betekent dat het weer tijd voor feestjes is! :D

Vorig jaar heb ik al een leuk feest gegeven met ongeveer 30 mensen en nog 17 erbij die ik niet kende maar opeens voor mijn deur stonden. :+ Het was een heel vreemd maar leuk feest, echter moet het dit jaar nog beter en nog vreemder. :') Men heeft namelijk geconcludeerd dat ik goed ben in feestjes geven en dat er een traditie is ontstaan dat ik die elk jaar ga geven! :D :')

Ik wil dit jaar het liefst rond de 60 mensen uitnodigen, er is al sprake van een pierenbadje in de achtertuin en iedereen zal met een vreemde hoed moeten verschijnen. Geen zorgen, ik heb al toestemming aan mijn ouders gevraagd, en die gaan ermee akkoord. Zelf ben ik bijna 19.

Er zal ook alcohol aanwezig zijn, maar ik verwacht wel dat hier verantwoordelijk mee omgesprongen wordt. Echter kan ik niet alles zelf inkopen, en wil ik een kleine bijdrage per persoon vragen, of vragen of men iets mee kan brengen. Dit vindt men geen probleem, maar wat moet ik vragen? En hoeveel?

Kortom, hoe organiseer ik dit goed? Moet ik de buren van te voren inlichten? Wat kan er nog op het feest aanwezig zijn? Ik ben gisteren naar Bad Neighbours geweest en zo'n feestje lijkt me nou wel leuk om te geven, maar hoe doe je dat, en vooral zonder dat iemand er last van heeft? :+

Alle tips zijn welkom! :D

Fearn

Re: Hoe een goed feest geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:08

De ultieme tip voor een goed feestje: maak een Facebookevenement aan :D en vergeet 'm niet openbaar te zetten.

Maar wow, dat jij zoveel mensen in huis mag halen van je ouders. Wel gaaf natuurlijk!

Ik heb geen ervaring met dit soort feesten dus verder ook geen tips.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:15

Het moet geen project X worden Isabelle ;)

Wij hadden dit jaar (mijn vriend en ik) een feestje bij ons thuis, we hadden een partytent met 2 grote biertafels en 2 sta tafels. Wat versiering in de tent, drankjes koud, vuurkorf aan en muziek aan! Buren wel inlichten haha. Gewoon wat chips en wat anders te knabbelen erbij en haal genoeg drinken, beter teveel dan te weinig anders sla je echt een flater haha.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:17

Wat iknaltijd deed met feestjes was zelf alles inkopen en dan het bedrag delen door het aantal mensen en er san een percentage aftrekken zodat niet alles op hun aan kwam. Dua stel je bent met 5 man en de boodschappen waren 25 dan is dat 5 euro en.liet ik bijv iedereen 2,50 betalen ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:23

Hahaha, ik zet hem idd liever niet openbaar. :+ Wel ben ik bezig met mensen "recruiten" :')

Maar hoeveel bier/drank zou er voor 60 man moeten zijn? En hoeveel zallen chips en dat soort dingen? Ik ben heel slecht met hoeveelheden... :+

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:25

Nodig je nu bokt uit op je feestje? Gezellig :P

Ik zou gewoon vragen of mensen zelf wat eten en drinken mee willen nemen. Dan hebben ze ook meteen wat ze lekker vinden.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:29

Sowieso veeeeeeeel eten. En veeeeeeeeeeel bier. Chill muziekje. De rest komt meestal wel vanzelf.

Wel je buren inlichten, en ik zou niet echt sterke drank halen want dan loopt het meestal gauw uit de hand.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:32

Ik zou rekenen op minstens 5 bier per persoon. Heb je denk ik niet te weinig want er zullen ook wel mensen zijn die niet drinken. En een aantal mensen met fatsoen nemen zelf nog bier mee :+

En dan bv. 6 flessen witte wijn en nog wat non-alcohol drank.

Je kunt dan misschien vragen of de gasten allemaal iets te kanen meenemen?

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:39

BaileyMix schreef:
Ik zou rekenen op minstens 5 bier per persoon. Heb je denk ik niet te weinig want er zullen ook wel mensen zijn die niet drinken. En een aantal mensen met fatsoen nemen zelf nog bier mee :+

6 flessen wijn ging er hier doorheen met 25 man :')

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:40

xTiffani schreef:
BaileyMix schreef:

6 flessen wijn ging er hier doorheen met 25 man :')

Het ligt er natuurlijk ook erg aan of het meer gasten van het type "wijndrinker" of "bierdrinker" zijn, maar 6 flessen is imo ook niet echt veel voor 60 man.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:43

Jaa precies, ik vindt het zelf ook altijd erg moeilijk inschatten hoor. Maar liever te veel dan te weinig toch?

En ik denk dat er ook wel mensen zijn die zelf wat meenemen.

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:44

Ik denk sowieso 30 kratjes bier en 15 wijn, kun je ze zelf sterke drank laten meebrengen.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:56

Pas je wel op dat wanneer je geld vraagt (en er vreemden komen) je kan worden gezien als organisator?

En je buren inlichten lijkt mij niet meer dan normaal...

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 18:03

Resistance schreef:
Hahaha, ik zet hem idd liever niet openbaar. :+ Wel ben ik bezig met mensen "recruiten" :')

Maar hoeveel bier/drank zou er voor 60 man moeten zijn? En hoeveel zallen chips en dat soort dingen? Ik ben heel slecht met hoeveelheden... :+

Wij rekende met de vrienden groep (redelijke drinkers) minimaal 1/2 krat per bier drinker en 1 tot 2 flessen wijn per wijn drinker.
Soms nog wat wodka of goedkope whiskey maar over algemeen sterke drank moest je zelf maar mee nemen.
Daarnaast gewoon nog wat fris, denk ook 1 fles per fris drinker.
Alles wat over Was na het feestje werd op de afterparty met een kleinere groep opgedronken.
Bij ons waren feestjes standaard 5 euro p.p bijdrage.

xKim97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:39

Ik had laatst vriendinnen uitgenodigd voordat we naar een feest gingen, dan gingen we bij mij eten/chillen. Ik had toen van die lampionnetjes opgehangen (het was buiten) dat soort ''aankleding'' is wel goed voor de sfeer. Verder zou ik het wel aan je buren doorgeven, of ze even aanraden om die avond naar vrienden toe te gaan oid, ze kunnen het wss niet zo waarderen als ze ongevraagd van het feest kunnen meegenieten :p

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:45

Wij hebben een eigen kroeg in de achtertuin haha. Voormalig bedrijf van mijn vader maar die is groter moeten gaan. Dus bar, karaoke, staantafels en goeie boxen en wat andere dingen in gezet en nu bijna iedere week een goed feestje daar waar gemiddeld op een avond een fust van 50 liter bier doorheen gaat (en dan heb ik het nog niet over wijn en shotjes etc)! :D
Laatst bijgewerkt door sanso op 18-05-16 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:46

En over onze buren: die feesten meestal mee :')

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:49

Wij doen altijd "bring your own booze". De organisator zorgt voor wat kratten bier en flessen wijn, en iedereen die komt neemt ook wat mee (kan een fles sterke drank zijn, of een sixpack, maakt niet uit). Er zijn ook altijd wel wat mensen die wat hapjes willen maken/meebrengen.

Verkleedthema doet het altijd goed :D wij hadden laatst sprookjesfiguren, en wie niet verkleed kwam, moest een drolkostuum aandoen :')

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:50

Wij doen met feestjes meestal dat de organisator eten en frisdrank in huis haalt, en nog een kratje bier en een paar flesjes wijn en dat het verder bring your own booze is. Werkt prima. Maar daar zijn nooit 60 man, max 30 denk ik.

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:54

Wij hebben vaker feesten gegeven. Denk aan poolparty, triolet bierfest, oud en nieuw. We hebben dit privé (thuis) gedaan en in ons café met de vaste gasten.
Feesten in het café:eten, drinken (bier wijn fris) en aankleding (rookmachine, strandzand) 25 euro p.p.
Feestjes thuis: eten drinken (bier fris wijn) en aankleding 10 euro p.p.
Voor het bier gebruiken we een tap. Meestal 1 vat 50 l en nog eentje van 30 l voor de zekerheid. Voor ongeveer 75 man.
We halen zelf wat flessen sterke drank om shotjes uit te delen. Kopen we in Duitsland, merkloos en goedkoop.
Het eten bij de Sligro.

Hier in de buurt zijn ook vaker feestjes georganiseerd Door keet of vriendengroep. Je geeft dan bij binnenkomst een enveloppe met bedrag naar keuze. Mijn vriend drinkt graag. Die doet er dan 25 euro in. Mijn broer mag niet drinken. Die geeft maar 5 euro.

Let er wel goed op wie je binnen laat! Niet iedere feestganger is gezellig. En het is wel jouw huis. Dus alleen je vrienden, en vrienden van vrienden. Vage bekenden zou ik niet doen. Je wilt geen ruziezoekers of profiteurs maar feestbeesten.
Accepteer ook geen drugs! In combinatie met alcohol kan dit problemen geven. Heb je geen 'kleerkast' in je vriendengroep? Of een ruige oom? Iemand die een beetje toezicht kan houden. Wie zich niet gedraagt moet weg. Geen waarschuwingen of discussies.

Nog een laatste vraag: waar en wanneer :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 20:11

Yvette81 schreef:
Wij hebben vaker feesten gegeven. Denk aan poolparty, triolet bierfest, oud en nieuw. We hebben dit privé (thuis) gedaan en in ons café met de vaste gasten.
Feesten in het café:eten, drinken (bier wijn fris) en aankleding (rookmachine, strandzand) 25 euro p.p.
Feestjes thuis: eten drinken (bier fris wijn) en aankleding 10 euro p.p.
Voor het bier gebruiken we een tap. Meestal 1 vat 50 l en nog eentje van 30 l voor de zekerheid. Voor ongeveer 75 man.
We halen zelf wat flessen sterke drank om shotjes uit te delen. Kopen we in Duitsland, merkloos en goedkoop.
Het eten bij de Sligro.

Hier in de buurt zijn ook vaker feestjes georganiseerd Door keet of vriendengroep. Je geeft dan bij binnenkomst een enveloppe met bedrag naar keuze. Mijn vriend drinkt graag. Die doet er dan 25 euro in. Mijn broer mag niet drinken. Die geeft maar 5 euro.

Let er wel goed op wie je binnen laat! Niet iedere feestganger is gezellig. En het is wel jouw huis. Dus alleen je vrienden, en vrienden van vrienden. Vage bekenden zou ik niet doen. Je wilt geen ruziezoekers of profiteurs maar feestbeesten.
Accepteer ook geen drugs! In combinatie met alcohol kan dit problemen geven. Heb je geen 'kleerkast' in je vriendengroep? Of een ruige oom? Iemand die een beetje toezicht kan houden. Wie zich niet gedraagt moet weg. Geen waarschuwingen of discussies.

Nog een laatste vraag: waar en wanneer :D

Goed idee van zo'n groot vat! Ik ben inderdaad ook niet zo van de drugs. Wiet vind ik geen probleem zolang je het maar buiten doet en m'n huis niet onderkotst.

Mijn vriend is gelukkig heel verantwoordelijk en drinkt niet zoveel en is ook nogeens 1.90, dus die houdt meestal toezicht. :D

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 09:12

Bij de lokale supermarkt of slijter kan je ook wel vaak drank inkopen en alles wat nog dicht is weer terug brengen. Vind ik altijd wel makkelijk, weet je zeker dat je genoeg in huis hebt zonder met veel te bllijven zitten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 10:32

Ik zou gewoon bij een slijter zo'n biertap huren met genoeg fusten. Vaak krijg je daar ook glazen bij die je niet hoeft af te wassen :Y) of als je lompe mensen uitnodigt kun je ook plastic bekers doen voor het bier.
Daar kan je ook de wijn bestellen en vaak mag alles wat nog dicht is kosteloos weer terug.

Qua hapjes kan je veeeel zoutjes inkopen, borrelnootjes, pepsels en weet ik het wat. Ik zou voor 60man iig niet zelf hapjes staan maken :+

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 10:37

1 tip voor als je ook mixjes wilt aanbieden.. Zet geen flessen safari/bacardi/wodka etc + flessen frisdrank zo op tafel.
Dan zijn de flessen drank 3x zo snel op dan de frisdrank, sommigen hebben het stukje 'mixen' een beetje gemist... :')

Heb zelf via marktplaats 2 biertaps op de kop getikt, hele simpele kleintjes voor 10L vaten. Die kun je gewoon bij Makro (of zelfs de slijterij?) halen.
Met pap afgesproken dat ie z'n bier voorlopig alleen uit die vaatjes tapt :') zodat ik over een tijdje 2 lege vaten heb.
Daar mix ik dan zelf de drank in, sticker erop met wat erin zit & dan kunnen ze mooi een kant en klaar mixje tappen. :D.
Werkt prima en niemand hoor je erover, heb dit nu al op een paar feestjes voorbij zien komen.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 10:49

Bij ons is het niet meer dan normaal om minimaal 1/2 krat per persoon aan te houden. Voor de meiden ongeveer 1.5 fles wijn (haal wat goedkoops zoals hugo) haal verder nog wat sterke drank zoals bacardi wodka of apfelkorn. Of iets wat bij jou veel gedronken wordt. Ik zou de flessen met sterke drank niet op tafel zetten. Mensen gaan dan zelf pakken en dan heb je iedereen binnen de kortste keren onder tafel liggen. Ook is er bij mij wel eens een fles gevallen op die manier. Cola en spul kun je wel gewoon op tafel zetten. Ik zou ze ook niet zelf naar de koelkast laten lopen want dan vind je ineens toch een fles op tafel. Het is ook makkelijk om doorzichtige bekertjes te halen omdat mensen zo beter zien wat ze mixen. Verder lijkt buren inlichten mij niet meer dan normaal. Drank kun je goedkoop halen in duitsland, ik weet niet precies of die afstand voor jou te doen is? Wij halen daar ook altijd voor de keet en het scheelt gewoon echt te veel. Ik weet niet of ik namen mag zeggen hier maar wij halen de hugo gewoon bij de aldi en sterke drank bij een slijterij.