luister jij naar je gevoel.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

luister jij naar je gevoel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 17:59

Een reactie in een ander topic, dat er weinig mensen naar hun gevoel zouden luisteren. Je loopt bijvoorbeeld op straat, je moet naar links maar je gevoel zegt dat je beter naar rechts kan gaan. Luister jij naar je gevoel?
Laatst bijgewerkt door marleen_usar op 15-05-16 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

vimer

Re: luister jij naar je gevoel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:10

Als ik ik naar links moet en mijn gevoel zegt ook naar links dan ga ik naar links, maar ik neem aan dat je rechts bedoelde. :+ . Ik probeer wel vaak naar mijn gevoel te luisteren. Het ligt vooral aan de situatie.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:11

Mijn gevoel zegt zo vaak:
Ga links!!!!

precies daar waar ik rechtsaf naar mijn werk moet gaan..

Ik wil er best naar luisteren, maar om nu iedere week nieuw werk te gaan zoeken zie ik niet zo zitten

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:12

Ik zou wat vaker naar m'n gevoel moeten luisteren denk ik :o
Blijkt vaak wel goed .. achteraf.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:14

Ligt eraan wat mijn gevoel zegt en waarover het gaat. Mijn gevoel zegt namelijk ook dat ik elke dag een reep chocola moet eten, maar mijn verstand vindt dat geen goed plan.
Met grote beslissingen laat ik mij gedeeltelijk leiden door mijn gevoel, maar wel als dat ook bevestigd wordt door mensen die er verstand van hebben. Ik ga niet zomaar blind op mn gevoel.
Onderbuik gevoel zegt vaak wel veel, als ik ergens een slecht gevoel over heb luister ik hier altijd wel naar.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:15

elenaMM77 schreef:
Ga links!!!!

Ik wil er best naar luisteren, maar om nu iedere week nieuw werk te gaan zoeken zie ik niet zo zitten

:') :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:16

Houd deze discussie gewoon lekker in het topic joh.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:17

Als ik de weg ergens moet vinden en mijn gevoel zegt links, moet ik rechts gaan :Y)

vimer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:19

elenaMM77 schreef:
Ga links!!!!

:') :')

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:24

luisterde ik maar wat vaker naar mijn gevoel :(

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:26

ja ik luister naar mijn gevoel. waarom? omdat hij nogal vaak gelijk heeft _O-

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 06:18

Als ik naar mijn gevoel had geluisterd was ik 24 december niet van mn pony gevallen.... En nu nog de problemen ervan.

Ik probeer op mn onderbuikgevoel te luisteren maar doe het dus niet altijd

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 06:50

Ja ik heb zeker weten geleerd naar m gevoel te luisteren.
Ik stap nooit meer op een paard wat niet goed voelt, heb een goede les gehad.
Was aantal weken geleden. Eigenaar vertelde me dat t een braaf paard was en dar hij goed zou zijn, ondanks hij nieuw (en jong) is. Hij was al erg heet bij t opstappen etc, paar mimuten later steigerde hij (2x) recht overeind, viel bijna op mij. Heb mezelf moeten laten vallem tijdens de steiger om hem niet op mij te laten vallen. Viel op mn onderrug.
2 dagen later bij een andere stal. Zei dat t paard al lang bereden was en dat ik er zo op kon stappen. Wil ik m aansporen om in stap te gaan, begintie te bokken en stopt niet.. viel er af, weer op mn onderrug.

Dus nee. Ik stap nooit meer op een paard waar mn gevoel mee bij zegt.
En met andere dingen ook. Erg belangrijk met reizen, doe nooit iets waar je gevoel nee bij zegt.

Met wegen heb ik altijd al naar mn gevoel geluisterd. Want m gevoel werkt daar echy goed mee en is mn gps :')

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 07:05

80% luister ik naar mijn gevoel :)

Ik ben ook nog eigenwijs, waardoor ik soms niet naar mijn gevoel luister.
In de loop der jaren, ben ik er achter gekomen dat mijn gevoel het vaak beter weet dan "mijn hoofd".
Vorige week dacht ik nog een snellere route te weten, maar mijn gevoel zei: doe maar niet...
En je raad het al: de weg lag open en ik was langer onderweg :') door de omleidingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 07:22

Ik mag wel vaker naar mijn gevoel luisteren als ik op straat ben. Sneller naar iemand toe als ik het niet vertrouw (gezondheid van die persoon dan hé ;) )

Als mijn gevoel zegt 'niet doen, pas op' moet ik idd ook oppassen :=

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 07:34

verootjoo schreef:
Ligt eraan wat mijn gevoel zegt en waarover het gaat. Mijn gevoel zegt namelijk ook dat ik elke dag een reep chocola moet eten, maar mijn verstand vindt dat geen goed plan.
Met grote beslissingen laat ik mij gedeeltelijk leiden door mijn gevoel, maar wel als dat ook bevestigd wordt door mensen die er verstand van hebben. Ik ga niet zomaar blind op mn gevoel.
Onderbuik gevoel zegt vaak wel veel, als ik ergens een slecht gevoel over heb luister ik hier altijd wel naar.

Exact dit. Mijn gevoel heeft me mijn fantastische baan opgeleverd terwijl mijn verstand zei dat ik een andere keuze moest maken

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 10:08

Hangt er heel erg vanaf wat het is. Ik ben wel meer op mn gevoel gaan vertrouwen, vroeger leefde ik veel te rationeel. Zo heb ik mn huidige paard gekocht op zowel ratio als gevoel. Uitgezocht op rationele eisen maar tijdens bezichtigen heb ik juist mn gevoel laten leiden. Dat zou ik vroeger minder hebben toegestaan. Het heeft me de afgelopen jaren heel veel gebracht!
Maar tegelijk moet ik mn hersentjes er echt wel bij blijven gebruiken. Ik heb nogal last van verlatingsangst en dat onbewuste wantrouwen naar mensen moet ik toch echt niet laten leiden.... Dat zou erg ongezond worden! Gevoel is echt niet altijd alleen maar het juiste, het kan je ook totaal de verkeerde kant op sturen.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:50

Ik luister heel vaak naar mijn gevoel, ben ook een gevoelsmens en bij mij is dat altijd de beste keuze/beslissing :j

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:55

Ik heb al een paar keer heel sterk een gevoel gehad bij iets en achteraf gezien had ik daar echt naar moeten luisteren. Probeer het wel te doen, maar blijft lastig.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:57

marleen_usar schreef:
Een reactie in een ander topic, dat er weinig mensen naar hun gevoel zouden luisteren. Je loopt bijvoorbeeld op straat, je moet naar links maar je gevoel zegt dat je beter naar rechts kan gaan. Luister jij naar je gevoel?

Dat is géén "gevoel", dat is een stemmetje in je hoofd (en we weten allemaal wat dát betekent...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:03

Ik vind mensen die alles beargumenteren met hun gevoel vaak nog best lastig in de omgang, vooral in de paardenwereld. Zoals de verzorgster van de pony met hoefbevangenheid die van de dierenarts absoluut zijn stal niet uit mag en dus gaat ze elke dag met hem wandelen omdat haar gevoel zegt dat dat beter voor hem is - waarna de pony gek genoeg ingeslapen moet worden.
Of iemand die met 100+ kilo op een pony van 400 kilo klimt en zegt dat hij niet te zwaar is, want anders zou zijn gevoel wel zeggen dat dit niet kon.
Of iemand met een kreupel paard dat nog vol in het onderzoek staat en waarvan nog steeds niet bekend is wat de oorzaak is en daar wel gewoon mee blijft rijden/de verharde weg op blijft gaan want haar gevoel zegt dat dit juist goed is. Waarbij achteraf als de diagnose gesteld is blijkt dat dat juist absoluut verkeerd was voor het paard en hem alleen maar verder in de problemen heeft geholpen - maar dan hoor je ze nooit zeggen dat hun gevoel dus toch verkeerd zat, maar alleen dat ze toen nog meer hun gevoel hadden moeten volgen... :+

Luisteren naar je gevoel vind in prima, maar pas nadat je hebt geluisterd naar je verstand.
Als ik mijn gevoel zou volgen dan zou ik een zak snoep per dag eten. Gelukkig zegt mijn verstand dat dat niet slim is, maar als mijn gevoel echt eens iets lekkers wil koop ik heus wel eens een Mars. Van mij zouden juist paardenmensen wat vaker mogen luisteren naar hun verstand - en als ze daar zelf niet over beschikken dan naar het verstand van anderen zoals een dierenarts - voordat ze blind hun gevoel volgen waarbij de gevolgen vooral voor het paard zijn...

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:10

Als het gaat om een gevoel dat ik links af moet, kan ik beter niet naar mijn gevoel luisteren, dan kom ik nooit aan waar ik zijn moet :+

Verder denk ik zoals met bijna alles, balans is belangrijk, natuurlijk moet je gevoel een plekje hebben en je daarna luisteren, maar zo ook logica en verstand.

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:11

xyzutu2 schreef:
Ik vind mensen die alles beargumenteren met hun gevoel vaak nog best lastig in de omgang, vooral in de paardenwereld. Zoals de verzorgster van de pony met hoefbevangenheid die van de dierenarts absoluut zijn stal niet uit mag en dus gaat ze elke dag met hem wandelen omdat haar gevoel zegt dat dat beter voor hem is - waarna de pony gek genoeg ingeslapen moet worden.
Of iemand die met 100+ kilo op een pony van 400 kilo klimt en zegt dat hij niet te zwaar is, want anders zou zijn gevoel wel zeggen dat dit niet kon.
Of iemand met een kreupel paard dat nog vol in het onderzoek staat en waarvan nog steeds niet bekend is wat de oorzaak is en daar wel gewoon mee blijft rijden/de verharde weg op blijft gaan want haar gevoel zegt dat dit juist goed is. Waarbij achteraf als de diagnose gesteld is blijkt dat dat juist absoluut verkeerd was voor het paard en hem alleen maar verder in de problemen heeft geholpen - maar dan hoor je ze nooit zeggen dat hun gevoel dus toch verkeerd zat, maar alleen dat ze toen nog meer hun gevoel hadden moeten volgen... :+

Luisteren naar je gevoel vind in prima, maar pas nadat je hebt geluisterd naar je verstand.
Als ik mijn gevoel zou volgen dan zou ik een zak snoep per dag eten. Gelukkig zegt mijn verstand dat dat niet slim is, maar als mijn gevoel echt eens iets lekkers wil koop ik heus wel eens een Mars. Van mij zouden juist paardenmensen wat vaker mogen luisteren naar hun verstand - en als ze daar zelf niet over beschikken dan naar het verstand van anderen zoals een dierenarts - voordat ze blind hun gevoel volgen waarbij de gevolgen vooral voor het paard zijn...

Eerste deel absoluut mee eens.

Mijn definitie van gevoel lijkt anders. Mijn gevoel speelde bijvoorbeeld op toen ik een paar jaar geleden op een kippenboerderij ging kijken met mijn oma, broertje, zusje en de teckel van mijn oma. Op het erf liep een herdershond los en ik kreeg meteen een raar gevoel van binnen toen ik die hond zag. Ik was iets van 12 dus volgde het niet. Eigenaresse deed de hond achter naar de boerderij en wij gingen naar binnen met z'n allen, teckel bleef buiten.
En ja hoor, 5 minuten later ineens een kreet, teckel gepakt door de herder, van achter helemaal kapot, heeft enorme operatie moeten doorstaan en opnieuw moeten leren lopen. Heeft op het randje van de dood gebalanceerd. Op de tweede avond na de aanval voelde mijn broertje trouwens dat er iets mis was en dat heeft uiteindelijk die hond zijn leven gered.
Dat was voor mij gevoel, maar wandelen met een hoefbevangen paard omdat je gevoel zegt dat dat beter is, dat is voor mij een andere definitie van gevoel. Klinkt heel gek, maar het is wel zo. Kan ook niet zeggen wat het verschil is maar het is toch wel degelijk anders.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:14

Als mijn gevoel zegt dat ik naar links moet, dan moet ik naar rechts :+
Heb een waardeloos richtingsgevoel en verdwaal in mijn eigen wijk :')

Dus als ik denk dat wij naar links moeten, gaat mijn man al maar rechtsaf slaan hahahaha

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:30

Soms. Achteraf gezien is het zo makkelijk om te zeggen, "Zie je wel! Ik had al zo'n gevoel dat ..." Maar aan de andere kant, wanneer er niks gebeurt sta je er niet zo bij stil.

Hoe vaak denken we wel niet, "misschien is dit niet zo'n goed idee," om het vervolgens toch te doen. Af en toe gaat het mis, maar meestal gebeurt er helemaal niks!

Het is goed om bij de gevaren stil te staan, maar je leven door angst laten leiden is weer het andere uiterste.