Help, ik zoek een jurkje (bruiloft moeder)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Help, ik zoek een jurkje (bruiloft moeder)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:17

Wie oh wie van bokt kan mij helpen met advies :o?
Meestal lig ik op mijn buik in de modder te fotograferen, dus heb zeer weinig aan modebewuste kleding _O- Dus nu ik dat eens nodig heb, heb ik ook meteen advies nodig, want ik heb geeeen idee hoe dit gaat.

Binnenkort trouwt mijn moeder, en ik zoek een jurkje dat ik aan kan doen. Het liefst donkerblauw of iets dat past bij donkerblauw, vanwege de kleur overhemd van mijn vriend :+. Dus in elk geval zoek ik iets, dat daar qua kleur niet mee vloekt (in zoverre het mogelijk is dat iets überhaupt vloekt met donkerblauw :o? ) Welke kleuren zouden wel of niet geschikt zijn?

Ik wil graag naar de bruiloft in een jurkje, met een kort of langer mouwtje, dus in elk geval niet mouwloos. Ik heb een figuur a la 36/38 met taille, maar alles daaronder iets euh, breder ('vrouwelijker' noemen we het maar), en zoek een jurkje wat daar mooi bij past. Mijn budget is beperkt (<50 euro).

Ik zit heel internet en stad af te speuren, maar het grootste probleem: ik weet gewoon niet wat geschikt of passend is voor op een bruiloft. Ik zie wel mooie jurkjes, maar ze lijken allemaal zo 'gewoon'. Wie kan mij helpen adviseren? Linkjes zijn welkom, tips als 'dit moet je bij je jurkje dragen om er chique uit te zien' ook, eigenlijk... alle hulp... :+ Bedankt!

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:21

Laatst bijgewerkt door pitbullgup op 13-05-16 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:22

Leukertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:22

Je hoeft niet perse voor donkerblauw te kiezen, zachtroze, oranje of een ander kleurtje is ook leuk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:25

Zonnebloem, bedankt! Die vind ik op zich wel mooi, maar heeft helaas net iets te korte mouwtjes. Ik zoek echt iets met iets meer mouw eraan. Ik vind zoiets en met zo'n kant-achtig patroon en strik wel echt heel leuk en inderdaad net iets specialer dan wat ik tot nu toe vind :j

Pitbullgup, thanks, ik ga eens kijken!

Leukertje, bedankt voor de tip! Ik twijfelde zelf heel erg wat past bij donkerblauw, ik zou zelf nog kleding in de combinatie stoplichtkleuren aantrekken zonder te weten of dat vloekt of niet :o? Dus zulke suggesties helpen +:)+

Dootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:27

Ik heb voor de bruiloft van een vriendin, een jurkje van la dress gekocht! Zitten heerlijk, hebben verschillende modellen en heel veel kleuren! En blijven heel de dag mooi! Succes met je zoektocht

Eloya

bonprix heeft ook leuke jurkjes voor een klein budget :)
En bij donkerblauw passen idd ook wel zachte kleuren zoals hierboven genoemd werd.

Laurahh

Als ik zo lees hoe jij je postuur omschrijft, dan zou ik voor een jurkje gaan met een getailleerde top en een wijd uitlopende/losse rok. Google maar eens op A-lijn jurkjes. Ik heb het zelfde figuur en zulke jurkjes staan echt goed :D

Zoiets?
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Laurahh op 13-05-16 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:30

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:31

La dress meteen even opgezocht en dat vind ik prachtige jurkjes, maar wel ver boven het budget! Bron prix had ik nog niet naar gekeken, ga ik eens doen... En Laurah, ja, dat vind ik een leuk jurkje bijvoorbeeld :) Wel weer iets te korte mouwtjes, helaas ook voor die van Winged, maar verder heel leuk. Waar komt die vandaan?
Bedankt weer allemaal dames :)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:31

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:33

Je kan ook kijken naar een bolero/blazer/vestje/sjaal voor bij een jurk zonder mouwen. Dat vergroot de mogelijkheden wel enorm. Qua model ga ik verder met pitbullgup mee. Hoe chique het geheel wordt hangt ook veel af van het kapsel en de schoenen. Ik heb jurkjes die ik casual met een paar gympen draag en m'n haar in een paardenstaart, dan ziet het er best sportief uit. Of juist met hoge hakken en m'n haar opgestoken voor een meer chique of zakelijke look.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:34

Ik voel me echt een zeikerd, sorry allemaal :') Ik zal hem iets duidelijker nog maken, ik zoek wel specifiek iets met mouwtjes, niet mouwloos of kapmouwtjes, maar echt kwartsmouwtjes (als dat een term is). Of misschien moet ik een sjaaltje erbij dragen dan of een soort bolero :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:34

Jaa dan zal ik daar ook eens naar kijken Dee_Es, dat is zeker waar. De bolero's die ik zelf heb zijn ook niet zo feestelijk, meer casual, maar misschien dat leuke pumps ook al veel helpt inderdaad :)

En zoiets?
http://image01.bonprix.de/assets/1400x1 ... GrSsAi.jpg

Ik heb nog een jurkje (helaas in de verkeerde kleur :D ) in dit model en weet dat het goed staat/ krijg daar vaak complimentjes over, maar weet niet of dit chique genoeg is voor een bruiloft, en hoe ik het zou kunnen opleuken eventueel?

(Edit: dit jurkje heb ik dus, misschien is die zelfs wel geschikt, maar ik zou niet weten wat ik daar precies bij draag en of het bij donkerblauw leuk genoeg is? http://image01.bonprix.de/assets/1400x1 ... JFrzB7.jpg)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-05-16 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:37

Ik heb voor een bruiloft binnenkort een jurkje gekocht bij de h&m (moest ook bij donkerblauw van mn vriend passen haha!)
Deze: http://www.hm.com/nl/product/43277?article=43277-E
Vind 'm er verschikkelijk uit zien op de website, echt minder flatteuze foto's hadden ze niet kunnen maken. Maar in het 'echt' is het echt een prachtig jurkje!
Niet te kort, mooie taille, super leuk dat de rug zo open is.. *\o/*

MissBmx

Re: Help, ik zoek een jurkje (bruiloft moeder)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:41

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:42

Ik zit te denken aan een lichtgeel jurkje en dan een donkerblauw lint om je middel.

Heb niets van een voorbeeld maar zag het zo voor me bij je.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:43

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:55

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 11:19

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 11:20

Kinke schreef:
Gillbo schreef:

En ook ver boven budget

Heb je de link bekeken dan? Budget is €50,- toch?

Niet schreeuwen voor je verder hebt gekeken dan je neus lang is he +:)+
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 13-05-16 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 11:22

ah, ok…de sale. Die zijn inderdaad binnen budget. En, is ook goede kwaliteit :)

ierr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 11:28

Laurahh schreef:
Als ik zo lees hoe jij je postuur omschrijft, dan zou ik voor een jurkje gaan met een getailleerde top en een wijd uitlopende/losse rok. Google maar eens op A-lijn jurkjes. Ik heb het zelfde figuur en zulke jurkjes staan echt goed :D

Zoiets?
[ [url=m/vF5gRq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leuk jurkje! Waar heb je die gevonden op internet? :P

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 11:28